Gå til innhold

Gravid med elsker - må jeg fortelle om abort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig hatt positiv graviditetstest. Har definitivt tenkt å ta abort, da jeg har barn fra før,(det har han også og vi bor ikke sammen) og dette ikke var planlagt. Noen av dere menn der ute som har synspunkter på om dere hadde kommet til å ville vite om aborten eller ikke. Han vil uansett ikke kunne påvirke mitt valg under noen omstendigheter, er det da best å la han aldri få vite at det hendte? Takknemlig for synspunkter på saken.

Fortsetter under...

Siden dere ikke bor sammen, begge to har barn fra før og dere ikke har tenkt å leve sammen (?) så regner jeg med at han heller ikke ønsker dette barnet. Han ønsker vel neppe heller å måtte betale barnebidrag.

Men uansett mener jeg han har rett til å vite om graviditeten. Han er jo tross alt med på dette han også. Å ikke si noe blir bare for barnslig.

fuji1365380447

Jeg syntes at du bør fortelle ham det. Alle har rett til å få vite hvis de har gjort noen gravide.

Men du står fritt til å si at han ikke vil ha noen innvirkning på ditt valg, og at du har valgt å ta abort. Men at du likevel syntes at han fortjente å få vite om det.

Jeg syntes at du bør fortelle ham det. Alle har rett til å få vite hvis de har gjort noen gravide.

Men du står fritt til å si at han ikke vil ha noen innvirkning på ditt valg, og at du har valgt å ta abort. Men at du likevel syntes at han fortjente å få vite om det.

Hvorfor fortjener han å vite det, om han alikevel ikke har noen muligeht til å påvirke det?

Siden dere ikke bor sammen, begge to har barn fra før og dere ikke har tenkt å leve sammen (?) så regner jeg med at han heller ikke ønsker dette barnet. Han ønsker vel neppe heller å måtte betale barnebidrag.

Men uansett mener jeg han har rett til å vite om graviditeten. Han er jo tross alt med på dette han også. Å ikke si noe blir bare for barnslig.

Burde man ikke bryte all kontakt? Fortelle elskeren en så viktig ting, og kanskje ikke mannen sin?

Annonse

Burde man ikke bryte all kontakt? Fortelle elskeren en så viktig ting, og kanskje ikke mannen sin?

Takk for gode svar. Det ble til at jeg fortalte det. Vi har kjent hverandre i 10 år, så vi har en åpen tone ellers også. Han synes det var fint å få vite det, og vi er enige i valget. Til mil må jeg bare få sagt at jeg har ingen "mann". Er alene, men har holdt sammen denne elskeren en stund, uten at vi har noen planer om å gjøre forholdet mer seriøst. Var til legen i dag, og det blir medisinsk abort istedet for inngrep, siden jeg "bare" er 5 uker på vei. Så dette går relativt "greit" selv om det var en glipp som ikke burde skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...