Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

Tilhørighet my ass... det er jo direkte åndssvakt (med all respekt for psykisk utviklingshemmede) å rave rundt som nynazi eller i en av disse hel- og halvmafiagjengene.

Er det for mye å forvente at folk _tenker_?

Kanskje ikke alle som har et så bra utgangspunkt som deg?

Fort gjort å havne i feil miljø.. kan starte uskyldig og forsiktig, men.. vips er man en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Tilhørighet my ass... det er jo direkte åndssvakt (med all respekt for psykisk utviklingshemmede) å rave rundt som nynazi eller i en av disse hel- og halvmafiagjengene.

Er det for mye å forvente at folk _tenker_?

Jeg tror kanskje ikke at de som vokser opp uten foresatte som viser noe som helst ansvar, de som vokser opp uten venner og uten å kunne gå ut av døra uten å bli rundjult, ser det på samme måten.

Jeg tror lengselen etter tilhørighet står ganske mye sterkere for disse gutta enn for oss som aldri har opplevd denne lengselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke alle som har et så bra utgangspunkt som deg?

Fort gjort å havne i feil miljø.. kan starte uskyldig og forsiktig, men.. vips er man en del av det.

Du vet ingenting om mitt 'utgangspunkt'. Så er det sagt.

Jeg tror du skal være forsiktig med å si at folks livsvei og ikke minst _valg_ av livsvei er bestemt av hvilke kår man har vokst opp i. Det betyr ansvarsfraskrivelse.

Dårlige kår har skapt gode og moralske mennesker i fleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke at de som vokser opp uten foresatte som viser noe som helst ansvar, de som vokser opp uten venner og uten å kunne gå ut av døra uten å bli rundjult, ser det på samme måten.

Jeg tror lengselen etter tilhørighet står ganske mye sterkere for disse gutta enn for oss som aldri har opplevd denne lengselen.

Det er en 'myte' at alle gatekriminelle og nynazier har hatt så skrekkelig oppvekst.

Ulykkelig barndom er ikke ensbetydende med kriminell løpebane eller nazi-ideologi på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ingenting om mitt 'utgangspunkt'. Så er det sagt.

Jeg tror du skal være forsiktig med å si at folks livsvei og ikke minst _valg_ av livsvei er bestemt av hvilke kår man har vokst opp i. Det betyr ansvarsfraskrivelse.

Dårlige kår har skapt gode og moralske mennesker i fleng.

Men ingen har sagt at alle som blir oppfostret i svært dårlige kår ender som kriminelle eller nazister.

Det er likevel en forklaring på at mange havner i disse miljøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calle Schewen

Ingen skal beskylde deg for ikke å generalisere, men jeg er et stykke på vei enig med deg i at terskelen for å sende innvandrere hjem igjen burde vært langt lavere. Dessverre er det mange som utnytter at vi er snille og goghjerta. En prøvetid på et år kunne ha vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ingenting om mitt 'utgangspunkt'. Så er det sagt.

Jeg tror du skal være forsiktig med å si at folks livsvei og ikke minst _valg_ av livsvei er bestemt av hvilke kår man har vokst opp i. Det betyr ansvarsfraskrivelse.

Dårlige kår har skapt gode og moralske mennesker i fleng.

Beklager at jeg sa noe om ditt utgangspunkt. Det vet jeg ikke noe om. Du har rett.

Men er det virkelig så vanskelig å forstå at barn/unge som ikke har skikkelig foreldrekontakt, som vokser opp i et hjem hvor ingenting henger sammen, detter ut av skolen, er mobbeoffer og har ingen fortrolige venner kan tiltrekkes miljøer hvor mange av deres behov blir tilfredstilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg ble tauet inn som mistenkt i en skrekkelig mordsak. Han ble beskrevet som utlending, fordi han snakket utenlandsk. Han er født og oppvokst på Sørlandet...slik er det med folks språkøre! Uskyldig var han, også!

*hehe* Må le litt av dette ...

ikke for det... jeg skjønner godt at folk kan misforstå dialekter - jeg skjønner ikke bæret av Sogne-mål for eksempel (eller hva nå enn det er den dialekta kalles). Tror jeg måtte ha bedt om veibeskrivelse på engelsk om jeg var på de traktene ja!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 'myte' at alle gatekriminelle og nynazier har hatt så skrekkelig oppvekst.

Ulykkelig barndom er ikke ensbetydende med kriminell løpebane eller nazi-ideologi på menyen.

