Gå til innhold

Kattedrap blir til kunst!!!


Gjest TIGA

Anbefalte innlegg

Hvordan tar du livet av en katt med en stokk. Jeg bare spør. Dersom du vet det så fortell meg.

Mvh

Du kan ta livet av en katt ved å holde den fast (eller gjøre det mens den sover), og slå den meget hardt i hodet. Da vil den dø momentant - uten pining.

Jeg forfekter ikke at man skal drepe katter slik; jeg påpeker at det kan la seg gjøre og at kattene ikke pines.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 200
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Dorthe

    18

  • Scholar

    9

  • Kizza1365380506

    6

Mest aktive i denne tråden

Neivel, det er ikke bare en katt det er prat om, det sto at hun hadde stilt ut DYRENE som hun hadde drept!!!

Du syntes sikkert at det er fint at mennesker tjener penger på mishandling....

Men så har du også et veldig trangsyn og er en kverrulant uten sidestykke!!!

Gilde tjener penger på å drepe dyr, og selge pølser.

Forøvrig er det fint hvis du kan argumentere, istedet for å slenge dritt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de lider ikke mindre, men løskatter er et stort problem fordi mangen har kanskje kattepest, andre sykdommer, og da ville døden vært bedre for dem likevel. De har ingen som tar vare på dem, de sliter kanskje med å finne mat og fryser gjennom vinteren, det blir flere kattunger av løskatter, derfor ville det kanskje være bedre for alle katter at løskattene ble avlivet ikke sant.

Kanskje denne katten var en løskatt?

Er det OK da?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er rett og slett forkasteligt og setter sinnet mitt i KOK!

dette kvinnemennesket burde bli stoppet, når til og med vetrinærene har klaget på henne, og de tillater jo en del, og ser gjennom fingrene med masse!!!

Tror jeg faktisk må ta dette opp og spre det i den til flere land.... da blir det aksjoner... Dyrevernere TÅLER ikke slikt!!!

Noen som er med på underskriftskampanje når den er ferdiglaget!!! HUN SKAL STOPPES!!!

Katten er nok død allerede, og hun har ikke gjort noe ulovlig.

Men du kan selvsagt gjøre henne berømt - da vil kunsten hennes stige i verdi.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne katten var en løskatt?

Er det OK da?

Med vennlig hilsen

NEEEEEEEEEEEEEEEI det er ikke greit i det hele tatt det er ikke det jeg sier!! Dette var nok helt sikkert en løskatt, regner ikke med at hun går rundt å denger andre sine katter. Det er ikke greit å slå ihjel katter på denne måten uansett og fremstille dem på en slik makaber måte, uverdig. Men det jeg sier er at om feks dyrleger hadde avlivet en syk løskatt på en human måte så er det noe annet sjønner?? Trodde du hadde forstått min mening. Jeg er imot mishandling uansett om det er dyr eller mennesker. Og itillegg så er ikke dette noe kunstverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke sant, noen må jo snakke for dyrene også, de kan tross alt ikke snakke våres språk! Jeg forstår bare ikke at mennesker kan være så egoistiske å si at dyr ikke har like mye rett til liv som mennesker.

Ettersom mygg også er dyr, så skal vi slutte med tog, fordi det dreper tusenvis av mygg.

Og det er vel det samme som å drepe tusenvis av mennesker?

Tenk deg om FØR du skriver slike flåserier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten er nok død allerede, og hun har ikke gjort noe ulovlig.

Men du kan selvsagt gjøre henne berømt - da vil kunsten hennes stige i verdi.

Med vennlig hilsen

Tror ikke så veldig mangen vil kjøpe denne form for kunst, syke mennesker isåfall. Og i tillegg så er det vel ikke så veldig mangen som vil betale for å se det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEEEEEEEEEEEEEI det er ikke greit i det hele tatt det er ikke det jeg sier!! Dette var nok helt sikkert en løskatt, regner ikke med at hun går rundt å denger andre sine katter. Det er ikke greit å slå ihjel katter på denne måten uansett og fremstille dem på en slik makaber måte, uverdig. Men det jeg sier er at om feks dyrleger hadde avlivet en syk løskatt på en human måte så er det noe annet sjønner?? Trodde du hadde forstått min mening. Jeg er imot mishandling uansett om det er dyr eller mennesker. Og itillegg så er ikke dette noe kunstverk!

Om det er et "kunstverk" eller ei, er det ikke du eller jeg som bestemmer.

Som jeg har påpekt en rekke ganger, så kan man avlive en katt helt humant med en stokk. Den blir ikke pint, fordi den dør momentant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke så veldig mangen vil kjøpe denne form for kunst, syke mennesker isåfall. Og i tillegg så er det vel ikke så veldig mangen som vil betale for å se det heller.

Nei, men det er ikke noe argument for noe som helst. Kunst blir ikke "ulovlig" fordi om folk ikke vil kjøpe den, eller ikke vil se på den.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke katten led noe mer fordi om den ble utstilt etter at den var død...

Med vennlig hilsen

Men det gjør vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom mygg også er dyr, så skal vi slutte med tog, fordi det dreper tusenvis av mygg.

Og det er vel det samme som å drepe tusenvis av mennesker?

Tenk deg om FØR du skriver slike flåserier.

