Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

Jeg tror neppe Sør har den helt store innflytelse på noen folkemasse.

Men jeg antar det er en del her inne som prinsipiellt er uenig med han, ikke fordi de i utgangspunktet er så uenige, men rett og slett fordi det er Sør.

Sør har mye bra for seg han i noen tilfeller - men i veldig mange tilfeller går han litt langt i sine forsvarstirdaer - og da vil det heller virke mot sin hensikt. Det har vel tom. med hans 'tilhengere' sagt.

Hadde han roet seg ned litt kunne han nok ha fått flere tilhengere.

Nå har jeg ikke lest alle innlegg her - men så vidt jeg kunne se var Sør's eneste svar på Jacobs innlegg et gjesp. Det er jo også typisk - når han ikke lenger finner motargumenter begynner han å gjespe feks.

Jeg mener det er foruroligende at så mange av innvandrere utfører kriminelle handlinger UTEN at man skulle kunne se på om det skyldes at de faktisk kommer fra en ennan kultur , har opplevd krigshandlinger o.l. Du må ikke forveksle det med at jeg er imot innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest ProvokaTore

Sør har ikke tid til å sove. Han må jo oppfylle sin plikt med skrive innlegg på diskusjonsforum.

...

Tror ikke vi klarer å slite'n ut men vi kan prøve. Så flyr'n i hvert fall ikke rundt i RL og plager noen den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det finnes da en vesentlig forskjell mellom disse to grupperingene.... i motsetning til nassene, tror neppe Blitz kan skilte med drap på mørkhudede eller sine egne.

*Det finnes da en vesentlig forskjell mellom disse to grupperingene....*

Selvsagt. men enda flere likheter.

*i motsetning til nassene, tror neppe Blitz kan skilte med drap på mørkhudede eller sine egne.*

Du tror altså det er kald beregning som ligger bak at ikke liv har gått tapt når Blitzere hiver brostein i hue på politi og andre folk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Tror ikke vi klarer å slite'n ut men vi kan prøve. Så flyr'n i hvert fall ikke rundt i RL og plager noen den tida.

he he! Kanskje du er inne på noe der;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Feieren

Sør er en underlig skrue.

Er det alltid slik ?

Sør er en underlig skrue ja. Han gir seg ikke før blodet renner fra fingertuppene hans fordi han har tastet så mye.

Skal tro om han har en slik kombinert kontorstol/do stol som han sitter på mens han taster på debatt forum? For han skriver jo så mye og lenge at han ikke kan rekke å gå på toalettet.

*LER RÅTT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Partipampen

Så vi konstaterer altså at "Partipampen" ikke kan påpeke noen vesentlig forskjell mellom BootBoys og Frp?

Eller?

Med vennlig hilsen

Kan ikke sammenligne med noe jeg ikke vet noe om, men umiddelbart kan jeg ikke se for meg FrP med barberte hoder, heller ikke snauskaller i dress. Men du klarer sikkert å finne på noe nå som det er klart at jeg ikke kan avsløre, at snauskallene har et like godt partiprogram f. eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Det finnes da en vesentlig forskjell mellom disse to grupperingene....*

Selvsagt. men enda flere likheter.

*i motsetning til nassene, tror neppe Blitz kan skilte med drap på mørkhudede eller sine egne.*

Du tror altså det er kald beregning som ligger bak at ikke liv har gått tapt når Blitzere hiver brostein i hue på politi og andre folk ?

Fremdeles vil jeg påstå det er en viss forskjell mellom Blitzerenes stinkasting og nedslaktingen av Benjamin Hermansen og drukningen av Arve B. Karlsen.

Det ene er dumskap, det andre er ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør har mye bra for seg han i noen tilfeller - men i veldig mange tilfeller går han litt langt i sine forsvarstirdaer - og da vil det heller virke mot sin hensikt. Det har vel tom. med hans 'tilhengere' sagt.

Hadde han roet seg ned litt kunne han nok ha fått flere tilhengere.

Nå har jeg ikke lest alle innlegg her - men så vidt jeg kunne se var Sør's eneste svar på Jacobs innlegg et gjesp. Det er jo også typisk - når han ikke lenger finner motargumenter begynner han å gjespe feks.

Jeg mener det er foruroligende at så mange av innvandrere utfører kriminelle handlinger UTEN at man skulle kunne se på om det skyldes at de faktisk kommer fra en ennan kultur , har opplevd krigshandlinger o.l. Du må ikke forveksle det med at jeg er imot innvandring.

