Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Ikke alle, du fordømmer det ikke. Du kommer bare trekkende med det Israel gjør, noe som ikke hører hjemme i denne tråden. Det finnes egne tråder om dette. Hold deg til saken.

Det kan aldri bli så "åpenbart" at alle fordømmer noe at en faktisk ikke aktivt fordømmer det.

Så siden du ikke har fordømt folkemordet i Dafur, så er du "for" det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Tråden handler om trakassering av uskyldige muslimer, akkurat som lignende påskudd ble brukt i 1930-årene mot jøder.

Ingen forskjell.

Feil - tråden handler om en stakkars uskyldig jentunge som har blitt dømt til en bestialsk død for noe andre har gjort seg skyldig i.

Og det handler om den ukulturen som ikke bare tillater, men som sørger for, at slike ugjerninger blir utført etter hva vi vel kan anta er nøye og planlagte vurderinger satt i system.

Hvordan du kan påstå at det å sette fokus på slik ukultur i et statssystem er det samme som "trakasering av uskyldige muslimer" og kan sidestilles med de ugjerninger jødene ble utsatt for i 30 årene er rett og slett ubegripelig.

Mener du at man skal snu ryggen til slikt og late som om det ikke eksisterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden du ikke har fordømt folkemordet i Dafur, så er du "for" det?

Ønsker du å bidra til å fordømme den ugjerning som denne tråden handler om, så er dette tråden å gjøre det i.

Ønsker du å fordømme andre ugjerninger, så er det bare å starte egne tråder om det.

Men det er rett og slett kvalmt å se hvor fanatisk du forsøker å flytte fokus vekk fra den ugerning denne tråden omhandler, og indirekte støtte de som utfører noe slikt ved å gjøre hva du kan for at de skal slippe å bli kritisert for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden du ikke har fordømt folkemordet i Dafur, så er du "for" det?

Dersom noen hadde skrevet et innlegg om dette og jeg istedet for å svare på innlegget og fordømme hendelsen, heller begynte å snakke om noe helt annet, så ja.

Du kan holde deg til denne saken og fordømme den uten å måtte trekke inn konflikten i Israel. Når du ikke gjør det, verken i denne tråden eller i andre tråder, så fordømmer du ikke hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil - tråden handler om en stakkars uskyldig jentunge som har blitt dømt til en bestialsk død for noe andre har gjort seg skyldig i.

Og det handler om den ukulturen som ikke bare tillater, men som sørger for, at slike ugjerninger blir utført etter hva vi vel kan anta er nøye og planlagte vurderinger satt i system.

Hvordan du kan påstå at det å sette fokus på slik ukultur i et statssystem er det samme som "trakasering av uskyldige muslimer" og kan sidestilles med de ugjerninger jødene ble utsatt for i 30 årene er rett og slett ubegripelig.

Mener du at man skal snu ryggen til slikt og late som om det ikke eksisterer?

Det er fint hvis du kan holde deg til tema, istedet for å kjøre diskusjonen i grøften. Som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen hadde skrevet et innlegg om dette og jeg istedet for å svare på innlegget og fordømme hendelsen, heller begynte å snakke om noe helt annet, så ja.

Du kan holde deg til denne saken og fordømme den uten å måtte trekke inn konflikten i Israel. Når du ikke gjør det, verken i denne tråden eller i andre tråder, så fordømmer du ikke hendelsen.

Hvis du faktisk leser hva jeg har skrevet, så har jeg fordømt hendelsen.

Jeg har også fordømt Grip fordi han tolererer Israels drap på 20-30 barn. Uten et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker du å bidra til å fordømme den ugjerning som denne tråden handler om, så er dette tråden å gjøre det i.

Ønsker du å fordømme andre ugjerninger, så er det bare å starte egne tråder om det.

Men det er rett og slett kvalmt å se hvor fanatisk du forsøker å flytte fokus vekk fra den ugerning denne tråden omhandler, og indirekte støtte de som utfører noe slikt ved å gjøre hva du kan for at de skal slippe å bli kritisert for det.

Like hyklerisk som alltid.

Forsøk å holde deg til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint hvis du kan holde deg til tema, istedet for å kjøre diskusjonen i grøften. Som vanlig.

Hvis du mener mitt siste innlegg ikke var å holde seg til temaet, mens du mener dine egne innlegg er det, så forklarer vel det egentlig det meste vedrørende dine innlegg her.

Ytterligere kommentarer er fullstendig unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder både Bibelen og Koranen at de er ikke skrevet i kronologisk rekkefølge,og begge skriftene blir tolket forskjellig. Tolkningene har vært forskjellige igjennom tiden, og det gjelder alle religioner. Jeg synes du fremlegger Koranens budskap som ensidig, og der er jeg ikke enig. Det er og blir en tolkning. Jeg pleier å presentere meg som kristen, men etter å ha lest og studert Bibelen får jeg større problemer med å tro på budskapet om den treenige gud. Om den hellige ånd som satte barn på Jomfru Maria (mens Josef var ute på snekkeroppdrag), eller om Jesu fødsel og død. Jeg har stor respekt for Bibelen og Jesu ord for det, og er glad i alle tradisjonene rundt kristendommen. Tolkningene er uendelige og det er greit for meg.

