Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med dama i mi i 9mnd nå. I begynnelsen hadde vi sex hver dag, også 2 ganger om dagen innimellom. Etterhvert har det dabbet mer og mer av, og nå er det 2 ganger i uka ca. Hun er vanvittig dårlig til å ta initiativ,( hun var flinkere før) så det er det som regel jeg som gjør. Men hvis jeg "maser" blir hun bare sur, og da blir det ihvertfall ikke noe på 3-4 dager. Spørsmålet er hvorfor vil hun nesten aldri ha sex, og hvorfor er tar hun ikke initiativet lengre? Hun sier at det er mest spennende i begynnelsen, og det er jeg jo enig i. Hun mener også at det ikke like spennende lengre. Det også skjønner jeg, men i sommer kom jeg med ca 5-6 forslag på ting vi kunne gjøre. Nyde steder, stillinger osv, osv, men det ble det aldri noe av. Hvorfor ikke?! Jeg fikk høre i våres at jeg burde glede meg til sommeren med tanke på alle stedene vi kunne "gjøre det" Syntes det er ganske fortvilende, fordi siden hun syntes det er kjedelig, er det jo hun som burde komme med nye forslag, og ikke jeg. Jeg prøver å fiffe opp sexlivet litt, men hver gang jeg foreslår noe, har hun enten ikke lyst, orker ikke, eller gidder rett og slett ikke. Hva skal jeg gjøre for å få henne litt mer "aktiv" Men misforstå meg rett. Jeg trenger ikke sex hver eneste dag, men bare det at hun også kunne vært litt mer frempå, hadde hjulpet mye! Vi er 19 og 20 år, og jeg gruer meg til å tenke på hvor lite sex vi kommer til å ha, når vi er 30. Kun seiøse svar...på forhånd takk! =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there, done that

Dette er jo en utrolig typisk situasjon !!

Det er utrolig farlig å havne i en "ond sirkel" når en situasjon som dette oppstår. Jo mer frustrert og masete du blir, jo mer må hun avvise deg, og hun føler seg mer og mer utilstrekkelig på sexfronten. Dette fører jo bare med seg mindre sex.

Det eneste som har fått meg ut av en situasjon som det du beskriver, er å "ta vare" på deg selv en stund, ikke mas, og for guds skyld, ikke furt eller vær grinete fordi dere ikke har sex. Være kosete og oppmerksom på andre måter.

Jeg vet det er (utrolig) vanskelig, men se på det som en test på på forholdet.

Hvis du virkelig bryr deg, klarer du deg uten sex i en periode!

Kort oppsumert; Ikke mas, vær oppmerksom og kosete. fokuser på andre hyggelig ting i forholdet.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721345
Del på andre sider

Dette er jo en utrolig typisk situasjon !!

Det er utrolig farlig å havne i en "ond sirkel" når en situasjon som dette oppstår. Jo mer frustrert og masete du blir, jo mer må hun avvise deg, og hun føler seg mer og mer utilstrekkelig på sexfronten. Dette fører jo bare med seg mindre sex.

Det eneste som har fått meg ut av en situasjon som det du beskriver, er å "ta vare" på deg selv en stund, ikke mas, og for guds skyld, ikke furt eller vær grinete fordi dere ikke har sex. Være kosete og oppmerksom på andre måter.

Jeg vet det er (utrolig) vanskelig, men se på det som en test på på forholdet.

Hvis du virkelig bryr deg, klarer du deg uten sex i en periode!

Kort oppsumert; Ikke mas, vær oppmerksom og kosete. fokuser på andre hyggelig ting i forholdet.

Lykke til

Takk for tipset! Skal prøve å følge det...men en ting til som jeg syntes er litt rart: Hvis jeg spør om sex, og hun sier nei, hender det at jeg onanerer. Da blir hun noen ganger "sur". Virker som at jeg ikke skal får gleden av å få "dosa" mi, når ikke hun kan få sin. Men hun har jo ikke noen grunn til å bli sur! Det er hun som ikke vil ha sex, og hun må jo skjønne at jeg trenger å "lette på trykket" innimellom. Er du ike enig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721348
Del på andre sider

Takk for tipset! Skal prøve å følge det...men en ting til som jeg syntes er litt rart: Hvis jeg spør om sex, og hun sier nei, hender det at jeg onanerer. Da blir hun noen ganger "sur". Virker som at jeg ikke skal får gleden av å få "dosa" mi, når ikke hun kan få sin. Men hun har jo ikke noen grunn til å bli sur! Det er hun som ikke vil ha sex, og hun må jo skjønne at jeg trenger å "lette på trykket" innimellom. Er du ike enig?

