Gå til innhold

Kattedrap blir til kunst!!!


Gjest TIGA

Anbefalte innlegg

Hva er det du gjør da, for å hindre at alle mennesker lider?

Kanskje vi andre og kan gjøre det samme.

Er du helt dum? Jeg kan vel ikke ordne livet for alle. Men jeg har jobbet en del frivillig både organisert og ikke.

Du kan f.eks stille opp hos noen du kjenner og lage middag hver dag og passe på at de får i seg maten hver dag i noen år. Mange gamle og funksjonshemmede som trenger hjelp. Ellers så blir ofte kirkens bymisjon glad for en hjelpende hånd noen dager i uka f.eks til matlaging og serviring til rusmisbrukere. Frelsesarmeen tar også i mot frivillig hjelp og ellers så har man frivillighetssentralene. Du kan sikkert hjelpe til hver dag i uka hvis du har lyst og unger kan du ofte ta med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 200
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Dorthe

    18

  • Scholar

    9

  • Kizza1365380506

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest bare lurer !

Tja - frivillig arbeid i Latin-Amerika.

Hjelp til grupper som vil søke fiansiering hos NORAD.

HIV/AIDS forebyggende arbeid.

Hjelpe Flykningerådet, Røde Kors, Folkehjelpen, osv.

Samle inn klær, leker til barnehjem.

Fadderbarn.

Du trenger vel ikke noen til å fortelle deg dette?

Med vennlig hilsen

bare lurte på hva hun gjorde, siden hun hadde så mye imot at mange av oss bryr oss mange ting av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurte på hva hun gjorde, siden hun hadde så mye imot at mange av oss bryr oss mange ting av gangen.

Det virker jo ikke som om man bryr seg om "mange ting", når det eneste man starter tråder om er påstått kattemisbruk.

Det er hundrevis av unger i Norge som blir mishandlet og lider overgrep. Det ville vært mer relevant å starte en tråd for dem...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Er du helt dum? Jeg kan vel ikke ordne livet for alle. Men jeg har jobbet en del frivillig både organisert og ikke.

Du kan f.eks stille opp hos noen du kjenner og lage middag hver dag og passe på at de får i seg maten hver dag i noen år. Mange gamle og funksjonshemmede som trenger hjelp. Ellers så blir ofte kirkens bymisjon glad for en hjelpende hånd noen dager i uka f.eks til matlaging og serviring til rusmisbrukere. Frelsesarmeen tar også i mot frivillig hjelp og ellers så har man frivillighetssentralene. Du kan sikkert hjelpe til hver dag i uka hvis du har lyst og unger kan du ofte ta med deg.

Du blir hissig for at jeg spør hva du gjør...

Jeg har gjort mye frivillig arbeid, både for eldre og unge. Men jeg bryr meg og reagerer fortsatt på dyremishandling. Enten du liker det eller ei.

Ikke alle kan som deg, bry seg om en ting, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Det virker jo ikke som om man bryr seg om "mange ting", når det eneste man starter tråder om er påstått kattemisbruk.

Det er hundrevis av unger i Norge som blir mishandlet og lider overgrep. Det ville vært mer relevant å starte en tråd for dem...

Med vennlig hilsen

Det har sikkert vært diskutert mye om marn som lider også, og det engasjerer nok sterkt. Men i dag var det avisartikken om kattemishndling, og da er det naturlig at det er nettopp det man tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Det har sikkert vært diskutert mye om marn som lider også, og det engasjerer nok sterkt. Men i dag var det avisartikken om kattemishndling, og da er det naturlig at det er nettopp det man tar opp.

Ble mange skrivefeil der, men du klarer sikkert å forstå hva som står der, smart som du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men egentlig bare sitter du der og klager og overlater det til andre. Gjør du noe sjøl for å forbedre livet til dine medmennesker og gjerne dem som "ligger lavere" enn deg og sliter mer.

Så man skal altså ikke "få lov" å uttrykke avsky for noe som skjer så lenge det finnes andre ting som er "værre". Det der er så dumt at det er umulig å finne ord. Det må da for faen meg gå ann å akseptere at folk har forskjellige ting de brenner mer eller mindre for? Det er så forbanna arrogant å komme med slike pekefingre om at "din sak er ikke bra nok - du skal heller være opptatt av dette".

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir hissig for at jeg spør hva du gjør...

Jeg har gjort mye frivillig arbeid, både for eldre og unge. Men jeg bryr meg og reagerer fortsatt på dyremishandling. Enten du liker det eller ei.

Ikke alle kan som deg, bry seg om en ting, og ferdig med det.

Nei, jeg har konsentrert meg først og fremst om mennesker og brukt ca 5 dager i uka på det. De to andre dagene har jeg tatt meg av ting hjemme. Det tar litt tid med tre unger også, i hvert fall når man ikke har mann og avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal altså ikke "få lov" å uttrykke avsky for noe som skjer så lenge det finnes andre ting som er "værre". Det der er så dumt at det er umulig å finne ord. Det må da for faen meg gå ann å akseptere at folk har forskjellige ting de brenner mer eller mindre for? Det er så forbanna arrogant å komme med slike pekefingre om at "din sak er ikke bra nok - du skal heller være opptatt av dette".

"........................."

Men det er alltid så mye snakk og diskusjon og lite praktisk som blir gjort.

