Gå til innhold

forelsket i eksen som nå har dame.....

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket og forvirret....

Hei.

For ca 2-3 år siden var jeg sammen med en gutt. Eller vi holdt egentlig bare på så vi hadde ikke noe forhold.Han var forelsket i meg ,men jeg ble forelsket i en annen og ble sammen med han andre.Nå i dag er jeg forelsket i han som jeg "holdt" på med,men han har fått seg samboer som han ble sammen med for 2 år siden. Vi er ofte på fester sammen og da spør han meg alltid om det er noen nye gutter på gang, også sier han hvor romantisk jeg og han hadde det og hvor forelsket han var i meg, også forteller han ofte at det kunne jo vært meg og han i dag osv. Han ber meg og sitte meg på fanget hans når vi snakker og vi danser tett på fester Med hendene hans på rompen min..Jeg tør ikke si til han at det er han jeg vil ha selvom han ofte spør meg om jeg har noen gutter i kikkerten..Men jeg føler at han er interessert i meg når han sier de tingene selv om han har dame..Noen tips/råd ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150567-forelsket-i-eksen-som-n%C3%A5-har-dame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det mener nå jeg da....

Neste gang han spør, så si det som det er, du er forelsket i han... så får du se hva som skjer...

Siden han tydeligvis småflørter med deg, er han ikke helt "bortreist" i sin nye dame, og det høres jo ut som han er veldig interessert i hvordan det går med ditt kjærlighetsliv. Han tenker nok mye på deg...

Nei, hopp i det og si det som det er, du har jo ikke noe å tape på det du da.

ShitDiddelyDo

Du har 2 muligheter:

1. Si det som det er. Kanskje han dumper dama til fordel for deg? Siden han flørter med deg kan det jo se sånn ut.

På den annen side: Vil du ha en som flørter med deg mens han er sammen med en annen? Kanskje du får smake den samme medisinen senere...

2. Glem han. Dropp han. Kom deg videre. Finn deg en ny.

Eventuelt kan du jo forsøke det første, og går det til helvete så går du for nummer 2! :)

Det du i hvert fall ikke bør gjøre er å la han ha deg "på gress" som sånn reserve-greie han kan løpe til med engang det blir slutt med hun han nå er sammen med.

Du har 2 muligheter:

1. Si det som det er. Kanskje han dumper dama til fordel for deg? Siden han flørter med deg kan det jo se sånn ut.

På den annen side: Vil du ha en som flørter med deg mens han er sammen med en annen? Kanskje du får smake den samme medisinen senere...

2. Glem han. Dropp han. Kom deg videre. Finn deg en ny.

Eventuelt kan du jo forsøke det første, og går det til helvete så går du for nummer 2! :)

Det du i hvert fall ikke bør gjøre er å la han ha deg "på gress" som sånn reserve-greie han kan løpe til med engang det blir slutt med hun han nå er sammen med.

takk for råd!!er jo tydelig at han flørter..har fått høre det fra andre som har sett måten han er på med meg... får ta mot til meg og snakke med han..huff det skal ikke være lett!

ShitDiddelyDo

takk for råd!!er jo tydelig at han flørter..har fått høre det fra andre som har sett måten han er på med meg... får ta mot til meg og snakke med han..huff det skal ikke være lett!

Å snakke med han er en god ide, men ikke gjør det neste gang du møter han på fest og dere begge har drukket.

Du bør jo også spørre deg selv om du faktisk er så forelsket i denne fyren. Kanskje det er det at du ikke kan få han som er litt spennende? At han nå har det dere engang hadde med en annen?

Det var sannsynligvis en grunn til at du dumpet han engang, og vil du virkelig risikere å bidra til å ødelegge fyrens samboerskap?

Ulempen for din del er egentlig at dere åpenbart har felles venner og møtes på den måten. Hvis ikke det var tilfellet ville jeg utvilsomt rådet deg til å stikke. Droppe all kontakt og glemme han.

Men siden dere uansett ser hverandre er det lettere sagt enn gjort...

Annonse

Gjest kopps

Det høres ut som om han nærmest "leker" med deg.

Han fikk deg ikke den gangen, og nå "tar han igjen" på deg, ved å flørte skamløst med deg.

Om han får deg, så vil han mest sannsynlig miste interessen for deg om en stund likevel.

Ergo, han er ikke noe å samle på.

På den annen side virker din fascinasjon for ham å være et utslag av forbudte følelser.

Du vet at han har samboer, og derfor virker han mer attraktiv fordi han er "utilgjengelig".

Et tredje alternativ er at du er bitter over at han klarte seg, mens ditt forhold - som du dumpet ham for - tydeligvis ikke fungerte.

Glem ham. Det er mitt kyniske - men akk så praktiske - råd.

Å snakke med han er en god ide, men ikke gjør det neste gang du møter han på fest og dere begge har drukket.

Du bør jo også spørre deg selv om du faktisk er så forelsket i denne fyren. Kanskje det er det at du ikke kan få han som er litt spennende? At han nå har det dere engang hadde med en annen?

Det var sannsynligvis en grunn til at du dumpet han engang, og vil du virkelig risikere å bidra til å ødelegge fyrens samboerskap?

Ulempen for din del er egentlig at dere åpenbart har felles venner og møtes på den måten. Hvis ikke det var tilfellet ville jeg utvilsomt rådet deg til å stikke. Droppe all kontakt og glemme han.

