Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skyttejente

Jeg er en 28 år gammel kvinne. Jeg er gift, og vi har vært sammen i nesten 8 år. De siste 5 årene har samleie vært veldig vondt for meg. Det svir og det føles som om jeg brenner. Det er veldig skjelden vi klarer å gjennomføre et samleie grunnet dette. Han er veldig forståelsesfull,men det er alikevel noe som mangler...

Jeg har vært hos lege og spes.gyn. flere ganger for dette. De har tatt prøver av meg, og alle prøvene er fine. De sier at de ser at jeg er litt rød, men vet ikke hva det kan komme av. De har gitt meg diverse antibiotika som ikke hjelper...

Nå har samleie blitt enda viktigere for oss da vi ønsker oss barn.

Håper på gode råd og svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150492-samleie-gj%C3%B8r-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aøldkjfh

Svaret synes innlysende; at du ikke er kåt nok før inntrengningen? Om dere ikke har hatt tilstrekkelig forspill slik at du er blitt fuktig og elastisk vil det gjøre vondt for de aller fleste.

Jeg har også alltid veldig vondt. Grusomt. Er 23. Har også vært hos gynekolog som smiler og sier at alt er normalt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre selv så jeg har ingen råd, men jeg tenkte du kanskje vil føle deg litt bedre når du vet at du ikke er alene.

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Jeg går ut fra at legene og gynekologene har foreslått glidemiddel evt. østrogensalver som kan hjelpe. Jeg går også ut fra at de har målt aktuelle hormonnivå.

Siden du har vært igjennom gynekologiske undersøkelser flere ganger, går jeg ut fra at det er sjekket om du kan ha vestibulitt (sammenvoksing av slimhinner i skjeden). Men sykdommen er ofte vanskelig å finne ut av. Vulvaklinikken på Rikshospitalet er eksperter på området.

Det kan være en rekke andre årsaker til at samleiet gjør vondt. Har du vært tilstrekkelig opphisset og våt når dere har hatt sex? Tørr sex, kan føre til at samleiet mer utvikler "gnagsår" enn lyst og glede.

Mange kvinner forteller at årsaken til vond sex ofte er at forspillet har vært for kort til at de har blitt tilstrekkelig opphisset. Mange glemmer dessuten at de også har behov for klitorisstimulering mens de har penis i skjeden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...