Gå til innhold

oppgitt over militante , barbariske palestinske muslimer


Gjest palestinavenn

Anbefalte innlegg

Aksepterer du bruk av terror som en legitim måte å føre krig på?

Eller støtter du palestinsk bruk av terror?

Dette har jeg svart på.

Grunnen til at du spør er selvsagt for å flytte fokus vekk fra den massive israelske terroren (som du åpenbart "glemmer" å kritisere noe videre), og over på den langt mindre palestinske terroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 505
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    180

  • Goliath

    66

  • Taj Mahal

    48

  • Grip

    35

Mest aktive i denne tråden

Sør -- jeg har ALDRI trukket inn de forholdene du nevner. Det er du som har forsøkt den usaklige og svært upassende parallellen mellom 2. verdenskrig og den helt lokale konflikten mellom Israel og Palestina.

Istedenfor å ta avstand fra palestinsk terror, noe du tydeligvis ikke kan få deg til å gjøre, forsøker du all verdens andre manøvre.

Det blir mer og mer klart for oss andre hvorfor du er politisk og faglig sett avmektig, og hvorfor du er henvist til en anonym tilværelse på DOL...

:)

Sammenligningen er meget god: både palestinerene og hjemmevernet sloss for å kaste ut ulovlige okkupanter fra landområdene deres. De ulovlige okkupantene begår massive overgrep og overser totalt menneskerettighetene.

Du konsentrer deg om hjemmevernets overgrep, og overser nazistenes.

Skamfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligningen er meget god: både palestinerene og hjemmevernet sloss for å kaste ut ulovlige okkupanter fra landområdene deres. De ulovlige okkupantene begår massive overgrep og overser totalt menneskerettighetene.

Du konsentrer deg om hjemmevernets overgrep, og overser nazistenes.

Skamfullt.

Slutt nå med dette, sør. Ditt forsvar av myrderier av småunger i skolebusser er direkte ekkelt å være vitne til. Det spiller ingen rolle hva "andre" gjør; ingenting kan forsvare dette svineriet. Glorien din falmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg er enig med deg hva angår sørs sympatier for terror, så sant utøverne har rett hudfarge og/eller er ikke-kristne. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for denne litt spesielle legningen, men la nå det ligge;

Jeg noterer meg at du stadig bruker "vi" når du uttaler deg, altså på en slik måte at du tilsynelatende uttaler deg på vegne av andre. Er det noen spesielle du opptrer på vegne av, eller er det kun en skrivemåte for å gi utsagnene noe mere tyngde?

Det er iallfall ikke snakk om majestetsflertall...

Med hensyn til Sørs motiver, i den grad de kan forstås rent rasjonelt, får jeg nesten henvise til NHD.

Men det er jo et velkjent fenomen at avdankede raddiser, 68-ere etc. har et enkelt fiendebilde:

Verst er nazisme... deretter kommer USA og Israel... og alt som er "kapitalistisk".

Dette fungerer som et hierarki: man aksepterer at USA gikk mot nazistene (for nazistene er verre enn USA), men man aksepterer ikke at USA gikk mot Irak (for Irak er ikke så grusom som USA).

Derfor er Sør veldig forutsigbar: vi vet at han/hun er en avdanket raddis med sosialistiske, feministiske og ateistiske sympatier.

Men noen faglig tyngde, noe særlig å si i samfunnsdebatten, har hun/han ikke.

Derfor er nok Sør henvist til DOL...

Just my $ 0,02 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Dette har jeg svart på.

Grunnen til at du spør er selvsagt for å flytte fokus vekk fra den massive israelske terroren (som du åpenbart "glemmer" å kritisere noe videre), og over på den langt mindre palestinske terroren.

...jeg antar at du tolker meg dithen fordi ditt anliggende er å flytte fokus fra palestinsk terror (som du ikke er villig til å ta avstand fra) og over til israelsk terror, som vi begge er mer enn villig til å ta avstand fra.

Forskjellen på oss er altså at bare jeg tar avstand fra palestinsk terror... uten å ville forstå den ihjel.

Du mener vel ikke for alvor at palestinere er "snillere" enn israelere?