Men siden dere uansett ser hverandre er det lettere sagt enn gjort...

det er nettopp pga samboeren jeg ikke har sagt noe til han hvordan jeg føler det for han. Jeg har glemt han i perioder ,men så har han dukket opp igjen.Blir liksom aldri kvitt han.Ikke så rart siden vi har felles venner..Damen er ikke så veldig populær blant alle vennene hans så akkurat det tar jeg ikke så tungt:)Jeg kan ihvertfall ikke fortelle han noe nå siden han skal på ferie med damen i 3 uker!Får ta det etter det hvis jeg fortsatt ikke får han ut av hodet!

ShitDiddelyDo

det er nettopp pga samboeren jeg ikke har sagt noe til han hvordan jeg føler det for han. Jeg har glemt han i perioder ,men så har han dukket opp igjen.Blir liksom aldri kvitt han.Ikke så rart siden vi har felles venner..Damen er ikke så veldig populær blant alle vennene hans så akkurat det tar jeg ikke så tungt:)Jeg kan ihvertfall ikke fortelle han noe nå siden han skal på ferie med damen i 3 uker!Får ta det etter det hvis jeg fortsatt ikke får han ut av hodet!

Det med å få dem ut av hodet går seg til av seg selv når man tar tiden til hjelp.

Finn negative sider ved han. Du kommer garantert på noen. F.eks. var det jo en grunn til at du dumpet denne fyren på grunn av en annen.

I mange tilfeller tror jeg mer man er småbetatt av ideèn om eksen og det man forestiller seg at kunne ha vært hvis det ikke hadde blitt slutt.

Jeg tror ikke det er så mye realisme med i bildet.

Stort sett. Selvsagt kan det være at denne fyren var det helt store for deg, men det er fort gjort å innbille deg det.

Og når du kan risikere at fyren går ut av et samboerskap for at du skal finne ut dette, så bør du kanskje tenke deg om to ganger. For når du om 6 måneder finner ut at denne fyren faktisk ikke var noe for deg likevel, og du indirekte er grunn til at han stakk fra samboeren sin, så sitter du der med sjegget i postkassa og føler meget mulig at du ikke har hjerte til å gå selv om du har lyst.

Jeg råder deg selvsagt ikke i en eller annen retning. Den slags må du finne ut av selv. Men jeg vet i hvert fall hva jeg ville tenkt om jeg var i din situasjon.

Og jeg ville tenkt som så at det er utrolig mange fisker i havet, og ingen grunn til å dvele ved fortiden.

Annonse

Gjest forelsket og CONFUSED!!

Det høres ut som om han nærmest "leker" med deg.

Han fikk deg ikke den gangen, og nå "tar han igjen" på deg, ved å flørte skamløst med deg.

Om han får deg, så vil han mest sannsynlig miste interessen for deg om en stund likevel.

Ergo, han er ikke noe å samle på.

På den annen side virker din fascinasjon for ham å være et utslag av forbudte følelser.

Du vet at han har samboer, og derfor virker han mer attraktiv fordi han er "utilgjengelig".

Et tredje alternativ er at du er bitter over at han klarte seg, mens ditt forhold - som du dumpet ham for - tydeligvis ikke fungerte.

Glem ham. Det er mitt kyniske - men akk så praktiske - råd.

godt mulig han bare "leker" med meg for å ta igjen...han er jo utrolig snill med meg og da virker det litt rart hvis han leker med meg for å ta igjen.ikke vet jeg hva han tenker.jeg kan ringe og vekke han midt på natten når jeg trenger sjåfør og han gidd å kjøre langt for å hente meg..forstår ikke helt at han gidder ,men men... kanskje han bare er sånn av natur;)tror jeg bare må prøve å glemme han der altså..

Clue1365380406

godt mulig han bare "leker" med meg for å ta igjen...han er jo utrolig snill med meg og da virker det litt rart hvis han leker med meg for å ta igjen.ikke vet jeg hva han tenker.jeg kan ringe og vekke han midt på natten når jeg trenger sjåfør og han gidd å kjøre langt for å hente meg..forstår ikke helt at han gidder ,men men... kanskje han bare er sånn av natur;)tror jeg bare må prøve å glemme han der altså..

Det ser ikke ut til at du bare er forelsket og forvirra, men også usympatisk og egoistisk, ettersom du kan ringe til en som har samboer midt på natta for at han skal være sjåfør for deg!

Gjest forelsket og forvirret...

Det ser ikke ut til at du bare er forelsket og forvirra, men også usympatisk og egoistisk, ettersom du kan ringe til en som har samboer midt på natta for at han skal være sjåfør for deg!

hater selvfølgelig å be folk om sånne tjenester,men han har sagt at det bare er å ringe hvis jeg trenger sjåfør om det er krise..prøvde selvfølgelig alle andre muligheter før jeg prøvde han..men forstår at det høres usympatisk og egoistisk ut ja...!

Clue1365380406

hater selvfølgelig å be folk om sånne tjenester,men han har sagt at det bare er å ringe hvis jeg trenger sjåfør om det er krise..prøvde selvfølgelig alle andre muligheter før jeg prøvde han..men forstår at det høres usympatisk og egoistisk ut ja...!

I det forrige innlegget ditt hørtes det ut som det var noe som skjedde av og til, ikke bare EN gang.

Og hva vil ALLE muligheter si for deg? Hadde du prøvd venninner og taxi??

Eller hadde du en aldri så liten baktanke om litt flørt osv når du ringte til ham? Hva syntes samboeren hans om at han var ute og kjørte med deg da? Eller kanskje han ikke var såpass ærlig at han sa det?

For din egen del er det vel best å ligge unna. Tror ikke han er noe å samle på når han kan oppføre seg sånn.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...