Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

Gjest stoiker

Jeg svarer ikke på idioti. Du svarer ikke på fornuft.

Jeg er enig med Sør, jeg - i at generaliseringer blir galt.

Jeg har dårlig erfaring med menn - er alle menn derfor dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest stoiker

Jeg klarer ikke se på mennesker som individer?...dette er dårlig roing, forhold til problemet...nemmelig at utlendinger er sterkt overrepresentert på voldtekt og voldsstatistikken..når man er i "andres land" er minstekravet at man oppfører seg minst like godt som oss nordmenn. Se på nordmenn i usa f.eks..de oppfører seg bedre enn amerikanere

Sensur?. hvorfor skal fakta sensureres?..er i norge nå vettu, man kan tale fritt her

Og i Spania og Danmark oppfører nordmenn seg bedre enn spanloler og dansker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Hei!

Etter hvert er jeg blitt lei av at folk bruker DOL som et forum for rasistisk propaganda. Kanskje det er noen som er enig med meg?

Rart at Webmaster ikke ordner opp her. Han/hun synes ellers å gjøre en god jobb.

Beste hilsen

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Man er uskyldig til det motsatte er bevist, ja. Har aldri sagt noe mot det. Og det er du som alltid trekker inn ord som "avkriminaliseringsleirer" ikke andre.

"Konkret - hva mener du man skal "gjøre med det"?"

- bedre integrering (ikke assimilering)

- ikke ta inn flere enn man har arbeidsplasser til i et bestemt område

- større krav til innats fra kommunene som tross alt tjener penger på det

- psykososiale tiltak for traumatiserte

- bedre psykiatriske tilbud for utenlandske

- bruke ressurspersoner i utenlandske miljøer i større grad i forebyggende arbeid blant ungdom

Kjapp tilbakesendelse ved alvorlig kriminalitet.

Og hva mener du, Sør.

Hvis jeg kan si noe: Mange fra andre kulturer er vant til raskere og klarere beskjeder når de går over streken. Innvandrere vet ofte ikke hvor streken går - og i tillegg er vi så høflige at vi ikke sier klart fra med en eneste gang.

Det vi kan gjøre, som nordmenn, er å bli tydeligere - overfor oss selv og andre - om hvor grenser for oppførsel og verdier går. Si klart fra. Og da mener jeg i våre nærmiljøer. Jeg opplever i min vennekrets at foreldre irriterer seg over innvandrerbarns oppførsel - i stedet for å være tydelige og si klart fra. Hvordan skal barn vite hvor grenser går dersom ikke voksne sier fra? Selv setter jeg stor pris på at andre voksne hjelper til med å oppdra mine barn når jeg selv ikke er tilstede. Det er helt ok å si fra til barn og unge om uakseptabel atferd. Det er ikke bare ok, forresten - det er vår voksenplikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Såvidt jeg kan registrere så gjør de ikke det for det er sjelden det står savnet meldinger på unge jenter og barn nå for tiden. Det virker som det er mest unge gutter som roter seg vekk på veg til eller fra fest

Personlig synes jeg det verste er at alle de lekre svenske damene her stikker av med de kjekkeste mennene jeg helst ville ha hatt for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sosionomer måtte gå også. Men de sosionomene jeg har hatt på tomannshånd har ikke vært så hippe på å begynne på Grunerløkka, Grønland eller Holmlia ?

Det er ikke akkurat hva en forbinder med "sosialt arbeid" å sitte bak en glassvegg når man snakker med folk, nei. Hvis en i det hele tatt får snakka med noen i en slik jobb. Ofte blir det kun saksbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle "hjemlandet" sette dem i fengsel? De har ikke gjort noe gale i hjemlandet....

Vær vennlig å tenk deg om FØR du kommer med slike forslag.

Med vennlig hilsen

Så du noe sted at jeg skrev at de kunne sendes til hjemlandet for å komme i fengsel?

Nei, det jeg skrev, var at vi kunne returnere dem til hjemlandet.

Hva andre land gjør med sine kriminelle, er ikke mitt problem, men jeg regner da med at de havner innforbi murene.