Men en slik tankegang... begynner du for alvor ikke bare å fremstå som tragisk naiv, men rett og slett "skummelt" brun...

(Vi håper dette bare skyldes din litt hjelpeløse måte å uttrykke deg på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke snakk om majestetsflertall...

Med hensyn til Sørs motiver, i den grad de kan forstås rent rasjonelt, får jeg nesten henvise til NHD.

Men det er jo et velkjent fenomen at avdankede raddiser, 68-ere etc. har et enkelt fiendebilde:

Verst er nazisme... deretter kommer USA og Israel... og alt som er "kapitalistisk".

Dette fungerer som et hierarki: man aksepterer at USA gikk mot nazistene (for nazistene er verre enn USA), men man aksepterer ikke at USA gikk mot Irak (for Irak er ikke så grusom som USA).

Derfor er Sør veldig forutsigbar: vi vet at han/hun er en avdanket raddis med sosialistiske, feministiske og ateistiske sympatier.

Men noen faglig tyngde, noe særlig å si i samfunnsdebatten, har hun/han ikke.

Derfor er nok Sør henvist til DOL...

Just my $ 0,02 ...

Vil du gå så langt som å si at det hos disse nærmest er snakk om pavlovske reflekser (hvis man altså kommer i skade for å nevne usa)?

I så fall er de vel uten skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg hva angår sørs sympatier for terror, så sant utøverne har rett hudfarge og/eller er ikke-kristne. Jeg kjenner ikke bakgrunnen for denne litt spesielle legningen, men la nå det ligge;

Jeg noterer meg at du stadig bruker "vi" når du uttaler deg, altså på en slik måte at du tilsynelatende uttaler deg på vegne av andre. Er det noen spesielle du opptrer på vegne av, eller er det kun en skrivemåte for å gi utsagnene noe mere tyngde?

Du vet utmerket godt at jeg har (også i denne tråden) fordømt angrep på alle sivile, det være seg israelere eller palestinere.

Derimot er ensidig fokus på palestinsk terror like skjevt som hvis tysk presse fokuserte på "terroren fra Hjemmevernet", mens de overså den langt større nazistiske terroren, samt at nazistene også okkuperte Hjemmevernets land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Sammenligningen er meget god: både palestinerene og hjemmevernet sloss for å kaste ut ulovlige okkupanter fra landområdene deres. De ulovlige okkupantene begår massive overgrep og overser totalt menneskerettighetene.

Du konsentrer deg om hjemmevernets overgrep, og overser nazistenes.

Skamfullt.

Sør: jeg har IKKE sagt noe om forholdet mellom norsk hjemmefront og nazister.

Har jeg vel?

...ikke det? Ok, så dette er bare en vanlig løgn fra din side?

Hvorfor lyver du?

For å unngå å ta avstand fra palestinsk terror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg antar at du tolker meg dithen fordi ditt anliggende er å flytte fokus fra palestinsk terror (som du ikke er villig til å ta avstand fra) og over til israelsk terror, som vi begge er mer enn villig til å ta avstand fra.

Forskjellen på oss er altså at bare jeg tar avstand fra palestinsk terror... uten å ville forstå den ihjel.

Du mener vel ikke for alvor at palestinere er "snillere" enn israelere?

Men en slik tankegang... begynner du for alvor ikke bare å fremstå som tragisk naiv, men rett og slett "skummelt" brun...

(Vi håper dette bare skyldes din litt hjelpeløse måte å uttrykke deg på.)

Jeg konstaterer bare at du er en løgner.

Påfallende at du må ty til slikt for å unngå å diskutere Israels ulovlige okkupasjon av palestinske landområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Vil du gå så langt som å si at det hos disse nærmest er snakk om pavlovske reflekser (hvis man altså kommer i skade for å nevne usa)?

I så fall er de vel uten skyld?

Jeg tror nok, som Skinner, at mye foregår rent refleksivt.

For enkelte mennesker, som signaturen Sør, er USA synonymt med det nestverste som fins... og da blir debatten ofte irrasjonell fra hans/hennes side.

Det forklarer også hvorfor Sør ikke har noen betydelig stemme i samfunnsdebatten. Og hvorfor han/hun er henvist til DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør: jeg har IKKE sagt noe om forholdet mellom norsk hjemmefront og nazister.

