Gå til innhold

hundedrapene


svinssvans

Anbefalte innlegg

Fordi det er snakk om noen dyr, og ikke mennesker.

Akkurat det samme skjer med mennesker HVER ENESTE DAG, uten at noen skriver "hysteriske" innlegg om det.

Har du noensinne vært i nærheten av en krig, eller er du virkelig så naiv som du virker?

Fy faen du er et stort misfoster. Enten så kverulerer du fordi du synes det er morsomt. eller, enda verre, det er din oppriktige mening.Ja nettet er fullt av perverse typer! Og jeg gjentar; du kan umulig være frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Dorthe

    14

  • Juneau

    14

  • Ulv I Faarikaal

    5

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg synes det er en irrelevant fillesak, sammenlignet med alt annet som foregår i en krig.

Jeg tror at de som reagerer så hysterisk enten aldri har sett krig, eller at de rett og slett ikke evner å forholde seg til det, og må klage over noe som de "forstår". Det er en vanlig psykologisk reaksjon på krig.

Med vennlig hilsen

Tøv.

Du har ikke sett videoen, og har et meget spinkelt grunnlag for å uttale deg om denne spesielle saken.

Å sette folk som dør i krig opp mot hunder som blir drept for moro skyld er helt irrelevant. På samme måte som man ikke setter kostnadene ved eldreomsorg opp mot skoler.

Og som sagt: Det er kort vei fra mishandling av dyr til ditto med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*ler*

Uten at jeg har giddet å se videoen - hva er problemet med å skyte noen løshunder?

En kompis er slakter, de spøker og ler hele dagen, dyra gir f... Det er ikke pent å se et lam eller en gris få elektrodene på hodet og dø, for så å få innvollene sine lempet ut på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen du er et stort misfoster. Enten så kverulerer du fordi du synes det er morsomt. eller, enda verre, det er din oppriktige mening.Ja nettet er fullt av perverse typer! Og jeg gjentar; du kan umulig være frisk!

Det er interessant at du ikke evner å presentere noen motargumenter.

Jeg antar at du er født med en gullskje i munnen, og simpelthen aldri har opplevd noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krøvel velle voll i valle

Det er en irrelevant fillesak, som er blåst opp av mennesker som trolig aldri har sett et drap.

En storm i en kaffekopp, sammenlignet med alt annet som foregår i en krig.

Javel,så vi skal altså ikke ta tak i graverende forhold rundt oss fordi det alltid vil være noe annet som er verre?

Glimrende logikk:Jeg er i mot krig fordi det skader mennesker.Da orker jeg ikke å hjelpe nabokjerringa som blir kverka av mannen sin,irrelevant,krig er jo mye verre.

Hvem er du til å sitte bak din pc og dømme hva vi andre har sett eller ei?

Jeg har iallefall sett denne videoen,samt prøvd å sette meg litt inn i hva dette dreier seg om.Fint hvis du gadd å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

OK, nå er han heldigvis hjemme igjen.

I Kongo vet alle at den eneste måten å få fred på er å stille opp og skyte alle de ca 100 morderiske røverbaronene. Det kunne spart 5 millioner liv.

I stedet står vi og ser på at de plyndrer, dreper og brenner alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøv.

Du har ikke sett videoen, og har et meget spinkelt grunnlag for å uttale deg om denne spesielle saken.

Å sette folk som dør i krig opp mot hunder som blir drept for moro skyld er helt irrelevant. På samme måte som man ikke setter kostnadene ved eldreomsorg opp mot skoler.

Og som sagt: Det er kort vei fra mishandling av dyr til ditto med mennesker.

Mishandling av mennesker?

Der hvor disse menneskene befinner seg er/var problemet massemord av mennesker.

Og jo, man kan selvsagt sette dette opp mot hverandre. Imidlertid bør folk sette seg inn i hva som faktisk foregår under en krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel,så vi skal altså ikke ta tak i graverende forhold rundt oss fordi det alltid vil være noe annet som er verre?

Glimrende logikk:Jeg er i mot krig fordi det skader mennesker.Da orker jeg ikke å hjelpe nabokjerringa som blir kverka av mannen sin,irrelevant,krig er jo mye verre.

Hvem er du til å sitte bak din pc og dømme hva vi andre har sett eller ei?

Jeg har iallefall sett denne videoen,samt prøvd å sette meg litt inn i hva dette dreier seg om.Fint hvis du gadd å gjøre det samme.

Vi snakker om et krigsområde, og ikke nabolaget ditt.

Så lenge du åpenbart ikke aner hva du snakker om, så er det lite vits. Du bør heller ta deg en tur "rundt i verden" slik at du kan se hva som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant at du ikke evner å presentere noen motargumenter.

Jeg antar at du er født med en gullskje i munnen, og simpelthen aldri har opplevd noe som helst.

Det vet du ikke noe om. Er det mengden av opplevelser som har gjort dég så følelseskald, så burde du skaffe deg terapi snarest for å bearbeide følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du ikke noe om. Er det mengden av opplevelser som har gjort dég så følelseskald, så burde du skaffe deg terapi snarest for å bearbeide følelsene.

