Gå til innhold

Nytt drap, nok engang utført av utlendinger..


pirko

Anbefalte innlegg

"Lengsel etter tilhørighet er en universell følelse. De færreste blir voldsromantikere og gale nazier av den grunn."

Det har du selvsagt rett i, men svært mange av de som ender opp i blitz/nazimiljøene er "tapere" i utangspunktet.

At det ikke er mange som faller borti denne bermen har du selvsagt rett i, noe vi jo også ser når man vet at både blitz og nazimiljøene totalt teller noen få hundre personer.

Likevel så finnes det vel masse forskning på hvem som ramler borti disse miljøene, både her i landet og i utlandet, og de forteller alle at det stort sett er noen få ildsjeler med en naziromantisk ideologi som kaprer stakkerer og drar dem med seg inn i miljøet.

Nå blander du igjen. Det er direkte feil å sette nynazismemiljøer og det s.k. Blitzmiljøet på linje.

Nynazistene forfekter en ideologi som har bedrevet folkemord og som systematisk hevder at rase er et kriterium på hvilken verdi mennesker har. For å komme til sine mål, benytter nynazister dødelig vold som metode.

Blitzungdommen har som må å bekjempe nynazistiske miljøer i Oslo. De vil hevde at ytringsfriheten ikke omfatter retten til å dele mennesker inn i kategorier a la over- og undermennesker. Blitzerne tar ikke betenkningstid på å kjeppjage nazistene.

Det var nå så.

Ellers er det velkjent at det står endel gammelnazister bak organiseringen av det finnes av nazimiljøer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    102

  • Ulv I Faarikaal

    57

  • soleil

    24

  • favn

    16

Mest aktive i denne tråden

Hva ER grunnen til at folk joiner slike gjenger da, favn.

Noen teorier?

Nei, der melder jeg pass. Det er som rett og slett ubegripelig hvordan noen kan velge å 'identifisere' seg med nazisme og hard voldskriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21500 (9%) straffereaksjoner i 2001 knyttet seg til personer uten norsk statsborgerskap. Fra før vet vi at gruppen "innvandrere" er overrepresentert i kriminalstatistikken.I denne gruppen er det også som kjent mange personer med norsk statsborgerskap. Man kan derfor anta at tallet blir enda "styggere" om man inkluderer denne gruppen i statestikken.

Det er to måter å lese statistikk på; Det ene er den Søriske måten - den andre er den signifikante måten.

Dersom vi for enkelhets skyld hevder at 10 prosent av alle grove kriminalsaker kan tilskrives personer med annen etnisk bakgrunn enn den norske, vil Sør hevde at 9 av 10 forbrytelser begås av nordmenn. En slik tolking kan forsvares rent matematisk, men den er dessverre pervertert siden den ikke korrigerer for den demografiske sammensetningen genrelt i den norske populasjonen. Dersom man gjør dette bør det være klart for alle og enhver, dvs alle som har vett nok til å ta problemet på alvor, at mennesker av ikke-norsk opprinnelse er overrepresentert i kriminalstatistikken. Din eksemplifisering med denne pillemissbrukeren av en buss-sjåfør er i beste fall en avart av sørisk retorikk som ikke bidrar til annet enn substansløst pjatt. (Jeg ser for ordens skyld at Sør blaffrer med Baneheiaeksemplet sitt lenger ned i tråden - som vanlig).

Konklusjon; pirko har en viss grunn til bekymring selv om innlegget ikke var av de mest nyanserte. Likevel; det er grunn til å ta pirko mer seriøst enn deg og Sør - i alle fall om vi vil kriminaliteten til livs.

Jeg slutter meg til folket. Godt innlegg jacob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blander du igjen. Det er direkte feil å sette nynazismemiljøer og det s.k. Blitzmiljøet på linje.

Nynazistene forfekter en ideologi som har bedrevet folkemord og som systematisk hevder at rase er et kriterium på hvilken verdi mennesker har. For å komme til sine mål, benytter nynazister dødelig vold som metode.

