Gå til innhold

grille til mange på liten grill

Anbefalte innlegg

Gjest Grillkokken
Skrevet

Vi har bare en liten elektrisk grill og skal i helga grille mat til en del venner. Vi skal ha flintstek/koteletter og grønnsaksspidd ved siden av. Det er ikke plass til begge deler på grillen, men vi har en rist som kan legges litt over grillen slik at maten skal holde seg varm. Så spørsmålet mitt er, hva bør jeg grille først? Skal jeg grille kjøttet og la det hvile (vil det bli tørt?) eller skal jeg grille grønnsaksspiddene og la dem hvile (vil de bli "blaute"?)? Håper noen flinke kokker kan hjelpe meg.

Fortsetter under...

Gjest engangsgrill
Skrevet

Kjøp et par engangsgriller, så griller du alt samtidig.

Gjest Pricilla
Skrevet

Hadde kjøpt engansgriller som "engangsgrill" her sier, og grillet grønnsakene på det... Men hvorfor ikke droppe grønnsaksspidd og ha noen forskjellige salater til med noe god oljedressing over? Pastasalat, kyllingsalat, ruccolasalat, potetsalat med masse godt i osv. Og ferske baguetter og kjøtt..

serendipity
Skrevet

Enten ville jeg kjøpt engangsgriller til grønnsakene. ellers ville jeg kuttet opp flintsteken i terninger og tredd de på spydenen sammen med grønnsakene (grillspyd)

Gjest Grillkokken
Skrevet

Dette er i blokk, vi har ikke lov til å ha engangsgriller, og det er uaktuelt å dele opp kjøttet eller kutte ut spydene. Men takk for forslag likevel.

serendipity
Skrevet

Dette er i blokk, vi har ikke lov til å ha engangsgriller, og det er uaktuelt å dele opp kjøttet eller kutte ut spydene. Men takk for forslag likevel.

Da ville jeg grillet kjøttet først og så grønnsakene. Kjøttt skal du muligens ha en varm saus over etterpå. Og så er det mulig å "ettergrille" kjøttet litt på hver side etter et grønnskene er ferdige. Sånn bare for varmens skyld.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...