Gå til innhold

Hva synes dere om narkomane tiggere?

Anbefalte innlegg

Lottemor1365380387

Du skriver: "Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka."

Egentlig merkelig at ikke flere Frp'ere sier opp jobben og begynner å tigge.

"Nye-Frp" skal liksom være på de fattiges side, men selvsagt er det ingen som egentlig er fattige (ifølge Frp) - det er bare å få seg en jobb....

Det er så lite overbevisende at det er pinlig.

Dette er tull Sør.

Hvordan tror du da det er mulig for enkelte narkomane og finansiere sitt bruk med mindre de er kriminelle?

Dette har jeg fått bekreftet av en bekjent at det å tigge penger kan hjelpe til at man slipper å være kriminell.

Fortsetter under...

• Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Lottemor1365380387

23

• Ulv I Faarikaal

19

• Kizza1365380506

15

Mest aktive i denne tråden

Jeg låner aldri av noen.

Jeg forsøker etter beste evne og klare meg selv og forsørge min familie.

Det var ikke poenget.

Poenget var om du ønsket å bli møtt med en lignende hjerte-råhet som du selv utviser, HVIS du noengang (pga tapt inntekt) måtte be noen om lån?

Kanskje du måtte ha penger til en operasjon for barnet ditt, eller annet.

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506

Men hva har det med *andre* narkomane tiggere å gjøre?

Hva med "jeg ble overfalt av en mann med blå jakke..."???

Narkomane er like mye mennesker, og like mye individer, som det du og jeg er.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er de det. Min barnelærdom er at det er noe godt i alle mennesker og det tar jeg med meg ennå. Men skal man ha mer omtanke og omsorg for narkomane enn andre uteliggere? Er de ikke litt mer ustabile når de er narkomane enn alkoholiserte, nå spør jeg av vanlære enkelt og greit. Det ligger jo en tragisk historie bak alle uansett. Jeg tror ikke noen i dette landet gjør seg til tiggere uten at de har en utrolig god grunn.

Den historien med min kollega har gjort at jeg føler meg mer utrygg på narkomane tiggere. Det er alt.

Mvh

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka."

Egentlig merkelig at ikke flere Frp'ere sier opp jobben og begynner å tigge.

"Nye-Frp" skal liksom være på de fattiges side, men selvsagt er det ingen som egentlig er fattige (ifølge Frp) - det er bare å få seg en jobb....

Det er så lite overbevisende at det er pinlig.

>>Du skriver: "Det er fullt mulig å tigge mellom 500-1000 kr pr dag, hvis man lærer å tigge av de rette folka."

Ta deg en tur på gata og sankk med tiggera.

Ja, hvorfor gjør ikke alle det ?

>>"Nye-Frp" skal liksom være på de fattiges side, men selvsagt er det ingen som egentlig er fattige (ifølge Frp) - det er bare å få seg en jobb....

Når det ikke finnes jobber så finnes det ikke jobber, samme hvor mange det ansettes i Aetat.

>>Det er så lite overbevisende at det er pinlig.

Prøver ikke å overbevise noen. Hva dere tror er meg knekkende likegyldig.

Lottemor1365380387

Det var ikke poenget.

Poenget var om du ønsket å bli møtt med en lignende hjerte-råhet som du selv utviser, HVIS du noengang (pga tapt inntekt) måtte be noen om lån?

Kanskje du måtte ha penger til en operasjon for barnet ditt, eller annet.

Med vennlig hilsen

Som man ligger reder man???

Er det slik ordtaket er?

Jeg ser ikke på narkomaner som at de har en sykdom.

Det er hjerterått å sammen likne det med et sykt barn som trenger operasjon.

Å ja jeg er total hjerterå når det kommer til narkomane!

Dette er tull Sør.

Hvordan tror du da det er mulig for enkelte narkomane og finansiere sitt bruk med mindre de er kriminelle?

Dette har jeg fått bekreftet av en bekjent at det å tigge penger kan hjelpe til at man slipper å være kriminell.