Blitzungdommen har som må å bekjempe nynazistiske miljøer i Oslo. De vil hevde at ytringsfriheten ikke omfatter retten til å dele mennesker inn i kategorier a la over- og undermennesker. Blitzerne tar ikke betenkningstid på å kjeppjage nazistene.

Det var nå så.

Ellers er det velkjent at det står endel gammelnazister bak organiseringen av det finnes av nazimiljøer i Norge.

"Nå blander du igjen. Det er direkte feil å sette nynazismemiljøer og det s.k. Blitzmiljøet på linje."

Nei, det er det ikke. Vi snakker om berme på to ekstreme fløyer, og begge leirer er i utgangspunktet ute etter å lage faen.

"Nynazistene forfekter en ideologi som har bedrevet folkemord og som systematisk hevder at rase er et kriterium på hvilken verdi mennesker har. For å komme til sine mål, benytter nynazister dødelig vold som metode."

På bakgrunn av ikke engang en håndfull nazimord i Norge i nyere tid, så blir det vel noe feil å stigmatisere nazistene på denne måten.

"Blitzungdommen har som må å bekjempe nynazistiske miljøer i Oslo. De vil hevde at ytringsfriheten ikke omfatter retten til å dele mennesker inn i kategorier a la over- og undermennesker. Blitzerne tar ikke betenkningstid på å kjeppjage nazistene."

Disse er ute etter å lage faen. De har nå engang valgt seg en "politisk korrekt" kampsak men deres overordnede mål er å lage faen.

"Ellers er det velkjent at det står endel gammelnazister bak organiseringen av det finnes av nazimiljøer i Norge."

Fakta er at mange av de som står bak de såkalte nynazistorganiseringene ikke er gammelnazister, men dekorerte menn som kjempet på norges side, for Norge, under krigen, men som nå har latt sin nasjonalisme ta overhånd. De blir nå karakterisert som "nynazister", noe som sikkert ikke er feil.

Det er også grunnleggende feil å påstå at nynazistene i utgangspunktet er ute etter å avlive "mindre verdifulle raser", da deres egentlig kampsak er å stoppe innvandringen til Norge, og landene de representerer.

Men igjen: For å snakke om at de i det hele tatt har en ideologi så må man forusette at de kan tenke, noe de færreste av disse gutta er i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der melder jeg pass. Det er som rett og slett ubegripelig hvordan noen kan velge å 'identifisere' seg med nazisme og hard voldskriminalitet.

Sistnevnte, altså hard voldskriminalitet: Svaret er penger og respekt.

Av en eller annen grunn så for disse folka "respekt" enten det er fordi folk er redde for dem, eller det er fordi de ofte strør rundt seg med penger de selvsagt ikke har tjent på lovlig måte.

Man slipper å stå i kø på Smuget dersom en kjent person i Oslos underverden vil inn med 10 bekjente, for å si det sånn. Respekt får de altså, spesielt i egne miljøer og "på byen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Stammer alle nynazister fra foreldreløse og råtne kår? Nei.

Foreldreløse, mobbeofre og andre må rette seg etter juridiske og moralske regler som alle andre i samfunnet.

Skal vi sitte her og _forstå_ folk i hjel, folk som promoterer raseskille, folk som benekter folkemord, folk som sprenger bomber og myrder for å nå stupide, fascistoide mål? Ikke faen.

*Skal vi sitte her og _forstå_ folk i hjel*

Såvidt jeg ser er du den eneste her som forstår hvorfor noen unge havner i ekstreme politiske ungdomsmiljøer.

Blitz rekruterer fra nøyaktig samme gruppe opprørsk og villfaren ungdom som naziene, og ikke uten grunn slutter de aller fleste i begge miljøer når de har blitt tørre bak øra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Skal vi sitte her og _forstå_ folk i hjel*

Såvidt jeg ser er du den eneste her som forstår hvorfor noen unge havner i ekstreme politiske ungdomsmiljøer.