Nå tror jeg ikke Sør er på Dol for å fiske tilhengere. Og når enkelte mennesker befinner seg på Dol kun med en hensikt, å nøre ytterliger opp under fremmedfrykten, så er jeg sjeleglad noen i det hele tatt gidder og engasjere seg mot.

Du vet like godt som meg at Pirko aldri hadde giddet å poste hovedinnlegget hvis det var snakk om to etniske nordmenn som hadde løpt fra åstedet.

Nå synes jeg igrunn all kriminalitet er foruroligende, og er selvfølgelig på lik linje med de fleste helt enig i at dette må bekjempes - uavhengig av hvilken etnisk opprinnelse den kriminelle måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke Sør er på Dol for å fiske tilhengere. Og når enkelte mennesker befinner seg på Dol kun med en hensikt, å nøre ytterliger opp under fremmedfrykten, så er jeg sjeleglad noen i det hele tatt gidder og engasjere seg mot.

Du vet like godt som meg at Pirko aldri hadde giddet å poste hovedinnlegget hvis det var snakk om to etniske nordmenn som hadde løpt fra åstedet.

Nå synes jeg igrunn all kriminalitet er foruroligende, og er selvfølgelig på lik linje med de fleste helt enig i at dette må bekjempes - uavhengig av hvilken etnisk opprinnelse den kriminelle måtte ha.

Jeg synes Sør er like ille otsatt vei som da kanskje de du nevner er i den andre retningen. Men det er min personlige mening. Det var uansett ikke hovedtema her.

Du mener man skal bekjempe kriminalitet med samme metode uansett hvem det er som begår den og hva som er årsaken til at den kriminelle handlingen blir utført?

Ikke spesielle tiltak rettet mot spesielle årsakssammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Fremdeles vil jeg påstå det er en viss forskjell mellom Blitzerenes stinkasting og nedslaktingen av Benjamin Hermansen og drukningen av Arve B. Karlsen.

Det ene er dumskap, det andre er ondskap.

*drukningen av Arve B. Karlsen.*

For ordens skyld:Ingen er dømt for å ha drept Arve Karlsen, og det er nesten smakløst å trekke denne ypiske tenårings-mobbesaken inn i et så alvorlig tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Det er ikke pleiermangel lenger, bare mangel på pleiere som vil jobbe med gamlinger.

Hei!

Og derfor trenger vi innvandring. Med mindre du vil tvinge det du anser som "nordmenn" til å utføre arbeidet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

'Det er tilfeldig at disse gutta blir nynazister og ikke f.eks. blitzere, og derfor er det heller ikke uvanlig at ungdommen veksler mellom disse to miljøene.'

Skulle likt å vite hvor du har dette fra. Veksle mellom nynazistgjenger og blitzere... nå er du på bærtur.

Blitz er et broket ungdomsmiljø, det er sant. En svært viktig og helt overordnet og _felles_ 'kampsak' hvis jeg kan si det sånn, handler om å bekjempe nynazismen.

Da betviler jeg sterkt at det er 'vanlig' å alternere på den måten du sier.

Ergo er det selvsagt heller ikke tilfeldig om en person blir nynazist eller blitzer.

De erfaringene jeg har gjort med blitzere, nazister og forsåvidt også narkomane, er at de har en mistro til de "herskende" - politi, øvrighet, lærere, foreldre, voksne m.fl. - de føler de utsettes for overgrep og ikke vil bli hørt eller respektert av disse gruppene, i hvert fall ikke slik som de er. (Blir man hørt eller ansatt eller ansett dersom man har rød hanekam, piercing og svarte klær og makeup? Hvorfor ikke, egentlig? De demonstrerer hvordan samfunnet stiller dem som er annerledes utenfor.) Så finner de andre som deler deres synspunkter, ofte eldre, med litt mer system i deres kritikk av politi og politikere osv. og som ordlegger seg flottere, så det høres ut som et godt alternativ. Dessuten viser ofte slike ledere at de ikke er redde for offentlig å si fra og om nødvending gå i fengsel, gjerne etter å ha blitt slått av politiet, noe som jo viser hvor ille politiet er, altså hvor riktig det er som disse sier når de blir slått. Jeg ser logikken, jeg! Om dette er ytterste venste eller høyre fløy tror faktisk jeg også kan være noenlunde tilfeldig... Uansett blir det en avmaktssfølelse som finner et svar, en gruppe som deler skjebne og raseri mot "de andre" - . Respekterer Blitz og nynazister øvrighetene?

