Gå til innhold

Kattedrap blir til kunst!!!


Gjest TIGA

Anbefalte innlegg

Hei!

Anser du virkelig det å bli dømt / ikke bli dømt som kriterium godt nok for å avgjøre om en har gjort noe (u)lovlig?

Er du ikke, om du får tenkt deg om, litt motstander av at det skal være fritt frem for folk å drepe dyrene sine med kjepp?

Jeg tar ellers klart avstand fra de mange irrasjonelle angrepene som er fremkommet i denne debatten. Det er et paradoks at en del mennesker synes å ha mer omsorg for dyr enn for mennesker.

Vennlig hilsen

Hei,

Mener du det er verre å drepe en katt momentant med en stokk, enn å drepe rotter med en rottefelle?

At man ikke skal pine dyr er vi enige om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 200
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Dorthe

    18

  • Scholar

    9

  • Kizza1365380506

    6

Mest aktive i denne tråden

Det var ikke jeg som kom med påstanden om at mennesker og dyr var like mye verdt...

Jeg kan ikke se at det er "verre" å påstå at mygg og katter er like mye verdt, enn å påstå at katter og mennesker er like mye verdt.

At "hunder er menneskets beste venn" er da ikke noe argument for noe som helst.

Med vennlig hilsen

Jeg gidder ikke diskutere mer med deg nå, jeg har fått med meg meningene dine, er dessverre ikke enig med deg, men orker ikke diskutere ut i nattetimer, nå skal jeg kooooose med katten min som faktisk betyr like mye for meg som andre familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke diskutere mer med deg nå, jeg har fått med meg meningene dine, er dessverre ikke enig med deg, men orker ikke diskutere ut i nattetimer, nå skal jeg kooooose med katten min som faktisk betyr like mye for meg som andre familiemedlemmer.

Så vi kan trygt tolke det du skriver som at dyr og mennesker altså IKKE er likeverdige.

For du ser vel selv hvor tåpelig en slik påstand er?

Du har, forøvrig, ikke besvart innlegget mitt i den nye tråden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Mener du det er verre å drepe en katt momentant med en stokk, enn å drepe rotter med en rottefelle?

At man ikke skal pine dyr er vi enige om.

Med vennlig hilsen

Hei!

Ja, generelt mener jeg det. Grunnen til det er ikke at det ene dyret er mer verdt enn edet andre, men at katten generelt ikke utgjør noen smittefare.

Hadde noen drept en hamster eller en mus for å lage et makabert kunstverk, så hadde jeg også reagert.

Jeg registrerer at du mener det bør være fritt frem for alle som har katt til selv å drepe katten med kjepp.

Du har fremdeles ikke besvart spørsmålet om en rettsgyldig dom er kriterium godt nok på hvorvidt en har utført en (u)lovlig handling eller ikke.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orphan

Jeg har selv avlivet to katter på amatørvis. Ikke med kjepp, men ved å slå dem mot en stein. Det var ikke noe morsomt, men de døde i alle fall momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, generelt mener jeg det. Grunnen til det er ikke at det ene dyret er mer verdt enn edet andre, men at katten generelt ikke utgjør noen smittefare.

Hadde noen drept en hamster eller en mus for å lage et makabert kunstverk, så hadde jeg også reagert.

Jeg registrerer at du mener det bør være fritt frem for alle som har katt til selv å drepe katten med kjepp.

Du har fremdeles ikke besvart spørsmålet om en rettsgyldig dom er kriterium godt nok på hvorvidt en har utført en (u)lovlig handling eller ikke.

Vennlig hilsen

Vi har ikke noen annen måte å avgjøre skyldsspørsmålet på enn rettssak. Alternativet er "bygdesladder".

===

Vi dreper tusenvis av dyr hver dag for å lage pølser. En katt "fra eller til" utgjør liten forskjell.

Poenget med "rotter" var at hvis vi skal stille krav om "human avlivning hos dyrelege for katter", så bør man stille samme krav til avlivning av rotter, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke noen annen måte å avgjøre skyldsspørsmålet på enn rettssak. Alternativet er "bygdesladder".

===

Vi dreper tusenvis av dyr hver dag for å lage pølser. En katt "fra eller til" utgjør liten forskjell.

Poenget med "rotter" var at hvis vi skal stille krav om "human avlivning hos dyrelege for katter", så bør man stille samme krav til avlivning av rotter, osv.

Med vennlig hilsen

Hei!

Så "justismord" er ikke problematisk for din teori?

Og dersom en person frikjennes / dømmes av et opplagt partisk rettssystem, så er personen likefullt (u)skyldig?

Jeg tror nok at du har flertallet mot deg mht. din aksept av at folk skal kunne drepe sine husdyr med "kjepp".

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så "justismord" er ikke problematisk for din teori?

Og dersom en person frikjennes / dømmes av et opplagt partisk rettssystem, så er personen likefullt (u)skyldig?

Jeg tror nok at du har flertallet mot deg mht. din aksept av at folk skal kunne drepe sine husdyr med "kjepp".

Vennlig hilsen

Meg bekjent så er det lov å drepe katter med kjepp, hvis det skjer humant.

===

Med tanke på at det ikke finnes noe bedre alternativ til domstoler, så har vi lite valg enn å akseptere det som "sannheten".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Jeg tror ikke katten led noe mer fordi om den ble utstilt etter at den var død...

