Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det er et relativt enkelt problem å løse....

Det er mange problemer hvis man teller med dem DU lager...

Jeg bare ramser dem opp..

:-)

Og du løser dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Du er nok (med dine hat-historier) medansvarlig for Holmlia, ved at du støtt og stadig nører opp under de holdningene som fikk dem til å myrde.

Andre nordmenn (som ikke sprer hat slik du gjør) er det selvsagt ikke.

Har du lest om disse ungdommenes bakgrunn?

Det er nok helt andre grunner til at de ble tiltrukket av dette miljøet.

De fant et miljø, venner og noe de følte var støttende trygge voksenpersoner.

Dette var noe barnevernet, skolen eller familien ikke ga dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvorfor skal personer i India eller Norge straffes forskjellig fordi de har forskjellige statsborgerskap?

Skal det ikke være likhet for loven?

En inder som begår en kriminell handling i Norge, må sone i 10 manns celle i India???

Med vennlig hilsen

Ser problemet med at stakkars Singh må reise fra Hamar til Calcutta for å påbegynne soningen av 57 år for voldtekt, men men..

Ja, jeg tenker jo på Ola, jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er uskyldig til det motsatte er bevist, ja. Har aldri sagt noe mot det. Og det er du som alltid trekker inn ord som "avkriminaliseringsleirer" ikke andre.

"Konkret - hva mener du man skal "gjøre med det"?"

- bedre integrering (ikke assimilering)

- ikke ta inn flere enn man har arbeidsplasser til i et bestemt område

- større krav til innats fra kommunene som tross alt tjener penger på det

- psykososiale tiltak for traumatiserte

- bedre psykiatriske tilbud for utenlandske

- bruke ressurspersoner i utenlandske miljøer i større grad i forebyggende arbeid blant ungdom

Kjapp tilbakesendelse ved alvorlig kriminalitet.

Og hva mener du, Sør.

Hei,

Jeg mener man skal behandle innvandrere akkurat som "vanlige borgere", istedet for å se på dem som "problemer".

Jeg er enig i at man skal ha behandling for "traumatiserte", men det skal selvsagt være enten de er innvandrere eller nordmenn.

===

Ditt poeng om "arbeidsplasser i et bestemt område" forstår jeg ikke. Vi skal da vel ikke ha "reiseforbud" for utlendinger. De må vel, akkurat som nordmenn, få bosette seg hvor de vil?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Partipampen

Regner du medlemmene i BootBoys for å være like "normale" som du påstår medlemmene i Frp er?

Med vennlig hilsen

Det var da en underlig sammenligning, men jeg vet ingenting om dem. Kanskje du kjenner dem bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mangler ikke penger, glem det. Det vi mangler er psykiatere, psykologer, sosionomer, politi, saksbehandlere og andre utdannete folk, de kan ikke skaffes for penger. De fins bare ikke.

Her er en sosionom uten jobb!! :vifter:

Er altfor mange av oss. Problemet er budsjetta til kommunene. Ringte og hørte om sommerjobb på noen sosialkontorer her en dag. Var nokk av arbeid å gjøre for meg, men det var ikke penger å lønne en sommervikar for.

Så da får jeg vel søke sosialhjelp.

Psykologer/psykiatere etc. er det for lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke sann !

He-he. Blir det morsommere nå så dør jeg.

:-)

Hvordan tror du nazistene kom til makten i Tyskland?

Hvor mange var det av dem i begynnelsen?

Hvor mange "respektable borgere" tror du det var som spredde hat om jødene, på samme måte som du sprer hat-historier om muslimer?

Nazistene hadde aldri kommet til makten uten "de respektable borgerene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Pressen bør ikke skrive om ting folk blir stigmatisert for (legning, religion, "foreldrenes fødeland" (som "av utenlandsk opprinnelse")), når dette ikke er direkte relevant til historien.

Dette gjelder særlig når det *kun* nevnes i negative historier f.eks. når en person er homofil eller utlending, men aldri for nordmenn.

Med vennlig hilsen

Nei, når det ikke er direkte relevanttil historien, selvsagt ikke. Gjøres det da?

Tenkte mer på etterlysninger, av den typen i det opprinnelige innlegget her. Man har sett/hørt to utlendinger. Synes det er like grei info som to tjukke, to rødhårede osv.

Selv om "utlending" kan være så mangt, er det helt klart ikke svensker, disse kjenner nordmenn igjen på språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De setter vi til å arbide og betale skatt. Det er mer enn nok å ta seg til.

Særlig, med 88000 arbeidsldige og ingen jobber. Det eneste vi mangler er ulike fagfolk til å ta seg av asylsøkere, og det fins ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest om disse ungdommenes bakgrunn?

Det er nok helt andre grunner til at de ble tiltrukket av dette miljøet.

De fant et miljø, venner og noe de følte var støttende trygge voksenpersoner.

Dette var noe barnevernet, skolen eller familien ikke ga dem.

