Gå til innhold

Psykopat = bare se sykeste ? NY


Gjest Rune Fardal

Anbefalte innlegg

Gjest leileilielielielieleieli

Nei ikke på diagnosene som sådan; men debatten har gått mye på rettspsykiatri og juridiske tolkninger av betydningen av psykopati i en rettssal; jfr NHDs påstand om at psykopati er et rettspsykiatrisk begrep i en annen tråd.

Ja hadde det ikke vært for at du kunne "innrømme" at du er en fagperson, hadde vel mr fardal fortsatt i det uendelige.. det spørs om du ikke plutselig, mystisk nok, høster respekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SoriaMoria

    6

  • kristiansund1365380625

    6

  • Kari Normann

    6

  • Mimmy

    1

Gjest Rune Fardal

"Slutt å være så hårsåre!

Dere drar tolkninger bevisst negativt for å bruke det som kritikk!

Slutt å tillegge meg holdninger jeg ikke har! "

DITTO!

For øvrig har jeg intet mer å tilføye i denne debatten.

Jeg er enig!

Kanskje jeg også drar tolkninger litt bevisst negativt!

på andre kjenner man seg selv!

...eller noe i den dur!

Takk SoriaMoria!

Jeg innser og lærer noe om meg selv hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileileileilei

"Psykopaten skrev" :

"Vi får nok ingen svar.

.... for det ikke tvil om hvem som er den egentlige psykopaten her."

Siden du og et par andre er så bekymret for min ex. til tross for at dere ikke kjenner min sak overhodet så får jeg opplyse dere om en liten detalj:

Min ex hevdet ovenfor sin lege/psykiater at jeg var psykopat. Påstanden kom ett år etter at jeg tok ut skilsmisse. Fordi jeg hadde barna stevnet hun meg for retten for å få omsorgen. Hennes lege/psykiater , som jeg aldri har sett, påsto på bakgrunn av min ex at jeg måtte være psykopat. En påstand den sakkyndige la til grunn i sin rapport. Jeg mistet til slutt omsorgen etter 8 år med barna.

Det tok jeg på alvor og gikk til 2 psykologer og en psykiater og ba de kjøre meg gjennom alle de testbatterier som finnes. MMPI, SCID-2, PCL-R, omfattende samtaler, observasjon osv. Alle 3 kom til at det ikke feilte meg noen ting.

Når så min ex sine psykiske problemer var grunnlag for at JEG tok ut skilsmisse bør enkelte her kanskje fremstå litt mindre forutintatt enn de gjør.

Kanskje bør enkelte gå i seg selv å se hvorfor de reagerer så negativt som de gjør!

Jeg søker kunnskap for å forstå dette, og formidler det jeg lærer til andre og jeg evner å være kritisk til meg selv. Men jeg er kommet til et punkt der jeg ikke kan bortforklare adferd som uvesentlig, og det må jeg som far ta på alvor.

Tidl. Lagdomer Lange Nielsen og andre har for lengst vist at justismord ikke er så uvanlig med sakkyndige til stede i retten!

Så til "psykopaten", "fy pokker" og dere andre som henger dere på dette usaklige hylekoret, prøv å tenke selv for en gangs skyld! Ikke la dere rive med av ANONYME individer som er mer opptatt av sarkasme enn saklighet! I mine øyne har disse en utstrakt trang til å tråkke på andre for å hevde seg selv, og når noen henger seg på deres usaklighet, føler de seg enda bedre!

Det er påfallende hvor bekymret enkelte er for meg, men kanskje burde de bekymret seg mer for den de ser i speilet!

Ja, so what, mulig du er en psykopat med en rekke narsissistiske trekk? Vi kjenner lusa på gangen. Det er jo klassisk at slike som deg tar ut skilsmisse når de går lei. Det at du var den som tok ut skilsmisse, betyr ikke at det var hun som var psykopaten. Og hadde hun vært psykopaten, hvorfor er det ikke hun som har snekret sammen webside med offerhistorier og bilder og det som er.

Du lurer kanskje mange, fardal, men du lurer ikke meg, eller de andre som har opplevd sånne som deg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileileileilei

Psykopater går ikke av veien for å SVERTE sine offer , og det med LØYNER så det hagler.

Livsøyner de har løyet så lenge at det har blitt til sannhet for dem .

Ofrene for disse livsløynerene har måttet tåle urettmessig klandring av mange og enhver og en dag blir NOK ; plenty NOK

Man blir reglerett lei av å bære andres skyld og skam og man blir lei av å være utpekt til familie og venners evige syndbukk .

