Gå til innhold

Egoistiske røykere


Gjest annekristiansen

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Du skriver; "....om noen år når røykerne er i et kraftig mindretal....."

Du har altså tro på at denne loven vil få folk til å slutte å røyke, og det er jo nettopp det som er poenget!!

Ellers er det tåpelig å blande fedme bort i denne debatten. De som lider av fedme er ikke farlig for andre enn seg selv.

"Ellers er det tåpelig å blande fedme bort i denne debatten. De som lider av fedme er ikke farlig for andre enn seg selv."

De kan rulle over meg. De kan være depressive og få lyst til å ta livet sitt på grunn av fedmen. Kanskje vi burde forby dem å kjøre bil sånn at de ikke plutselig finner ut at de vil ende sitt liv i meg som kommer i motsatt fil?

Når det gjelder røykerne burde det selvfølgelig være opp til de som eier stedene om det skal være lov til å røyke eller ikke. Da kan de som vil begynne å jobbe i en bar hvor det er lov til å røyke. De som ikke vil plages av røyk fra kundene kan begynne å jobbe i en røykfri bar.

På samme måte kan kundene velge om de vil ferdes blant røykere eller blant røykfrie.

Er det marked for det burde jo tross alt disse røykfrie barne poppe opp av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • shandy

    17

  • nanna

    14

  • spirito

    9

  • ShitDiddelyDo

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Sa jeg at mitt barn / alle barn har fått astma pga. røyking?????

Men å bli utsatt for røyking når du har astma er ganske ille. Mitt barn blir ikke utsatt for røyking hjemme.

Det er også for å ikke utsette han for røyk vi ikke har kunnet gå ut å spise middag hele familien. Gjorde nemlig det en gang, og gjett om han ble syk.

Jeg har også astma, har aldri røykt. Men begge foreldrene mine røykte hjemme så lenge vi bodde hjemme. Jeg fikk astma og søsteren min var mye syk med lungebetennelse når hun var liten. Så det er vel mulig at det har litt sammenheng???

Vet du, sånn var det ikke hos meg...

Jeg fikk astma i voksen alder, legen sa til meg at en av grunnene til at jeg ikke hadde dette som barn var at jeg ble eksponert for røyk o.l da jeg var barn, og at jeg hadde utviklet restans for visse stoffer...

Om du prøver å værne barna dine fra "ALT som er farlig, med det mener jeg alt som er farlig i dagliglivet, alt fra røyk, eksos, støv, pollen osv osv osv.... Da kommer desse barna til å bli mere og mere syke....

de sier at er man allergisk, må man prøve på en sikker måte å bli restant mot allergenen... Er du allergisk mot katter, opphold deg sammen med de osv...

Grunnen til at jeg i voksen alder fikk dette, var fordi jeg "skjermet" meg mot visse ting i en periode for å være sunnere, det eneste jeg oppnådde med det var å få astma og å bli allergisk:)

Så om du vil ha syke og skrøplige barn, så hold dem borte fra alt som er farlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvis du er av den oppfatning at det framstilles som tøft og kult å være feit, kan du umulig ha fulgt med.

"Hvis du er av den oppfatning at det framstilles som tøft og kult å være feit, kan du umulig ha fulgt med."

Men det er ingen som daglig, i flere måneder i media, forfekter hvor ekstremt lite trendy det er å være feit, for å få feite til å slanke seg.

Når det gjelder røykere skal de derimot mobbes til å slutte.

Jeg har aldri sett feite mobbes av enkelte politikere og enkelte forskere i media. Jeg har knapt sett noen som mobbes mer enn røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*lol*

Det jeg beskriver hadde vært nøyaktig lite dumt som det vi ser nå!

Velvel, jeg ble i hvert fall mobbet til å slutte, så jeg burde vel ikke syte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

"Hvis du er av den oppfatning at det framstilles som tøft og kult å være feit, kan du umulig ha fulgt med."

Men det er ingen som daglig, i flere måneder i media, forfekter hvor ekstremt lite trendy det er å være feit, for å få feite til å slanke seg.

Når det gjelder røykere skal de derimot mobbes til å slutte.

Jeg har aldri sett feite mobbes av enkelte politikere og enkelte forskere i media. Jeg har knapt sett noen som mobbes mer enn røykere.

Det er vel få grupper som har blitt mobbet så mye som feite de siste, tja 100 årene? Du kan f.eks. se gjennom en del hollywood-filmer. Hvem trakasseres mest? Feite eller røykere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er vel få grupper som har blitt mobbet så mye som feite de siste, tja 100 årene? Du kan f.eks. se gjennom en del hollywood-filmer. Hvem trakasseres mest? Feite eller røykere?

Nå snakker vi om i Norge. Om media. Om politikere.

Ikke om Hollywood. Det er tross alt ikke så mange land i verden med vår ekstreme røykepolitikk, så kom nå i det minste med eksempler fra land vi kan sammenligne oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Big Mac

Nå snakker vi om i Norge. Om media. Om politikere.

Ikke om Hollywood. Det er tross alt ikke så mange land i verden med vår ekstreme røykepolitikk, så kom nå i det minste med eksempler fra land vi kan sammenligne oss med.

