Gå til innhold

hundedrapene


svinssvans

Anbefalte innlegg

Jo, men poenget er jo at slike ting (ingen forfekter at dyremishandling er fint) skjer under en krig. I forhold til all den andre faenskapen som foregår så blir det som å sammenligne butikknasking og mord.

Med vennlig hilsen

Det ER virkelig noe alvorlig galt med deg. Fy fan for en type hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Dorthe

    14

  • Juneau

    14

  • Ulv I Faarikaal

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet at han ikke har vært med på dette her, han var i en annen bataljon. Men jeg aner i hvert fall litt om hvordan gutta blir behandlet og hvordan de reagerer.

Jeg tror ikke du skjønner at det er krig og gutta blir behandlet deretter. hvorfor tror du det skjer så mange grusomheter i krig.

Og hundskyting ble de beordret til. Selv om ikke det var meningen at det skulle skje på denne måten.

De er ikke voksne, de er bare drittunger da.

Denne aktuelle hundeskytingen ble de ikke beordret til. Dette var for deres egen fornøyelses skyld. Jeg forstår av det du skriver at du fortsatt ikke har sett den aktuelle filmsnutten.

Jeg vet forøvrig utmerket godt at det er små "drittunger" vi snakker om her, du kan si det slik at jeg har sett dem (jobbet innpå dem) på nært hold flere ganger. Som guttunger flest vil de helst bare sitte og spille "Generals" på PC'en, og leke krig... Sikkert et sjokk for dem å komme ut i den virkelige verden hvor krigen faktisk eksisterer - eller så tar kjedsommeligheten balletak på dem. Likevel burde de ha noen bremser med seg hjemmeifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de representerer Norge, og ingen her sier at det de gjorde var korrekt.

Derimot så tviler jeg på at de gjorde slikt FØR de reiste, og da er det åpenbart krigserfaringen som har gjort det med dem.

Med vennlig hilsen

Så krigen har skylda?

Så mye for personlig ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne aktuelle hundeskytingen ble de ikke beordret til. Dette var for deres egen fornøyelses skyld. Jeg forstår av det du skriver at du fortsatt ikke har sett den aktuelle filmsnutten.

Jeg vet forøvrig utmerket godt at det er små "drittunger" vi snakker om her, du kan si det slik at jeg har sett dem (jobbet innpå dem) på nært hold flere ganger. Som guttunger flest vil de helst bare sitte og spille "Generals" på PC'en, og leke krig... Sikkert et sjokk for dem å komme ut i den virkelige verden hvor krigen faktisk eksisterer - eller så tar kjedsommeligheten balletak på dem. Likevel burde de ha noen bremser med seg hjemmeifra.

Poenget er jo at krig fjerner slike bremser. Vi bør bare være glade for at det gikk ut over hunder og ikke mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så krigen har skylda?

Så mye for personlig ansvar...

Ja, krig gjør slikt med mennesker.

Krig ville også gjøre slikt med deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo at krig fjerner slike bremser. Vi bør bare være glade for at det gikk ut over hunder og ikke mennesker.

Med vennlig hilsen

hvem sier at det ikke kan komme til å dreie seg om mennesker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne aktuelle hundeskytingen ble de ikke beordret til. Dette var for deres egen fornøyelses skyld. Jeg forstår av det du skriver at du fortsatt ikke har sett den aktuelle filmsnutten.

Jeg vet forøvrig utmerket godt at det er små "drittunger" vi snakker om her, du kan si det slik at jeg har sett dem (jobbet innpå dem) på nært hold flere ganger. Som guttunger flest vil de helst bare sitte og spille "Generals" på PC'en, og leke krig... Sikkert et sjokk for dem å komme ut i den virkelige verden hvor krigen faktisk eksisterer - eller så tar kjedsommeligheten balletak på dem. Likevel burde de ha noen bremser med seg hjemmeifra.

Jeg har bare sett det de har vist på tv i kveld.

Og er faktisk enig med deg i at de helst ville ha sittet å spilt krig på tvspill.

Klart det er et sjokk og stå midt oppi krigen. Men som du sikkert leste i avisartikkelen Kizza la ut, visste offiserene at dette skjedde og at de var med på det.

Det tør de aldri og innrømme nå etter dette tvoppslaget og så får gutta skylda.

Ballasten gutta har med hjemmenifra tror jeg har lite å si i en slik situasjon, alt de har lært av grenser er opphevet og nye er laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krig gjør slikt med mennesker.

Krig ville også gjøre slikt med deg.

Med vennlig hilsen

Så det er noen bleikfiser av noen guttekrapyl vi har sendt til Kosovo? Det er jo interessant at de reagerer med sadisme når de er der for å hjelpe. De får heller komme hjem igjen da, hvis de ikke takler presset. Nettverket til disse gutta er de bare blinde eller er de også hypnotisert av krigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er synet "respektløst"?

At man ikke blir hysterisk over trivialiteter (og dette ER en tivialitet, når det foregår i en krigssone!) er ikke respektløst, men vitner om realisme!

Ja, mer jævelskap gjør alt så mye bedre. For alle parter.

Det var jo ikke verre enn det verste som uansett hadde skjedd så .. Pytt sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krøvel velle voll i valle

Hvor er synet "respektløst"?