Blitz rekruterer fra nøyaktig samme gruppe opprørsk og villfaren ungdom som naziene, og ikke uten grunn slutter de aller fleste i begge miljøer når de har blitt tørre bak øra.

Er det noe galt med evnen din til å lese? Hvor står det at jeg _forstår_ at ungdom havner i ekstreme politiske miljøer?

Det er nettopp denne 'forståelsen' jeg kritiserer.

Jeg har klemt ut en håndfull innlegg der jeg overhodet ikke har den minste 'forståelse' for at ungdom parkerer vettet og kry driver rundt i nazimiljøer.

'Blitz rekruterer fra nøyaktig samme gruppe opprørsk og villfaren ungdom som naziene,/.../'

For det første, hvilken 'gruppe' tenker du på?

For det andre, det er jo helt på trynet å klassifisere nynazister og bekjempere av nynazister i samme bås. Da har man kanskje mistet etpar sentrale poenger på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå blander du igjen. Det er direkte feil å sette nynazismemiljøer og det s.k. Blitzmiljøet på linje."

Nei, det er det ikke. Vi snakker om berme på to ekstreme fløyer, og begge leirer er i utgangspunktet ute etter å lage faen.

"Nynazistene forfekter en ideologi som har bedrevet folkemord og som systematisk hevder at rase er et kriterium på hvilken verdi mennesker har. For å komme til sine mål, benytter nynazister dødelig vold som metode."

På bakgrunn av ikke engang en håndfull nazimord i Norge i nyere tid, så blir det vel noe feil å stigmatisere nazistene på denne måten.

"Blitzungdommen har som må å bekjempe nynazistiske miljøer i Oslo. De vil hevde at ytringsfriheten ikke omfatter retten til å dele mennesker inn i kategorier a la over- og undermennesker. Blitzerne tar ikke betenkningstid på å kjeppjage nazistene."

Disse er ute etter å lage faen. De har nå engang valgt seg en "politisk korrekt" kampsak men deres overordnede mål er å lage faen.

"Ellers er det velkjent at det står endel gammelnazister bak organiseringen av det finnes av nazimiljøer i Norge."

Fakta er at mange av de som står bak de såkalte nynazistorganiseringene ikke er gammelnazister, men dekorerte menn som kjempet på norges side, for Norge, under krigen, men som nå har latt sin nasjonalisme ta overhånd. De blir nå karakterisert som "nynazister", noe som sikkert ikke er feil.

Det er også grunnleggende feil å påstå at nynazistene i utgangspunktet er ute etter å avlive "mindre verdifulle raser", da deres egentlig kampsak er å stoppe innvandringen til Norge, og landene de representerer.

Men igjen: For å snakke om at de i det hele tatt har en ideologi så må man forusette at de kan tenke, noe de færreste av disse gutta er i stand til.

Nynazister har en ideologi der mennesker sorteres ut fra rase. Den jevne blitzer har valgt å prøve å bekjempe denne ideologien. Hvordan du får dette til at 'begge leirer i utgangpunktet er ute etter å lage faen' er meg en gåte.

Du synes kanskje nynazistene skulle inviteres til rundebordskonferanse i ytringsfrihetens navn?

'På bakgrunn av ikke engang en håndfull nazimord i Norge i nyere tid, så blir det vel noe feil å stigmatisere nazistene på denne måten.'

Disse mordene er jævlig viktige og ingen grunn til å bagatellisere. Og hva mener du med at det er feil å stigmatisere nazistene? Skal vi godta ideologien deres eller skal vi ikke?

'De har nå engang valgt seg en "politisk korrekt" kampsak men deres overordnede mål er å lage faen.'

Det du litt ironisk kaller en 'politisk korrekt' kampsak er i historisk og nasjonal sammenheng utrolig viktig. Synes du kanskje at nynazistene skal få operere fritt slik at vi ender opp med tilstander vi har sett i Tyskland på 80- og 90-tallet?

Nå har ikke jeg brukt begrepet 'avlive', men det er helt greit at du bringer det på bane. Disse miljøene i Norge, Sverige og på kontinentet har vist at de ikke går av veien for å ta liv.

