Gå til innhold

hundedrapene


svinssvans

Anbefalte innlegg

Knis,oss imellom:jeg tipper på den derre"parktantens drøm".

Reklamen fra i gamledager,hvis du husker?

hmm.. husker ikke den. Tanken på Sør i parkdress er så makabert at man får gåsehud! Bra manus til en skrekkfilm forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Dorthe

    14

  • Juneau

    14

  • Ulv I Faarikaal

    5

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg synes det er en irrelevant fillesak, sammenlignet med alt annet som foregår i en krig.

Jeg tror at de som reagerer så hysterisk enten aldri har sett krig, eller at de rett og slett ikke evner å forholde seg til det, og må klage over noe som de "forstår". Det er en vanlig psykologisk reaksjon på krig.

Med vennlig hilsen

Det som er irrelevant her er krigen. De som står bak disse handlingene er mindreverdige mennesker, som sikkert ville gjort det samme i Norge, hadde de hatt anledning.

Min reaksjon på dette har ingenting med krigen å gjøre, den har ærlig talt aldri interessert meg. Jeg liker ikke dyremishanlding, så enkelt er det.

Her om dagen så jeg en matador bli spidda av oksen han skulle til å drepe og relativt hardt skadd. Det syns jeg var flott, noe av det ypperste jeg har sett av rettferdighet i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er irrelevant her er krigen. De som står bak disse handlingene er mindreverdige mennesker, som sikkert ville gjort det samme i Norge, hadde de hatt anledning.

Min reaksjon på dette har ingenting med krigen å gjøre, den har ærlig talt aldri interessert meg. Jeg liker ikke dyremishanlding, så enkelt er det.

Her om dagen så jeg en matador bli spidda av oksen han skulle til å drepe og relativt hardt skadd. Det syns jeg var flott, noe av det ypperste jeg har sett av rettferdighet i det siste.

Det er jo krigen som er relevant her. Drittungene hadde sikker aldri gjort det samme hjemme.

De har lært å gå langt over det vi mener er den normale grensa og opplevd ting verken de eller vi kunne forestille oss på forhånd.

Jeg forsvarer ikke videofilmen men jeg tror det er en reaksjon på jævelskapen de opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krøvel velle voll i valle

Det er jo krigen som er relevant her. Drittungene hadde sikker aldri gjort det samme hjemme.

De har lært å gå langt over det vi mener er den normale grensa og opplevd ting verken de eller vi kunne forestille oss på forhånd.

Jeg forsvarer ikke videofilmen men jeg tror det er en reaksjon på jævelskapen de opplever.

Jeg tror at enkelte av de "farges" av det de opplever dernede,men vi har vel ærlig talt hørt om verre tilfeller av dyreplaging utført av folk som neppe har deltatt i krig,enkelte har jo tilogmed puberteten tilgode.Krigen alene kan neppe forklare disse hendelsene.Tenker ogsåpå intervju med bl.a. stabsprest tidligere idag,han mente bl.a. at kjedsomhet og manglende action kunne ligge bak dette,at tjenesten opplevdes som "mildere" enn hva de hadde forestilt seg på forhånd.

Håper du takler at jeg skriver dette,en annen debattant har gått bananas på meg her i kveld,hellig overbevist om at jeg ikke forstår hva krig kan gjøre med mennesker.Vel,det forstår jeg altså,har jobbet en del med mennesker med traumer.Jeg setter heller ikke dyrs lidelser over mennesker,skjønner at det skjer mange ting som er "verre" enn dette.

Mener allikevel,alt tatt i betraktning,at vi bør søke å få sendt mennesker som er bedre egnet tilå takle denne type oppdrag neste gang.Vi vet godt at enkelte ikke tåler press,jfr. feks vårt eget krigsoppgjør.Enkelte gikk igang med å "bygge landet",andre var mest opptatt av å klippe jenter de mente kvalifiserte til dette.

Krig er en forferdelig,avlegs,idiotisk ting å drive med,menneskeheten bør skamme seg.Vi kan jo prøve å ta et steg av gangen.Er det virkelig en så provoserende tanke for mange her at det går an å ta hensyn til både mennesker og dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bordeaux

Så lenge det bare er dyr som blir drept på videoen, så er det lite relevant.

At du ønsker å få en fjær til å bli fem høns er ditt eget problem.

Når jeg foreslo sist at du skulle se videoen så du vet hva det reageres på så sa du det ikke var nødvendig og at du ikke støtte dyremishandling på noen som helst måte. Nå sier du plutselig at det ikke er så farlig lenger fordi det er dyr og det er krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svinssvans, ikke bry deg om den kødden som kaller seg Sør. Hadde jeg hatt en sjanse skulle det vært en stor glede å banke faenskapen ut av denne ondskape figuren..

"Hadde jeg hatt en sjanse skulle det vært en stor glede å banke faenskapen ut av denne ondskape figuren.. "

Er det mer akseptabelt enn det som skjer på hundevideoen, da?

Hvordan kan du gå i taket over videoen, mens du selv truer med å banke opp folk som har en annen mening enn deg?

Er ueninghet en legitim grunn til vold mot motparten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Donald

Vi snakker om et krigsområde, og ikke nabolaget ditt.

Så lenge du åpenbart ikke aner hva du snakker om, så er det lite vits. Du bør heller ta deg en tur "rundt i verden" slik at du kan se hva som foregår.

Du er så nedlatende. "Kom deg ut i verden slik _jeg_ har gjort.. Og om du hadde sett det _jeg_ har sett.."

Godt vi har deg her til å opplyse oss totalt uvitende, stupide små mennesker, eller hva?

