Gjest Grillkokken Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Vi har bare en liten elektrisk grill og skal i helga grille mat til en del venner. Vi skal ha flintstek/koteletter og grønnsaksspidd ved siden av. Det er ikke plass til begge deler på grillen, men vi har en rist som kan legges litt over grillen slik at maten skal holde seg varm. Så spørsmålet mitt er, hva bør jeg grille først? Skal jeg grille kjøttet og la det hvile (vil det bli tørt?) eller skal jeg grille grønnsaksspiddene og la dem hvile (vil de bli "blaute"?)? Håper noen flinke kokker kan hjelpe meg. 0 Siter
Gjest engangsgrill Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Kjøp et par engangsgriller, så griller du alt samtidig. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Hadde kjøpt engansgriller som "engangsgrill" her sier, og grillet grønnsakene på det... Men hvorfor ikke droppe grønnsaksspidd og ha noen forskjellige salater til med noe god oljedressing over? Pastasalat, kyllingsalat, ruccolasalat, potetsalat med masse godt i osv. Og ferske baguetter og kjøtt.. 0 Siter
serendipity Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Enten ville jeg kjøpt engangsgriller til grønnsakene. ellers ville jeg kuttet opp flintsteken i terninger og tredd de på spydenen sammen med grønnsakene (grillspyd) 0 Siter
Gjest Grillkokken Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Dette er i blokk, vi har ikke lov til å ha engangsgriller, og det er uaktuelt å dele opp kjøttet eller kutte ut spydene. Men takk for forslag likevel. 0 Siter
serendipity Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Dette er i blokk, vi har ikke lov til å ha engangsgriller, og det er uaktuelt å dele opp kjøttet eller kutte ut spydene. Men takk for forslag likevel. Da ville jeg grillet kjøttet først og så grønnsakene. Kjøttt skal du muligens ha en varm saus over etterpå. Og så er det mulig å "ettergrille" kjøttet litt på hver side etter et grønnskene er ferdige. Sånn bare for varmens skyld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.