Hei,

Jeg påpeker igjen: "Egentlig merkelig at ikke flere Frp'ere sier opp jobben og begynner å tigge."

Hvis man tjener så godt som UiF påstår, hvorfor er det ikke flere som tigger? Ifølge ham kan det jo gi en netto månedslønn (uten at man betaler skatt) på 30000.

===

Selvsagt er det mange narkomane som blir kriminelle for å tjene pengene. Det er vel en årsak til at man nettopp BURDE gi *masse* penger til de som tigger istedet for å bruke tiden på å rane....

Eller?

Med vennlig hilsen

Annonse

Kizza1365380506

Mange av de _vet_ de slipper unna med mye. Og de har fordel av å skremme. Noen sikter seg inn på f eks spinkle kvinner og truer til et visst punkt helt planmessig.

Slike skjønner bare en ting: bank.

Tre danske snekkere rista opp to narkoer noe grundig, og fikk politiet på nakken. Men slapp løs da flere bofaste i nærheten gjorde oppmerksom på hva narkoene holdt på med. De trua unge kvinner i fellsskap, og det hadde snekkerne sett fra stillaset over gata.

Jeg må iallefall si at jeg ble mye mer skjeptisk til narkomane tiggere etter episoden med min kollega. Jeg vet ikke om narkomane er mer truende enn alkolholisterte tiggere jeg har ærlig talt ikke noe særlig erfaring med noen av delene. Traff en alkoholisert tigger idag og når jeg sa jeg ikke hadde penger klappet han meg på skulderen og ønsket meg en god dag.

Sikkert ikke noe godt sammenligningsgrunnlag men dog.

Mvh

Selvfølgelig er de det. Min barnelærdom er at det er noe godt i alle mennesker og det tar jeg med meg ennå. Men skal man ha mer omtanke og omsorg for narkomane enn andre uteliggere? Er de ikke litt mer ustabile når de er narkomane enn alkoholiserte, nå spør jeg av vanlære enkelt og greit. Det ligger jo en tragisk historie bak alle uansett. Jeg tror ikke noen i dette landet gjør seg til tiggere uten at de har en utrolig god grunn.

Den historien med min kollega har gjort at jeg føler meg mer utrygg på narkomane tiggere. Det er alt.

Mvh

Hei,

Jeg har da ikke påstått at man skal "gi ekstra" til de narkomane.

Jeg bare påpeker at de er individer, og rammes ekstra hardt av Frp'ere som alltid velger å mobbe grupper som ofte har de minst ressurssterke i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Lottemor1365380387

Hei,

Jeg påpeker igjen: "Egentlig merkelig at ikke flere Frp'ere sier opp jobben og begynner å tigge."

Hvis man tjener så godt som UiF påstår, hvorfor er det ikke flere som tigger? Ifølge ham kan det jo gi en netto månedslønn (uten at man betaler skatt) på 30000.

===

Selvsagt er det mange narkomane som blir kriminelle for å tjene pengene. Det er vel en årsak til at man nettopp BURDE gi *masse* penger til de som tigger istedet for å bruke tiden på å rane....

Eller?

Med vennlig hilsen

Det er ikke alle som føler seg freidig nok til å tigge andres penger.

Det finnes tiggere som ikke er narkomane også som tjener fett på dette så lenge de ikke ser på det som nedverdigende.

Hva har dette med FRP å gjøre?

Det har vell kanskje noe med stolthet å gjøre synes jeg.

Ulv I Faarikaal

Mvh

Jeg mener ærlig at det er bedre å gi pengene sine til f eks Frelsesarmeen, de gjør en beviselig bra jobb, og penga havner der de skal, ikke i henda på narkolangere.

Som man ligger reder man???

Er det slik ordtaket er?

Jeg ser ikke på narkomaner som at de har en sykdom.

Det er hjerterått å sammen likne det med et sykt barn som trenger operasjon.

Å ja jeg er total hjerterå når det kommer til narkomane!

Ja, du er tydeligvis totalt hjerterå. Jeg regner med at du også lar kreftsyke bare dø (hvorfor skulle vi betale for dem?) og selvsagt skal alle overvektige nektes behandling på sykehus til de har slanket seg.

