Gå til innhold

Ullersmo fengsel befolkes av 49,5% utlendinger


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Gjest signaltoget

>>Er det ikke bedre å ikke stigmatisere, enn å stigmatisere?

Jo, men spørs hva vi ofrer for å unngå det. Visse er villig til å ofre ganske mye.

>>Sør vil ha likhet for loven. - I motsetning til deg.

Jeg har aldri talt for forskjellsbehandling av noen som helst. Å fokusere på en gruppe trenger ikke være ondsinnet.

>>Veldig mange tror at politiet bedriver rasisme.

Veldig mange har interesse av å skremme politiet fra å etterforske og pågripe, kriminelle f eks.

">>Er det ikke bedre å ikke stigmatisere, enn å stigmatisere?

Jo, men spørs hva vi ofrer for å unngå det. Visse er villig til å ofre ganske mye."

Jeg tror at det man ofrer er et fordomsfritt sinn. Du skriver "vi". Hva har du ofret? Ditt åpne sinn?

">>Sør vil ha likhet for loven. - I motsetning til deg.

Jeg har aldri talt for forskjellsbehandling av noen som helst."

Du sier det ikke rett ut, men det kommer da tydelig frem.

"Å fokusere på en gruppe trenger ikke være ondsinnet."

Det er jeg enig i.

">>Veldig mange tror at politiet bedriver rasisme.

Veldig mange har interesse av å skremme politiet fra å etterforske og pågripe, kriminelle f eks."

Det er klart at de kriminelle selv har interesse av det. Jeg hadde "mannen i gata" i tankene da jeg skrev "veldig mange" (og dette er basert på det jeg har sett i mitt arbeid omkring akkurat dét spørsmålet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    56

  • Ulv I Faarikaal

    50

  • Grip

    20

  • Goliath

    8

Mest aktive i denne tråden

Du er opphengt i rase, ikke jeg. Jeg er for tiden mer opptatt av kriminelle.

Nei, du er opphengt i rase og folkegrupper - derfor nevner du det i nesten hvert eneste av dine innlegg. Og det påpeker jeg.

Det du gjør er AKKURAT det samme som når nazister graver opp noen tilfeldig statistikker hvor jødene kommer ut i dårlig lys, og forsøker å gjøre det gjeldene for alle jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Forrige gang var det et vesentlig poeng at de hadde "brun" hudfarge, og snakket et annet språk enn norsk.

Det du bedriver er trakassering av mennesker, akkurat som jødene ble trakassert av slike som deg i 1937.

Feil. Hudfargen er ikke noe vesentlig poeng, det er du som trekker det fram hver gang, og prøver å påstå at det er jeg som trekker det fram. Hva er meningen med det? Det kan vel ikke være for å stille meg i et ufortjent dårlig lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Hudfargen er ikke noe vesentlig poeng, det er du som trekker det fram hver gang, og prøver å påstå at det er jeg som trekker det fram. Hva er meningen med det? Det kan vel ikke være for å stille meg i et ufortjent dårlig lys?

Du stiller deg selv i et fortjent dårlig lys.

Og det er DU som trekker frem hudfarge og/eller etnisk opprinnelse til folk. Som i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så d så

Det beviser ikke annet enn at ikke-opprinnelige-nordmenn i Norge, har en større tilbøylighet til kriminalitet enn opprinnelige nordmenn, noe all annen kriminalstatistikk også viser.

Det er ikke rasistisk å mene det. Det er fakta.

Rasist eller ikke så synes jeg at når en som ikke er norsk statsborger gjør noe ulovlig så burde han bli sendt ut av landet, hvorfor skal vi ha dritten her? vi har da nok med de norske. Mangen utlendinger ler jo av det norske land, på lovene osv, er veldig greit å være utlending i norge. De som er kriminelle burde bli sendt ut med engang, gi signaler til andre utlendinger som bor her til lands at du kan ikke bare komme her og komme her. Hvis de som kommer hit har opplevd såå mye vondt i hjemlandet sitt, da ville jeg trodd at de ville ha vært overlykkelige for å være her, men de er rett og slett bortsjemte i våres land. Dessuten de som kommer til norge er jo ikke de som virkelig trenger det spør du meg, de som kommer hit er jo de som har penger til å komme hit, ikke de som ligger fattige nede i afrika. Så har du gjenforening med familien osv, mye juks ute å går, det vet jeg fordi jeg tidligere hadde veldig mangen utenlandske venner, og de fortalte meg jo alle smutthullene de godtet seg på. Gjenforening med liksom slektninger, falske papirer osv. Jeg fikk ivertfall nok av deres holdninger, de mente at nordmenn var var dumme, for lette å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

">>Er det ikke bedre å ikke stigmatisere, enn å stigmatisere?