Dette er bare for absurd. Er det virkelig nødvendig å argumentere mot (ny)nazismen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Er det noe galt med evnen din til å lese? Hvor står det at jeg _forstår_ at ungdom havner i ekstreme politiske miljøer?

Det er nettopp denne 'forståelsen' jeg kritiserer.

Jeg har klemt ut en håndfull innlegg der jeg overhodet ikke har den minste 'forståelse' for at ungdom parkerer vettet og kry driver rundt i nazimiljøer.

'Blitz rekruterer fra nøyaktig samme gruppe opprørsk og villfaren ungdom som naziene,/.../'

For det første, hvilken 'gruppe' tenker du på?

For det andre, det er jo helt på trynet å klassifisere nynazister og bekjempere av nynazister i samme bås. Da har man kanskje mistet etpar sentrale poenger på veien...

Enten får man sidestille voldelig berme, eller innrømme at du ikke er hakket bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynazister har en ideologi der mennesker sorteres ut fra rase. Den jevne blitzer har valgt å prøve å bekjempe denne ideologien. Hvordan du får dette til at 'begge leirer i utgangpunktet er ute etter å lage faen' er meg en gåte.

Du synes kanskje nynazistene skulle inviteres til rundebordskonferanse i ytringsfrihetens navn?

'På bakgrunn av ikke engang en håndfull nazimord i Norge i nyere tid, så blir det vel noe feil å stigmatisere nazistene på denne måten.'

Disse mordene er jævlig viktige og ingen grunn til å bagatellisere. Og hva mener du med at det er feil å stigmatisere nazistene? Skal vi godta ideologien deres eller skal vi ikke?

'De har nå engang valgt seg en "politisk korrekt" kampsak men deres overordnede mål er å lage faen.'

Det du litt ironisk kaller en 'politisk korrekt' kampsak er i historisk og nasjonal sammenheng utrolig viktig. Synes du kanskje at nynazistene skal få operere fritt slik at vi ender opp med tilstander vi har sett i Tyskland på 80- og 90-tallet?

Nå har ikke jeg brukt begrepet 'avlive', men det er helt greit at du bringer det på bane. Disse miljøene i Norge, Sverige og på kontinentet har vist at de ikke går av veien for å ta liv.

Dette er bare for absurd. Er det virkelig nødvendig å argumentere mot (ny)nazismen i dag?

"Nynazister har en ideologi der mennesker sorteres ut fra rase. Den jevne blitzer har valgt å prøve å bekjempe denne ideologien. Hvordan du får dette til at 'begge leirer i utgangpunktet er ute etter å lage faen' er meg en gåte."

Den jevne blizer er lømler som i utgangspunktet gir faen i denne ideologien. De er pøbler som har funnet en tihørighet, og tilfeldigvis er denne tilhørigheten politisk korrekt.

Nynazistene er også tullinger som har funnet en tilhørighet, og fått det for seg at innvandrere er slemme.

De jevne nynazist er ikke smart nok til at vi kan påstå at de har noen ideologi. De kunne like gjerne sprengt minkfarmer fordi de elsker mink.

"Du synes kanskje nynazistene skulle inviteres til rundebordskonferanse i ytringsfrihetens navn?"

Jeg prøver ikke å forsvare nynazistene eller nynazisme, men forklarer hvorfor enkelte ender opp i de baner.

Tja, alle må ha rett til å ha sin mening uansett hvor syk den er.

"Disse mordene er jævlig viktige og ingen grunn til å bagatellisere. Og hva mener du med at det er feil å stigmatisere nazistene? Skal vi godta ideologien deres eller skal vi ikke?"

Jeg sier at den jevne nynazist ikke skal ha såpass mye kreditt at han i det hele tatt har en ideologi. Han har helt tilfeldig havnet borti en gjeng med mennesker som verdsetter han, drikker øl med han og får han til å føle seg som noen.

