Gå til innhold

Kattedrap blir til kunst!!!


Gjest TIGA

Anbefalte innlegg

Gjest elisabeth

Å, jeg begynner nesten å grine når jeg ser det der! Tenk at noen mennesker kan være så kalde. At noen enda betaler for å se det der er skremmende!

Å drepe en katt bare for å ha på utstilling er skikkelig dumt. Det er også andre dyr hun har drept på samme måte, det synes jeg også er like fælt. Hade de blitt drept uten å pines, så hadde det vært noe Helt annet. Men dyrene er blitt slått(!!) til døde. Og siden det er hodene som skal på utstilling, så er det vel ikke der de ble slått. Tenk hvor mange slag som måtte til!

Dyr og mennesker skal ikke nødvendigvis behandles på samme måte. Man avliver jo ikke mennesker pga sykdom, noe man av og til må med dyr. Men jeg synes at dyr skal behandles ordentlig. Skal de avlives så burde det gjøres fort og uten at dyret pines.

Skjønner ikke hvorfor denne kalde gale dama ikke kunne gi dyrene en verdig død med en sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 200
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Dorthe

    18

  • Scholar

    9

  • Kizza1365380506

    6

Mest aktive i denne tråden

De fleste har et helt annet forhold til en gris enn en katt. Om grisen hadde vært kjæledyr og en eller annen sprø kunstner hadde laget "kunst" av den, hadde det blitt samme reaksjoner.

Enig, men det viser jo nettopp at dette er hysteri.

En katt/gris lider da ikke mer/mindre fordi om vi kaller den kjæledyr...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig dette, skjønner du. Hvis man bruker som hovedregel at også dyr skal behandles med respekt, unngå unødig lidelse og bevare mangfold i naturen, har man det man trenger.

Ellers er det jo slik at de som behandler folk bra, også opptrer tilsvarende mot dyr, og omvendt.

Er du vegetarianer, Grip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg begynner nesten å grine når jeg ser det der! Tenk at noen mennesker kan være så kalde. At noen enda betaler for å se det der er skremmende!

Å drepe en katt bare for å ha på utstilling er skikkelig dumt. Det er også andre dyr hun har drept på samme måte, det synes jeg også er like fælt. Hade de blitt drept uten å pines, så hadde det vært noe Helt annet. Men dyrene er blitt slått(!!) til døde. Og siden det er hodene som skal på utstilling, så er det vel ikke der de ble slått. Tenk hvor mange slag som måtte til!

Dyr og mennesker skal ikke nødvendigvis behandles på samme måte. Man avliver jo ikke mennesker pga sykdom, noe man av og til må med dyr. Men jeg synes at dyr skal behandles ordentlig. Skal de avlives så burde det gjøres fort og uten at dyret pines.

Skjønner ikke hvorfor denne kalde gale dama ikke kunne gi dyrene en verdig død med en sprøyte.

Hei elisabeth,

Man kan faktisk avlive en katt momentant med en stokk, uten å skremme den først ved å ta den med til et fremmed kontor og lukter.

Ingen her forfekter pining av dyr.

Det som derimot er poenget er at det er like "gale" å drepe en gris for en unødvendig pølse som en katt for en unødvendig kunstutstilling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke se bildet eller lese om det. Det er for sykt. For en syk verden, det er IKKE kunst!!! Hva er vitsen? Syk "kunstner".

Det blir ikke mindre kunst av at folk misliker den.

Mange misliker mange typer musikk også - det er likevel musikk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest du liker ikke dyr?

Enig, men det viser jo nettopp at dette er hysteri.

En katt/gris lider da ikke mer/mindre fordi om vi kaller den kjæledyr...

Med vennlig hilsen

Tror ikke du har skjønt at dyrene i denne utstillingen neppe er drept på en verdig måte. Hodet er fortsatt pent og uten skader, så da er den vel slått mange andre steder.

Ja, jeg spiser både pølser og kjøtt, men de dyrene blir ikke slått ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, ikke kunsten som sådan. Måten dyrne, i dette tilfelle katten, ble drept på. Samt at de blir drept i kunstens navn. Se nå fakta i øyene. Hvordan hadde du reagert om det var en hund da? Som ble slått i hjel mener jeg?

Mvh

Hei,

Man kan drepe en katt momentant med en stokk. Det er ikke verre enn å drepe den på andre måter.

Det er heller ikke verre enn å drepe en gris for å lage pølser av den.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har skjønt at dyrene i denne utstillingen neppe er drept på en verdig måte. Hodet er fortsatt pent og uten skader, så da er den vel slått mange andre steder.

