Gå til innhold

Kattedrap blir til kunst!!!


Gjest TIGA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 200
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    77

  • Dorthe

    18

  • Scholar

    9

  • Kizza1365380506

    6

Mest aktive i denne tråden

Men fakta er jo også at vi er pattedyr. Så da er altså vi også dyr.

Beklager, men jeg mener det er stor forskjell på oss(mennesker) og dyr(hunder, katter, mus osv).

Og jeg mener det er stor forskjell på dyr og insekter(mygg, knott osv)

Det endrer ikke på at insekter er dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke mye du skjønner

Men fakta er jo også at vi er pattedyr. Så da er altså vi også dyr.

Beklager, men jeg mener det er stor forskjell på oss(mennesker) og dyr(hunder, katter, mus osv).

Og jeg mener det er stor forskjell på dyr og insekter(mygg, knott osv)

Poenget er jo ikke om de EGENTLIG er dyr eller ikke. Men vi skiller jo mellom dyr, mennesker og insekter. Jeg håper du også ser forskjelle.

Poenget var at vi ikke behadler disse tre dyreartene på samme måte. Mennesker har felere rettigheter enn dyr, og dyr har flere enn insekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det jeg, Hvorfor bekymre seg over noen katter når masse mennesker i dette landet pines hver eneste dag og ikke får hjelp.

Kan ikke folk bry seg seg litt mer om sine medmennesker. Kattene har det atskillig bedre enn mange mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Kjære deg, ikke kunsten som sådan. Måten dyrne, i dette tilfelle katten, ble drept på. Samt at de blir drept i kunstens navn. Se nå fakta i øyene. Hvordan hadde du reagert om det var en hund da? Som ble slått i hjel mener jeg?

Mvh

Reaksjonene hadde vært like sterke, tror jeg, om katten hadde dødd naturlig for så å bli halshugd og laget et kunstverk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth

Jeg må bare si det jeg, Hvorfor bekymre seg over noen katter når masse mennesker i dette landet pines hver eneste dag og ikke får hjelp.

Kan ikke folk bry seg seg litt mer om sine medmennesker. Kattene har det atskillig bedre enn mange mennesker.

Man kan gjøre som meg, bekymre seg om både mennesker og dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan gjøre som meg, bekymre seg om både mennesker og dyr.

Men kanskje det er viktigere å konsentrere seg om menneskene først og så ta kattene etterpå.

Jeg liker katter jeg altså men synes nok ikke de er like viktige som mennesker.

Tror ikke jeg hadde valgt å gi katta mat før jeg hadde gitt ungene nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth

Men kanskje det er viktigere å konsentrere seg om menneskene først og så ta kattene etterpå.

Jeg liker katter jeg altså men synes nok ikke de er like viktige som mennesker.

Tror ikke jeg hadde valgt å gi katta mat før jeg hadde gitt ungene nei.

For all del. Jeg likestiller da ikke mennesker og dyr, bare bryr meg om begge deler. Rekkefølgen er selvfølgelig mennesker og deretter dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det jeg, Hvorfor bekymre seg over noen katter når masse mennesker i dette landet pines hver eneste dag og ikke får hjelp.

Kan ikke folk bry seg seg litt mer om sine medmennesker. Kattene har det atskillig bedre enn mange mennesker.

Jeg bryr meg om saker som angår både mennesker og dyr, vi som er glad i dyr må jo også få lov til å ta opp slike saker som opptar oss når dyr pines ihjel?? Jeg bryr meg om narkomane som ikke får hjelp her i landet, jeg bryr meg om sykehuskøene, jeg bryr meg om ventelistene som mangen står i for å få psykriatisk hjelp men tar selvmord før de kommer så langt. Jeg bryr meg om folk som er mobbeoffer. Jeg bryr meg barn som blir misbrukt. Om mennesker som blir undertrykket. Jeg bryr meg om tusenvis av ting, og akkurat nå var det dyr som ble brukt i kunst som jeg synes er makabert. Hadde det vært barnehoder så hadde jo du også skreket ut ikke sant?? Jeg er glad i dyr og derfor så synes jeg ikke dette er riktig fra mitt ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Velger å ikke  være

Jeg bryr meg om saker som angår både mennesker og dyr, vi som er glad i dyr må jo også få lov til å ta opp slike saker som opptar oss når dyr pines ihjel?? Jeg bryr meg om narkomane som ikke får hjelp her i landet, jeg bryr meg om sykehuskøene, jeg bryr meg om ventelistene som mangen står i for å få psykriatisk hjelp men tar selvmord før de kommer så langt. Jeg bryr meg om folk som er mobbeoffer. Jeg bryr meg barn som blir misbrukt. Om mennesker som blir undertrykket. Jeg bryr meg om tusenvis av ting, og akkurat nå var det dyr som ble brukt i kunst som jeg synes er makabert. Hadde det vært barnehoder så hadde jo du også skreket ut ikke sant?? Jeg er glad i dyr og derfor så synes jeg ikke dette er riktig fra mitt ståsted.

