Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

For å snu på det du nevner:

Konkret HVA er det du mener man kan gjøre med det?

Med vennlig hilsen

dette burde jo utlendingene hvor kjernen i problemet ligger, klare å ordne opp i selv...men det ser ikke ut som om de "får ut fingern"...aldri hørt en utlending ta opp dette til debatt..de bare "skyfler det under teppet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hvorfor faen skal vi fø på kriminelle utlendinger når det sikkert er større straff for dem å bli returnert til hjemlandet...?

Vi har da nok av andre ting å bruke skattepengene på.

To flykaprere er i Norge, de kapret for noen år siden et fly for å komme seg hit. Truet et hundretall livredde flypassasjerer. De ble sendt til hjemlandet for å sone straffen, men er nå tilbake for å få asyl. De er ikke forfulgt, de vil bare være her. Nå har de vært her et år, og ingenting er gjort for å utvise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Poenget er at man mistenkeliggjør og sverter alle "utlendinger" "innvandrere", "asylsøkere" "mørkhudete" osv.

Hvilke "alle" ?

Snakker vi ikke om bare to ?

Alle to ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Er det rasisme å komme med ren statistikk?. Tror ikke du vet hva rasisme er jeg...rasisme er hvis man misliker folk utelukket pga hudfarge/nasjonalitet osv. Jeg driter i hudfarge etc så lenge de kan oppføre seg...men det er jo det som er problemet. Utlendinger voldtar i snitt 13 ganger oftere enn nordmenn...skal man skyve det under teppet?

Hei!

Rasisme er å tilknytte spesifikke ytre kjennetegn som hudfarge etc. (altså "rase") til mentale evner og/eller moralske kvaliteter.

Du må gjerne bruke statistikk. Men la det gå rett for seg. Begynn først med tiltak for å gjøre noe med at 95% av all grov kriminalitet begås av menn.

Det er kanskje best å gjøre noe med de områdene hvor statistikken er klarest?

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker fram hva jeg vil, og nå var det din intoleranse jeg reagerte på. Blås i alle andre, tenk på hva du selv skriver: ingen forståelse, bare fordømmelse og kritikk.

En som ikke liker at det kommer masse utlendinger hit er et vanlig menneske. Å angripe en slik skaffer bare mer ved til bålet, mens å opplyse han vil skape mer forståelse. Aggresjon er ikke noen snavrei til forståelse, akkurat som å gi unger bank ikke er en snarvei till god oppdragelse. Bank gir bare frustrasjoner og mer problemer i andre rekke.

Akkurat som det ikke er kvinners jobb å "oppdra" sjåvinistiske menn til å oppføre seg som folk, er det neppe "andres" jobb å oppdra folk til å behandle andre mennesker som individer, enten individene er mørkhudete eller ei.

Nå er det heldigvis slik at 20% (tror jeg det var) av ekteskap i Norge skjer med en person fra utenfor Skandinavia, så folk får bare bli vant med å se ikke-hvite i gatene.

Det er de som ikke liker det som har et problem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Hørt om ytringsfrihet?

Hva er rasisme etter din oppfatning?

Hei!

Rasisme er å tilknytte "rase" til mentale evner og/eller moralske kvaliteter.

Altså: når man knytter "utlending" til "kriminalitet" i et årsak/virkning-forhold befinner man seg farlig nær å være rasist.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden menn er ansvarlige for 95% (tror jeg det var) av all voldelig kriminalitet, bør alle menn selvsagt forvises til Svalbard!

Det er jo den eneste "logiske" konklusjonen av Pirkos innlegg.

Med vennlig hilsen

hvilket spm?..det med at menn burde som står for 95% av volden skal til Svalbard?..det er tåpelig utsagn..du vet at damene ikke ville akseptert å få mannen sin sendt ut dit...kjærlighten er noe av det essensielle med livet, og hvis menn og kvinner skal skilles av...innlegget er så dumt at jeg ikke gidder å utbrodere det ytterligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket spm?..det med at menn burde som står for 95% av volden skal til Svalbard?..det er tåpelig utsagn..du vet at damene ikke ville akseptert å få mannen sin sendt ut dit...kjærlighten er noe av det essensielle med livet, og hvis menn og kvinner skal skilles av...innlegget er så dumt at jeg ikke gidder å utbrodere det ytterligere

Poenget er at akkurat som det store flertall av menn ikke er voldelige kriminelle, så er heller ikke det store flertall av utlendinger voldelige kriminelle.