"Det du litt ironisk kaller en 'politisk korrekt' kampsak er i historisk og nasjonal sammenheng utrolig viktig. Synes du kanskje at nynazistene skal få operere fritt slik at vi ender opp med tilstander vi har sett i Tyskland på 80- og 90-tallet?"

Om disse 100 personene i Norge opererer fritt eller hva de nå måtte finne på å gjøre, er vel egentlig rimelig uinteressant. De er så få uansett at de knapt kan gjøre noen skade.

Nynazistene er ikke farlige for noen.

"Nå har ikke jeg brukt begrepet 'avlive', men det er helt greit at du bringer det på bane. Disse miljøene i Norge, Sverige og på kontinentet har vist at de ikke går av veien for å ta liv."

Og det har også innvandrergjenger vist.

"Dette er bare for absurd. Er det virkelig nødvendig å argumentere mot (ny)nazismen i dag?"

Nå argumenterer ikke jeg for nynazismen, så det er vel knapt noen grunn til å gjøre det i denne tråden.

Jeg prøvde bare å forklare hvem som ender opp som nynazister. Det finnes masse forskning på området, fra mange land, så det burde ikke komme som noen bombe at det er tapere som ender som nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er du klar over hvor mange skattekroner som betales av innvandrere? Tror nok de gir mer enn de får, ja!

Dessuten, det er ikke sikkert bestemora di ville fått sykehjemsplass og pleie, dersom vi ikke hadde hatt alle innvandrerne her. Ikke ville du fått buss eller taxi til sykehjemmet, heller, om vi ikke hadde sjåfører med innvandrerbakgrunn!

Det der kan diskuteres, fakta er at vi nå har 87000 arbeidsledige, og svært mange av disse er innvandrere. De får altså ikke jobb, og ikke de ledige nordmenn heller. Hvor er jobbene som disse nye 15.000 som kommer på familiegjenforening i år skal få ?

Vi er nå 1 mill trygdede i dette landet, dvs at bare to jobber for hver trygdet, ufør, pensjonist, dagpengemottaker, sosialklient osv. De blir stadig fler. Vi snakker om eldre- og trygdebølgen som kommer til å knekke oss, og innvandrerbølgen gjør ikke saken bedre.

Oljemilliardene er bare blåbær/ småpenger for den horden vi skal fø på i framtida. Ingen positiv verdiskapning. I tillegg kommer et stadig økende offentig sektor, snart er hver tredje yrkesaktive offetlig ansatt, hvem skal til slutt tjene penger ?

Vi har bare saltet ned oljepenger tilsvarende 1 års forbruk, det er ikke mye ?

Dette er ikke noe jeg finner på nå, men poltitikerne og økonomene er like bekymret.

De 8 mrd vi bruker i år på asylsøkerne er bare blåbær, men like fullt kastet ut av vinduet. De kommer hit og reiser hjem igjen, det koster 250.000 kr pr person før de er på vei hjem. Tenk : beløpet for en person kunne kommet godt med i en fattig landsby i Kongo ? I stedet går de bl a i lomma på grådige norske profitører, men advokater i spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Da håper vi på at du har oppnådd mer selvinnsikt imorgen.

Den store bedreviter og teoretiker har talt.

Praksisen er det verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg vil si at den generaliseringen en del legger for dagen her ikke kan kalles annet enn reinspikka rasisme.

Du kan godt rope deg blå om integrering, poenget - og problemet, er at så lenge den etniske nordmann ikke ønsker utlendinger (les: mørkhudede/muslimer) i Norge så er det ikke gjennomførbart.

Jeg vet godt hva reinpikka rasisme er og syns det er forferdelig trist å oppleve, men den kommer mest fra de eldre det jeg har sett. Også eldre utlendinger har ofte et traumatisk forhold til norsk kultur og samfunn. Jeg har opplevd dem på nært hold over lengre tid.

Jeg tror de yngre ikke har samme holdninger selv om de kan slenge med kjeften til tider. Det er liksom ikke den trassige og utilnærmelige fremmedfrykten man ser hos eldre.