Men ingen har sagt at alle kriminelle eller nynazister har en dårlig bakgrunn, men at det gjelder mange er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideologien er nok ikke viktig for noen av disse gutta, med unntak av dere få, men sterke, ledere.

Det er tilfeldig at disse gutta blir nynazister og ikke f.eks. blitzere, og derfor er det heller ikke uvanlig at ungdommen veksler mellom disse to miljøene.

Når det gjelder Jahr så så jeg intervjuet med stakkaren mens han satt på cella si, og jeg må si at jeg ble mektig imponert over at denne fyren i det hele tatt ble sett på som tilregnelig i forhold til å bli stilt for retten.

'Det er tilfeldig at disse gutta blir nynazister og ikke f.eks. blitzere, og derfor er det heller ikke uvanlig at ungdommen veksler mellom disse to miljøene.'

Skulle likt å vite hvor du har dette fra. Veksle mellom nynazistgjenger og blitzere... nå er du på bærtur.

Blitz er et broket ungdomsmiljø, det er sant. En svært viktig og helt overordnet og _felles_ 'kampsak' hvis jeg kan si det sånn, handler om å bekjempe nynazismen.

Da betviler jeg sterkt at det er 'vanlig' å alternere på den måten du sier.

Ergo er det selvsagt heller ikke tilfeldig om en person blir nynazist eller blitzer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sa noe om ditt utgangspunkt. Det vet jeg ikke noe om. Du har rett.

Men er det virkelig så vanskelig å forstå at barn/unge som ikke har skikkelig foreldrekontakt, som vokser opp i et hjem hvor ingenting henger sammen, detter ut av skolen, er mobbeoffer og har ingen fortrolige venner kan tiltrekkes miljøer hvor mange av deres behov blir tilfredstilt?

Stammer alle nynazister fra foreldreløse og råtne kår? Nei.

Foreldreløse, mobbeofre og andre må rette seg etter juridiske og moralske regler som alle andre i samfunnet.

Skal vi sitte her og _forstå_ folk i hjel, folk som promoterer raseskille, folk som benekter folkemord, folk som sprenger bomber og myrder for å nå stupide, fascistoide mål? Ikke faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Det er tilfeldig at disse gutta blir nynazister og ikke f.eks. blitzere, og derfor er det heller ikke uvanlig at ungdommen veksler mellom disse to miljøene.'

Skulle likt å vite hvor du har dette fra. Veksle mellom nynazistgjenger og blitzere... nå er du på bærtur.

Blitz er et broket ungdomsmiljø, det er sant. En svært viktig og helt overordnet og _felles_ 'kampsak' hvis jeg kan si det sånn, handler om å bekjempe nynazismen.

Da betviler jeg sterkt at det er 'vanlig' å alternere på den måten du sier.

Ergo er det selvsagt heller ikke tilfeldig om en person blir nynazist eller blitzer.

"Skulle likt å vite hvor du har dette fra. Veksle mellom nynazistgjenger og blitzere... nå er du på bærtur."

Jeg har tidligere kjent folk som har endt opp i begge miljøene. En begynte som blitzer, var aktiv der i noen år, og havnet etter hvert i nazimiljøet. Han er vel mer eller mindre ute av begge miljøene nå. Han påsto uansett at dette ikke på noen måte var uvanlig, noe mennesker jeg kjenner fra blitzmiljøet, samt avisoppslag i gamle dager når kampen mellom disse to ekstreme grupperingene var av mediainteresse, underbygget.

"Blitz er et broket ungdomsmiljø, det er sant. En svært viktig og helt overordnet og _felles_ 'kampsak' hvis jeg kan si det sånn, handler om å bekjempe nynazismen."

Og det er her jeg tror du tar veldig feil. Man havner i et miljø og sloss da for deres felles agenda (for blitzere er dette å bekjemte nynazismen), men at de i det hele tatt havner i dette miljøet har nok fint lite med deres politiske ståsted å gjøre, men nettopp det å finne en tilhørighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje ikke at de som vokser opp uten foresatte som viser noe som helst ansvar, de som vokser opp uten venner og uten å kunne gå ut av døra uten å bli rundjult, ser det på samme måten.

Jeg tror lengselen etter tilhørighet står ganske mye sterkere for disse gutta enn for oss som aldri har opplevd denne lengselen.

