Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Hvorfor siteres de 10 Bud da, hvis de ikke er "gyldige" for kristne?

Problemet med religion er jo nettopp at de baserer seg på uforandrelige tekster, som ikke oppdateres, og som det ikke kan stilles spørsmål ved.

F. eks. man fjerner ikke (eller sier "det er ugyldig") hvis man finner ting i bibelen som åpenbart er umenneskelig.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er merkelig hvis du er imot de ti bud. De passer godt inn i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig hvis du er imot de ti bud. De passer godt inn i dagens samfunn.

Hei,

Jeg vil tippe at f. eks. hinduer og ateister er dypt uenige i "Du skal ikke ha andre guder enn meg."

Poenget var dog ikke hvor gode de 10 Bud er, men at hvis man påstår at enkelte deler av GT ikke er "gyldige", så er heller ikke de 10 Bud gyldige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat det samme som når Israel dreper barn etter barn i de ulovlig okkuperte områdene.

Men det "glemmer" du selvsagt å nevne.

Begge deler er galskap og terrorisme, og du støtter den.

Idiot. Du må da for faen uten videre kunne fordømme ei sånn handling. Hønsehjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot. Du må da for faen uten videre kunne fordømme ei sånn handling. Hønsehjerne.

Var det ikke i oldtidens Hellas at man drepte budbringeren hvis han kom med dårlige nyheter, og trodde at det hjalp?

Det er i grunn Sørs aktivitet på DOL i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad for at du skriver "Den muslimske kulturen", for det er det det er snakk om. Hva en er vokst opp med. For svina skal lese Koranen rimelig vrangt for å finne dekning for den slags jævelskap. Det blir på samme linje som å ta det bokstavelig når Bibelen snakker om øye for øye, og tann for tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat det samme som når Israel dreper barn etter barn i de ulovlig okkuperte områdene.

Men det "glemmer" du selvsagt å nevne.

Begge deler er galskap og terrorisme, og du støtter den.

De fleste vil føle stort ubehag ved denne type overgrep mot barn. Noen vil sågar uttrykke dette ubehaget ved å skrive noen ord, og distansere seg fra svineriet. Enkelt og greit.

Sør er mer opptatt av å relativisere galskapen, og er slik med på å rettferdiggjøre den.

En muslim vil i sørs innlegg finne støtte for steining av voldtatte småjenter, siden "det var verre før", eller "det er like ille andre steder".

Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil føle stort ubehag ved denne type overgrep mot barn. Noen vil sågar uttrykke dette ubehaget ved å skrive noen ord, og distansere seg fra svineriet. Enkelt og greit.

Sør er mer opptatt av å relativisere galskapen, og er slik med på å rettferdiggjøre den.

En muslim vil i sørs innlegg finne støtte for steining av voldtatte småjenter, siden "det var verre før", eller "det er like ille andre steder".

Ekkelt.

Grip - ditt forsvar for terrorisme og barnedrap er smakløst.

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at du skriver "Den muslimske kulturen", for det er det det er snakk om. Hva en er vokst opp med. For svina skal lese Koranen rimelig vrangt for å finne dekning for den slags jævelskap. Det blir på samme linje som å ta det bokstavelig når Bibelen snakker om øye for øye, og tann for tann.

Vi gjør (som du sier) rett i å vurdere de troendes adferd og moral. Spesielt siden jeg (og trolig du) ser bort fra allahs eksistens.

Å komme trekkende med skrifsteder (slik sør og andre gjør), er selvsagt irrelevant og borttar fokus fra de egentlig skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip - ditt forsvar for terrorisme og barnedrap er smakløst.

Så enkelt er det.

Jeg har i denne tråden forsøkt å sette fokus på en sak som gjelder alvorlig overgrep mot ei lita jente. Hun skal steines i hjel, sør, fordi hun ble voldtatt og gravid.

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å dele vår avsky for den iranske behandling av denne saken, og det synes jeg er ekkelt...og avslørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i denne tråden forsøkt å sette fokus på en sak som gjelder alvorlig overgrep mot ei lita jente. Hun skal steines i hjel, sør, fordi hun ble voldtatt og gravid.

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å dele vår avsky for den iranske behandling av denne saken, og det synes jeg er ekkelt...og avslørende.

Grip - for oss normale mennesker (som i motsetning til deg, ikke forfekter terrorisme) er det åpenbart at stening av et barn (eller en voksen, for den saks skyld) er en grusom handling.

Du, derimot, forfekter terrorisme, og har derfor null kredibilitet til å forfekte andre for å gjøre det samme som du forfekter: drepe uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør (som du sier) rett i å vurdere de troendes adferd og moral. Spesielt siden jeg (og trolig du) ser bort fra allahs eksistens.