Hollywood, California er nettopp et slikt sted med tilsvarende røykelov.

Jeg har ellers til gode å se media eller politikere mobbe røykere i større grad.

Huff som dere sutrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hollywood, California er nettopp et slikt sted med tilsvarende røykelov.

Jeg har ellers til gode å se media eller politikere mobbe røykere i større grad.

Huff som dere sutrer.

"Hollywood, California er nettopp et slikt sted med tilsvarende røykelov."

En merkelig kommentar all den tid du snakker om filmer som skal nå ut til hele verden og ikke til en stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var flere enn meg som så det? Godt..

Jeg har aldri sett den nevnte skrive ETT innlegg med innhold bare sure, usakelige drittmreldinger til nick hun er uenig med/ikke liker..

Jeg synes det er bra at du og Shandy adresserer det!

Jeg klødde godt i fingerne, men fant intet passende å melde.Men det gjorde dere. Flott:-)

Du kan ikke ha fulgt særlig godt med. Eller så er det kanskje slik at du ser det du vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Der kan du se hva passiv røyking kan gjøre! ;-)

Så eksos, veistøv, surnedbør, gassutslipp osv osv osv... har INGENTING å si, det må være røyken?

*risterpåhodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, sånn var det ikke hos meg...

Jeg fikk astma i voksen alder, legen sa til meg at en av grunnene til at jeg ikke hadde dette som barn var at jeg ble eksponert for røyk o.l da jeg var barn, og at jeg hadde utviklet restans for visse stoffer...

Om du prøver å værne barna dine fra "ALT som er farlig, med det mener jeg alt som er farlig i dagliglivet, alt fra røyk, eksos, støv, pollen osv osv osv.... Da kommer desse barna til å bli mere og mere syke....

de sier at er man allergisk, må man prøve på en sikker måte å bli restant mot allergenen... Er du allergisk mot katter, opphold deg sammen med de osv...

Grunnen til at jeg i voksen alder fikk dette, var fordi jeg "skjermet" meg mot visse ting i en periode for å være sunnere, det eneste jeg oppnådde med det var å få astma og å bli allergisk:)

Så om du vil ha syke og skrøplige barn, så hold dem borte fra alt som er farlig....

Uff, jeg får ikke sove. Men, men.

Vet du, jeg kjenner et par som hadde fått det for seg at alt var farlig. Helsefriker ut av en annen verden. Deres to barn har vel alt av allergi, og er de som blir syke for ALT. Økologisk mat - ingenting av gotteri, og røyk -jøje meg.

De har altså ikke vært utsatt for noe, men er allikevel de sykeste barna jeg har vært borti. Utslett, konstant et eller annet.

Nå har foreldrene innsett at de gjorde feil, de kan like gjerne gi dem normal mat og la dem leve normalt - så langt det lar seg gjøre. De blir jo syke uansett. Jeg sa det også, for flere år siden - at DE der (min kjære, for det er hans fam.) er for drøye.

Jeg husker så godt når jeg var liten, hadde en herlig barndom. Ingen av mine foreldre røkte, men alle som kom på besøk, og det var stort sett noen hver eneste dag. Så koselig, og det var ikke engang snakk om å forby noen å røyke. Ikke når pappa kjørte naboene til hytta si heller. Jeg var med og de røkte i bilen.

Mimrer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, sånn var det ikke hos meg...

Jeg fikk astma i voksen alder, legen sa til meg at en av grunnene til at jeg ikke hadde dette som barn var at jeg ble eksponert for røyk o.l da jeg var barn, og at jeg hadde utviklet restans for visse stoffer...

Om du prøver å værne barna dine fra "ALT som er farlig, med det mener jeg alt som er farlig i dagliglivet, alt fra røyk, eksos, støv, pollen osv osv osv.... Da kommer desse barna til å bli mere og mere syke....

de sier at er man allergisk, må man prøve på en sikker måte å bli restant mot allergenen... Er du allergisk mot katter, opphold deg sammen med de osv...

Grunnen til at jeg i voksen alder fikk dette, var fordi jeg "skjermet" meg mot visse ting i en periode for å være sunnere, det eneste jeg oppnådde med det var å få astma og å bli allergisk:)

Så om du vil ha syke og skrøplige barn, så hold dem borte fra alt som er farlig....

morsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du kan ikke ha fulgt særlig godt med. Eller så er det kanskje slik at du ser det du vil se.

Begge deler meget mulig.

Men uansett er det slik at hvergang jeg ser nicket ditt i en tråd bare vet jeg at du har tenkt å servere en eller annen forsøksvis spydig one-liner og ikke forholde deg til trådens innhold eller svare saklig.

Hittill har dette klaffet 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg føler vel kanskje at det er på tide at vi tar de feite litt. Ikke bare røykerne.

F.eks. burde de betale for seg når de blir syke på grunn av fedme. Jada, røykerne bør selvsagt også betale for seg når de blir syke på grunn av røyken, men akkurat det ligger vel rett rundt hjørnet.

