Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

Gjest Farlige Fiffus

La oss anta at det du sier er sant - hva foreslår du?

Konsentrasjoneleirer?

Internering?

Masse-utvisninger av alle med mørk hud?

Eller har du faktisk ikke tenkt deg om?

====

Pirko latterliggjør seg selv med det som står skrevet.

Med vennlig hilsen

"Konsentrasjoneleirer?

Internering?

Masse-utvisninger av alle med mørk hud?"

Det var dine forslag. Jeg tror det er utslag av dine egne fordommer.

Jeg tenkte mer i retning bedre behandling av mennesker som kommer fra krigsområder. Det kan ikke være lett å komme fra miljø der vold og drap er "dagligdags", hvor du hele tiden må sloss for deg selv og familien, og så skulle omstille seg til norske forhold.

Tenk litt på det med fordommene - konflikter og krangling er ikke alltid det som gjør verden til et bedre sted å være.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Mange i utlandet velger frivillig å være medlem i et parti vi kan kalle A , og når opposisjonspartiet B vinner valget eller tar makten blir medlemmene i A drept, satt i fengsel og torturert.

Det kalles intoleranse.

Det er ingen forskjell på hvilken gruppe man ikke tolererer, om det er FrP, kristne, muslimer, kommunister eller nordlendinger, og du kan ha tusen private grunner for ikke å tolerere dem.

I dag er det FrP du vil ta, når du har gjort det, hvem er de neste du skal ta ? Intellektuelle ? Tannleger ?

Hei,

Det er stor forskjell på om gruppene man misliker består av "medlemmer" som valgte det selv (gjennom handling), eller som ble født inn i gruppen.

Medlemmer av politiske partier, bank-ranere, osv - har selv utført en handling man kan holde dem ansvarlige for.

"Innvandrere" er folk som har foreldre som er født i utlandet - det kan de neppe lastes for. Videre, nordlendinger, folk med mørk hud, osv er i disse gruppene uten å ha utført noen bevisst handling.

Det er en stor forskjell!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farlige Fiffus

Jeg tror ikke du selv aner hva du mener, rent konkret.

Så langt har du bare unngått å svare på spørsmål.

Med vennlig hilsen

Skjønner du ikke hva jeg mener, så sov litt på det.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Konsentrasjoneleirer?

Internering?

Masse-utvisninger av alle med mørk hud?"

Det var dine forslag. Jeg tror det er utslag av dine egne fordommer.

Jeg tenkte mer i retning bedre behandling av mennesker som kommer fra krigsområder. Det kan ikke være lett å komme fra miljø der vold og drap er "dagligdags", hvor du hele tiden må sloss for deg selv og familien, og så skulle omstille seg til norske forhold.

Tenk litt på det med fordommene - konflikter og krangling er ikke alltid det som gjør verden til et bedre sted å være.

God natt.

Ordet som ble brukt var "utlendinger". Det står overhodet INTET om "utlendinger som er har opplevd krig" eller lignende, men man sverter ALLE utlendinger.

Derutover er det kun et lite mindretall av utlendinger i Norge som har opplevd krig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Ja, vi trenger mer sensur, her er alt for høyt under taket!

Tenk - man siterer VG på DOL. Fy skamme seg!

Dersom du fant Pirkos innlegg rasistisk, foreslår jeg at du leser innlegget en gang til.

Hei vennen!

Man må gjerne anføre en lenke til en artikkel i VG. Men man trenger ikke gjøre konteksten rasistisk. Det jeg reagerte på er at man forsøker å bruke et oppslag i VG til å mistenkeliggjøre alle (eller kanskje det bare er noen, de med mørk hud) utlendinger i Norge.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det forekommer deg ikke at mange som snakker "utenlandsk" faktisk er nordmenn...???

Du skjønner hva jeg mener, jeg legger bare ikke så mange følelser i saker hvor det ikke trengs. Morderne skal tas, og alle spor er viktige.

Det er ikke bare sør som skjønner at ikke alle utlendinger er kjeltringer, sør får unne oss LITT intelligens, selv om vi ikke kan måle oss med sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Farlige Fiffus

Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet:

Hvor vil du hen med dette våset ditt?

Hva er poenget?

Med vennlig hilsen

Jeg kan vanskelig være tydligere enn det jeg alt har vært.

Forstår du ikke hva jeg mener, så er nok jeg for dårlig til å kommunisere til at det skal gå inn hos deg.

Og det er jo trist.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde sikkert spist hvitløk også! :-) Det er, som kjent, ingen grenser for hvor slemme alle utlendinger er!

Med vennlig hilsen

"Det er, som kjent, ingen grenser for hvor slemme alle utlendinger er!"

Disse var om ikke annet slemme. Hadde ikke DE vært her i landet, hadde den eldre damen vært i live. Teller det noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner hva jeg mener, jeg legger bare ikke så mange følelser i saker hvor det ikke trengs. Morderne skal tas, og alle spor er viktige.

Det er ikke bare sør som skjønner at ikke alle utlendinger er kjeltringer, sør får unne oss LITT intelligens, selv om vi ikke kan måle oss med sør.

Du skriver: "Morderne skal tas,"

Selvsagt - og hvis det går utover 99,99% uskyldige "utlendinger" så er det vel bare "synd", ikke sant?

For de er jo bare "utlendinger"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Det forekommer deg ikke at mange som snakker "utenlandsk" faktisk er nordmenn...???

Hei!

Hmmmm det er mange svensker i Norge (iallfall i Oslo, etter hva jeg har hørt). Tør man det etter Thomas Quick, da?