Meningen var bare å vise at det er mulig å gjøre noe i praksis også.

Hadde ikke sagt noen ting hvis hun hadde gått rundt og matet villkatter, gitt dem p-piller og ev prøvd å omplasere kattunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men faktum er at du har startet en tråd om (påstått) kattemishandling, men ingen tråd om barnemishandling, sultende barn, osv.

Med vennlig hilsen

Har brydd meg om mennesker når jeg har svart på spørsmål angående psykisk helse blandt annet, betyr ikke det at jeg bryr meg om andre mennesker da? Her inne kan man bry seg om hva man vil eller ikke vil,det vil ikke si at man ikke gjør andre ting i hverdagen for det, halloo. Jeg har skrevet innlegg om barnemordere og pedofile jævler, jeg har skrevet innlegg på rusmisbruk forum og svart og gitt råd der, men du vil vel at folk skal gå ut redde hele verden, det tror jeg faktisk ikke er mulig. Jeg velger å skrive om det som bryr meg, støter meg, opptar meg, gleder meg, så får du legge dine innlegg etter hva som interesserer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Men det er alltid så mye snakk og diskusjon og lite praktisk som blir gjort.

Meningen var bare å vise at det er mulig å gjøre noe i praksis også.

Hadde ikke sagt noen ting hvis hun hadde gått rundt og matet villkatter, gitt dem p-piller og ev prøvd å omplasere kattunger.

Hva vet du om hva jeg gjør og ikke gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Nei, jeg har konsentrert meg først og fremst om mennesker og brukt ca 5 dager i uka på det. De to andre dagene har jeg tatt meg av ting hjemme. Det tar litt tid med tre unger også, i hvert fall når man ikke har mann og avlastning.

Det er fint at du gjør innsats for mennesker som trenger det. Sånne som deg trenges. Men vi er mange som bryr oss om både dyr og mennesker, og det burde du klare å respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du gjør innsats for mennesker som trenger det. Sånne som deg trenges. Men vi er mange som bryr oss om både dyr og mennesker, og det burde du klare å respektere.

Men jeg respekterer det. Bare de gjør noe og ikke bare snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brydd meg om mennesker når jeg har svart på spørsmål angående psykisk helse blandt annet, betyr ikke det at jeg bryr meg om andre mennesker da? Her inne kan man bry seg om hva man vil eller ikke vil,det vil ikke si at man ikke gjør andre ting i hverdagen for det, halloo. Jeg har skrevet innlegg om barnemordere og pedofile jævler, jeg har skrevet innlegg på rusmisbruk forum og svart og gitt råd der, men du vil vel at folk skal gå ut redde hele verden, det tror jeg faktisk ikke er mulig. Jeg velger å skrive om det som bryr meg, støter meg, opptar meg, gleder meg, så får du legge dine innlegg etter hva som interesserer deg.

Ja, ingen har da nektet deg å skrive.

Men som du skriver i skogen får du svar! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal altså ikke "få lov" å uttrykke avsky for noe som skjer så lenge det finnes andre ting som er "værre". Det der er så dumt at det er umulig å finne ord. Det må da for faen meg gå ann å akseptere at folk har forskjellige ting de brenner mer eller mindre for? Det er så forbanna arrogant å komme med slike pekefingre om at "din sak er ikke bra nok - du skal heller være opptatt av dette".

"........................."

Det er da INGEN her som har nektet verken "bare lurer !" eller "TIGA" å uttrykke seg.

Derimot så må de regne med kritikk av tema-valg. Som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om hva jeg gjør og ikke gjør?

Nei, det var du som lurt på om jeg kunne komme med noen forslag på hva man kunne gjøre for å hjelpe. Hvorfor spør du hvis du allerede vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert vært diskutert mye om marn som lider også, og det engasjerer nok sterkt. Men i dag var det avisartikken om kattemishndling, og da er det naturlig at det er nettopp det man tar opp.

Hvor er de trådene?

Har du/TIGA skrevet noe i dem?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du gjør innsats for mennesker som trenger det. Sånne som deg trenges. Men vi er mange som bryr oss om både dyr og mennesker, og det burde du klare å respektere.

Jeg respekterer det bare det ikke bare blir med snakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig bare sitter du der og klager og overlater det til andre. Gjør du noe sjøl for å forbedre livet til dine medmennesker og gjerne dem som "ligger lavere" enn deg og sliter mer.

Sitte her å klage er det det du mener jeg gjør også nå. Jeg sier min mening om dette kunstverket, kunne jeg ha avverget det? tror ikke det, skal jeg gå ut å holde vakt for at ingen slår ihjel et dyr? Jeg løper ikke rundt å leter etter dårlige mennesker, men ser jeg noe som skjer i mitt nærmiljø så ville jeg ha gjordt det jeg kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare lurer !

Nei, det var du som lurt på om jeg kunne komme med noen forslag på hva man kunne gjøre for å hjelpe. Hvorfor spør du hvis du allerede vet det?

Som jeg skrev, jeg spurte bare for å få fram alt det du gjorde, som gjorde deg til et så bra menneske.

Jeg gjør det som føles riktig for meg, vet jeg verken kan redde hele verden, eller alle dyr. Jeg dømmer ikke de som ikke gjør noe heller, alle har rett til å mene noe, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...