Snakker om å skrive tull og tøys, av og til så virker det som du bare er ute etter å provosere. Mennesker har også vært uheldige å blitt drept av tog, de har gått over togskinnen idet toget treffer dem, dyr har dødd ved togskinner, men dette er uhell, tror ikke det er togføreren som leker morder og kjører ned folk og dyr med vilje for det. Men denne dama har tatt en jevla kjepp og slått ihjel katta gjerne med flere slag ikke sant, det er SYKT. Kom med hva du vil, men hvis noen stod og slo ihjel en uteligger ville du ha reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å skrive tull og tøys, av og til så virker det som du bare er ute etter å provosere. Mennesker har også vært uheldige å blitt drept av tog, de har gått over togskinnen idet toget treffer dem, dyr har dødd ved togskinner, men dette er uhell, tror ikke det er togføreren som leker morder og kjører ned folk og dyr med vilje for det. Men denne dama har tatt en jevla kjepp og slått ihjel katta gjerne med flere slag ikke sant, det er SYKT. Kom med hva du vil, men hvis noen stod og slo ihjel en uteligger ville du ha reagert?

En uteligger er et menneske.

Et dyr er ikke noe menneske. Ettersom vi slakter dyr i tusenvis hver dag, så er det åpenbart ikke verre å drepe en katt enn en gris.

Som før påpekt kan man drepe en katt momentant med en stokk, så det er heller ikke noe argument.

====

Poenget er at vi kjører tog selv om vi VET at tusenvis av mygg (et dyr) blir drept. Vi ville IKKE kjørt tog hvis tusenvis av mennesker ble drept hver gang toget skulle fra Oslo til Bergen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør vi!

Du "lider", eller du tror katten lider, fordi den ble brukt som kunst etter at den var død?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten er nok død allerede, og hun har ikke gjort noe ulovlig.

Men du kan selvsagt gjøre henne berømt - da vil kunsten hennes stige i verdi.

Med vennlig hilsen

Hei

Du hevder at hun ikke har gjort noe ulovlig. Hva mener du med det? Her er flere implikasjoner av ditt svar:

a) det er ingen lov i Sverige som forbyr denne form for avliving av dyr (iallfall ikke katter);

B) du ser ikke noe galt i at hun drepte katten "med en kjepp"

Så hva ligger i ditt utsagn om at hun ikke har gjort noe ulovlig?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du hevder at hun ikke har gjort noe ulovlig. Hva mener du med det? Her er flere implikasjoner av ditt svar:

a) det er ingen lov i Sverige som forbyr denne form for avliving av dyr (iallfall ikke katter);

B) du ser ikke noe galt i at hun drepte katten "med en kjepp"

Så hva ligger i ditt utsagn om at hun ikke har gjort noe ulovlig?

Vennlig hilsen

Hun er ikke dømt for å ha gjort noe ulovlig, og da er hun (som alle andre) uskyldig til det motsatte er bevist.

Jeg antar at det er lov å avlive katter på humant vis i Sverige, og det er fint mulig å avlive en katt momentant med en stokk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "lider", eller du tror katten lider, fordi den ble brukt som kunst etter at den var død?

Med vennlig hilsen

Jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg.

Hei,

Men vil du forby det?

Hva med en pølse? Den har jo vært et dyr? Skal vi forby pølser også?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke dømt for å ha gjort noe ulovlig, og da er hun (som alle andre) uskyldig til det motsatte er bevist.

Jeg antar at det er lov å avlive katter på humant vis i Sverige, og det er fint mulig å avlive en katt momentant med en stokk.

Med vennlig hilsen

Hei!

Anser du virkelig det å bli dømt / ikke bli dømt som kriterium godt nok for å avgjøre om en har gjort noe (u)lovlig?

Er du ikke, om du får tenkt deg om, litt motstander av at det skal være fritt frem for folk å drepe dyrene sine med kjepp?

Jeg tar ellers klart avstand fra de mange irrasjonelle angrepene som er fremkommet i denne debatten. Det er et paradoks at en del mennesker synes å ha mer omsorg for dyr enn for mennesker.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uteligger er et menneske.

Et dyr er ikke noe menneske. Ettersom vi slakter dyr i tusenvis hver dag, så er det åpenbart ikke verre å drepe en katt enn en gris.

Som før påpekt kan man drepe en katt momentant med en stokk, så det er heller ikke noe argument.

====

Poenget er at vi kjører tog selv om vi VET at tusenvis av mygg (et dyr) blir drept. Vi ville IKKE kjørt tog hvis tusenvis av mennesker ble drept hver gang toget skulle fra Oslo til Bergen!

Med vennlig hilsen

Du setter da ting på spissen også du da. Man må kunne se litt forkjell på en mygg og en katt eller hund feks. hunder og katter er menneskenes bestevenner. Hunder har feks reddet menneskers liv, katter har gitt eldre folk trøst i en trist hverdag feks. Jeg er imot dyreplageri av alt dyrehold. Men å sammen ligne en mygg med en katt blir bare for dumt, det er jo forskjell der og det vet du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter da ting på spissen også du da. Man må kunne se litt forkjell på en mygg og en katt eller hund feks. hunder og katter er menneskenes bestevenner. Hunder har feks reddet menneskers liv, katter har gitt eldre folk trøst i en trist hverdag feks. Jeg er imot dyreplageri av alt dyrehold. Men å sammen ligne en mygg med en katt blir bare for dumt, det er jo forskjell der og det vet du også.

Det var ikke jeg som kom med påstanden om at mennesker og dyr var like mye verdt...

Jeg kan ikke se at det er "verre" å påstå at mygg og katter er like mye verdt, enn å påstå at katter og mennesker er like mye verdt.

At "hunder er menneskets beste venn" er da ikke noe argument for noe som helst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...