Gjest litt nedfor Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hva gjør man når de man er mest glad i i verden ikke liker hverandre? Jeg skjønner jo at ikke alle kan være bestevenner, men det hadde vært fint om man kunne vært hyggelig mot hverandre i alle fall.... Jeg har en kjæreste (og samboer) jeg har vært sammen med i over et år nå. Vi elsker hverandre, og jeg syns han er verdens skjønneste. Problemet er at han ikke går så godt overens med min bror og hans forlovede. Eller - min bror og hans forlovede liker ikke min kjære spesielt godt, det er ikke noe utpreget fiendskap andre veien. Jeg skjønner jo at ikke alle kan elske hverandre. Men dette er de tre personene som betyr mest for meg i verden, og det er så vondt at de ikke kan i alle fall _prøve_ å like hverandre!! Problemet er at min bror ikke syns kjæresten min er "god nok" for meg. De mener han er kranglete og sosialt uintelligent, og at jeg bruker mye energi på å "dekke over" for han i sosiale sammenhenger. Noe som kanskje stemmer til en viss grad (de tar ikke heeelt feil), men dette er bare en liten del av kjæresten min! Han har hundre andre sider som jeg setter høyt, men ettersom min bror & co ikke kjenner han så godt kommer ikke disse frem. Og det frister ikke å finne på så mye sammen alle fire heller, ettersom det stort sett bare fører til dårlig stemning... Blir sliten av dette. Noen som har gode råd? Jeg syns det er respektløst av hele hurven å ikke kunne tolerer hverandre for min skyld! (litt selvrettferdig utblåsning til slutt her:-) Synspunkter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Antagelig har broren din rett. Du er forelsket og ser alt i et rosa skjær. Du er ganske ung, ikke sant? Min erfaring er at når familie og venner ikke likte kjæresten min hadde de rett. Det forsto jeg seinere når forelskelsen hadde gått over. Sorry, men slik tror jeg det er. Jeg sier ikke at vi som er litt eldre ser ting annerledes altså. Er jeg forelsket er verden rosa for meg også ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nolte Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Dorthe har sagt det meste. En person som ikke blir likt, er som regel en usympatisk person. Det bruker ikke slå feil så ofte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den som ikke blir likt Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg syns svarene fra Dorthe og nolte er idiotiske. Å påstå at det er din samboers skyld at de ikke liker ham, og at du ser alt i et rosa skjær og ikke ser feilene hans er rett og slett lavmål. Du kan ikke forvente at alle skal være venner, ei heller at de skal like hverandre. Det du derimot KAN forvente, og faktisk FORLANGE, er at de oppfører seg ordentlig overfor hverandre. Dvs at man ikke er ekle mot hverandre, ikke rakker ned på hverandre, ikke kritiserer hverandre til deg, osv. Altså syns jeg at det er din bror og hans samboer som er problemet her! At de forteller deg at kjæresten din er sosialt uintelligent - hva faen har nå de med det??? De må bare akseptere at du er glad i ham, du kjenner jo tydeligvis til også den siden av kjæresten din - så da får de bare ligge unna. Mener jeg. Jeg lever selv i et forhold hvor jeg er på litt kant med enkelte medlemmer av svigerfamilien. Uten å gå for mye inn på det, så minner det litt om det du opplever - nemlig at det er forskjellen i utdannelse, sosial "status" som er problemet. Dessverre er det sånn at ikke alle kan akseptere mennesker som har valgt en annen (og i deres øyne mindreverdig) vei i livet. Jeg skjønner at dette er et problem for deg, og jeg syns at du - hvis du fortsatt er glad i samboeren din, og har planer om å fortsette å leve sammen med ham - må si i fra til din familie at de får slutte å kritisere kjæresten din. Men hvem vet, kanskje jeg er for "sosialt uintelligent" til å få lov å uttale meg i saken... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Synes også svaret til Dorthe var "feil". Moren min likte ikke samboern min i begynnelsen, hun kjente han ikke og ville ikke møte han.. Jeg flyttet, og da måtte hun bite i det sure eplet og hilse på han. De kom greit overens, men hun synes ikke han var "bra nok" og trodde det skulle bli slutt etter noen mnd. Mormor mener også jeg kan finne noe bedre, men de kjenner ikke han som jeg gjør, men de er da hyggelige og snille mot han fordet! De har slutta og si det til meg for de har skjønt at jeg elsker han og det er han jeg vil ha.. Broren min og dama liker han godt. Men jeg liker ikke broren og dama hans.. Broren er grei nok, men ikke til å stole på.. en smule falsk mener jeg. men det er tross alt broren så må være hyggelig og prater jo med broren for det.. Dama til broren tåler ejg ikke trynet på, men må jo være høflig og hyggelig mot henne og. Hun er rett og slett dum og lystløgner + jævla falsk. Dette mener samboern min og, men vi må da respektere jenta fordet! I hvert fall så lenge det er dama til broren til samboern min. Så det trenger absolutt ikke være noe feil med personen som blir mislikt, men det kan være det.. Du kjenner samboern din best, alle han noen drålige sider - synd at broren din og dama bare ser dem, og ikke gir han en sjanse. Hadde snakket med broren min hadde jeg vært deg, og bedt dem være hyggelige og gi han en sjanse så de kan SE hvordan de gode sidene hans er. Vi vil helst ikke være sammen med dama til broren, men når han kommer med henne må vi bare oppføre oss som folk. F.eks i sommer så var vi på Tusenfryd, skulle møte broren og dattera, og han tok med dama.. Det var ikke meningen, men vi kunne jo ikke overse henne fordet. Må da gå an å oppføre seg som voksne mennesker.. Uansett hva man mener om vedkommende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ikke enig med Dorthe og Nolte. Jeg er i litt samme situasjon, men det er samboeren min som ikke liker broren min (som jeg er veldig glad i og mye sammen med), fordi han synes min bror er sosial uintelligent. Han har litt rett, broren min er litt nerdete, og de to er veldig forskjellige typer. Jeg har sagt klart i fra at jeg nekter å høre på kritikk av min bror, sleivete kommentarer og nedlatende bemerkninger. Det er respektløst ovenfor min bror, og respektløst ovenfor meg. Men jeg kan ikke tvinge/overtale min samboer til å like ham, så det blir til at jeg tilbringer mye tid sammen med broren min alene, og samboeren min tar seg sammen og er alminnelig hyggelig når han må. Det er synd for meg at vi ikke kan dra på ferier sammen ol, men jeg har skjønt at slik er det bare. Problemet er at samboeren min blir sur på min bror, og jeg blir sur på min samboer, og jeg nekter å på noen måte måtte velge mellom dem. Best å ikke legge opp til å en gang ta det valget, det hadde vært umulig. Broren min liker forøvrig min samboer godt, så jeg håper jo samboeren på sikt vil se at min brors gode sider faktisk langt overskygger hans "teite" sider. Noen råd har jeg ikke, annet enn å omgåes de separat, og håpe på bedring. Din bror må respektere ditt valg av kjæreste, noe annet er å ikke respektere deg, og det kan du godt ta opp med ham. Men du kan ikke overtale dem til å like hverandre, bare å oppføre seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du kan ikke tvinge dem til å like samboeren din, men du kan faktisk kreve at de oppfører seg høflig og er huggelige mot han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127097-n%C3%A5r-de-ikke-liker-hverandre/#findComment-772890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.