Gå til innhold

Mulig å finne kjæreste på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest singel kvinne

Jeg er en kvinne som kunne tenke meg å finne en å dele livet sammen med. Jeg er lei av å møte useriøse mannfolk som bare er ute etter en ting. Jeg vil ha forhold. Er det da lurt å gå på byen eller ber jeg om nederlag hvis jeg prøver å finne en kjæreste der. Jeg har prøvd nettet, men har blitt skuffet. Liker å se utseende først før jeg blir kjent med vedkommende. Er byen bare for de useriøse som bare skal ha et nummer eller er det et godt egnet sted for å finne kjæreste? Hvilke møteplasser er best egnet for å finne en kjæreste tror dere? Takker for svar.

Fortsetter under...

Eneste måten som faktisk har en viss sjanse for å fungere (hvis man ikke har det med å oppleve kjærlighet ved første blikk når man ser en fyr på gata) er å bli kjent med venners venner. Vi har en stampub og når vi sitter på et bord der stikker det alltid innom venner, som har med seg andre venner, og da er det lett å bli kjent over en øl eller to. I tillegg til denne uformelle stemningen er det stor sjanse for at venner av mine venner er ålreite folk :)

Hvis jeg hadde vært single hadde jeg satset på at det ble noe på den måten iallefall!

Det var omtrent slik jeg ble kjent med han som nå er min samboer...

Gjest singel kvinne

Eneste måten som faktisk har en viss sjanse for å fungere (hvis man ikke har det med å oppleve kjærlighet ved første blikk når man ser en fyr på gata) er å bli kjent med venners venner. Vi har en stampub og når vi sitter på et bord der stikker det alltid innom venner, som har med seg andre venner, og da er det lett å bli kjent over en øl eller to. I tillegg til denne uformelle stemningen er det stor sjanse for at venner av mine venner er ålreite folk :)

Hvis jeg hadde vært single hadde jeg satset på at det ble noe på den måten iallefall!

Det var omtrent slik jeg ble kjent med han som nå er min samboer...

Nå har ikke jeg så mange venner å ta av da. Er vel av den sjenerte typen.

ShitDiddelyDo

Nettet er faktisk ikke så verst. Man blir kjent på en mindre overfladisk måte, men bilde er selvsagt et must.

Det er også en fordel at man møtes før man rekker å bli lurt av flotte ord og god skriftlig norsk.

Når det gjelder byen er den nok ubrukelig som seriøst sjekkested klokken 02:00 om natta, men jeg har funnet ut en ting som ikke er så dumt (helt ubevisst, faktisk!), og det er å sette seg på en rolig pub ganske tidlig en fredags eller lørdags-kveld, med en avis, og damene vil ta kontakt helt av seg selv.

Har ikke dratt denne metoden lenger enn en flirt selv, men jeg liker å kjøpe meg en avis og en øl i rolige omgivelser etter et ærend i byen, og jeg merker at man utrolig lett får kontakt med andre som er ute i samme ærend.

Gjest nettvenn

De fleste finner hverandre via jobb eller via fritidsaktiviteter/idrett.

Kjenner ingen som har møtt hverandre via uteplasser.

Jeg fant min kjære via internett, kjenner to til som har gjort det samme. Som kvinne på nettplassene (persontreff, finnenvenn osv.) får man mange svar siden det er flest menn som prøver. Om man skriver med dem en stund så luker man fort ut de som er useriøse/merkelige.

Vi er samboere nå og håper å bli gamle sammen.

Alle vi kjenner tror vi møttes på en uteplass, for det er vår ofisielle versjon. Tør ikke si til noen at vi møttes via nettet, det virker så sært liksom.

Annonse

Gjest singel kvinne

De fleste finner hverandre via jobb eller via fritidsaktiviteter/idrett.

Kjenner ingen som har møtt hverandre via uteplasser.

Jeg fant min kjære via internett, kjenner to til som har gjort det samme. Som kvinne på nettplassene (persontreff, finnenvenn osv.) får man mange svar siden det er flest menn som prøver. Om man skriver med dem en stund så luker man fort ut de som er useriøse/merkelige.

Vi er samboere nå og håper å bli gamle sammen.

Alle vi kjenner tror vi møttes på en uteplass, for det er vår ofisielle versjon. Tør ikke si til noen at vi møttes via nettet, det virker så sært liksom.

Synes det gir et bedre inntrykk å si at man møttes gjennom nettet enn på byen. Det er tross alt mer seriøst. Tror dette bare blir vanligere og vanligere.

Gjest lurer også

Nå har ikke jeg så mange venner å ta av da. Er vel av den sjenerte typen.

hvor på internett er det man finner folk som "jakter" egentlig? Er så mange useriøse sider. Og slike sider der man må betale etter en hvis periode og kan søke etter høyde hårfarge og alt slikt syns jeg virker alt for "innviklet", eller er det på slike plasser man må gå?!. Man må lage en stor profil om megselv etc.

lysistrata

Kan ikke skjønne at de sier at de fleste trefefs gjennom jobb, studier og fritidsaktiviteter! Jeg har nå truffet alle mine kjærester på byen. Min nåværende traff jeg gjennom en bekjent på byen. Og han er en fin mann! Men jeg tror kanskke du finner folk som er glad i uteliv? Selv er jeg en festløve, og det er kjæresten min også, så vi er vel by-mennesker begge to.

Hvis du er ute etter en rolig type som ikke er glad i fest og uteliv, men liker best å sitte hjemme, er vel sjansene mindre for å treffe ham på byen vil jeg tro.

Hva med å prøve speed-date forresten? Hvis det finnes noen som arrangerer dette i nærheten av deg syns jeg du bør prøve dette!

Og når det gjelder det med å kysse frosker før du finner ham du klaffer med.... Hmmm, ja, jeg har kysset min andel frosker gjennom årene gitt....

Lykke til med å finne Ham uansett!

Kommer helt an på hva slags utested du går på! Alder har jo også litt å si. Greia er å finne et sted der du kan treffe en likesinnet person.

F.eks er du glad i jazz, gå på en jazzcafè (Oslo: f.eks Original Nilsen) Liker du blues, gå på bluessteder, der de har konserter iblant. (Oslo: Muddy Waters eller Gamla) Er du en rocka type, gå på en rockepub. ALtså, mange utesteder har sine egne 'sjangre'.

Går du på et vanlig disco, for å danse eller bli sett - er det ofte mye overfladiske mennesker der.

Er du ikke fan av noen spesiell musikkgren, kanskje du liker stand-up show? Eller kunst? Kultur? Latinamerikansk dans? Da går du på slike steder.

Så, hva liker du?

Gjest ikke signatur

Lette i mange år, og det ble mange ONS (som jeg angrer veldig på!!). Mener det ikke er måten, men fant faktisk mannen min på byen... Så det går, men anbefales ikke. Feil sted å lete, de fleste er kun ute etter en ting. Og så føler du deg brukt og angrer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...