Så jeg er enig - jeg tror det er forholdsvis tilfeldig hvilken av de to grupperingene mennesker havner i, det det handler om er personlighetstype. Og - tenker jeg - for noen flotte politikere eller ungdomsledere noen av disse kunne ha blitt, dersom de hadde fått andre muligheter, slik at de gjorde litt annerledes valg av ideologi og oppførsel. Vi trenger jo noen som kan se på samfunnet med kritisk blikk og føre det framover. Det kan bli vel mye enighet om at "vi har det så godt!" og så overser man dem som ikke har det like godt. (Mine kjepphester for tida er eldre og barn/ungdom, som nedprioriteres - mener jeg) Men det er vel kanskje slik at noen av dem ikke kan dette med å diskutere saklig og ikke har kunnskaper og erfaringer nok. Der kommer nok bakgrunnen inn - at de aldri har lært den sosiale biten, spillereglene, som gjør at folk hører på dem. ("Folk" - alle oss andre, mer "borglige"?) Personlig synes jeg jo at Byrådets måte å takle Blitz på for tida, er godt egnet til å rekruttere flere Blitzere - for makan til ovenfra-og-nedad-holdninger og -behandling av "uskikkelige ungdom" har jeg sjelden sett.

Vet noen forresten hvor navnet Blitz stammer fra? Jeg synes jo navnet minner litt for meget om nazistenes krig i England, jeg, da - til at jeg ikke straks assosierer de to gruppene med hverandre. Men kanskje jeg ikke kjenner historien bak Blitz-miljøet. Finnes noe på Googles eller Kvasir, tro?

Ha en god dag - mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Og BootBoys er blitt så jævlig mange på 50 år ? Det er bare en liten forhutla gjeng som alle skuler på.

Hehe, dette blir morsommere og morsommere.

Underlig at ikke nordmenn som folk tiltaler deg,

betyr Norge ingenting for deg ? Norsk kultur er bare dritt ?

Det må da gå an å forsvare andre kulturer uten å bli beskyldt for å anse den norske som dritt?? FORDI jeg er stolt av min egen kultur, kan jeg møte andres og forstå deres stolthet over sin. Og respektere at de vil beholde sin egenart. Og - fordi vi stiller likt og med respekt, egenrespekt og respekt for andre, slik at vi ikke lar oss tråkke på, heller - kan det bli en fruktbar dialog der begge parter kan lære av hverandre og bruke hverandres kultur uten at det er svik av kulturer av den grunn. Nemlig! Tror det er slik verden går framover, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stoiker

" Innvandrere vet ofte ikke hvor streken går"

Og du sier at andre her generaliserer?

Sterkt.

Den eneste som har skrevet noe fornuftig i tråden her (uten at jeg har lest alt Sør har skrevet da han uansett alltid skriver det samme som alltid) er Jacob.

Hvordan skal en innvandrer vite hvor streken går? Han kommer fra en annen kultur, han kjenner ikke vår kultur når han kommer, og _derfor_ er det vår oppgave å sette grenser slik at han lærer dem. Dette er ikke generalisering i det hele tatt, det er å markere eget revir, om du vil. _Slik_ gjøre vi det her. Det er ikke noe bedømmelse eller fordømmelse av hvordan de gjør det der han/hun kommer fra - det er en markering av at _her_ gjelder _disse_ reglene, enten man liker det eller ei. Når jeg reiser til utlandet, forsøker jeg å sette meg inn i hvilke regler og hvilken oppførsel som gjelder der, slik at jeg sender riktige signaler. Men det er noe jeg må lære, og det kan jeg bl.a. lære av lokalbefolkningen eller av bøker. Hvis du kommer fra et land der man ikke har demokrati, er det dumt av meg som nordmann å gå ut fra at i det øyeblikket noen krysser norskegrensa, vet de hva det innebærer. Det må jeg signalisere og fortelle. Igjen og igjen. Slikt tar tid. Dessuten kommer mange fra kulturer der man sier mye klarere ifra og derfor blir hørt. Men her er alt så snilt og koselig, vi sier ikke fra, vi bare rister på hodet til hverandre i stedet. Det er dårlig gjort mot dem som ikke har forutsetninger for å forstå at de - med norske øyne - gjør noe dumt. Jeg mener det grenser til rasisme å ta for gitt at mennesker som kommer til Norge skal vite hvor våre streker går. Om du har reist litt i landet vårt, vet du at den streken trekkes forskjellig også her. Og vi er født og oppvokst her, men kan gå surr.