Har jeg vel?

...ikke det? Ok, så dette er bare en vanlig løgn fra din side?

Hvorfor lyver du?

For å unngå å ta avstand fra palestinsk terror?

Jeg konstaterer bare at du lyver (beviselig) og derfor er uinteressant å diskutere med.

Din fokus på palestinerene er som å fokusere på hjemmevernet mens man overser nazistenes langt større herjinger.

Skammelig av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg konstaterer bare at du er en løgner.

Påfallende at du må ty til slikt for å unngå å diskutere Israels ulovlige okkupasjon av palestinske landområder.

Sør,

du må gjerne starte en tråd hvor dette er tema. Så vil jeg støtte deg i at Israel helt uten noen som helst legitimitet har okkupert palestinsk jord.

Men du får meg aldri til å støtte terror, selv ikke når den er utført fra palestinsk hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg konstaterer bare at du lyver (beviselig) og derfor er uinteressant å diskutere med.

Din fokus på palestinerene er som å fokusere på hjemmevernet mens man overser nazistenes langt større herjinger.

Skammelig av dem.

Sør,

det skammelige er at bare du ikke vil ta avstand fra palestinsk terror. Og at du er så usaklig at du forsøker deg med "analogitrikset".

Alle som har bestått ex.phil. vet at dette er brudd på saklighetsnormene.

Men så er jo ikke du kjent for de mest saklige debattinlegg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt nå med dette, sør. Ditt forsvar av myrderier av småunger i skolebusser er direkte ekkelt å være vitne til. Det spiller ingen rolle hva "andre" gjør; ingenting kan forsvare dette svineriet. Glorien din falmer.

Finn gjerne mitt "forsvar", og se om du kan gjøre det imellom fordømmelsene for terror.

For øvrig - ensidig fokus på palestinerenes terror er som å fokusere på terror fra Hjemmevernet mot nazistene. Lite hensiktsmessig, med mindre man er nazist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

du må gjerne starte en tråd hvor dette er tema. Så vil jeg støtte deg i at Israel helt uten noen som helst legitimitet har okkupert palestinsk jord.

Men du får meg aldri til å støtte terror, selv ikke når den er utført fra palestinsk hold.

Du farer beviselig med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

det skammelige er at bare du ikke vil ta avstand fra palestinsk terror. Og at du er så usaklig at du forsøker deg med "analogitrikset".

Alle som har bestått ex.phil. vet at dette er brudd på saklighetsnormene.

Men så er jo ikke du kjent for de mest saklige debattinlegg heller.

Du farer beviselig med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men likefullt ville jeg tatt avstand fra det.

Det mest tragiske er at denne terroren ikke er godt for noen. Støtter den palestinernes sak, er den med på å legitimere bruk av terror som "våpen". Alternativet er at palestinerne får deler av verdenssamfunet og de reformvennlige i Israel til å støtte en "hard" linje.

Uansett dør uskyldige menn og barn.

Mens palestinerne jubler.

Palestinere er ikke terroristene her, men Isralere! Palestinere forsvarer seg med det eneste de kan forsvare seg med mot den israleske terror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok, som Skinner, at mye foregår rent refleksivt.

For enkelte mennesker, som signaturen Sør, er USA synonymt med det nestverste som fins... og da blir debatten ofte irrasjonell fra hans/hennes side.

Det forklarer også hvorfor Sør ikke har noen betydelig stemme i samfunnsdebatten. Og hvorfor han/hun er henvist til DOL.

Det interessante er at i motsetning til dere to løgnere, er det jeg som debatterer ut fra bl.a. Grunnloven i USA.

Å påstå at jeg er "anti-amerikansk" er som å påstå at alle som ikke stemmer Krf er "anti-norske". Idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn gjerne mitt "forsvar", og se om du kan gjøre det imellom fordømmelsene for terror.

For øvrig - ensidig fokus på palestinerenes terror er som å fokusere på terror fra Hjemmevernet mot nazistene. Lite hensiktsmessig, med mindre man er nazist.

Det ensidige fokus du snakker om, går da vitterlig andre vegen, i alle fall i norsk presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...