Lengsel etter tilhørighet er en universell følelse. De færreste blir voldsromantikere og gale nazier av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengsel etter tilhørighet er en universell følelse. De færreste blir voldsromantikere og gale nazier av den grunn.

Hva ER grunnen til at folk joiner slike gjenger da, favn.

Noen teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengsel etter tilhørighet er en universell følelse. De færreste blir voldsromantikere og gale nazier av den grunn.

"Lengsel etter tilhørighet er en universell følelse. De færreste blir voldsromantikere og gale nazier av den grunn."

Det har du selvsagt rett i, men svært mange av de som ender opp i blitz/nazimiljøene er "tapere" i utangspunktet.

At det ikke er mange som faller borti denne bermen har du selvsagt rett i, noe vi jo også ser når man vet at både blitz og nazimiljøene totalt teller noen få hundre personer.

Likevel så finnes det vel masse forskning på hvem som ramler borti disse miljøene, både her i landet og i utlandet, og de forteller alle at det stort sett er noen få ildsjeler med en naziromantisk ideologi som kaprer stakkerer og drar dem med seg inn i miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skulle likt å vite hvor du har dette fra. Veksle mellom nynazistgjenger og blitzere... nå er du på bærtur."

Jeg har tidligere kjent folk som har endt opp i begge miljøene. En begynte som blitzer, var aktiv der i noen år, og havnet etter hvert i nazimiljøet. Han er vel mer eller mindre ute av begge miljøene nå. Han påsto uansett at dette ikke på noen måte var uvanlig, noe mennesker jeg kjenner fra blitzmiljøet, samt avisoppslag i gamle dager når kampen mellom disse to ekstreme grupperingene var av mediainteresse, underbygget.

"Blitz er et broket ungdomsmiljø, det er sant. En svært viktig og helt overordnet og _felles_ 'kampsak' hvis jeg kan si det sånn, handler om å bekjempe nynazismen."

Og det er her jeg tror du tar veldig feil. Man havner i et miljø og sloss da for deres felles agenda (for blitzere er dette å bekjemte nynazismen), men at de i det hele tatt havner i dette miljøet har nok fint lite med deres politiske ståsted å gjøre, men nettopp det å finne en tilhørighet.

Jeg har faktisk også endel innsikt i Blitzmiljøet, om enn noen år tilbake i tiden. Uttaler meg altså ikke bare på synsegrunnlag.

Blitzhuset har alltid tiltrukket seg mye rart, men jeg tror nok de fleste har en jevnt over større politisk og oppegående bevissthet sammenlignet med de andre ungdomsmiljøer.

Det er klart, enkeltindivider kan nok virre formålsløst rundt i tigerstaden på jakt etter kicks. Ser ikke bort fra at de også har streifet innom pinsemenigheten på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk også endel innsikt i Blitzmiljøet, om enn noen år tilbake i tiden. Uttaler meg altså ikke bare på synsegrunnlag.

Blitzhuset har alltid tiltrukket seg mye rart, men jeg tror nok de fleste har en jevnt over større politisk og oppegående bevissthet sammenlignet med de andre ungdomsmiljøer.

Det er klart, enkeltindivider kan nok virre formålsløst rundt i tigerstaden på jakt etter kicks. Ser ikke bort fra at de også har streifet innom pinsemenigheten på veien.

Og dette gjelder flertallet av dem, i hvert fall har det gjort det iløpet av de rundt 15 årene det har gått siden jeg først ble kjent med skapninger i blitzmiljøet.

En gjeng med tapere som er ute etter å lage bråk og faenskapet, og jeg anser dem nøyaktig like mye verdt som et gjennomsnittelig nazisvin.

Vi burde sent hele gjengen ut på en øde øy, utstyrt dem med våpen og latt dem utrydde hverandre en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette gjelder flertallet av dem, i hvert fall har det gjort det iløpet av de rundt 15 årene det har gått siden jeg først ble kjent med skapninger i blitzmiljøet.

En gjeng med tapere som er ute etter å lage bråk og faenskapet, og jeg anser dem nøyaktig like mye verdt som et gjennomsnittelig nazisvin.

Vi burde sent hele gjengen ut på en øde øy, utstyrt dem med våpen og latt dem utrydde hverandre en gang for alle.

Kanskje det kunne filmes?

Fin ide til reality tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kunne filmes?

Fin ide til reality tv.

Jupp, den eneste formen for reality TV som jeg også ville benket meg foran TV'en og sett på med stor interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...