I tillegg er vel mange av innvandrerne redd for å bli sendt tilbake, av ulike årsaker, så da kunne vi jo kanskje sette noen eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser problemet med at stakkars Singh må reise fra Hamar til Calcutta for å påbegynne soningen av 57 år for voldtekt, men men..

Ja, jeg tenker jo på Ola, jeg da..

Men han er hvertfall klar over straffen sin før han utfører den straffbare handlingen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To flykaprere er i Norge, de kapret for noen år siden et fly for å komme seg hit. Truet et hundretall livredde flypassasjerer. De ble sendt til hjemlandet for å sone straffen, men er nå tilbake for å få asyl. De er ikke forfulgt, de vil bare være her. Nå har de vært her et år, og ingenting er gjort for å utvise dem.

Nei, det er helt sinnsykt. Alle kriminelle utlendinger burde utvises for ALLTID!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan si noe: Mange fra andre kulturer er vant til raskere og klarere beskjeder når de går over streken. Innvandrere vet ofte ikke hvor streken går - og i tillegg er vi så høflige at vi ikke sier klart fra med en eneste gang.

Det vi kan gjøre, som nordmenn, er å bli tydeligere - overfor oss selv og andre - om hvor grenser for oppførsel og verdier går. Si klart fra. Og da mener jeg i våre nærmiljøer. Jeg opplever i min vennekrets at foreldre irriterer seg over innvandrerbarns oppførsel - i stedet for å være tydelige og si klart fra. Hvordan skal barn vite hvor grenser går dersom ikke voksne sier fra? Selv setter jeg stor pris på at andre voksne hjelper til med å oppdra mine barn når jeg selv ikke er tilstede. Det er helt ok å si fra til barn og unge om uakseptabel atferd. Det er ikke bare ok, forresten - det er vår voksenplikt!

" Innvandrere vet ofte ikke hvor streken går"

Og du sier at andre her generaliserer?

Sterkt.

Den eneste som har skrevet noe fornuftig i tråden her (uten at jeg har lest alt Sør har skrevet da han uansett alltid skriver det samme som alltid) er Jacob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21500 (9%) straffereaksjoner i 2001 knyttet seg til personer uten norsk statsborgerskap. Fra før vet vi at gruppen "innvandrere" er overrepresentert i kriminalstatistikken.I denne gruppen er det også som kjent mange personer med norsk statsborgerskap. Man kan derfor anta at tallet blir enda "styggere" om man inkluderer denne gruppen i statestikken.

Det er to måter å lese statistikk på; Det ene er den Søriske måten - den andre er den signifikante måten.

Dersom vi for enkelhets skyld hevder at 10 prosent av alle grove kriminalsaker kan tilskrives personer med annen etnisk bakgrunn enn den norske, vil Sør hevde at 9 av 10 forbrytelser begås av nordmenn. En slik tolking kan forsvares rent matematisk, men den er dessverre pervertert siden den ikke korrigerer for den demografiske sammensetningen genrelt i den norske populasjonen. Dersom man gjør dette bør det være klart for alle og enhver, dvs alle som har vett nok til å ta problemet på alvor, at mennesker av ikke-norsk opprinnelse er overrepresentert i kriminalstatistikken. Din eksemplifisering med denne pillemissbrukeren av en buss-sjåfør er i beste fall en avart av sørisk retorikk som ikke bidrar til annet enn substansløst pjatt. (Jeg ser for ordens skyld at Sør blaffrer med Baneheiaeksemplet sitt lenger ned i tråden - som vanlig).

Konklusjon; pirko har en viss grunn til bekymring selv om innlegget ikke var av de mest nyanserte. Likevel; det er grunn til å ta pirko mer seriøst enn deg og Sør - i alle fall om vi vil kriminaliteten til livs.

Et usedvanlig fornfutig innlegg i en tråd hvor det komplette vannvidd hersker.

Og du får helt sikkert ikke svar av Sør og co.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i din karakteristikk av BootBoys, de skremmer ingen.