Det er da noen velger å åpme munnen å ta til motmæle i håp om at noen der ute vil forstå at saken har minst to sider . - Da får man også kritikk, da blir man fortsatt synndebukk av mennesker som dømmer før de har giddet å undersøke to sider av samme sak.

Dette blir for meg som det gamledagse - har du hatt et nervesammenbrudd heter det " en gang gal , alltid gal " selv i år 2004 .

Man vet at det blir fler og fler psykopater , - ville dere som kritiserer de som åpner munnen om temaet like å bli satt i samme diagnoseboks som psykopatene ? Still dere det spørsmålet om dere syns det ville være ok for dere å bli kastet i sekken personelighetsforstyrrelser sammen med psykopatene så lenge dere mener der friske . Jeg tror ikke noen ville like det .

Er man syk når man er opphengt i en hobby også ?

Det kan da ikke være verre at man vil til bunns i psykopat / offer rollene .

Og husk det er fremtidens generasjon , dine og mine barn og barnebarn som blir de mest skadelidendende så lenge det er mangel på forståelse for at noen vil til bunns i psykopat/ offer problematikken.

I dag kristiserer du de som vil til bunns i dette .

I morgen kan det være du som blir utsatt for psykopatens makt og trenger hjelpen

Nei, døm ikke så lenge lenge du ikke kjenner begge sider av en sak

Før du vet ordet av du sitte i presis samme glasshus selv og selv bli feilbedømt

Jeg kan bare snakke for meg selv og andre jeg har diskutert Fardal med.

Vi er for at temaet psykopati blir tatt opp.

Men vi kjenner lusa på gangen.

Det er noe om måten det blir diskutert på, ordvalg og setningsoppbygging. Blant en del annet. Jeg tør rett og slett ikke si mer.

Jeg håper ekskona hans kommer til hektene og at hun og barna får et godt liv langt unna dette sirkuset.

Vi må ikke være så naive at vi tror den som roper høyest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileilei

Som jeg har skrevet før, under et annet nick, ville du ha fått mer sympati, hvis du ikke hadde gjort det du nå gjør.

Ja, det er forferdelig det din ex-kone har gjort. Du ble stemplet som psykopat og mistet omsorgen. Hun er nok ikke den eneste som har brukt slike metoder i en barnefordelingssak, uten at hun kan unnskyldes av den grunn.

Men hva er det du gjør nå da??

Du gjør akkurat det samme som henne.Nå er det hun som har omsorgen og du stempler henne som psykopat, attpåtil offentlig. Hvor hevngjerrig går det an å bli? Hvor langt har du tenkt å gå?

Og en annen ting. Du skriver at to psykologer har tilbakevist at du er psykopat.

Da burde du vel ha mulighet for å ihvertfall få samvær med barna. Eller kan være at du ødelegger for deg selv, slik du holder på?

Ærlig talt, du har gått langt over streken.Det du gjør er bare så forferdelig. Se til å bli voksen.

Du kan umulig tenke på barnas beste.La barna dine få ro. Prøv å kom inn i et annet spor, til det beste for deg og barna dine.

Så er det nå slett ikke sikkert at hun stemplet han som psykopat ut av det blå heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileileilei

Jeg ser problemet ditt psykopaten, men hva om jeg har rett? Hvilket mye tyder på!

Er det greit at barn lever med slike personligheter?

NHD har ved flere anledninger selv beskrevet de trekk jeg har nevnt som tilhørende cluser B, og som klare psykopatiske trekk. Jeg kaster ikke bare ut påstander, jeg har konkrete beskrivelser fra mange år tilbake.

Så vær så snill ikke døm slik du gjør, for du kjenner ikke saken. Du dømmer ut i fra en forutintatthet eller antagelser basert på feil grunnlag.

Jeg skulle ønske jeg tok feil, derfor søker jeg også faktakunskap og ikke sladder. Mine barn har tross alt en mor, uansett hvordan hun er !

At jeg er fokusert som du skriver, kan det sikkert se ut som, men det er fordi jeg vil vite og ikke synse og tro.

Hun har nok sikkert konkrete situasjonsbeskrivelser hun også, som er like korrekte som dine. Sånn er det. Vi påvirker hverandre, og begynner en, så fortsetter den andre til slutt. Du er så sikker på at du er offeret, mens jeg er rimelig sikker på at hun har et langt mer reflektert og voksent syn på forholdet deres, hvis hun har kommet til hektene, da.