Jo, men spørs hva vi ofrer for å unngå det. Visse er villig til å ofre ganske mye."

Jeg tror at det man ofrer er et fordomsfritt sinn. Du skriver "vi". Hva har du ofret? Ditt åpne sinn?

">>Sør vil ha likhet for loven. - I motsetning til deg.

Jeg har aldri talt for forskjellsbehandling av noen som helst."

Du sier det ikke rett ut, men det kommer da tydelig frem.

"Å fokusere på en gruppe trenger ikke være ondsinnet."

Det er jeg enig i.

">>Veldig mange tror at politiet bedriver rasisme.

Veldig mange har interesse av å skremme politiet fra å etterforske og pågripe, kriminelle f eks."

Det er klart at de kriminelle selv har interesse av det. Jeg hadde "mannen i gata" i tankene da jeg skrev "veldig mange" (og dette er basert på det jeg har sett i mitt arbeid omkring akkurat dét spørsmålet).

>>Du skriver "vi". Hva har du ofret? Ditt åpne sinn?

Et åpent sinn eller hull i hodet, det er to ulike ting, hull i hodet er å bli lurt og flådd. "Vi" er hele Norge.

>>Du sier det ikke rett ut, men det kommer da tydelig frem.

Jeg skriver det ikke i det hele tatt, å lese mellom linjer kan bli feil.

>>Det er klart at de kriminelle selv har interesse av det. Jeg hadde "mannen i gata" i tankene da jeg skrev "veldig mange" (og dette er basert på det jeg har sett i mitt arbeid omkring akkurat dét spørsmålet).

Jeg tror ikke mannen i gata tror på at så mange utlendinger sitter inne for at politiet og rettsvesenet er rasistisk. Jeg har også i mitt arbeid sett det meste både fra utlendinger, humanister og vanlige folk. Vanlige folk er ikke det jeg kaller rasister, og de liker veldig dårlig å bli kalt det. Slik mistanke støter dem vekk, og problemer løses ikke ved fratstøting og fortielse.

Som jeg pleier si: en gammel kjerring som er redd negre kureres ikke med slag og spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

>>Du skriver "vi". Hva har du ofret? Ditt åpne sinn?

Et åpent sinn eller hull i hodet, det er to ulike ting, hull i hodet er å bli lurt og flådd. "Vi" er hele Norge.

>>Du sier det ikke rett ut, men det kommer da tydelig frem.

Jeg skriver det ikke i det hele tatt, å lese mellom linjer kan bli feil.

>>Det er klart at de kriminelle selv har interesse av det. Jeg hadde "mannen i gata" i tankene da jeg skrev "veldig mange" (og dette er basert på det jeg har sett i mitt arbeid omkring akkurat dét spørsmålet).

Jeg tror ikke mannen i gata tror på at så mange utlendinger sitter inne for at politiet og rettsvesenet er rasistisk. Jeg har også i mitt arbeid sett det meste både fra utlendinger, humanister og vanlige folk. Vanlige folk er ikke det jeg kaller rasister, og de liker veldig dårlig å bli kalt det. Slik mistanke støter dem vekk, og problemer løses ikke ved fratstøting og fortielse.

Som jeg pleier si: en gammel kjerring som er redd negre kureres ikke med slag og spark.

Du våser - og det er ingen her som har forfektet å sparke "gamle damer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasist eller ikke så synes jeg at når en som ikke er norsk statsborger gjør noe ulovlig så burde han bli sendt ut av landet, hvorfor skal vi ha dritten her? vi har da nok med de norske. Mangen utlendinger ler jo av det norske land, på lovene osv, er veldig greit å være utlending i norge. De som er kriminelle burde bli sendt ut med engang, gi signaler til andre utlendinger som bor her til lands at du kan ikke bare komme her og komme her. Hvis de som kommer hit har opplevd såå mye vondt i hjemlandet sitt, da ville jeg trodd at de ville ha vært overlykkelige for å være her, men de er rett og slett bortsjemte i våres land. Dessuten de som kommer til norge er jo ikke de som virkelig trenger det spør du meg, de som kommer hit er jo de som har penger til å komme hit, ikke de som ligger fattige nede i afrika. Så har du gjenforening med familien osv, mye juks ute å går, det vet jeg fordi jeg tidligere hadde veldig mangen utenlandske venner, og de fortalte meg jo alle smutthullene de godtet seg på. Gjenforening med liksom slektninger, falske papirer osv. Jeg fikk ivertfall nok av deres holdninger, de mente at nordmenn var var dumme, for lette å lure.