Det kommer nok av at de ikke har fått anledning til å oppleve andre folkeslag på nært hold og ikke har fått mulighet til innsikt. Jeg kan tenke meg en to meters neger er en ganske spesiell opplevelse for en gammel kjerring som ikke har sett dem annet enn på TV, da kan det sikkert gå noen skvetter i inkontinensbindet :-)

Jeg ansatte den første pakistaneren i 1984 var det vel, en arbeidssom og grei kar som var med meg i 5 år. Selv om jeg 4 år før det hadde en svært ubehagelig og livstruende opplevelse med "utlendinger" i Norge. Bare en anekdote, selv om jeg ikke har forandret mening siden den gang.

Men jeg kommer aldri til å slutte å stille krav til mennesker (alle mennesker), altså ingen moder Theresa her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg "sprer" det ikke. Jeg kritiserer DEG (som person og individ) for det hatet du sprer rundt deg mot totalt uskyldige personer.

Jeg gir deg litt av din egen medisin som du påtvinger tilfeldige andre.

At du ikke liker det bør kanskje være en indikasjon til deg at du bør revurdere trakrasseringen din av innvandrere/muslimer, osv.

Ja det kan hende de to morderne er uskyldige, balltrær slår ofte folk helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, det er helt sinnsykt. Alle kriminelle utlendinger burde utvises for ALLTID!!

Konemishandlere, ranere, barnemishandlere, slavehandlere, mafiafolk, narkosmuglere og terrorister feks, men først må de få dom på vanlig måte, og det tar år i Norge. Krekar kommer til å bli her til måsan gror på han, det samme med de to russiske flykaprerne som er her i landet og som skremte vettet av et hundretall flypassasjerer da de forsøkte å true seg til Norge for noen år siden. Men vanlige lykkejegere blir sendt hjem, og de som har en fetter i Norge får bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Vi trenger mennesker som vil utføre livsnødvendige arbeider. Det hjelper lite om vi ikke har arbeidsledighet (rent hypotetisk), om livsnødvendige oppgaver ikke blir utført.

Faktum er at et stort antall nordmenn vil være arbeidsledige så lenge de ikke vil utføre enkelte arbeidsoppgaver. Da MÅ vi ty til innvandring. Og dette er uproblematisk for alle anti-rasister.

Beste hilsen

Det er ikke pleiermangel lenger, bare mangel på pleiere som vil jobbe med gamlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Da håper vi på at du har oppnådd mer selvinnsikt imorgen.

I kjedsommeligheten har jeg gått i gjennom alle mine innlegg langt bakover og kan ikke finne noen rasistiske utsagn, og ikke noe som ikke har vært i den helt legale innvandringsdebatten og kriminalitetsdebatten. Hudfarge har jeg aldri nevnt, og det er fordi jeg ikke intresserer meg for hudfarge.

Jeg venter ikke noen saklige svar, men nå har jeg i hvert fall sjekka det.

Skulle du finne noen tydelig rasistiske utspill, vil jeg gjerne se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får man sidestille voldelig berme, eller innrømme at du ikke er hakket bedre selv.

Er jeg voldelig berme? Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du et viktig poeng MsSophie.

(P.S - bare en liten øvelse; i hvilken retning mener du f.eks folk som Sør beveger folkemassen og hvorfor mener du det?)

Jeg tror neppe Sør har den helt store innflytelse på noen folkemasse.

Men jeg antar det er en del her inne som prinsipiellt er uenig med han, ikke fordi de i utgangspunktet er så uenige, men rett og slett fordi det er Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Skal vi sitte her og _forstå_ folk i hjel*

Såvidt jeg ser er du den eneste her som forstår hvorfor noen unge havner i ekstreme politiske ungdomsmiljøer.

Blitz rekruterer fra nøyaktig samme gruppe opprørsk og villfaren ungdom som naziene, og ikke uten grunn slutter de aller fleste i begge miljøer når de har blitt tørre bak øra.

Det finnes da en vesentlig forskjell mellom disse to grupperingene.... i motsetning til nassene, tror neppe Blitz kan skilte med drap på mørkhudede eller sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...