Så var det narsissisten som skrev en bok om narsissisme og tjente seg søkkrik på den. Har du lest den?

Hva om jeg konkret kommenterte måten du skriver og ordlegger deg på, og antydet hva jeg mente det betydde? Ville du ikke da lynraskt funnet det en annen måte å ordlegge deg på? Eller slått tilbake på meg med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest leileileileilei

FARLIG NÆRME er ikke det samme som å si at jeg har sagt det!

Metafor:

Ingen ble våte av at noen NESTEN datt i vannet! At vannkanten er nærme blir man ikke våt av!

Slutt å være så hårsåre!

Dere drar tolkninger bevisst negativt for å bruke det som kritikk!

Slutt å tillegge meg holdninger jeg ikke har!

Å jada, store ord og pompøse vendinger, og "ha nå litt humor" når det en sier endelig får konsekvenser.

Been there, seen that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha kalt noen her for psykopater...eller?

Din debatt-teknikk har tidligere ikke vært så langt unna, se f.eks. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1930170

Du har argumentert annerledes de siste dagene, men under ditt vanlige nick er det vel flere av oss som har opplevd deg som mindre konstruktiv - noe du selvfølgelig kan ha dine grunner for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileilei

Din debatt-teknikk har tidligere ikke vært så langt unna, se f.eks. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1930170

Du har argumentert annerledes de siste dagene, men under ditt vanlige nick er det vel flere av oss som har opplevd deg som mindre konstruktiv - noe du selvfølgelig kan ha dine grunner for.

ja se der, der blir du enten psykopat selv, eller naiv. Fordi du våger å sette spm ved han. TYPISK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen psykopaten

Jeg ser problemet ditt psykopaten, men hva om jeg har rett? Hvilket mye tyder på!

Er det greit at barn lever med slike personligheter?

NHD har ved flere anledninger selv beskrevet de trekk jeg har nevnt som tilhørende cluser B, og som klare psykopatiske trekk. Jeg kaster ikke bare ut påstander, jeg har konkrete beskrivelser fra mange år tilbake.

Så vær så snill ikke døm slik du gjør, for du kjenner ikke saken. Du dømmer ut i fra en forutintatthet eller antagelser basert på feil grunnlag.

Jeg skulle ønske jeg tok feil, derfor søker jeg også faktakunskap og ikke sladder. Mine barn har tross alt en mor, uansett hvordan hun er !

At jeg er fokusert som du skriver, kan det sikkert se ut som, men det er fordi jeg vil vite og ikke synse og tro.

Det virker ikke som du forstår hva jeg mener i det hele tatt.Eller du vil ikke forstå.

Selvfølgelig er det ikke greit at barn lever med en psykopat.

Nei jeg kjenner heller ikke hele saken hverken fra deg eller henne, annet enn fra deg, og det jeg har lest langt tilbake.

Hvis det er riktig alt du skriver om henne, så må du slåss for deres beste PÅ EN HELT ANNEN MÅTE enn det du gjør nå. Forstår du nå hva jeg mener?

Det eneste jeg egentlig forholder meg til her ( for selve barnefordelingsaken har jeg absolutt ingen forutsetninger for å blande meg inn i) er at du offenliggjør barna og exkona di.Du bare TAPER på det, og det verste ungene er de som taper mest på det.

Unnskyld meg, men du gir meg egentlig et et inntrykk av du driter i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen psykopaten

Ok, ok, jeg inrømmer det! Du har avslørt meg - oss alle! Vi er egentlig infiltrører og medlemmer i psykopatforeningen, og den eneste grunnen til at vi er her på forumet er for å tillegge deg andre meninger enn du har, få oss selv til å framstå som idioter for deretter å påstå at det er du som gjør dette, og ikke minst flytte fokus og ødelegge denne saklige debatten, for så til slutt å bruke alt dette for å finne på noe sarkastisk.

Pokker også! Vi i psykopatforening trodde vi kunne vinne dette slaget, men du, Rune Fardal, har nå avslørt de skitne knepene våre en gang for alle.

Ha, ha, godt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thereal leileileilei

Synes RF har et poeng der!

Og at tod følger opp sin usaklige linje viser at RF har rett!

Vi får holde oss til sak og ikke person!