Hei,

Er du like forståelsesfull ovenfor gjenger med utenlandske-kriminelle?

Hva med de to krekene som sannsynligvis drepte denne kvinnen på 83 år? Er du like forståelsesfull hvis det viser seg at de ble "oversett" av "barnevernet, skolen og familie"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at stakkars Ola må sitte på 10-manns celle i India i 36 år på vann og brød...?

Tenk så lei seg mammaen hans i Norge blir! Men, det burde han vel tenkt på før! Eller..?

Det har faktisk sitti en kar i India fra Norge i fengsel i rundyt 5 år for hasjsmugling. Tror ikke det er lenge siden han kom hjem. Etter MYE om og men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

"Altså: når man knytter "utlending" til "kriminalitet" i et årsak/virkning-forhold befinner man seg farlig nær å være rasist."

Hvis man trekker inn statistikk og forskning som støtter det man sier, hva da?

Feks. Er det en stor overvekt av svarte i fengslene i USA. Dette kan forstås på flere måter.

1) Svarte har "kriminelle gener" og er onde

2) Svarte bor oftere i belastede strøk og de har blitt sosialisert inn i denne rollen

3) Svarte har oftere dårligere økonomi og får færre muligheter ift. utdanning

4) Svarte blir diskriminert på arbeidsmarkedet pga hudfarge og fordommer og må ty til kriminalitet som inntektsvei

5) Svarte blir oftere anholdt av politiet og oftere dømt

I forhold til utenlandske folk i Norge som begår kriminalitet så kan en også sette opp slike årsak - virknings setninger/hypoteser.

Men det er ikke til å komme bort i fra at det er mer kriminalitet blant innvandrere i Norge enn blant nordmenn i Norge.

Noen hypoteser?

Eller er du uenig i min påstand?

Hei!

Jeg kjenner ikke det statistiske materialet. Men mitt poeng er ikke at jeg er redd for statistikk, men at man "automatisk" sier at en kriminell utlending er kriminell fordi han/hun er utlending. Det blir for enkelt. Synes jeg.

Det var "det er takken" i startinnlegget som virket forstyrrende på meg.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er du like forståelsesfull ovenfor gjenger med utenlandske-kriminelle?

Hva med de to krekene som sannsynligvis drepte denne kvinnen på 83 år? Er du like forståelsesfull hvis det viser seg at de ble "oversett" av "barnevernet, skolen og familie"?

Med vennlig hilsen

Jeg er utrolig forståelsesfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mislykket

Hey......så du_har_faktisk venner?

:)

Hei!

Ja, jeg har aldri benektet at jeg har venner. Det er mitt frastøtende utseende som forhindrer kvinner i å kunne ha noe kjærlighetsforhold til meg.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når det ikke er direkte relevanttil historien, selvsagt ikke. Gjøres det da?

Tenkte mer på etterlysninger, av den typen i det opprinnelige innlegget her. Man har sett/hørt to utlendinger. Synes det er like grei info som to tjukke, to rødhårede osv.

Selv om "utlending" kan være så mangt, er det helt klart ikke svensker, disse kjenner nordmenn igjen på språket.

Hei,

Men aviser skriver "av utenlandsk opprinnelse" selv om krekene det er snakk om sitter i fengsel for lengst, og i tillegg er norske statsborgere som aldri har vært lengre enn til Svinesund...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her er en sosionom uten jobb!! :vifter:

Er altfor mange av oss. Problemet er budsjetta til kommunene. Ringte og hørte om sommerjobb på noen sosialkontorer her en dag. Var nokk av arbeid å gjøre for meg, men det var ikke penger å lønne en sommervikar for.

Så da får jeg vel søke sosialhjelp.

Psykologer/psykiatere etc. er det for lite av.

Her i kommunen er det innvandringsstopp, oppsigelser og krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjenner ikke det statistiske materialet. Men mitt poeng er ikke at jeg er redd for statistikk, men at man "automatisk" sier at en kriminell utlending er kriminell fordi han/hun er utlending. Det blir for enkelt. Synes jeg.

Det var "det er takken" i startinnlegget som virket forstyrrende på meg.

Beste hilsen

"men at man "automatisk" sier at en kriminell utlending er kriminell fordi han/hun er utlending. Det blir for enkelt. Synes jeg."

Selvfølgelig er det for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter vi til å arbide og betale skatt. Det er mer enn nok å ta seg til.

Settes til å arbeide? Man kan da ikke tvinge noen til å arbeide?

Hvem skal isåfall settes i arbeid? Alle i familien? Kun mennene? Kun kvinnene? Bør de ikke kunne språket først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig forståelsesfull.

*imponert*

Etter å ha sett "resultatene" av misbruk, voldtekt og diverse overgrep er jeg ikke så forståelsesfull mer.

Derimot er jeg meget observant på ikke å gi Per skylden for det Pål har gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...