Vet det ikke var til meg, men svarer alikevel. Jeg synes det blir feil å Sammenligen barn og dyr(barnehoder på utstilling). Detkan ikke sammenlignes, da mennesker har flere rettigheter enn dyr. Men jeg mener da også at dyremishandling er galt.

Altså, jeg er veldig imot måten hun drepte og skal utstille katten på, men samtidig vil jeg ikke sammenlikne det med menneskemishandling. Do onder, men svært forskjellig karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg om saker som angår både mennesker og dyr, vi som er glad i dyr må jo også få lov til å ta opp slike saker som opptar oss når dyr pines ihjel?? Jeg bryr meg om narkomane som ikke får hjelp her i landet, jeg bryr meg om sykehuskøene, jeg bryr meg om ventelistene som mangen står i for å få psykriatisk hjelp men tar selvmord før de kommer så langt. Jeg bryr meg om folk som er mobbeoffer. Jeg bryr meg barn som blir misbrukt. Om mennesker som blir undertrykket. Jeg bryr meg om tusenvis av ting, og akkurat nå var det dyr som ble brukt i kunst som jeg synes er makabert. Hadde det vært barnehoder så hadde jo du også skreket ut ikke sant?? Jeg er glad i dyr og derfor så synes jeg ikke dette er riktig fra mitt ståsted.

Men du kan ikke sammenligne barnehoder og kattehoder. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikke sammenligne barnehoder og kattehoder. Det er to helt forskjellige ting.

greit det er å sette ting helt på kanten, men uansett dyr opptar meg, jeg liker ikke at dyr blir mishandlet på lik linje som jeg ikke liker at mennesker blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit det er å sette ting helt på kanten, men uansett dyr opptar meg, jeg liker ikke at dyr blir mishandlet på lik linje som jeg ikke liker at mennesker blir det.

Men synes du ikke det er viktigere å ta opp menneskets rettigheter enn dyrs? Man kan ikke involvere seg for fullt i begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men synes du ikke det er viktigere å ta opp menneskets rettigheter enn dyrs? Man kan ikke involvere seg for fullt i begge deler?

Man kan vel bry seg om begge deler? Hvis jeg hadde sett at naboen skamslo sitt eget barn så hadde jeg anmeldt det til barnevernet osv, hadde naboen sulteforet hunden sin til døde så hadde jeg anmeldt ham for dyremishandling, verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel bry seg om begge deler? Hvis jeg hadde sett at naboen skamslo sitt eget barn så hadde jeg anmeldt det til barnevernet osv, hadde naboen sulteforet hunden sin til døde så hadde jeg anmeldt ham for dyremishandling, verre er det ikke.

Men egentlig bare sitter du der og klager og overlater det til andre. Gjør du noe sjøl for å forbedre livet til dine medmennesker og gjerne dem som "ligger lavere" enn deg og sliter mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Men egentlig bare sitter du der og klager og overlater det til andre. Gjør du noe sjøl for å forbedre livet til dine medmennesker og gjerne dem som "ligger lavere" enn deg og sliter mer.

Du mener at man ikke skal uttale seg om man ikke virkelig gjør noe med det?

Du gjør alt for at mennesker ikke skal sulte, eller lide under krig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at man ikke skal uttale seg om man ikke virkelig gjør noe med det?

Du gjør alt for at mennesker ikke skal sulte, eller lide under krig?

Jeg gjør i hvert fall min lille sjerv og det er mange andre som aldri har gjort. Dessverre får jeg ikke gjort noe mer enn jeg gjør. Det tar nok tid og krefter og akkurat nå har jeg en liten pause for jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer !

Jeg gjør i hvert fall min lille sjerv og det er mange andre som aldri har gjort. Dessverre får jeg ikke gjort noe mer enn jeg gjør. Det tar nok tid og krefter og akkurat nå har jeg en liten pause for jeg er sliten.

Hva er det du gjør da, for å hindre at alle mennesker lider?

Kanskje vi andre og kan gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel bry seg om begge deler? Hvis jeg hadde sett at naboen skamslo sitt eget barn så hadde jeg anmeldt det til barnevernet osv, hadde naboen sulteforet hunden sin til døde så hadde jeg anmeldt ham for dyremishandling, verre er det ikke.

Men faktum er at du har startet en tråd om (påstått) kattemishandling, men ingen tråd om barnemishandling, sultende barn, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du gjør da, for å hindre at alle mennesker lider?

Kanskje vi andre og kan gjøre det samme.

Tja - frivillig arbeid i Latin-Amerika.

Hjelp til grupper som vil søke fiansiering hos NORAD.

HIV/AIDS forebyggende arbeid.

Hjelpe Flykningerådet, Røde Kors, Folkehjelpen, osv.

Samle inn klær, leker til barnehjem.

Fadderbarn.

Du trenger vel ikke noen til å fortelle deg dette?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...