Hei psycho! Kutt ut da. Like kult om jeg begynner å signere med rune fardal eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thereal leileileilei

Ok, ok, jeg inrømmer det! Du har avslørt meg - oss alle! Vi er egentlig infiltrører og medlemmer i psykopatforeningen, og den eneste grunnen til at vi er her på forumet er for å tillegge deg andre meninger enn du har, få oss selv til å framstå som idioter for deretter å påstå at det er du som gjør dette, og ikke minst flytte fokus og ødelegge denne saklige debatten, for så til slutt å bruke alt dette for å finne på noe sarkastisk.

Pokker også! Vi i psykopatforening trodde vi kunne vinne dette slaget, men du, Rune Fardal, har nå avslørt de skitne knepene våre en gang for alle.

Noen her synes det er gøy å skrive under med nicket mitt... lurer på hvem?!?

Nei jeg lo så jeg grein da jeg leste innlegget ditt, det var veldig på sin plass =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her synes det er gøy å skrive under med nicket mitt... lurer på hvem?!?

Nei jeg lo så jeg grein da jeg leste innlegget ditt, det var veldig på sin plass =)

Jeg trodde faktisk det var du som svarte første gang og at du parodierte Rune Fardal :)

Jeg tror ellers han må jobbe litt med dette maskespillet sitt! Han avslører seg for lett med alle utropstegnene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leileileileilei

Jeg trodde faktisk det var du som svarte første gang og at du parodierte Rune Fardal :)

Jeg tror ellers han må jobbe litt med dette maskespillet sitt! Han avslører seg for lett med alle utropstegnene!!!

jamen jeg får helt angst av denne fyren.

har sett på sidene hans og kjenner litt for godt igjen "lusa" om du skjønner.

tenk bare på alle han lurer...som vender seg til han...kan ikke fyren stoppes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Normann

Selvfølgelig ville vi ikke det.

Men han sier jo selv at psykopatpåstanden er tilbakebevist. Det burde holdt.

På et eller annet tidspunkt må man heve hodet og begynne å leve igjen. Ikke grave seg lenger og lenger ned i dypet.

For meg virker det som det er det han gjør. Virker så forferdelig bitter.

Og en annen ting. Det er barn inne i bildet her. Kunne ikke mannen ha vært anonym da ihvertfall, isteden for å sette inn bilde av seg selv og barna?

Vel, han har blitt helt opphengt i dette her. Det for nå være så, men når han er så blind at han ikke skjønner at dette kan skade barna, må noen fortelle han det. Skjønt jeg tror ikke det hjelper.

Tilbakeviste psykopatpåstander

må vell komme mest fra politisk hold det ,mulig og enkelte psykologer og psykiatrikere ....

Bare de av oss opplevd det man tror/mener er psykopat tett innpå vet hvor kverulerende og ødeleggende disse er .

En fagkvinne sa en gang at det å komme ut for en psykopat er en kamp om hvem av partene som skal overleve lengst

En annen kvinne kuttet sitt psykologistudiet det 7nde og siste året. Da fikk hun selv problemer med omgivelsene og oppdaget at det hadde hun ikke lært et dugg om å takle på skolebenken

Skal vi tie dette ihjel bare fordi noen syns det er et lite trivelig emne ? NEI

Skal vi forbli ofre ? NEI

Emnet bør absolutt snakkes om fra flere vinkler , og offer er man jo , men behøver ikke lulle seg ned offerollen . Man bør heller reise seg å tale dette som sak

Men et sted starter de som reiser seg opp på føttene og det er nok oftest med selv som utgangspunkt , dernest sluker man en periode all mulig lektyre , søker fagfolk osv .......

Skal vi leve å fortsette en psykisk mobbing av fra pårørende og venner og bekjente pga at noen ikke liker ordet og sekken personelighetsforstyrrelser bedre ? NEI

Å komme ut for en psykopat betyr trøbbel og bråk i beste fall , i verste fall betyr det sammenbrudd og psykiatrisk avdeling, for ikke å glemme alle selvmordene som blir begått

NEI, emnet psykopati debatt det bør holdes gående til flest fatter at mobbing er vakkert i forhold . Til heller den som trakkaserer får diagnosen gal enn den som trakkaseres . Og mener noen at man trakkaserer når man tar til motmæle og drar sannheter frem , da tror ikke jeg disse har vært utsatt for noe som ligner psykopat

Å ikke være tillatt å svare for seg betyr at man blir tvunget til å leve livet med psykopatens løyn hvis noen spør meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Normann

Selvfølgelig ville vi ikke det.

Men han sier jo selv at psykopatpåstanden er tilbakebevist. Det burde holdt.

På et eller annet tidspunkt må man heve hodet og begynne å leve igjen. Ikke grave seg lenger og lenger ned i dypet.