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er, som kjent, ingen grenser for hvor slemme alle utlendinger er!"

Disse var om ikke annet slemme. Hadde ikke DE vært her i landet, hadde den eldre damen vært i live. Teller det noe for deg?

Ditt "argument" er som å påstå at "hvis vi stengte fødestuene ville vi forhindre kriminelle i å bli født!"

Hadde ikke menn vært her i landet, ville vi redusert kriminaliteten til 5%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hmmmm det er mange svensker i Norge (iallfall i Oslo, etter hva jeg har hørt). Tør man det etter Thomas Quick, da?

Beste hilsen

Hei,

Svensker utgjør faktisk den største gruppen utlendinger i Norge. Etterfulgt av dansker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farlige Fiffus

Hei vennen!

Man må gjerne anføre en lenke til en artikkel i VG. Men man trenger ikke gjøre konteksten rasistisk. Det jeg reagerte på er at man forsøker å bruke et oppslag i VG til å mistenkeliggjøre alle (eller kanskje det bare er noen, de med mørk hud) utlendinger i Norge.

Beste hilsen

"Utlendinger" har ikke noe med rase å gjøre.

Les innlegget en gang til, og se hvor "rasismen" kommer fra.

Nemlig - ditt eget hode. Hvorfor er det slik? Det tåler du sikkert å grunne litt over.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest serafin

Hei!

Hmmmm det er mange svensker i Norge (iallfall i Oslo, etter hva jeg har hørt). Tør man det etter Thomas Quick, da?

Beste hilsen

Såvidt jeg kan registrere så gjør de ikke det for det er sjelden det står savnet meldinger på unge jenter og barn nå for tiden. Det virker som det er mest unge gutter som roter seg vekk på veg til eller fra fest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vanskelig være tydligere enn det jeg alt har vært.

Forstår du ikke hva jeg mener, så er nok jeg for dårlig til å kommunisere til at det skal gå inn hos deg.

Og det er jo trist.

God natt.

Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet om hvor du vil hen...

Greit - du kommer med bortforklaringer og svada, men du har fremdeles ikke svart på spørsmålet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

1) Lettere å finne vitner.

2) Uforholdsmessig mange drap begås av mennesker uten norsk statsborgerskap. Dette er et problem det ikke er noe poeng i å skjule, da blir det aldri bedre.

Finner du rasisme i det, så bør du sjekke dine egne fordommer.

Hei!

La oss anta at du har rett. Innvandrere er overrepresentert. Men: "menn" er generelt i langt større grad overrepresentert. Sperr først alle menn inne, så kan vi diskutere tiltak mot alle utlendinger. Vi kan begynne med svenskene. Etter Thomas Quick burde vel ingen føle seg truet.

...eller kanskje det ikke er relevant, at han var svenk, mener jeg?

Ser vi på seriemordere i Norge, tror jeg nordmenn er overrepresentert i det statistiske materialet.

Hmmmmmmm...

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

"Utlendinger" har ikke noe med rase å gjøre.

Les innlegget en gang til, og se hvor "rasismen" kommer fra.

Nemlig - ditt eget hode. Hvorfor er det slik? Det tåler du sikkert å grunne litt over.

God natt.

Kjære venn!

Jeg hadde notert det i parentes. Poenget er at jeg ikke ser noen relevans i å komme en kommentar av typen: "ja, det var takken...". Hvor ofte kommer vi med en slik kommentar når "vanlige" nordmenn utfører kriminelle handlinger.

Om du ikke ser et problem i at kriminalitet og "utlending" kobles på en måte slik at det ene blir en årsak til det andre, så tror jeg du har et alvorlig problem.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt "argument" er som å påstå at "hvis vi stengte fødestuene ville vi forhindre kriminelle i å bli født!"

Hadde ikke menn vært her i landet, ville vi redusert kriminaliteten til 5%?

Aldri et vettugt svar fra deg. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å prøve å få noe fornuftig ut av deg engang.

Bare et evigvarende rør, og svada fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Partipampen

Hei,

Det er stor forskjell på om gruppene man misliker består av "medlemmer" som valgte det selv (gjennom handling), eller som ble født inn i gruppen.

Medlemmer av politiske partier, bank-ranere, osv - har selv utført en handling man kan holde dem ansvarlige for.

"Innvandrere" er folk som har foreldre som er født i utlandet - det kan de neppe lastes for. Videre, nordlendinger, folk med mørk hud, osv er i disse gruppene uten å ha utført noen bevisst handling.

Det er en stor forskjell!

Med vennlig hilsen

Ikke alle, men 95% av flyktningestrømmen hit er økonomiske flyktninger og blant dem er svært mange kriminelle. Ikke alle er kriminelle, men mange nok til at vi ser det svært tydelig. De kriminelle er også hardere og mer våget i sin adferd. De danner lett organiserte grupper og gjenger i et helt annen takt og med et samhold vi aldri har sett i dette landet.

Dette er helt lovlig å snakke om og diskutere, men det virker ikke alltid slik i Norge.

Jeg mener da ikke noen bestemt rase, men en kjempestor og meget sammensatt gruppe på alle måter som kalles asylsøkere og innvandrere.

Vi har nå verdens høyeste innvandring i forhold til folketallet, uten å ha ressurser til å ta oss av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Morderne skal tas,"

Selvsagt - og hvis det går utover 99,99% uskyldige "utlendinger" så er det vel bare "synd", ikke sant?

For de er jo bare "utlendinger"....

De er kjeltringer, ikke noe annet. Om de har kjennetegn som gjør at de blir tatt så er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...