Å komme trekkende med skrifsteder (slik sør og andre gjør), er selvsagt irrelevant og borttar fokus fra de egentlig skyldige.

Grip:

Av en eller annen "merkelig" årsak har du "glemt" å fordømme Israel for å ha drept uhyggelig mange flere uskyldige barn enn det Iran gjør.

Jeg regner med at du selvsagt fordømmer Israels terrorisme mot uskyldige, og unnskylder forglemmelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vil tippe at f. eks. hinduer og ateister er dypt uenige i "Du skal ikke ha andre guder enn meg."

Poenget var dog ikke hvor gode de 10 Bud er, men at hvis man påstår at enkelte deler av GT ikke er "gyldige", så er heller ikke de 10 Bud gyldige.

Med vennlig hilsen

Har en god venn som er hindu. Han har ikke problemer med å forholde seg til de ti bud. Hva som defineres som ateist er meg en gåte. Det er dette med tolkningen igjen som gjør at hinduer f.eks. bryr seg ikke noe særlig om ordlyden. De tar heller ikke alle sine myter så bokstavelig som du åpenbart legger opp til at de burde gjøre hvis de definerer seg som hinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip:

Av en eller annen "merkelig" årsak har du "glemt" å fordømme Israel for å ha drept uhyggelig mange flere uskyldige barn enn det Iran gjør.

Jeg regner med at du selvsagt fordømmer Israels terrorisme mot uskyldige, og unnskylder forglemmelsen din.

Hvor er forbindelsen mellom Israel og denne enkelte saken i Iran? Hvorfor må det trekkes frem i denne sammenhengen hvor mange er drept i Israel og Iran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er forbindelsen mellom Israel og denne enkelte saken i Iran? Hvorfor må det trekkes frem i denne sammenhengen hvor mange er drept i Israel og Iran?

Fordi Israel har drept 20-30 (muslimske) barn som er akkurat like uskyldige som denne stakkars jenten. Selvsagt uten at Grip har nevnt dem med et ord.

Grip misbruker denne jentens sjebne i hans syke korstog mot en bestemt folkegruppe. Hun tilhører forresten en folkegruppe som han ikke vil ha i Norge, og han refererer normalt til denne jenten (som jo også er muslim) som "nazist".

Grips interesse i denne saken er ikke jentens ve og vel, men å benytte anledningen til å trakassere en folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør (som du sier) rett i å vurdere de troendes adferd og moral. Spesielt siden jeg (og trolig du) ser bort fra allahs eksistens.

Å komme trekkende med skrifsteder (slik sør og andre gjør), er selvsagt irrelevant og borttar fokus fra de egentlig skyldige.

Hvorfor kaller du meg muslikeren? Prøver du å antyde at jeg er sexfiksert? Ute etter bråk? Det kan jo for alt du veit være at jeg liker vanlige små søte hvite mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Israel har drept 20-30 (muslimske) barn som er akkurat like uskyldige som denne stakkars jenten. Selvsagt uten at Grip har nevnt dem med et ord.

Grip misbruker denne jentens sjebne i hans syke korstog mot en bestemt folkegruppe. Hun tilhører forresten en folkegruppe som han ikke vil ha i Norge, og han refererer normalt til denne jenten (som jo også er muslim) som "nazist".

Grips interesse i denne saken er ikke jentens ve og vel, men å benytte anledningen til å trakassere en folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Da leser du noe annet ut av innlegget enn jeg. Denne jentas skjebne er ille, det er vi alle enige om. At det finnes mange andre forferdelige skjebner rundt om kring i verden rettferdiger ikke hennes skjebne. Hvorvidt Grip vil ha henne og hennes folk i Norge fremgår ikke av innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser du noe annet ut av innlegget enn jeg. Denne jentas skjebne er ille, det er vi alle enige om. At det finnes mange andre forferdelige skjebner rundt om kring i verden rettferdiger ikke hennes skjebne. Hvorvidt Grip vil ha henne og hennes folk i Norge fremgår ikke av innlegget.

Hei,

Nei, selvsagt rettferdiggjør det ikke hennes skjebne (og det er det da ingen som har påstått), men Grip gjør et poengt ut av at det er muslimer som står bak dette (les overskriften).

Skulle man gjøre et lignende poeng ut av de 20-30 uskyldige barnene som er drept av israelske styrker, og skrive en helt parallell overskift med "den jødiske gud er stor"?

Hvis det var Israel som skulle drepe denne jenten ville Grip ikke ha skrevet et ord. Akkurat som han ikke skrev et ord om de forrige 20-30 ungene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...