Mye fremmedfrykt bunner i at vi ikke vet hvem _vi selv_ er. Vi kan aldri forandre verden, men vi kan forandre vår egen oppførsel. Og slik påvirke verden. Det er min oppgave å gi klare signaler så innvandrere kan forholde seg lettere til meg og samfunnet. Vi må bli flinkere til dette. Rett og slett kreve vår plass, vår rett til å være som vi er. Det er ikke farlig. Det er bare litt uvant. Husk det er ikke så mange ti-år vi har hatt innvandrere her i landet vårt. Men det finnes faktisk mange mennesker med andre skikker og meninger enn våre, som har mye godt å bidra med og som vil få oss til å utvide våre egne horisonter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det må da gå an å forsvare andre kulturer uten å bli beskyldt for å anse den norske som dritt?? FORDI jeg er stolt av min egen kultur, kan jeg møte andres og forstå deres stolthet over sin. Og respektere at de vil beholde sin egenart. Og - fordi vi stiller likt og med respekt, egenrespekt og respekt for andre, slik at vi ikke lar oss tråkke på, heller - kan det bli en fruktbar dialog der begge parter kan lære av hverandre og bruke hverandres kultur uten at det er svik av kulturer av den grunn. Nemlig! Tror det er slik verden går framover, jeg.

Det tror jeg nok. Men vi har for mange i dette landet som er opptatt av å vanne ut vår kultur til noe helt ubestemmelig, forsøple språket, endre arkitektur osv. Vi hadde mennesker i dette landet som ville innlemme Norge i Sovjetunionen.

De samme menneskene er så innmari lite interessert i norsk kultur og så veldig opptatt av at vi skal ta inn andre mer primitive og menneskefientlige kulturer, det skal liksom gi et slags fellesskap. Men det blir bare en uheldig sammenblanding, vi har svært lite felles.

Nå jeg skriver kultur, mener jeg også hvordan menneskene undertrykkes av kulturen. Vår norske kultur innholder ikke undertrykkende elementer lenger.

Islam, den nest største religionen i landet, er primitiv og ondsinnet. Når noen foreslår å opprette en shariadomstol i Norge, som et eget rettssytstem, da fryser jeg på ryggen og føler vi er på vei tilbake til middelalderen med dystert mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Det tror jeg nok. Men vi har for mange i dette landet som er opptatt av å vanne ut vår kultur til noe helt ubestemmelig, forsøple språket, endre arkitektur osv. Vi hadde mennesker i dette landet som ville innlemme Norge i Sovjetunionen.

De samme menneskene er så innmari lite interessert i norsk kultur og så veldig opptatt av at vi skal ta inn andre mer primitive og menneskefientlige kulturer, det skal liksom gi et slags fellesskap. Men det blir bare en uheldig sammenblanding, vi har svært lite felles.

Nå jeg skriver kultur, mener jeg også hvordan menneskene undertrykkes av kulturen. Vår norske kultur innholder ikke undertrykkende elementer lenger.

Islam, den nest største religionen i landet, er primitiv og ondsinnet. Når noen foreslår å opprette en shariadomstol i Norge, som et eget rettssytstem, da fryser jeg på ryggen og føler vi er på vei tilbake til middelalderen med dystert mørke.

Det er ikke noen motsetning mellom interesse for egen og andres kultur. Tvert imot, det er når man møter andre kulturer at man kan se seg selv best. Det er faktisk når man er stolt av sin egen og kjenner sin egen, at andres kultur også blir interessant!

En del av den norske kulturen er å være gjestfri og å slippe inn mennesker i nød når de kommer. I tillegg har vi hatt bruk for og har framdeles bruk for utenlandsk arbeidskraft. Å tro at andres kulturer er primitive og menneskefiendtlige handler om lite kjennskap til kulturen. Slik kunnskap ligger på høyde med at andre folk tror alle alle skandinaviske kvinner er horer og blonde, eller at alle skandinaver drikker seg ravende fulle og ikke har respekt for andre mennesker. I tillegg at de ikke verken ærer eller tar vare på sine gamle. Har de rett? Ikke du heller! Derimot har vi mye som ikke er felles, og veldig mye som er felles. Men kanskje er uttrykket forskjellig. Derfor oppfatter vi det ikke.