Ja, jeg spiser både pølser og kjøtt, men de dyrene blir ikke slått ihjel.

Hei,

Jeg liker IKKE mishandling av dyr, og hadde anmeldt folk med en gang hvis jeg så det skje.

Poenget her er at man faktisk kan drepe en katt med en kjepp, uten at det blir noen pining.

Videre, det er ikke noe verre å drepe en katt for kunst enn å drepe en gris for å lage pølser. Begge er unødvendige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth

Hei elisabeth,

Man kan faktisk avlive en katt momentant med en stokk, uten å skremme den først ved å ta den med til et fremmed kontor og lukter.

Ingen her forfekter pining av dyr.

Det som derimot er poenget er at det er like "gale" å drepe en gris for en unødvendig pølse som en katt for en unødvendig kunstutstilling.

Med vennlig hilsen

Er nok veldig uenig med deg. Som jeg skrev, så tror jeg katten måtte tåle ganske mange slag før det døde. Og da pines den. Hadde hun drept katten(og de andre dyrene) med en sprøyte, så hadde jeg ikke reagert på det. Poenget er at dyrene må lide for at mennesker skal få se døde dyr. Det blir feil etter min mening.

Jeg hadde reagert om griser blir drept sånn her ja. Selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klager hele tiden på at de du diskuterer med ikke kommer med argumenter, men ser du selv at du bare gjentar deg selv? Du sier de tre samme setningene hele tiden.

For det er svar på de samme "argumentene", og jeg ser ikke at noen har kommet med motargumenter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjenta kan du, men ikke mer

Hei,

Man kan drepe en katt momentant med en stokk. Det er ikke verre enn å drepe den på andre måter.

Det er heller ikke verre enn å drepe en gris for å lage pølser av den.

Med vennlig hilsen

du er flink til å gjenta deg selv, men du unngår å innse at katten her ikke er drept med ett slag. Hodet er jo fortsatt helt og pent?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veldig uenig med deg. Som jeg skrev, så tror jeg katten måtte tåle ganske mange slag før det døde. Og da pines den. Hadde hun drept katten(og de andre dyrene) med en sprøyte, så hadde jeg ikke reagert på det. Poenget er at dyrene må lide for at mennesker skal få se døde dyr. Det blir feil etter min mening.

Jeg hadde reagert om griser blir drept sånn her ja. Selvfølgelig!

Dyr dør også fordi menneskene skal spise kjøtt. Det er ikke noe bedre.

Du kan drepe en katt momentant ved å slå den hardt i hodet med en kjepp. Enig i at det neppe er "pent å se på", men katten dør med en gang.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke mye du vet

Insekter er dyr, men ikke pattedyr.

Med vennlig hilsen

Innsekter er ikke DYR. Innsekter er, Ja nettopp INNSEKTER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke mye den karen vet nei

For det er svar på de samme "argumentene", og jeg ser ikke at noen har kommet med motargumenter.

Med vennlig hilsen

Da må du jo lære å lese lille gutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er flink til å gjenta deg selv, men du unngår å innse at katten her ikke er drept med ett slag. Hodet er jo fortsatt helt og pent?!

Hei,

En katt har pels, og du vil ikke se utenpå (fra et bilde) om skallen er knust.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsekter er ikke DYR. Innsekter er, Ja nettopp INNSEKTER

Insekter ER dyr.

Fra Store norske Leksikon:

"insekter:

Insecta, leddyrklasse i underrekken insekter og tusenben ( Uniramia ). Den største gruppen av dyr; kjennes fra andre leddyr med 3 par ben og vanligvis 2 par vinger."

Bemerk: "Den største gruppen av dyr".

greit?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Kjære deg, ikke kunsten som sådan. Måten dyrne, i dette tilfelle katten, ble drept på. Samt at de blir drept i kunstens navn. Se nå fakta i øyene. Hvordan hadde du reagert om det var en hund da? Som ble slått i hjel mener jeg?

Mvh

På samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vegetarianer, Grip?

På ingen måte. Man kan fullt ut spise kjøtt, og samtidig ha som hovedregel at dyr skal påføres minst mulig smerte. Selvsagt.

Man trenger ikke å pine dyr unødig, selv om man spiser kjøtt, skjønner du.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er i slik opposisjon til anstendig behandling av dyr. Bitt i ræva en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er du dum, rett og slett?

Hei,

En katt har pels, og du vil ikke se utenpå (fra et bilde) om skallen er knust.

Med vennlig hilsen

du ser nok om skallen er knust!

For meg virker du bare dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...