Gå til innhold

sykelig slalu samboer

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet bestemor

hei.Jeg hadde et innlegg i psykisk helse den 30.3 2004 under tittelen sykelig sjalu samboer.Jeg ville gjerne hatt en kommentar fra en fagperson og.For 14 dager hadde vi elstejenta på overnatting,fordi vi har en del sauer og vi var midt i lammingen.Hun elsker å være med i fjøset å stelle dyrene,og det sa vi selvfølgelig ikke nei til.Dagen etter ringte vi sønnen min og spurte om vi kunne få ha 3åringen noen timer så han kunne få være med å stelle lammene.Det var helt ok,men da visste ikke han at vi hadde hatt elstejenta her.Tirsdag var det hans tur til å ha jenta.og da fikk han vite det.Vi vet at de sitter å forhører henne om hun har hatt kontakt med oss når hun har vært hos moren.Han troppet opp på døren om kvelden,og det ble selvfølgelig spetakkel.Han hadde fått beskjed av samboeren å sette oss på plass en gang for alle!Enten kuttet vi kontakten med elstejenta når hun var hos moren,eller så tok samboeren med seg de to minste å reiste.Før dette siste utbruddet kom,hadde jeg og mann min diskutert situasjonen med de 2 andre barna våre+ deres samboere. vi er alle enige om at elstejenta ikke skal måtte lide for deres "galskap"Vi ga han grei beskjed at vi kommer ikke til å tolerere mere ifra deres side.Det er slutt på at en 20åring tror at hun skal komme her å styre hele familien pga sjalusi.Vi fikk beskjed om at de kom alldri til å sette foten hos oss mer.Dette er nå 14 dager siden.Før dette siste oppgløret har jeg bedt dem på middag,fortsatt med å være hyggelig med henne å kost meg med ungene de 3 gangene vi har sett dem på 3 måmeder.Jeg savner ungene veldig og dette går jo utover dem og.Minstemann på 10 mnd.er vi som fremmede for.Veldig sårt.Har vi gjort det rette???Vi har prøvd så mange ganger å prate dem til fornuft,men det er som å snakke til døve ører.Nå har han tatt kontakt med barneværnet for å ta jenta fra moren,noe hele familien vår kommer til å gå imot han på,for hun har det absolutt best hos moren.Hun gråter når hun skal til faren,for der er det mye kjefting å spetakkel.Sønnen min var veldig snill og hjelpsom og en gutt med godt humør.Han har forandret seg totalt etter at han ble samboer.Det er som om han har forandret personlighet totalt.Vi har alltid hatt ett nært forhold til alle våre 3 barn,så vi savner jo veldig elstesønnen vår.Dette ble veldig langt og kanskje litt rotet? Jeg orket ikke å skrive det første innlegget på nytt,så kan dere være så snill å lese det?? hilsen fortvilet bestemor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146397-sykelig-slalu-samboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det høres ut for meg som dere har gjort rett i saken, slik du beskriver den. For her går det jo over alle grenser. Og et sted sier det stopp, også for dere. Da er det helt på sin plass å si fra hva dere tolererer og vil finne dere i.

Hvis du vil snakke gjennom saken ordentlig kan det være nyttig for deg å oppsøke en familierådgiver. Da får du mer tid og kan utdype flere sider ved saken enn vi klarer her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146397-sykelig-slalu-samboer/#findComment-927352
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Hei!

Det høres ut for meg som dere har gjort rett i saken, slik du beskriver den. For her går det jo over alle grenser. Og et sted sier det stopp, også for dere. Da er det helt på sin plass å si fra hva dere tolererer og vil finne dere i.

Hvis du vil snakke gjennom saken ordentlig kan det være nyttig for deg å oppsøke en familierådgiver. Da får du mer tid og kan utdype flere sider ved saken enn vi klarer her.

Jeg har en fetter som har oppført seg på samme måten i ca to år.Kona har sagt at han må kutte med familien og vi andre har ikke fått ha kontakt med barna hans.(Hun har to barn som er hennes fra før av som bor hos de til vanlig)Han pleide også å være en skikkleig go gutt,snill,morsom,samvittighetsfull osv.Tante har bare denne ene sønnen og hun har tatt det veldig tung at det har blitt som det er.Hun har heldigvis et godt forhold til ex svigerdatter så hun får se barnebarna på det viset.

Nå ca to år etter at det toppet seg kom den nye kona og ba mange i familien om unnskyldning for sin tidligere oppførsel.Det er ikke rosenrødt ennå,men kan muligens bli bedre med tiden-Håper det samme for deres del.At den sjalu samboeren får opp øynene og skjerper seg på deres,sønnen deres og barnebarnas vegne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146397-sykelig-slalu-samboer/#findComment-927407
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...