Gå til innhold

Men mamma kom aldri hjem igjen...


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Eller Achille Lauro? Larnaca? Entebbe? Forsvarte PLO det «palestinske folket» i 1970, da de forsøkte statskupp i Jordan? Eller da PLO ble en stat i staten Libanon, hvor PLO myrdet 100 tusen libanesere, startet borgerkrig og banet vei for syrisk okkupasjon.

Du kan papegøye propagandapugget så lenge og så mye du orker, Sør, men dine marxistiske analyseverktøy er avleggs i 2004. Sorry mac, men hjernevasken din er nok bare til hjemmebruk.

Vi snakker om 2004, og ikke for 35 år siden.

Du fremstår som like rabiat som dine venner i Hamas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    82

  • Mr Kahn

    72

  • Ulv I Faarikaal

    30

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Men det er tanker man kan ha i ettertid. Den gangen tror jeg ikke folk tenkte slik.

Lærte du ikke det på skolen da, vi leste bøker og dyrket heltene ;o)

Historien skrives av seierherrene vet du :) f eks at vi myrdet tyskertøser etter krigen er ikke nevnt, heller ikke at vi myrdet tystere som ikke hadde gjort noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den påstanden bygger du på....?

Din løgnaktige fremstilling av situasjonen i Midtøsten, bl.a. den latterlige påstanden om at Israel bedriver "selvforsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, og det er bl.a. DIN feil, som nører opp under fremmedfrykten, enten det er muslimer, jøder, asylsøkere eller andre.

Jeg syns jeg forsvarer jøder denne gangen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien skrives av seierherrene vet du :) f eks at vi myrdet tyskertøser etter krigen er ikke nevnt, heller ikke at vi myrdet tystere som ikke hadde gjort noen skade.

Nettopp.

Akkurat som Israels "historie" blir skrevet på en lignende måte av bl.a. Mr Kahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det ligger klare (real)politiske interesser bak ønsket om å etablere en _forestilling_ mellom antisemittisme og kritikk av staten Israel. Hvis man ikke skal kunne kritisere den Israelske stats brudd må folkeretten uten å bli anklaga for kritikk av jødedommen så vil det være en knebling av all debatt. Dessuten er det en hån mot de jødene som faktisk _blir_ utsatt for antisemittisme; at reel antisemettisme forekommer er det selvsagt ingen tvil om. Men kritikk av staten Israel og kritikk av jødedommen er _ikke_ det samme.

Våre venner muslimene begynner å hetse jøder her i landet. Til og med i pressen får de slippe til. Det kommer av våre journalister som har visse sympatier i en bestemt retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg forsvarer jøder denne gangen jeg.

1) Det gjør du slettes ikke. Den strategien du forfekter vil føre til enda mer krig, og døde israelere.

2) Det er irrelevant hvilken uskyldig folkegruppe du trakasserer/forsvarer. Poenget er at du gjør det på basis av folkegrupper.

Det du bedriver er "jeg vil ikke ha en jøde som nabo" fra 1937 i en moderne forkledning. Prinsippet er IDENTISK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt misbruk av ordet "nazisme" er smakløst og en HÅN mot de som nazismen faktisk rammet.

Så jødene rammes ikke nå? Eller innrømmer du kanskje at nazismen ikke lenger representerer like stor trussel som disse PK'erne som tåler så inderlig vel å se barnskrapes av fortauene i Jerusalem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre venner muslimene begynner å hetse jøder her i landet. Til og med i pressen får de slippe til. Det kommer av våre journalister som har visse sympatier i en bestemt retning.

Har du eksempler på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jødene rammes ikke nå? Eller innrømmer du kanskje at nazismen ikke lenger representerer like stor trussel som disse PK'erne som tåler så inderlig vel å se barnskrapes av fortauene i Jerusalem?

Israelere rammes av DEG og din krigshissing.

Du sitter på ræva i Norge og forfekter krig og elendighet for et annet folk.

En nazist kunne faktisk ikke gjort noe for å ødelegge for Israel mer enn det du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre venner muslimene begynner å hetse jøder her i landet. Til og med i pressen får de slippe til. Det kommer av våre journalister som har visse sympatier i en bestemt retning.

Du hetser muslimene, ergo er ikke du bedre enn de enkelt-individene som du påstår hetser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Kritikken mot Israel og terroren er ikke noe annet enn gammelt jødehat fordekt i moderne formuleringer."

Og all kritikk mot AP regjeringen og Torbjørn Jagland var selvsagt hat av nordmenn!

Skulle liksom Israel være den eneste stat i Verden som har rett til å okkupere naboens landområder uten kritikk?

Hvorfor brukes de samme gamle fordommene mot jødene som argumenter på nytt i dag? Det er som om Hitler og hans kumpaner har gjenoppstått?

Et av argumentene mot jøder var før i tida at de undertrykket og snyltet på samfunnet, les araberne. Det kommer tilbake. Historien gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

1) Det gjør du slettes ikke. Den strategien du forfekter vil føre til enda mer krig, og døde israelere.

2) Det er irrelevant hvilken uskyldig folkegruppe du trakasserer/forsvarer. Poenget er at du gjør det på basis av folkegrupper.

Det du bedriver er "jeg vil ikke ha en jøde som nabo" fra 1937 i en moderne forkledning. Prinsippet er IDENTISK.

Du bruker bare ordet israelere i stedet for jøder i din antijødekampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker om 2004, og ikke for 35 år siden.

Du fremstår som like rabiat som dine venner i Hamas.

...hvem som er ridder av en tapt sak. Jeg kan garantere deg at palestina er en dødfødt sak, fordi det innebærer å slakte 230 tusen settlere, pluss de tusener som har bodd i Judea i uminnelige tider.

Fyttekatta for en leir du tilhører, Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du hetser muslimene, ergo er ikke du bedre enn de enkelt-individene som du påstår hetser.

Vi vet i dag at halvparten av palestinerne støtter terroraksjonene mot Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor brukes de samme gamle fordommene mot jødene som argumenter på nytt i dag? Det er som om Hitler og hans kumpaner har gjenoppstått?

Et av argumentene mot jøder var før i tida at de undertrykket og snyltet på samfunnet, les araberne. Det kommer tilbake. Historien gjentar seg.

Det er DU som bedriver gjenbruk av paroler fra 1937.

Kritikk av at Israel har okkupert naboenes landområder har åpenbart intet med nazisme, men med realisme, å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din løgnaktige fremstilling av situasjonen i Midtøsten, bl.a. den latterlige påstanden om at Israel bedriver "selvforsvar".

Det er DU som lyver her, Sør. Og motivene dine er groteske, hyklerske og opprører meg som menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israelere rammes av DEG og din krigshissing.

Du sitter på ræva i Norge og forfekter krig og elendighet for et annet folk.

En nazist kunne faktisk ikke gjort noe for å ødelegge for Israel mer enn det du gjør!

Israel rammes av en krig som araberne har trykket på dem i 55 år. DU nekter dem å forsvare seg, hvilket får meg til og undres over hvilket umenneske du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet i dag at halvparten av palestinerne støtter terroraksjonene mot Israel.

Jeg tipper 90% av nordmenn støttet bombingen av Dresden, som får dødsfallene i Israel til å blekne.

Mener du de var like ille som palestinerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...