At man ikke blir hysterisk over trivialiteter (og dette ER en tivialitet, når det foregår i en krigssone!) er ikke respektløst, men vitner om realisme!

Dyremishandling er ikke,har aldri vært,kommer aldri til å bli en trivialitet.

At krig har en særdeles negativ effekt på menneskesinnet tror jeg ikke du er den første til å oppdage.Alle som deltar i krig vil imidlertid ikke synke ned til dette nivået.Enkelte driver faktisk med dyremishandling uten noengang å ha vært i nærheten av en krigssone.

At noen reagerer negativt på dyremishandling betyr ikke at de ikke reagerer like sterkt,eller sterkere ,på mishandling av mennesker.Om du hadde vært like allvitende som du later til å tro at du er ville dette resonnementet ikke falt så vanskelig for deg.

At noen reagerer negativt på noe er heller ikke nødvendigvis likestilt med hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sier at det ikke kan komme til å dreie seg om mennesker også?

Ingen sier det, derfor er det så "borti natten" å bli "overrasket" over at slikt skjer i krig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mer jævelskap gjør alt så mye bedre. For alle parter.

Det var jo ikke verre enn det verste som uansett hadde skjedd så .. Pytt sann.

Nei, men hvis du er i en konsentrasjonsleir, så er det mer relevante ting å klage over enn lengden av lunsjpausene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyremishandling er ikke,har aldri vært,kommer aldri til å bli en trivialitet.

At krig har en særdeles negativ effekt på menneskesinnet tror jeg ikke du er den første til å oppdage.Alle som deltar i krig vil imidlertid ikke synke ned til dette nivået.Enkelte driver faktisk med dyremishandling uten noengang å ha vært i nærheten av en krigssone.

At noen reagerer negativt på dyremishandling betyr ikke at de ikke reagerer like sterkt,eller sterkere ,på mishandling av mennesker.Om du hadde vært like allvitende som du later til å tro at du er ville dette resonnementet ikke falt så vanskelig for deg.

At noen reagerer negativt på noe er heller ikke nødvendigvis likestilt med hysteri.

Ser du noen som forsvarer dyreplageri her?

Ikke det?

Hva gnåler du for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er noen bleikfiser av noen guttekrapyl vi har sendt til Kosovo? Det er jo interessant at de reagerer med sadisme når de er der for å hjelpe. De får heller komme hjem igjen da, hvis de ikke takler presset. Nettverket til disse gutta er de bare blinde eller er de også hypnotisert av krigen?

Hvem trodde du det var vi hadde sendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er snakk om noen dyr, og ikke mennesker.

Akkurat det samme skjer med mennesker HVER ENESTE DAG, uten at noen skriver "hysteriske" innlegg om det.

Har du noensinne vært i nærheten av en krig, eller er du virkelig så naiv som du virker?

Jo, jeg tror at dersom jeg oppdaget at norske soldater gjorde det samme med mennesker, så hadde jeg skrevet noe langt mer enn hysteriske innlegg her inne.

Vi er alle smertelig klare over at alt dette skjer. Men mennesker. Rundt i verden. Jeg klarer ikke ta tak i det, og gjøre noe med det. Om det hjelper så er det aldri ute av tankene mine, og jeg hjelper de som har kapasitet til å ta tak i problemene, med penger.

Allikevel, det er noe med at norske soldater sendt ut som fredsbevarende styrker, gjør noe slikt. Det være seg med hunder eller mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du turt å fremstå i ett tv-program med disse forskrudde meningene dine? Tror ikke det..

Jeg har aldri hatt problemer med verken å presentere, eller å underbygge/argumentere for meningene mine.

Du, derimot, reagerer ved å skrive at du skal banke de som er uenig med deg.

Du er og forblir en liten klovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tror at dersom jeg oppdaget at norske soldater gjorde det samme med mennesker, så hadde jeg skrevet noe langt mer enn hysteriske innlegg her inne.

Vi er alle smertelig klare over at alt dette skjer. Men mennesker. Rundt i verden. Jeg klarer ikke ta tak i det, og gjøre noe med det. Om det hjelper så er det aldri ute av tankene mine, og jeg hjelper de som har kapasitet til å ta tak i problemene, med penger.

Allikevel, det er noe med at norske soldater sendt ut som fredsbevarende styrker, gjør noe slikt. Det være seg med hunder eller mennesker.

Så lenge det er hunder, og ikke mennesker, så skal vi være fornøyde. At de gjør det bør være en pekepinn for oss om hvordan folk reagerer på krig. Og huska at de har kun vært der nede i kort tid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krøvel velle voll i valle

Jeg (og andre) vet ganske mye om deg - det er f. eks. åpenbart at du har ganske beskjeden erfaring, ettersom du henger deg sånn opp i småting.

Hvordan har du tenkt å reagere når du får se noe som er *virkelig* ille?

Behøver ikke å lure på hvordan jeg skal reagere om jeg kommer opp i en situasjon hvor noe riktig ille skjer.

Men ettersom jeg ikke har gjennomlevd nacht-und nebel samt hekseprossessene bør jeg vel tie stille,var jo verre det ja.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...