Med vennlig hilsen

Jeg tror de fleste reagerer negativt etter å ha lest om denne kunsten. Hvorfor gjør de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste reagerer negativt etter å ha lest om denne kunsten. Hvorfor gjør de det?

Hei,

Det er jeg helt enig med deg i, men det betyr ikke at kunsten bør forbys?

Jeg reagerer negativt når jeg leser om AKP(m-l), men jeg vil ikke forby dem...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Jeg tror ikke katten led noe mer fordi om den ble utstilt etter at den var død...

Med vennlig hilsen

Jeg mistenker deg for å sitte der å flire i skjegget når du provoserer på den måten du ofte gjør når det kommer opp et tema som dette ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet ikke mye

Ettersom mygg også er dyr, så skal vi slutte med tog, fordi det dreper tusenvis av mygg.

Og det er vel det samme som å drepe tusenvis av mennesker?

Tenk deg om FØR du skriver slike flåserier.

Mygg er ikke dyr, mygg er insekt. Ganske stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker deg for å sitte der å flire i skjegget når du provoserer på den måten du ofte gjør når det kommer opp et tema som dette ;o)

Hei,

Jeg synes det er interessant hvordan en del mennesker blir totalt hysteriske fordi noen dreper en katt, mens samme mennesker knapt enser at tusenvis av griser blir til pølser hver dag. Er det verre å drepe katter enn griser?

Jeg er selvsagt imot dyreplageri, men mener også at vi må være konsekvente. Er det "gale" å drepe katter, så er det også gale å drepe kyr, griser, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest du vet ikke mye

Gilde tjener penger på å drepe dyr, og selge pølser.

Forøvrig er det fint hvis du kan argumentere, istedet for å slenge dritt.

Med vennlig hilsen

Du klager hele tiden på at de du diskuterer med ikke kommer med argumenter, men ser du selv at du bare gjentar deg selv? Du sier de tre samme setningene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du kan ta livet av en katt ved å holde den fast (eller gjøre det mens den sover), og slå den meget hardt i hodet. Da vil den dø momentant - uten pining.

Jeg forfekter ikke at man skal drepe katter slik; jeg påpeker at det kan la seg gjøre og at kattene ikke pines.

Med vennlig hilsen

Jeg tviler på at denne såkalte kunstneren har tatt livet av denne katten ved å slå den i hodet. Det var nå tross alt hodet som skulle stilles ut. Uansett å ta livet av en helt frisk katt, de andre dyrene også for den slags skyld, bare for kunstens sin del synes jeg er barbarisk.

Jeg vet og at det er mange humane måter å drepe katter på, bevis for at denne katten er tatt livet av på den måten er ikke bevist. Nå snakker vi om disse dyrene på denne utstillingen. Så ikke prøv å vri diskusjonen slik du har for vane. Hold deg til fakta.

For øvrig er jeg ferdig å diskutere dette. Det er barbarisk uansett hva du sier. Men jeg lurer forresten på en ting. Hadde du tolerert at en hund ble drept og stilt ut på samme måte?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest æsj!!!!

Du kan ta livet av en katt ved å holde den fast (eller gjøre det mens den sover), og slå den meget hardt i hodet. Da vil den dø momentant - uten pining.

Jeg forfekter ikke at man skal drepe katter slik; jeg påpeker at det kan la seg gjøre og at kattene ikke pines.

Med vennlig hilsen

Det er vel lite trolig at katten ble slått i hodet, som du ser på utstillingen(på bildet) så er hodet så fint at. Altså, den må ha blitt slått andre steder i kroppen, og da skal det ganske mange slag til. og katten vil nok pines.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Hei,

Jeg synes det er interessant hvordan en del mennesker blir totalt hysteriske fordi noen dreper en katt, mens samme mennesker knapt enser at tusenvis av griser blir til pølser hver dag. Er det verre å drepe katter enn griser?

Jeg er selvsagt imot dyreplageri, men mener også at vi må være konsekvente. Er det "gale" å drepe katter, så er det også gale å drepe kyr, griser, osv.

Med vennlig hilsen

De fleste har et helt annet forhold til en gris enn en katt. Om grisen hadde vært kjæledyr og en eller annen sprø kunstner hadde laget "kunst" av den, hadde det blitt samme reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg tror de fleste reagerer negativt etter å ha lest om denne kunsten. Hvorfor gjør de det?

Kjære deg, ikke kunsten som sådan. Måten dyrne, i dette tilfelle katten, ble drept på. Samt at de blir drept i kunstens navn. Se nå fakta i øyene. Hvordan hadde du reagert om det var en hund da? Som ble slått i hjel mener jeg?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke kunst, men sykt

Orker ikke se bildet eller lese om det. Det er for sykt. For en syk verden, det er IKKE kunst!!! Hva er vitsen? Syk "kunstner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes det er interessant hvordan en del mennesker blir totalt hysteriske fordi noen dreper en katt, mens samme mennesker knapt enser at tusenvis av griser blir til pølser hver dag. Er det verre å drepe katter enn griser?

Jeg er selvsagt imot dyreplageri, men mener også at vi må være konsekvente. Er det "gale" å drepe katter, så er det også gale å drepe kyr, griser, osv.

Med vennlig hilsen

Det er ikke så vanskelig dette, skjønner du. Hvis man bruker som hovedregel at også dyr skal behandles med respekt, unngå unødig lidelse og bevare mangfold i naturen, har man det man trenger.

Ellers er det jo slik at de som behandler folk bra, også opptrer tilsvarende mot dyr, og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...