For meg virker det som det er det han gjør. Virker så forferdelig bitter.

Og en annen ting. Det er barn inne i bildet her. Kunne ikke mannen ha vært anonym da ihvertfall, isteden for å sette inn bilde av seg selv og barna?

Vel, han har blitt helt opphengt i dette her. Det for nå være så, men når han er så blind at han ikke skjønner at dette kan skade barna, må noen fortelle han det. Skjønt jeg tror ikke det hjelper.

Nei, mannen kunne ikke forbli anonym

Forble han det , og tiet han ville flere trodd han hadde noe å skjule enn når han blottlegger alt om seg selv.

Det kalles å ta til motmæle etter plenty nok trakkasering , - det kan også kalles å grafse sannheten opp i dagen og frem i lyset .

Å grafse sannheten frem i lyset og opp i dagen behager ikke psykopater hvertfall , ergo er ikke mannen så langt jeg kan se noen psykopat.

For å få middagstallerknene rene må man vaske opp, det må i blant også oppvask til i medmenneskelige forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Normann

Det er interesant når noen lager en sak på et ord (kan) og tilegger det jeg sier andre meninger, når jeg prøver å forklare det, gjør seg selv til

" føkka i hue som ikke snakker han etter munnen uansett"

"jeg er en skikkelig føkked up borderliner selv. Sikkert ganske så psykopat også. Eller hur"

... et "offer" for det jeg skriver.

Man tillegger seg selv en "jeg er en dust" holdning for deretter å påstå at jeg synes det om noen! Det er å tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har!

En fin metode på å flytte fokus eller ødelegge en ellers saklig debatt! Når noe føles for nært, er det en fin metode å sanke støtte på for å få dette "noe" vekk!

Nå kan dere bruke dette til å finne på noe sarkastisk!

Eller man ilegger andre

det man kanskje er selv.

Du vet Rune ; på seg selv kjenner man ofte andre tror mange. Så la du bare skjellorda hagle , da blir det hvertfall ikke du som ødelegger debatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Normann

5/1-2004 klokken 14:43

Under tråden :

Re: Finnes det egentlig en diagnose psykopati, NHD?

"Rune Fardal mener nok at han kan mye om psykopati, men det er ut fra en egen definisjon og en egen forståelse; han kan jo neppe sies å være nøytral i spørsmålet. RF demonstrerer i denne og andre tråder at han har for tynne grunnlagskunnskaper om personlighetsforstyrrelser; slike kunnskaper har NHD."

Svar :

Jeg erkjenner at jeg ikke er nøytral, men hvem er det i dette spørsmålet. En fagperson er farget av sin "skole", et offer er farget av sitt og de som ikke vet synes faktisk å ha en mening også!

Og jeg innrømmer gjerne at jeg trenger mer grunnlagskunnskaper, det er det jeg søker å få. Jeg bestrider ikke at mange fagfolk vet mer enn meg, det skulle bare mangle. Men det hindrer ikke meg i å lære og forstå!

Så den fagperson(?) som måtte skjule seg bak "kristiansund" har intet å frykte. Jeg søker bare kunnskap jeg kan dele med andre. Jeg stiller kritiske spørsmål for det er ikke noe ensrettet syn i denne problematikken.

Når det synes så vanskelig for fagpersoner å innformere og diskutere psykopati i det offentlige får noen andre gjøre det!

Jeg slutter meg til dette som Rune skrev: Når det synes så vanskelig for fagpersoner å innformere og diskutere psykopati i det offentlige får noen andre gjøre det!

Jeg slutter meg også til det å skaffe meg fler fagkunnskaper , dog ikke så mange fagkunnskaper at jeg glemmer det viktigste ;nemlig det å vise følelser og medfølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen psykopaten.

Nei, mannen kunne ikke forbli anonym

Forble han det , og tiet han ville flere trodd han hadde noe å skjule enn når han blottlegger alt om seg selv.

Det kalles å ta til motmæle etter plenty nok trakkasering , - det kan også kalles å grafse sannheten opp i dagen og frem i lyset .

Å grafse sannheten frem i lyset og opp i dagen behager ikke psykopater hvertfall , ergo er ikke mannen så langt jeg kan se noen psykopat.

For å få middagstallerknene rene må man vaske opp, det må i blant også oppvask til i medmenneskelige forhold

Man tar ikke til motmæle på doctor online og viser frem bilde av barna sine.

Hva slags motmæle er dette egentlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...