Gå til innhold

sex med exen

Anbefalte innlegg

Gjest er_dette_feil?

Ble separert for over 2,5 år siden, og vi er nå også skilt.

Var flere grunner til separasjonen, men det var han som gikk - hadde ikke riktige følelser for meg lenger.

Jeg var helt knust og har brukt lang tid på å komme over det hele.( hvis man noen gang gjør det helt.....). Vi er forholdsvis gode venner, og snakker sammen ca hver uke, da vi har barn sammen.

Noe av det som fungerte veldig bra for oss var vårt sex-liv. Og det ble bare bedre og bedre med årene.

Han fikk ny samboer etter bare ett halvt år.

MEN - vi har fortsatt å ha sex sammen hele tiden. Ikke så ofte, og ikke så regelmessig, men kanskje en gang elller to i måneden i snitt.

Vet at dette nok er feil og har prøvd å si nei og få det slutt mange ganger - men har ikke klart det helt. Har snakket med han om det, sagt det er feil, at jeg ikke vil, at det forvirret mine følelser, at det var urettferdig og galt mot hans nye samboer.....osv.

Det første halvannet året var jeg nok naiv nok til å tro at jeg ville få han tilbake - og jeg var full av gode følelser for han, og hadde dermed vanskelig for å si nei når han tok på meg eller snakket pent til meg. Har nok etterhvert skjønt at vi ikke bør bli sammen igjen. Han har det godt i sitt nye forhold ( selvom sexen ikke er så bra), og jeg har det greitt nok alene.

Har han manipulert meg og kun vil ha i pose og sekk? Eller har han faktisk noen gode følelser for meg ennå?

Og er det vanlig at exer har sex med hverandre?

Jeg har ikke startet noe nytt forhold, da jeg engang trodde han var den rette for meg og fikk meg en alvorlig knekk. Har kommet over det nå, og har til og med forelsket meg ( ikke gjensidig foreløpig dog)

Vi hadde sist sex sammen for 3-4 uker siden, og da var det ike så bra. Jeg tente ikke helt på han. Betyr det at jeg endelig skal klare å kutte det ut? At jeg er ferdig med han og har kommet enda mere over han? At det at jeg har forelsket meg i en annen har fått meg til å tenke annerledes og vedgå at det er feil?

Siden jeg er et veldig følsomt menneske som liker sex - betyr dette at jeg har hatt for sterke følelser for han helt til nå? At jeg har klenget meg til et strå om håp for å få han tilbakE? Eller at jeg har brukt denne sexen fordi jeg har vært ensom?

Har dere noen erfaringer?

Kvinne, ca 30

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hatt sex med eksen, ikkje så lenge etter, men i oppbruddsfasen og ei stund etter, men måtte til slutt kutte ut. Den nærleiken vi delte i den perioden var det halmstrået eg heldt meg til som gjorde at eg ikkje kom meg vidare, og som gjorde at eg fekk "knekken" fyrst da vi slutta.

Knekken er diverre naudsynt for å få forståinga av at det faktisk er slutt og at ein kan koma seg vidare, og så lenge ein er den "tapande" parten - den som ikkje vil gje opp forhaldet, kan det vera øydeleggjande å halda fram med eit seksuelt forhold etter at det følelsesmessig er slutt for den andre.

Slik føler i alle fall eg det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56242
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for hans nye samboer - det er han som er utro og ikke du.

Hvis du hadde klart å se på dette som skjer som bare sex hadde det ikke gjort noe synes jeg - men det virker det ikke helt som du klarer. Som du sier så legger du litt for mye føleleser. Og det er jo kanskje ikke så rart siden det er en mann du var/er(?) glad i . For å glemme han helt bør du kutte ut forholdet. Så må du komme deg videre og etterhvert se etter noe nytt :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56260
Del på andre sider

Gjest Maddemor

Har også hatt sex med eksen, ikkje så lenge etter, men i oppbruddsfasen og ei stund etter, men måtte til slutt kutte ut. Den nærleiken vi delte i den perioden var det halmstrået eg heldt meg til som gjorde at eg ikkje kom meg vidare, og som gjorde at eg fekk "knekken" fyrst da vi slutta.