Du utgir deg jo for å være en slik supertolerant menneskeelsker - det henger ikke på greip med hvordan du uttrykker deg overfor folk her inne med annet syn enn deg. Du har tydeligvis omsorg kun for dem som ikke kan svare for seg selv, og som trenger deg til å forsvare dem. Dem som ikke trenger det, men har sterke egne meninger, får kun høre hvor dumme de er.

Du er selvmotsigende Sør. Du aksepterer ikke andres meninger, men forlanger at andre skal akseptere dine.

Men det tror jeg ikke du ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så nedlatende. "Kom deg ut i verden slik _jeg_ har gjort.. Og om du hadde sett det _jeg_ har sett.."

Godt vi har deg her til å opplyse oss totalt uvitende, stupide små mennesker, eller hva?

Du utgir deg jo for å være en slik supertolerant menneskeelsker - det henger ikke på greip med hvordan du uttrykker deg overfor folk her inne med annet syn enn deg. Du har tydeligvis omsorg kun for dem som ikke kan svare for seg selv, og som trenger deg til å forsvare dem. Dem som ikke trenger det, men har sterke egne meninger, får kun høre hvor dumme de er.

Du er selvmotsigende Sør. Du aksepterer ikke andres meninger, men forlanger at andre skal akseptere dine.

Men det tror jeg ikke du ser.

Neida - ikke "alle", men når det er så åpenbart at vedkommende ikke har sett/erfart noe som helst, så er det på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg foreslo sist at du skulle se videoen så du vet hva det reageres på så sa du det ikke var nødvendig og at du ikke støtte dyremishandling på noen som helst måte. Nå sier du plutselig at det ikke er så farlig lenger fordi det er dyr og det er krig.

Det som egentlig er interessant her er at folk blir overrasket over at slikt skjer i en krig. Det er liksom som om de forventer at faenskapen som soldatene ser ikke skal påvirke dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Donald

Neida - ikke "alle", men når det er så åpenbart at vedkommende ikke har sett/erfart noe som helst, så er det på sin plass.

Jeg snakker om din måte å uttrykke deg på generelt. Ikke kun dette ene svaret der du følte det var på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om din måte å uttrykke deg på generelt. Ikke kun dette ene svaret der du følte det var på sin plass.

Du kan like den, eller du kan la være.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like den, eller du kan la være.

Med vennlig hilsen

Onkel Donald har jo et lite poeng da, sør. Du trenger ikke å bli sur og tverr for det, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

*ler*

Uten at jeg har giddet å se videoen - hva er problemet med å skyte noen løshunder?

DEt var ikke en løshund.. men en hund som sto i bånd og logret.. Og hvis du ikke synes det er noe galt med å skyte frisker hunder på gøy er du en kald fisk...

Er de syke av rabies eller utsultet og angriper er det en ting, men ikke bruke de som blink som underholdning. Det er ikke noe annet enn sykt. jeg så videoen i går, og det der var ikke human avlivning av hunder, de skjøyt med feil våpen til og med. Og de hadde ikke ordre om å avlive hunder, de tok seg friheten til å "more" seg med det...

De har folk som er spesielt trent til å avlive hunder, de må b.la ha jaktbevis og bruke hagle, ikke sånne våpen de brukte her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Donald

Du kan like den, eller du kan la være.

Med vennlig hilsen

Det er ikke snakk om å like eller ikke, det er snakk om "practice what you preach".

For meg virker du mer menneskefiendtlig enn -venn. Det er sikkert godt ment når du øser av din tid for å fortelle oss hvor feil vi alle tar, men det er like fullt misforstått omsorg.

Vis litt forståelse for andres synspunkt, uansett hvor feil _du_ mener de tar. Du har åpenbart mye kunnskap, men der har du manglende forståelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt var ikke en løshund.. men en hund som sto i bånd og logret.. Og hvis du ikke synes det er noe galt med å skyte frisker hunder på gøy er du en kald fisk...

Er de syke av rabies eller utsultet og angriper er det en ting, men ikke bruke de som blink som underholdning. Det er ikke noe annet enn sykt. jeg så videoen i går, og det der var ikke human avlivning av hunder, de skjøyt med feil våpen til og med. Og de hadde ikke ordre om å avlive hunder, de tok seg friheten til å "more" seg med det...

De har folk som er spesielt trent til å avlive hunder, de må b.la ha jaktbevis og bruke hagle, ikke sånne våpen de brukte her..

Er det noen her som sier det er OK å skyte hunder på gøy?

Ikke det?

Les hva folk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel Donald har jo et lite poeng da, sør. Du trenger ikke å bli sur og tverr for det, vet du.

Jeg er verken sur eller tverr.

OD liker ikke hva jeg skriver. Det er helt greit. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å like eller ikke, det er snakk om "practice what you preach".

For meg virker du mer menneskefiendtlig enn -venn. Det er sikkert godt ment når du øser av din tid for å fortelle oss hvor feil vi alle tar, men det er like fullt misforstått omsorg.

Vis litt forståelse for andres synspunkt, uansett hvor feil _du_ mener de tar. Du har åpenbart mye kunnskap, men der har du manglende forståelse..

Mine innlegg er tilpasset dem jeg besvarer. Verken "kvviv" eller "IR4" skriver seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Donald

Mine innlegg er tilpasset dem jeg besvarer. Verken "kvviv" eller "IR4" skriver seriøst.

Mitt innlegg til deg er generelt, ikke basert kun på svarene til dem som du nevner nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så avliving av hunder er ikke greit, men pining av mennesker er helt greit.

Logikken er jo krystallklar og glimerende.

Kanskje vi kan starte med å pine deg? Det virker som om du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...