Gå til innhold

Usikker, hva skal jeg gjøre?????

Anbefalte innlegg

Hei!

Er blitt sammen med eksen min igjen. Vi var sammen i ca. 8 måneder så var det slutt i litt over et år, dvs. vi har sett hverandre to til tre ganger hver uke i denne perioden også, men vært mer som venner. Men, vi har hatt jevnlig sex med hverandre.

Det var jeg som slo opp, da det ble slutt mellom oss. Mente at vi var for forskjellig den gang. Men er blitt mye bedre kjent med henne nå, elsker å være sammen med henne og gjøre ting med henne. Er jeg på besøk hos noen andre, sitter jeg og tenker på hva hun gjør…..

Poenget er at jeg får en klump i halsen, når det blir snakk om å bli sammen igjen. Men det er det jeg ønsker, ønsker at vi skal få det fint sammen. Tror jeg er redd for å få et veldig seriøst forhold…. Hva skal jeg gjøre for å overvinne denne frykten, den holder på å drepe meg…

Tenker på det hele tiden. Tenker også om huner den rette for meg, om jeg er nok glad i henne osv.

Er i tillegg i perioder veldig deprimert, ser ikke lyst på livet. Har vurdert å begynne på antidepresiva for om mulig å få et mer stabilt humør og følelsesliv. Har gått på dette før, men da var jeg ikke sammen med noen.

Noen som har noen erfaringer? Tror det er tankemønsteret mitt det er noe galt med, ikke hva jeg føler for henne. Hadde kjærlighetssorg da vi gjorde det slutt…

Hva skal jeg gjøre for å tenke mer positivt, kan antidepressiva hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107771-usikker-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd til deg er å slutte å tenke så langt fram i tid som du gjør, men heller ta en dag av gangen og nyte tilværelsen akkurat nå.

Tror det beste er at dere fortsetter slik som dere har gjort den siste tiden så slipper det å være så forpliktende.

Hvis du allikevel føler at dere ikke passer sammen, så gjør kort prosess. Det er tross alt ditt liv det er snakk om, og hvis hun ikke passer inn så hvorfor gruble?

Lykke til!

Gjest Ble du noe klokere?

Hmmm... dette minnet litt om meg... jeg har vært sammen med en type i 3 år, og jeg har til tider hatt store tvil om dette er det rette... Prøvde å gjøre det slutt for 2 år siden, da ble han så knust at jeg tok ham tilbake... Det føltes riktig å komme sammen igjen..

Jeg går også på antidepressiva, og er til tider meget deprimert.

Det rare er at i mine down-perioder er jeg ekstra glad i ham, mens når jeg ser lyst på livet, vil jeg ut og møte folk og flørte med andre. Da føler jeg at han er en klump om foten. I det store og det hele - man kan spørre seg om vi to er redd for å være alene? Hva tror du?

hvis hun hadde vært den rette, hadde du nok visst det.

Jeg tror ikke antidepressiva er løsningen i første omgang, jeg tror du skal oppsøke psykolog og snakke om det. Kansjke problemet skyldes noe du har opplevd i fortiden som trenger å bearbeides...

Det er vanskelig å yte maks i et forhold når man ikke har det godt med seg selv...

Hmmm... dette minnet litt om meg... jeg har vært sammen med en type i 3 år, og jeg har til tider hatt store tvil om dette er det rette... Prøvde å gjøre det slutt for 2 år siden, da ble han så knust at jeg tok ham tilbake... Det føltes riktig å komme sammen igjen..

Jeg går også på antidepressiva, og er til tider meget deprimert.

Det rare er at i mine down-perioder er jeg ekstra glad i ham, mens når jeg ser lyst på livet, vil jeg ut og møte folk og flørte med andre. Da føler jeg at han er en klump om foten. I det store og det hele - man kan spørre seg om vi to er redd for å være alene? Hva tror du?

hvis hun hadde vært den rette, hadde du nok visst det.

Jeg tror ikke antidepressiva er løsningen i første omgang, jeg tror du skal oppsøke psykolog og snakke om det. Kansjke problemet skyldes noe du har opplevd i fortiden som trenger å bearbeides...

Det er vanskelig å yte maks i et forhold når man ikke har det godt med seg selv...

Ja, er jo redd for å bli alene. Innrømmer det... Men tror nok ikke det er der problemet ligger. Jeg fokuserer på feil ting, angst for å binde meg og være sammen med noen. Har generelt vanskelig for å snakke med mennesker fordi jeg er redd på en måte... Sosial angst.... Tror kanskje det er her problemet ligger. Angsten overskygger liksom alt..

Men må jobbe med dette, Psykolog må jeg hvertfall prøve å komme meg til, men lange ventelister. Kommer hvertfall til å beholde kjæresten min. Selv om jeg er 27 år, snart 28 har jeg jo hele livet forann meg eller???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...