Jo, jeg vet noe om det, fordi hvis du hadde hatt et realistisk og informert syn på tilværelsen ville du ikke vært så hysterisk.

Hvis du blir så hysterisk over noen hundedrap, hvordan har du da tenkt å reagere hvis du opplever noe virkelig grusomt? At din venninnes 3-årige sønn blir skutt i ansiktet og drept av narkotrafikanter?

Hundedrap er rett og slett irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mishandling av mennesker?

Der hvor disse menneskene befinner seg er/var problemet massemord av mennesker.

Og jo, man kan selvsagt sette dette opp mot hverandre. Imidlertid bør folk sette seg inn i hva som faktisk foregår under en krig.

Nå var ikke KRIG det opprinnelige temaet her - derimot drap på sakeløse hunder.

Skal ALT settes opp mot hvor forferdelig de menneskene som rammes av krig har det? Da går det jo ikke an å diskutere noen ting - alt faller jo igjennom.

Man kan selvsagt ikke diskutere denne saken på de premissene du legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om et krigsområde, og ikke nabolaget ditt.

Så lenge du åpenbart ikke aner hva du snakker om, så er det lite vits. Du bør heller ta deg en tur "rundt i verden" slik at du kan se hva som foregår.

Ja du er sikkert verdensvant og vet jo så mye. Men jeg greier ikke å spore noe nestekjærlighet i dine innlegg. Sadist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke KRIG det opprinnelige temaet her - derimot drap på sakeløse hunder.

Skal ALT settes opp mot hvor forferdelig de menneskene som rammes av krig har det? Da går det jo ikke an å diskutere noen ting - alt faller jo igjennom.

Man kan selvsagt ikke diskutere denne saken på de premissene du legger opp til.

Poenget er at dette er soldater, og de er i en krigssone. Hvis man skal kritisere noe fra det området, så er vel hundedrap omtrent det som ligger nederst på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du er sikkert verdensvant og vet jo så mye. Men jeg greier ikke å spore noe nestekjærlighet i dine innlegg. Sadist?

Det viser jo også hvor feilbedømmende du er. Jeg synes faktisk mer synd på soldatene enn på hundene. Soldatene gjorde ikke slik før de dro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at dette er soldater, og de er i en krigssone. Hvis man skal kritisere noe fra det området, så er vel hundedrap omtrent det som ligger nederst på listen.

Poenget er at de representerer Norge - og de gjorde det på en avskyelig måte.

(Nå blir det ikke flere svar fra meg på en stund - nå begynner Torsdags-klubben....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet noe om det, fordi hvis du hadde hatt et realistisk og informert syn på tilværelsen ville du ikke vært så hysterisk.

Hvis du blir så hysterisk over noen hundedrap, hvordan har du da tenkt å reagere hvis du opplever noe virkelig grusomt? At din venninnes 3-årige sønn blir skutt i ansiktet og drept av narkotrafikanter?

Hundedrap er rett og slett irrelevant.

Såvidt jeg har skjønt så har du ikke (villet?) se/sett hva som er sagt på tv og aviser. Både stortingsrepresentanter og øverste ledelse i forsvaret fordømmer disse perverse hundedrapene, og skal forfølge og straffe de som står bak! Sier ikke det deg noe om at det er DU som er helt utenom normal tankegang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at de representerer Norge - og de gjorde det på en avskyelig måte.

(Nå blir det ikke flere svar fra meg på en stund - nå begynner Torsdags-klubben....)

Ja, de representerer Norge, og ingen her sier at det de gjorde var korrekt.

Derimot så tviler jeg på at de gjorde slikt FØR de reiste, og da er det åpenbart krigserfaringen som har gjort det med dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du ikke noe om. Er det mengden av opplevelser som har gjort dég så følelseskald, så burde du skaffe deg terapi snarest for å bearbeide følelsene.

Det har vel heller noe med å være realistisk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser jo også hvor feilbedømmende du er. Jeg synes faktisk mer synd på soldatene enn på hundene. Soldatene gjorde ikke slik før de dro!

hehe du må bære på noe virkelig svart inne i deg.. en hemmlighet, et eller annet som har gjort deg slik.. Jeg kjenner såpass til mennneskenaturen at du er ikke den typen jeg ville stolt mest på for å si det sånn.. hverken i krig eller fred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt så har du ikke (villet?) se/sett hva som er sagt på tv og aviser. Både stortingsrepresentanter og øverste ledelse i forsvaret fordømmer disse perverse hundedrapene, og skal forfølge og straffe de som står bak! Sier ikke det deg noe om at det er DU som er helt utenom normal tankegang?

Jeg har fått med meg hva som har skjedd. Uansett hva de gjorde med hundene så er det ikke en brøkdel av så ille så det som skjer med mennesker hver dag - uten at stortingsrepresentantene løfter en finger.

Hykleri, kalles slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...