Det er derfor ikke større grunn til å sende utlendinger vekk enn å sende menn vekk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det "teit" at de skal i norske fengsler?

Hvis en nordmann gjør noe kriminelt i USA kommer han i fengsel i USA.

Disse krekene har forbrutt seg mot norsk lov - derfor skal de selvsagt straffes her - akkurat på lik linje med nordmenn som har begått lignende forbrytelser.

Med vennlig hilsen

USA har utleveringsavtale med Norge, så kriminelle nordmenn i USA kan glatt sendes heimat.

Synes det er en helt grei regel, at straffen skal sones i hjemlandet. Blir Ola tatt med 300 gram heroin på grensa i India, bør han sendes hjem. Og det er nok Ola veldig glad for..

Norge kan jo ikke sende noen ut hvis de risikerer dødsstraff, og det er vel også forsåvidt greit.

Selv om jeg er for dødsstraff i de mest ekstreme tilfeller (Viggo Kristiansen, nei. Thomas Quick, ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette burde jo utlendingene hvor kjernen i problemet ligger, klare å ordne opp i selv...men det ser ikke ut som om de "får ut fingern"...aldri hørt en utlending ta opp dette til debatt..de bare "skyfler det under teppet"

Hvorfor skulle "utlendinger" være kollektivt ansvarlige for kriminalitet?

Altså, José fra Chile (utlending) skal "gjøre noe med" at Peder fra Danmark er kriminell?

Eller????

Vi er, som et samfunn, ansvarlige for å "gjøre noe med" kriminalitet. Men man er ikke "mer" ansvarlig ovenfor mennesker som tilfeldigvis er født bestemte steder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke "alle" ?

Snakker vi ikke om bare to ?

Alle to ?

Nei, overskiften nevner intet om "to utlendinger" men om utlendinger generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Rasisme er å tilknytte "rase" til mentale evner og/eller moralske kvaliteter.

Altså: når man knytter "utlending" til "kriminalitet" i et årsak/virkning-forhold befinner man seg farlig nær å være rasist.

Vennlig hilsen

"Altså: når man knytter "utlending" til "kriminalitet" i et årsak/virkning-forhold befinner man seg farlig nær å være rasist."

Hvis man trekker inn statistikk og forskning som støtter det man sier, hva da?

Feks. Er det en stor overvekt av svarte i fengslene i USA. Dette kan forstås på flere måter.

1) Svarte har "kriminelle gener" og er onde

2) Svarte bor oftere i belastede strøk og de har blitt sosialisert inn i denne rollen

3) Svarte har oftere dårligere økonomi og får færre muligheter ift. utdanning

4) Svarte blir diskriminert på arbeidsmarkedet pga hudfarge og fordommer og må ty til kriminalitet som inntektsvei

5) Svarte blir oftere anholdt av politiet og oftere dømt

I forhold til utenlandske folk i Norge som begår kriminalitet så kan en også sette opp slike årsak - virknings setninger/hypoteser.

Men det er ikke til å komme bort i fra at det er mer kriminalitet blant innvandrere i Norge enn blant nordmenn i Norge.

Noen hypoteser?

Eller er du uenig i min påstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er overrasket over at innlegget ditt får bli stående. Men jeg synes det er flott at Webmaster sensurerer så lite som mye.

Jeg håper du er klar over at du sårer mange med innlegget ditt. Over halvparten av mine venner har utenlands opprinnelse. De eneste menneskene jeg har opplevd noe ondt fra, er "gode nordmenn".

Beste hilsen

Hey......så du_har_faktisk venner?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan kanskje svare...

Det mange/noen mener, er at mennesker som har fått opphold i Norge fordi de er flyktninger, bør prøve å holde sin sti ren, hvis ikke så kan de bli returnert

(jada, jeg vet at de fleste ødelegger passene sine slik at de ikke har noe hjemland, men som regel finner politiet ut av det)

Svenske utlendinger i Norge har vel omtrent samme kultur/menneskesyn/kvinnesyn som nordmenn.