Knekken er diverre naudsynt for å få forståinga av at det faktisk er slutt og at ein kan koma seg vidare, og så lenge ein er den "tapande" parten - den som ikkje vil gje opp forhaldet, kan det vera øydeleggjande å halda fram med eit seksuelt forhold etter at det følelsesmessig er slutt for den andre.

Slik føler i alle fall eg det.

Det er riktig som punkyB sier at det er HAN som er utro mot sin nye samboer, ikke du. Men ærlig talt, vil det si at det er riktig gjort ovenfor samboeren hans?! Det er iallfall ikke hennes skyld. Sannsynligvis vet hun ikke at hun er sammen med en drittsekk. Når han er utro med HENNE, kunne han sikkert ha vært utro mot deg også. Og han gjør det jevnlig!! For en type! Virker fullstendig blottet for moral og uten respekt for sin samboer. Hadde vært greit nok hvis dere hadde sex og han var singel, men det er han altså ikke.

Dropp lavpannen og kom deg videre! Hva skal du med en sånn fyr?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56266
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig som punkyB sier at det er HAN som er utro mot sin nye samboer, ikke du. Men ærlig talt, vil det si at det er riktig gjort ovenfor samboeren hans?! Det er iallfall ikke hennes skyld. Sannsynligvis vet hun ikke at hun er sammen med en drittsekk. Når han er utro med HENNE, kunne han sikkert ha vært utro mot deg også. Og han gjør det jevnlig!! For en type! Virker fullstendig blottet for moral og uten respekt for sin samboer. Hadde vært greit nok hvis dere hadde sex og han var singel, men det er han altså ikke.

Dropp lavpannen og kom deg videre! Hva skal du med en sånn fyr?

Er hun så mye bedre da..????..Syns hun skulle holde seg for god til å gjøre sån mot hans nye sambo.!!!!

Slik det nå er så kvalifiserer dei til uavgjort....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56473
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "sex med exen"

Du er i godt selskap. Det er nettop med x-en folk er utro med etter et samlivsbrudd. Hva det kommer av kan være 1. en porsjon gammel vane er vond å vende, og 2. trygghet, og 3. noen vil ha både i pose og sekk (redd for å miste).

Jeg merket meg at du beskriver deg selv som veldig følsom og at du har klenget deg til et halmstrå av håp om gjenforening med din x. Dette er vel en av årsakene til at du har tatt imot han også seksuelt i disse to årene. Jeg er imponert over at du ikke har blitt knekt av x-ens sex med deg siden bruddet. Du sier at du har kommet over savnet av ham. Du må ha jobbet mye med deg selv. Gratulerer.

Jeg tror du vil ha godt av å få x-en mer på avstand etter hvert, for alle parters hensyn. Lykke til med nye kontakter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56583
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for hans nye samboer - det er han som er utro og ikke du.

Hvis du hadde klart å se på dette som skjer som bare sex hadde det ikke gjort noe synes jeg - men det virker det ikke helt som du klarer. Som du sier så legger du litt for mye føleleser. Og det er jo kanskje ikke så rart siden det er en mann du var/er(?) glad i . For å glemme han helt bør du kutte ut forholdet. Så må du komme deg videre og etterhvert se etter noe nytt :-))

Ja, det er han som er utro mot den nye samboeren, men er_dette_feil er likevel delaktig i utroskapen. Hun kan ikke fraskrive seg sin del av ansvaret.

er_dette_feil: Ditt forhold til ham gjør det vanskelig å bli ferdig med ham, og det er tydelig at han ikke er interessert i å komme tilbake - det har tross alt gått 2 1/2 år. Du blir utnyttet til å gi ham i pose i sekk. I tillegg kan du ødelegge for en uskyldig tredjepart; den nye samboeren.

La den forrige - og ikke helt vellykkede - gangen være den siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10945-sex-med-exen/#findComment-56600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...