Det som derimot skremmer er den økende generaliseringen, fremmedfrykten, intolleransen og rasmismen fra tilsynelatende oppegående mennesker.

Det_ER_skremmende det!

Der har du et viktig poeng MsSophie.

(P.S - bare en liten øvelse; i hvilken retning mener du f.eks folk som Sør beveger folkemassen og hvorfor mener du det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*imponert*

Etter å ha sett "resultatene" av misbruk, voldtekt og diverse overgrep er jeg ikke så forståelsesfull mer.

Derimot er jeg meget observant på ikke å gi Per skylden for det Pål har gjort.

Med vennlig hilsen

Jeg kan godt _forstå_ hvorfor ungdommer søker seg inn i ekstreme og kriminelle miljøer. Uavhengig om man snakker om et nynazistisk miljø eller en gjeng ala b-gjengen.

At en kan forstå dette innebærer ikke at en godtar de handlingene som disse grupperingene står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan godt _forstå_ hvorfor ungdommer søker seg inn i ekstreme og kriminelle miljøer. Uavhengig om man snakker om et nynazistisk miljø eller en gjeng ala b-gjengen.

At en kan forstå dette innebærer ikke at en godtar de handlingene som disse grupperingene står for.

Si meg hvordan du kan forstå 'hvorfor ungdommer søker seg inn i ekstreme og kriminelle miljøer.'??

Det kan nemlig ikke jeg forstå i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg hvordan du kan forstå 'hvorfor ungdommer søker seg inn i ekstreme og kriminelle miljøer.'??

Det kan nemlig ikke jeg forstå i det hele tatt.

Les det andre svaret mitt.

Hvis det er det eneste stedet de får omsorg, anerkjennelse og venner så er det kanskje ikke så rart?

Når foreldrene, skolen og barnevernet svikter så er det her de blir fanga opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg hvordan du kan forstå 'hvorfor ungdommer søker seg inn i ekstreme og kriminelle miljøer.'??

Det kan nemlig ikke jeg forstå i det hele tatt.

Jeg kan fortelle det for henne:

De søker en tilhørighet. Dette er unger/ungdom/ungt voksne som ofte har blitt mobbet i alle år, har ingen venner, kommer gjerne fra familier hvor de har opplevd direkte vannskjørtsel (f.eks. denne Jo Erling Jahr som drepte Benjamin), osv.

Plutselig blir denne ungdommen tatt inn i en gruppe hvor de blir sett på som jævla populære, og de får den tilhørigheten de alltid har ønsket, men aldri har fått.

Smarte sjeler i nazimiljøene henter inn disse "taperne", og vet hvem som er enkle bytter i forhold til å dra dem med i sin gjeng.

Dette er mennesker vi ville syntes synd på dersom de ikke hadde joinet disse tapergruppene.

Det er sikkert et eller annet i det med at det er bedre å være mange tapere sammen enn å være taper helt alene.

Jeg tror likevel det er en stor forskjell på at noen velger nynazismen og noen velger kriminelle gjenger.

Førstnevnte blir tross alt sett ned på av hele verden og de tjener ingen penger på det de driver med.

De kriminelle gjengene _tror_ derimot at de blir sett opp på av gud og hvermann, og de tjener mye penger på det de driver med.

Hvorfor noen blir med i sistnevnte gjeng går nok mye på penger, respekt og selvsagt (også her) tilhørigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle det for henne:

De søker en tilhørighet. Dette er unger/ungdom/ungt voksne som ofte har blitt mobbet i alle år, har ingen venner, kommer gjerne fra familier hvor de har opplevd direkte vannskjørtsel (f.eks. denne Jo Erling Jahr som drepte Benjamin), osv.

Plutselig blir denne ungdommen tatt inn i en gruppe hvor de blir sett på som jævla populære, og de får den tilhørigheten de alltid har ønsket, men aldri har fått.

Smarte sjeler i nazimiljøene henter inn disse "taperne", og vet hvem som er enkle bytter i forhold til å dra dem med i sin gjeng.