En ting som forundrer meg, er at, i f.eks. Iran er det mennesker med holdninger som for nordmenn er uakseptable. Offentlige henrettelser, man kan slå barna sine, konene sine, kvinner har ikke stemmerett osv.

Når man så inviterer mennesker fra Iran til Norge, hvordan kan vi tro at disse holdningene legges igjen hjemme? Og, siden Norge er et mye bedre land å bo i enn f.eks. Iran (iflg Unesco) så må jo det bety at vi gjør det meste riktig her i landet, og at det er landene langt nede på lista som tar feil?

Så hvorfor beholde denne kulturen når man flytter hit?

Hei,

Takk for svar!

Men de fleste iranere gjør jo ikke noe ulovlig.....

Dette er som å argumentere: "hvorfor drepte to nordmenn jentene i Baneheia når Norge har så høy levestandard?"....

===

De aller, aller fleste utlendinger kommer og bor i Norge uten problemer. Akkurat som de fleste nordmenn.

Selvsagt kommer det også noen kriminelle utlendinger, men det er ikke andre utlendinger mer "ansvarlige" for enn det du eller jeg er ansvarlige for Baneheia-drapene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Partipampen

Akkurat som det ikke er kvinners jobb å "oppdra" sjåvinistiske menn til å oppføre seg som folk, er det neppe "andres" jobb å oppdra folk til å behandle andre mennesker som individer, enten individene er mørkhudete eller ei.

Nå er det heldigvis slik at 20% (tror jeg det var) av ekteskap i Norge skjer med en person fra utenfor Skandinavia, så folk får bare bli vant med å se ikke-hvite i gatene.

Det er de som ikke liker det som har et problem.

Med vennlig hilsen

Hudfargen er ikke problemet, men adferden er. Blant våre 20000 asylsøkere finnes et stort antall kriminelle, det vet vi. De var ikke her før, så de kommer i tillegg til de vi allerede hadde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Altså: når man knytter "utlending" til "kriminalitet" i et årsak/virkning-forhold befinner man seg farlig nær å være rasist."

Hvis man trekker inn statistikk og forskning som støtter det man sier, hva da?

Feks. Er det en stor overvekt av svarte i fengslene i USA. Dette kan forstås på flere måter.

1) Svarte har "kriminelle gener" og er onde

2) Svarte bor oftere i belastede strøk og de har blitt sosialisert inn i denne rollen

3) Svarte har oftere dårligere økonomi og får færre muligheter ift. utdanning

4) Svarte blir diskriminert på arbeidsmarkedet pga hudfarge og fordommer og må ty til kriminalitet som inntektsvei

5) Svarte blir oftere anholdt av politiet og oftere dømt

I forhold til utenlandske folk i Norge som begår kriminalitet så kan en også sette opp slike årsak - virknings setninger/hypoteser.

Men det er ikke til å komme bort i fra at det er mer kriminalitet blant innvandrere i Norge enn blant nordmenn i Norge.

Noen hypoteser?

Eller er du uenig i min påstand?

La oss anta at hypotesen er sann.

Konkret - hva mener du man skal "gjøre med det"?

Sende alle mørkhudete til "av-kriminaliserings-leirer"?

===

Vi har et rettsprinsipp i Norge om at "man er uskyldig til det motsatte er bevist" - og det gjelder faktisk også utlendinger!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudfargen er ikke problemet, men adferden er. Blant våre 20000 asylsøkere finnes et stort antall kriminelle, det vet vi. De var ikke her før, så de kommer i tillegg til de vi allerede hadde her.

Og 95% av alle kriminelle handlinger utføres av menn...

Likevel er det slik at folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist, og at dette også (på tross av Frp) gjelder utlendinger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To flykaprere er i Norge, de kapret for noen år siden et fly for å komme seg hit. Truet et hundretall livredde flypassasjerer. De ble sendt til hjemlandet for å sone straffen, men er nå tilbake for å få asyl. De er ikke forfulgt, de vil bare være her. Nå har de vært her et år, og ingenting er gjort for å utvise dem.

Ja, dette var jo et representativt eksempel....

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...