Godt poeng, det blir litt sånn "jeg vil ikke ha det bra, så da skal jammen meg ikke du ha det bra heller."

Simpelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721357
Del på andre sider

Grunnen til at hun blir sur når du tar en ronk etter hun har sagt "nei" kan ha noe med at hun føler at dine ønsker om sex handler mest om at du skal få orgasme selv?

Hun tenker kanskje at hun er alternativet til hånda di?

Hva med å prøve å bli mer romantisk? Gi komplimenter, kos med henne.. Finn på romantiske ting å gjøre sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721375
Del på andre sider

Gjest snu på flisa

Du behøver jo ikke å ronke henne midt i glaningen! Hun føler det kanskje som en demonstrasjon?

Noe som kanskje ikke er pedagogisk riktig, men som kan virke, er å "ignorere" henne. La være å prøve deg på henne i det hele tatt, som om du har mistet helt interessen for henne. Da tenker jeg jegeren våkner i henne....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721394
Del på andre sider

Annonse

Bare 9 måneder og allerede sånn. Tok vel minst 3 år før je og sambisen "havnet der". Men du kan kanskje legge om taktikken litt og prøve å mase litt mindre om det. Om du skal "snakke ihjel" sexen, med alt dere kan gjøre da og da. Så forsvinner jo hele spenningen. Vet en liten stund og så nærmer du deg henne på en litt romantisk og kanskej annerledes og overraskende måte enn du pleier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721397
Del på andre sider

Grunnen til at hun blir sur når du tar en ronk etter hun har sagt "nei" kan ha noe med at hun føler at dine ønsker om sex handler mest om at du skal få orgasme selv?

Hun tenker kanskje at hun er alternativet til hånda di?

Hva med å prøve å bli mer romantisk? Gi komplimenter, kos med henne.. Finn på romantiske ting å gjøre sammen?

Når det gjelder denne ronkingen, gjør jeg jo det ikke midt i glaninga hennes. Og jeg har ingen problem med å kun tilfredstille henne, uten å få orgsame selv, og dette vet hun, så det er ikke der porblemet ligger...jeg gir komplimenter hele dagen, og "koser" nok! =) Det går helt greit, men med en gang det er snakk om å kle av seg litt, så er det alltid enn unnskyldning...hmmm. Damer er noen rare vesen... hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721467
Del på andre sider

Kvinnfolk flest er bare sånn. Du må bare fortsette å lette etter en som ikke er sånn...

Hei på deg. Skjønner godt hva du mener. Kjenner igjen meg i deg.

Jeg tror dette er ganske vanskelig, selv om jeg leter etter svar selv. Jeg er redd for att hennes følelser for meg er dabber av, men det benekter hun. Hun sier det er mye stress i dagliglivet som gjør at sexlysten dabber av...

Jeg har å gått å vært redd for at hun har hatt en annen en å.... Nei. dette er ikke lett. Håper noen kvinner kan svare på dette bedre enn meg, men du skal vite det at det er ikke bare du som føler det slik. Jeg sier lykke til....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721543
Del på andre sider

Du kan gjøre fire ting, sånn som jeg ser det.

Det ene er å fortelle om din kjærlighet til henne og at denne kjærligheten også inkluderer et sterkt begjær, du har lyst på _henne_ fordi det er hun du vil ha, at hun avviser deg er vanskelig for deg osv.osv.

Det andre du kan gjøre er å være en likandes mann, en som stiller opp, som gjør sakene i hverdagen slik de skal gjøres.

Det tredje du kan gjøre er å beile, stille opp på romantisk front. Denne metoden er jeg litt skeptisk til, det blir fort veldig forsert og kunstig etter min mening. Du kan risikere at hun begynner å lese deg med mistankens skjerpede blikk, 'hva er det som foregår, hvorfor gjør han dette?'

Det fjerde og siste er å innfinne deg med at lyster og behov rett og slett har dabbet av hos henne. Ignorer henne seksuelt, kanskje hun våkner til liv igjen da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119292-hvorfor-ikke-sex/#findComment-721687
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...