Hvis du leser UiFs og dine innlegg her, så forstår man jo at de ihvertfall mener at en god del nordmenn er "dumme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, du er opphengt i rase og folkegrupper - derfor nevner du det i nesten hvert eneste av dine innlegg. Og det påpeker jeg.

Det du gjør er AKKURAT det samme som når nazister graver opp noen tilfeldig statistikker hvor jødene kommer ut i dårlig lys, og forsøker å gjøre det gjeldene for alle jøder.

Jeg har altid bare sagt at jødene er et velutdannet folk, og det må da være posistivt? Utenom det, interesserer jeg meg ikke for jøder, nazister eller alt det du pjatter. Ikke interesserer jeg meg for frimerker heller, uten at det skal bety at jeg hater filatelister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du stiller deg selv i et fortjent dårlig lys.

Og det er DU som trekker frem hudfarge og/eller etnisk opprinnelse til folk. Som i denne tråden.

Innvandrere må nødvendigvis være utlendinger og noen må nødvendivis ha en annen hudfarge, det kan ikke jeg noe for og bryr meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du våser - og det er ingen her som har forfektet å sparke "gamle damer".

OK, en gammel dame er redd negre, uten at negre har gjort henne noe. Hva vil du gjøre med henne? Sende henne på omskoleringsleir og ikke slippe henne ut før hun sier at hun elsker dem?

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrere må nødvendigvis være utlendinger og noen må nødvendivis ha en annen hudfarge, det kan ikke jeg noe for og bryr meg ikke om.

Nei, ca 50% av innvandrere er norske statsborgere.

Og selvsagt bryr du deg om at de har en annen hudfarge - det er jo slik du identifiserer dem slik at du vet hvem du skal trakassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altid bare sagt at jødene er et velutdannet folk, og det må da være posistivt? Utenom det, interesserer jeg meg ikke for jøder, nazister eller alt det du pjatter. Ikke interesserer jeg meg for frimerker heller, uten at det skal bety at jeg hater filatelister :)

Det er selvsagt ingen forskjell på å trakassere jøder og å trakassere muslimer/utlendinger.

Du er ikke bedre enn nazistene som trakasserte jøder bare fordi du har valgt en annen folkegruppe å trakassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, en gammel dame er redd negre, uten at negre har gjort henne noe. Hva vil du gjøre med henne? Sende henne på omskoleringsleir og ikke slippe henne ut før hun sier at hun elsker dem?

:?

Hvem har sagt at man skulle gjøre noe med henne?

Dine løgner og insinuasjoner blir mer og mer idiotiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, ca 50% av innvandrere er norske statsborgere.

Og selvsagt bryr du deg om at de har en annen hudfarge - det er jo slik du identifiserer dem slik at du vet hvem du skal trakassere.

Ikke at det interesser meg, men jeg lurer på om du har lagt merke til at innvandrere blir gjennomsnittlig lysere og lysere i huden? Kanskje det betyr at de nå kommer fra andre verdensdeler, østblokkland f eks? De fra østblokken er nesten umulig å skille fra nordmenn, hvis man er interssert i å gjøre det. Selv er jeg bare interessert i den negative effekten av de kriminelle blant dem. Det buirde vel ikke være nødvendig å nevne en så stor selvfølgelighet at ikke alle er kriminelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er selvsagt ingen forskjell på å trakassere jøder og å trakassere muslimer/utlendinger.

Du er ikke bedre enn nazistene som trakasserte jøder bare fordi du har valgt en annen folkegruppe å trakassere.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvem har sagt at man skulle gjøre noe med henne?

Dine løgner og insinuasjoner blir mer og mer idiotiske.

Å?

Rasistene skal få være i fred nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det interesser meg, men jeg lurer på om du har lagt merke til at innvandrere blir gjennomsnittlig lysere og lysere i huden? Kanskje det betyr at de nå kommer fra andre verdensdeler, østblokkland f eks? De fra østblokken er nesten umulig å skille fra nordmenn, hvis man er interssert i å gjøre det. Selv er jeg bare interessert i den negative effekten av de kriminelle blant dem. Det buirde vel ikke være nødvendig å nevne en så stor selvfølgelighet at ikke alle er kriminelle?

Det burde ikke være nødvendig å henge ut bare utlendinger som kriminelle.

Du hadde hatt litt kredibilitet hvis du hadde fordømt kriminalitet uavhengig av gjerningsmannens opprinnelse. Det gjør du aldri - istedet fokuserer du langt mer på hvor de kommer fra enn hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...