"Vår norske kultur innholder ikke undertrykkende elementer lenger." - det er en påstand som jeg er sikker på mange er uenig i. Vi skulle nok _ønske_ det er slik, men det å være undertrykket er noe den som er undertrykket merker mer enn undertrykkeren. Den sterkeste. Jeg skjønner du er rimelig sterk.

"Islam, den nest største religionen i landet, er primitiv og ondsinnet." Dette er en påstand. Dersom du hadde kjent til islam bedre, ville du ha sett mer nyansert på dette. Visst finnes det fanatikere. Også blant oss. Men ta en tur til Spania og se hva islam har bygget der! I middelalderen. Ironisk, hva? Perioden var preget av samarbeid mellom muslimske, jødiske og kristne vitenskapsmenn og teologer og det var Dronning Isabella og kong Ferdinand som i kristendommens navn kastet ut de "vantro" i 1492. Akk ja, det var virkelig et steg tilbake i Middelalderen! Det året Cristoffer Columbus fant Amerika.

Det er når kulturer møtes at man får et bedre inntrykk av seg selv og forandringer skjer. Man kan oppdage at andre har noe som er bedre, eller at man selv har noe som er bedre. Jeg synes du har et meget dystert inntrykk av islam. Selv går jeg nå hver 17. mai og fryder meg over all den edrue, islamske russen! Endelig et alternativ til all fylla i russefeiringen!

Du snakker om undertrykking i en kultur - jeg opplever at vår kultur undertrykker annerledeshet, det er nok å ta en titt på debattene her inne, for en som ikke er enig. Det er ikke mye respekt å få!

Dersom man kjenner sin egen kultur godt, blir andre kulturer ikke en trussel, men en spennende oppdagelsesferd. Og - underlig nok - oppdager vi at vi har veldig mye felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal en innvandrer vite hvor streken går? Han kommer fra en annen kultur, han kjenner ikke vår kultur når han kommer, og _derfor_ er det vår oppgave å sette grenser slik at han lærer dem. Dette er ikke generalisering i det hele tatt, det er å markere eget revir, om du vil. _Slik_ gjøre vi det her. Det er ikke noe bedømmelse eller fordømmelse av hvordan de gjør det der han/hun kommer fra - det er en markering av at _her_ gjelder _disse_ reglene, enten man liker det eller ei. Når jeg reiser til utlandet, forsøker jeg å sette meg inn i hvilke regler og hvilken oppførsel som gjelder der, slik at jeg sender riktige signaler. Men det er noe jeg må lære, og det kan jeg bl.a. lære av lokalbefolkningen eller av bøker. Hvis du kommer fra et land der man ikke har demokrati, er det dumt av meg som nordmann å gå ut fra at i det øyeblikket noen krysser norskegrensa, vet de hva det innebærer. Det må jeg signalisere og fortelle. Igjen og igjen. Slikt tar tid. Dessuten kommer mange fra kulturer der man sier mye klarere ifra og derfor blir hørt. Men her er alt så snilt og koselig, vi sier ikke fra, vi bare rister på hodet til hverandre i stedet. Det er dårlig gjort mot dem som ikke har forutsetninger for å forstå at de - med norske øyne - gjør noe dumt. Jeg mener det grenser til rasisme å ta for gitt at mennesker som kommer til Norge skal vite hvor våre streker går. Om du har reist litt i landet vårt, vet du at den streken trekkes forskjellig også her. Og vi er født og oppvokst her, men kan gå surr.

Mye fremmedfrykt bunner i at vi ikke vet hvem _vi selv_ er. Vi kan aldri forandre verden, men vi kan forandre vår egen oppførsel. Og slik påvirke verden. Det er min oppgave å gi klare signaler så innvandrere kan forholde seg lettere til meg og samfunnet. Vi må bli flinkere til dette. Rett og slett kreve vår plass, vår rett til å være som vi er. Det er ikke farlig. Det er bare litt uvant. Husk det er ikke så mange ti-år vi har hatt innvandrere her i landet vårt. Men det finnes faktisk mange mennesker med andre skikker og meninger enn våre, som har mye godt å bidra med og som vil få oss til å utvide våre egne horisonter.