Nå er vi jo inne i en periode hvor folk skal tas, og om noen år er røykerne i et så kraftig mindretall at vi bør gå løs på en ny gruppe.

Mitt råd er da at vi går løs på de feite med samme fornøyelse, motivasjon og innsats, som nå røykerne tas.

Jeg ser fram til overskrifter som viser at de med lav utdannelse er feitere enn de med høy utdannelse, hvor flaut og lite trendy det er å være feit, osv.

De overvektige har vel blitt mobbet i samfunnet i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper ganske enkelt over det faktum jeg påpeker: hvis røyking er lovlig, så er det opp til den enkelte person å beskytte seg mot det. Å bruke arbeiderne på serveringssteder som argument for røykeloven holder ganske enkelt ikke - og ingen med litt omløp tror vel egentlig på at det er hensynet til disse som er grunnlaget for polikernes behandling av denne saken?

Forøvrig har ikke jeg noe problemer med røykeloven - men jeg er glad jeg ikke driver serveringssted selv for tiden, med halvfulle lokaler der det meste er avhengig av at man har full pågang for at det skal gå rundt økonomisk.

".........................."

Promping er også lovlig, men gjør man det på steder der andre mennesker er nødt til å snuse inn lufta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eksos, veistøv, surnedbør, gassutslipp osv osv osv... har INGENTING å si, det må være røyken?

*risterpåhodet*

Jeg sa KAN. Jeg påsto ingenting. Passiv røyking KAN (!) føre til astma, det er da bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

De overvektige har vel blitt mobbet i samfunnet i alle år.

Ja de har blitt mobbet av enkelt mennesker, ikke politikere og det er det det er snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Jeg sa KAN. Jeg påsto ingenting. Passiv røyking KAN (!) føre til astma, det er da bevist.

Det var snakk om kreft over her da!

Sikter til det Sandex skrev om onkelene sine som aldri røyket, og du skrev at dette var det passiv røyking kunne føre til!

Jeg er ingen lege, men jeg vet hva jeg reagerer på!

Kan sitte i et rom fullt av røyk og ha det bra som astmapasient, forså og gå ut på en vårdag, full av veistøv, eksos og dritt og bli "GÅRR" sjuk...

De sier man kan få kreft av Melk og, skal vi da forby dette?

Hva med alt annet? som skal være kreftfremkallende? forby det og?

Min dag hadde vært 20 ganger bedre om jeg hadde sluppet å levd i eksos helvete... vet at det fint går å klare seg uten bil, å ta kollektivtransporten i stedenfor! Skal vi da forby privatpersoner å kjøre bil? da dette er MYE farligere enn den påståtte passive røykingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Uff, jeg får ikke sove. Men, men.

Vet du, jeg kjenner et par som hadde fått det for seg at alt var farlig. Helsefriker ut av en annen verden. Deres to barn har vel alt av allergi, og er de som blir syke for ALT. Økologisk mat - ingenting av gotteri, og røyk -jøje meg.

De har altså ikke vært utsatt for noe, men er allikevel de sykeste barna jeg har vært borti. Utslett, konstant et eller annet.

Nå har foreldrene innsett at de gjorde feil, de kan like gjerne gi dem normal mat og la dem leve normalt - så langt det lar seg gjøre. De blir jo syke uansett. Jeg sa det også, for flere år siden - at DE der (min kjære, for det er hans fam.) er for drøye.

Jeg husker så godt når jeg var liten, hadde en herlig barndom. Ingen av mine foreldre røkte, men alle som kom på besøk, og det var stort sett noen hver eneste dag. Så koselig, og det var ikke engang snakk om å forby noen å røyke. Ikke når pappa kjørte naboene til hytta si heller. Jeg var med og de røkte i bilen.

Mimrer :-)

hehe... sånn kan det gå!

Da jeg var liten, var det på samme måte som deg, var ikke snakk om å "tenke" på at dette kunne være skadelig...

For mye skjerming av barn, fører til syke barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest røykfritt-ja-takk

Det var snakk om kreft over her da!

Sikter til det Sandex skrev om onkelene sine som aldri røyket, og du skrev at dette var det passiv røyking kunne føre til!

Jeg er ingen lege, men jeg vet hva jeg reagerer på!

Kan sitte i et rom fullt av røyk og ha det bra som astmapasient, forså og gå ut på en vårdag, full av veistøv, eksos og dritt og bli "GÅRR" sjuk...

De sier man kan få kreft av Melk og, skal vi da forby dette?

Hva med alt annet? som skal være kreftfremkallende? forby det og?

Min dag hadde vært 20 ganger bedre om jeg hadde sluppet å levd i eksos helvete... vet at det fint går å klare seg uten bil, å ta kollektivtransporten i stedenfor! Skal vi da forby privatpersoner å kjøre bil? da dette er MYE farligere enn den påståtte passive røykingen?

Alle som har astma reagerer ikke på samme måte som deg da.

Jeg kan også godt være på et sted hvor det røykes uten at det gjør så veldig mye. Må så klart ta mere medisin. Men dagen etter er jeg så tett at jeg knapt orker å være oppe.

Hurra for den nye røykeloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...