Dette er mennesker vi ville syntes synd på dersom de ikke hadde joinet disse tapergruppene.

Det er sikkert et eller annet i det med at det er bedre å være mange tapere sammen enn å være taper helt alene.

Jeg tror likevel det er en stor forskjell på at noen velger nynazismen og noen velger kriminelle gjenger.

Førstnevnte blir tross alt sett ned på av hele verden og de tjener ingen penger på det de driver med.

De kriminelle gjengene _tror_ derimot at de blir sett opp på av gud og hvermann, og de tjener mye penger på det de driver med.

Hvorfor noen blir med i sistnevnte gjeng går nok mye på penger, respekt og selvsagt (også her) tilhørigheten.

Jeg tror du har fått med deg det viktigste :)

I nazimiljøet som Jahr var en del av så var det en voksen leder som var som en far for ungdommene. Sammen med det du har nevnt så er dette som å få en ny familie. Noe som de ikke hadde fra før.

Mange hadde opplevd å bli banka opp av utenlandske gjenger. I nazimiljøet fikk de beskyttelse.

Selve ideologien var ikke det viktigste, det kom nok mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle det for henne:

De søker en tilhørighet. Dette er unger/ungdom/ungt voksne som ofte har blitt mobbet i alle år, har ingen venner, kommer gjerne fra familier hvor de har opplevd direkte vannskjørtsel (f.eks. denne Jo Erling Jahr som drepte Benjamin), osv.

Plutselig blir denne ungdommen tatt inn i en gruppe hvor de blir sett på som jævla populære, og de får den tilhørigheten de alltid har ønsket, men aldri har fått.

Smarte sjeler i nazimiljøene henter inn disse "taperne", og vet hvem som er enkle bytter i forhold til å dra dem med i sin gjeng.

Dette er mennesker vi ville syntes synd på dersom de ikke hadde joinet disse tapergruppene.

Det er sikkert et eller annet i det med at det er bedre å være mange tapere sammen enn å være taper helt alene.

Jeg tror likevel det er en stor forskjell på at noen velger nynazismen og noen velger kriminelle gjenger.

Førstnevnte blir tross alt sett ned på av hele verden og de tjener ingen penger på det de driver med.

De kriminelle gjengene _tror_ derimot at de blir sett opp på av gud og hvermann, og de tjener mye penger på det de driver med.

Hvorfor noen blir med i sistnevnte gjeng går nok mye på penger, respekt og selvsagt (også her) tilhørigheten.

Tilhørighet my ass... det er jo direkte åndssvakt (med all respekt for psykisk utviklingshemmede) å rave rundt som nynazi eller i en av disse hel- og halvmafiagjengene.

Er det for mye å forvente at folk _tenker_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har fått med deg det viktigste :)

I nazimiljøet som Jahr var en del av så var det en voksen leder som var som en far for ungdommene. Sammen med det du har nevnt så er dette som å få en ny familie. Noe som de ikke hadde fra før.

Mange hadde opplevd å bli banka opp av utenlandske gjenger. I nazimiljøet fikk de beskyttelse.

Selve ideologien var ikke det viktigste, det kom nok mer etterhvert.

Ideologien er nok ikke viktig for noen av disse gutta, med unntak av dere få, men sterke, ledere.

Det er tilfeldig at disse gutta blir nynazister og ikke f.eks. blitzere, og derfor er det heller ikke uvanlig at ungdommen veksler mellom disse to miljøene.

Når det gjelder Jahr så så jeg intervjuet med stakkaren mens han satt på cella si, og jeg må si at jeg ble mektig imponert over at denne fyren i det hele tatt ble sett på som tilregnelig i forhold til å bli stilt for retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det andre svaret mitt.

Hvis det er det eneste stedet de får omsorg, anerkjennelse og venner så er det kanskje ikke så rart?

Når foreldrene, skolen og barnevernet svikter så er det her de blir fanga opp.

Jo, jeg synes det er jævlig rart for å si det mildt, å ville bekjenne seg til ren og skjær idioti, vold og tung kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...