Det må være en tragedie for deg at du selv er i live? For du fortjener det vel ikke?

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506

Hei,

Jeg bare påpeker at de er individer, og rammes ekstra hardt av Frp'ere som alltid velger å mobbe grupper som ofte har de minst ressurssterke i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Vel som jeg sa har jeg ikke noe imot dem som personer da det ligger tragedie bak hvert menneske. Men når noen opptrer truende så blir saken enn litt annen.

Mvh

Annonse

Jeg mener ærlig at det er bedre å gi pengene sine til f eks Frelsesarmeen, de gjør en beviselig bra jobb, og penga havner der de skal, ikke i henda på narkolangere.

Narkolangerene får pengene sine uansett. Enten pengene tjenes ved tigging eller kriminell virksomhet.

Hvis du er hektet på heroin så MÅ du ha det, og hvis ikke tigging hjelper, så blir andre virkemidler tatt i bruk.

Lottemor1365380387

Ja, du er tydeligvis totalt hjerterå. Jeg regner med at du også lar kreftsyke bare dø (hvorfor skulle vi betale for dem?) og selvsagt skal alle overvektige nektes behandling på sykehus til de har slanket seg.

Det må være en tragedie for deg at du selv er i live? For du fortjener det vel ikke?

Med vennlig hilsen

Å jørs.....

Jeg målløs av din patetiske sammen likning.

Ja det er et under at jeg lever,grunnen har jeg fortalt deg før.

Hilsen en hjerterå

Vel som jeg sa har jeg ikke noe imot dem som personer da det ligger tragedie bak hvert menneske. Men når noen opptrer truende så blir saken enn litt annen.

Mvh

Hei,

Selvsagt, men spørsmålet var jo "Hva synes dere om narkomane tiggere?", og ikke "Hva synes dere om voldelige narkomane tiggere?".

Med vennlig hilsen

Å jørs.....

Jeg målløs av din patetiske sammen likning.

Ja det er et under at jeg lever,grunnen har jeg fortalt deg før.

Hilsen en hjerterå

Jeg husker ikke hva du har skrevet om deg selv før, men skriver på grunnlag av det du har skrevet i denne tråden.

Uansett hva din sjebne er, så er den (eller min) neppe noe mer "gyldig" enn en narkomans.

Du (eller jeg) er ikke noe "bedre" enn narkomane, pga sykdom.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei,

Med vennlig hilsen

Narkoene har samme mulighet til å oppsøke de offentlige og private hjelepordningene som finnes i Oslo/ landet. Men de ønsker kæsj til å kjøpe dop, et får de ikke av f eks Frelsesarmeen. da må de ut på gata å tigge, stjæle, gjøre innbrudd eller rane. Det har de gjort i alle år, og det kommer de fortsatt til å gjøre. Gi dem penger til dop, og de kjøper dop, Thats it.

Lottemor1365380387

Jeg husker ikke hva du har skrevet om deg selv før, men skriver på grunnlag av det du har skrevet i denne tråden.

Uansett hva din sjebne er, så er den (eller min) neppe noe mer "gyldig" enn en narkomans.

Du (eller jeg) er ikke noe "bedre" enn narkomane, pga sykdom.

Med vennlig hilsen

Jeg ser fremdeles ikke på det som en sykdom.

Det er ikke alle som føler seg freidig nok til å tigge andres penger.

Det finnes tiggere som ikke er narkomane også som tjener fett på dette så lenge de ikke ser på det som nedverdigende.

Hva har dette med FRP å gjøre?

Det har vell kanskje noe med stolthet å gjøre synes jeg.

Hva det har med Frp å gjøre?

At det tilsynelatende alltid er Frp som finner (det de anser som svake grupper) som de kan mobbe. "Det er bare å få seg en jobb!", osv.

=====

Påstander til syterne i Frp(som de ikke kan dokumentere) om netto månedslønner på 30000 har til hensikt å finne nye grupper de kan mobbe, og som kan få folk til å tro at "vi har det så ille i Norge".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...