Ikke for å pirke, men kan du ikke være så snill å bruke avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Ikke for å pirke, men kan du ikke være så snill å bruke avsnitt.

Jeg ser ditt poeng!

Det gikk litt for fort for seg her.

Dette er litt bedre, ikke sant?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Ja det kan hende de to morderne er uskyldige, balltrær slår ofte folk helt av seg selv.

Er du like sjokkert og rask til å dømme meg - som nordmann - for den gravskjendingen som skjedde i Skien, eller er det unntaket som bekrefter regelen. Hvilken kultur var de guttene en del av, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er ikke noen motsetning mellom interesse for egen og andres kultur. Tvert imot, det er når man møter andre kulturer at man kan se seg selv best. Det er faktisk når man er stolt av sin egen og kjenner sin egen, at andres kultur også blir interessant!

En del av den norske kulturen er å være gjestfri og å slippe inn mennesker i nød når de kommer. I tillegg har vi hatt bruk for og har framdeles bruk for utenlandsk arbeidskraft. Å tro at andres kulturer er primitive og menneskefiendtlige handler om lite kjennskap til kulturen. Slik kunnskap ligger på høyde med at andre folk tror alle alle skandinaviske kvinner er horer og blonde, eller at alle skandinaver drikker seg ravende fulle og ikke har respekt for andre mennesker. I tillegg at de ikke verken ærer eller tar vare på sine gamle. Har de rett? Ikke du heller! Derimot har vi mye som ikke er felles, og veldig mye som er felles. Men kanskje er uttrykket forskjellig. Derfor oppfatter vi det ikke.

"Vår norske kultur innholder ikke undertrykkende elementer lenger." - det er en påstand som jeg er sikker på mange er uenig i. Vi skulle nok _ønske_ det er slik, men det å være undertrykket er noe den som er undertrykket merker mer enn undertrykkeren. Den sterkeste. Jeg skjønner du er rimelig sterk.

"Islam, den nest største religionen i landet, er primitiv og ondsinnet." Dette er en påstand. Dersom du hadde kjent til islam bedre, ville du ha sett mer nyansert på dette. Visst finnes det fanatikere. Også blant oss. Men ta en tur til Spania og se hva islam har bygget der! I middelalderen. Ironisk, hva? Perioden var preget av samarbeid mellom muslimske, jødiske og kristne vitenskapsmenn og teologer og det var Dronning Isabella og kong Ferdinand som i kristendommens navn kastet ut de "vantro" i 1492. Akk ja, det var virkelig et steg tilbake i Middelalderen! Det året Cristoffer Columbus fant Amerika.

Det er når kulturer møtes at man får et bedre inntrykk av seg selv og forandringer skjer. Man kan oppdage at andre har noe som er bedre, eller at man selv har noe som er bedre. Jeg synes du har et meget dystert inntrykk av islam. Selv går jeg nå hver 17. mai og fryder meg over all den edrue, islamske russen! Endelig et alternativ til all fylla i russefeiringen!

Du snakker om undertrykking i en kultur - jeg opplever at vår kultur undertrykker annerledeshet, det er nok å ta en titt på debattene her inne, for en som ikke er enig. Det er ikke mye respekt å få!

Dersom man kjenner sin egen kultur godt, blir andre kulturer ikke en trussel, men en spennende oppdagelsesferd. Og - underlig nok - oppdager vi at vi har veldig mye felles.

>>Men ta en tur til Spania og se hva islam har bygget der! I middelalderen. Ironisk, hva?

Det var maurerne den gangen og det var en annen tid. Islam har tatt med seg de dystre, primitive, truende og undertrykkende momentene helt fra år 600 til nå. Koranen er uforandret. Sharia er uforandret. Islam befinner seg i middeladeren. Koranen er halvfull av trusler, dystre formaninger og undertrykking.

Islamske vitenskapsmenn har bare tatt 8 Nobelpriser, mens jødene har 132. Hvis man ser på antallet jøder i forhold til antallet muslimer, ser det ikke bra ut med utdanning og forskning der islam er dominerende. Har du hørt om et islamsk industriland ? Ikke det ? Islam stagnerer og undertrykker hele land. Arbeid erstattes med religionsutøvelse. Religion har ikke ført til noen framgang noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...