"Det gjelder både Bibelen og Koranen at de er ikke skrevet i kronologisk rekkefølge,og begge skriftene blir tolket forskjellig. "

Ulike tolkninger av Bibelen blir aldri forklart med usikker rekkefølge på hendelser. Koranen derimot inneholder så mange og tydelige motsetninger at rekkefølge ofte må avgjøre ved usikkerhet.

"Tolkningene har vært forskjellige igjennom tiden, og det gjelder alle religioner. "

Man kan ikke tro at flere motstridende tolkninger om det samme kan være sanne samtidig ! Man kan ikke tro på både Koranens og Bibelens ord samtidig (noen muslimer henter argumenter ut fra Bibelen til begrunnelse for islam, f.eks. om Talsmannen.).

"Jeg synes du fremlegger Koranens budskap som ensidig, og der er jeg ikke enig."

Å være ensidig betyr ikke at man tar feil.

Det betyr at man har valgt en tolkning.

Det hjelper ikke som Koranen inneholder noen fredelige ord og fin omtale av kjærlighet, når den også innholder hat mot ikke-muslimer. Da var det bedre med en lyrikkbok.

Ikke-muslimer, vi vantro, omtales ille og foraktelig i Koranen:

De vantro er "verre stillet enn aper og svin" (Koranen 5:65),

"forvridde" (9.30),

"i sannhet løgnere - dikter opp løgn" (16:107),

"ugudelige" (24:54),

"de verste skapninger, "illgjerningsmenn" (5:49),

"de verste krek overfor Allah" (8:57, 8:22),

"urettferdige", og

"gjør urett" (76:31, 29:48).

De er "tosker" (2:12),

"døve, stumme, blinde" (2:17), "i villfarelse",

"på falsk vei" (1:7, 2:15),

"oppsetsige" (2:14), "ufredskapere" (2:11), "en styggedom" (9:28).

Muslimene må være "hård mot dem" og gjerne "utslette en hel by" (9:74).

I tillegg kan de straffes med å "drepes og korsfestes", "hender avhugges" og de skal "forvises fra landet" (5:37).

For "Allah er streng med straffen" jfr. Koranen 8:13; 22:2. I de vantros hjerter skal Han "kaste skrekk", jfr 8:12.

De som byr frem underholdende historier for å føre folk bort fra Guds veier i uvitenhet, og for å drive ap med det, venter en ydmykende straff. jfr 31:5. Og de som vender seg bort i hovmot, som om han intet hadde hørt, som om hans ører var tunghørte, skal bebudes en smertelig straff (31:6), for Satan kaller dem til Ildens straff (31:20) og helvete blir deres herberge, der skal de være og bli (2:259).

De skal drives inn gjennom helvetes syv porter (15:44). "Der skal de være og bli for alltid" (72:24). De skal drives inn "som en kvegflokk" (19:89). Sammenlenket (14:50) "i het, kvelende vind og skåldende vann, i skyggen av kullsvart røyk, som ikke svaler, og ikke er til behag" (56:41-43).

Allahs engler er "strenge og hårde" (66:6). De fyrer opp helvete med stener og menneskekropper (2:22, 21:98, 72:15 m.fl.), og slår ustoppelig de vantro i ansiktet og over ryggen (8:52, 47:29) med jernklubber (22:20).

Allah skal legge de vantro i stabler (8:38). Deretter vil han blinde dem (20:124), og så gi dem "en velkomsthilsen av kokende vann og helvetes brann" (56:93-94). Det overopphetede vannet, som er "som smeltet kobber" (18:28) skal de vantro tvangsdrikke (10:4), samt at det skal tømmes over hodet på dem "slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter" (22:20, 44:48). Deres ansikter skåldes (18:28). De sammenlenkede ofrene kastes inn i det skåldhete vannet. De hører et brøl idet vannet koker opp, for når de vantro ankommer, er vannet "nær ved å sprekke av raseri" (67:7-8).

Allah har på forhånd klint inn ofrene med tjære og tilskåret for dem "klær av ild". Ansiktene deres står i flammer. Slik belønner Allah "enhver efter fortjeneste" (14:51, 22:20). Ikke-muslimene vil høre "et raseriutbrudd og brøl" fra ilden (25:13). Gnistene er store "som gule kameler" (77:33), og vantro kastes inn i flammehavet "gruppevis" (40:73, 41:18). Hodehuden flås av (70:15-16); deres ansikter "vrir seg i Ilden" (33:66). "I den er sukk og stønn deres lodd" (11:108). Hvis ilden skulle være i ferd med å slukne, ²frisker Vi på varmen for dem" (17:99).

Men siden allah er så barmhjertig og nåderik, og siden islam er en tolerant religion, kan hedninger, humanister og buddhister tilbys betenkningstid for å konvertere til islam. Hvis de ikke innen en frist tar i mot tilbudet skal de drepes, jfr. Koranen 9:5. I den kommende verden venter dem en "svær straff" (5:37, 18:28)

Norske kvinner som ikke vil la seg konvertere kan tas som krigsbytte og holdes som sexslaver. Men et bedre alternativ er å konvertere, for da kan kvinnene få den ære å bli en muslimsk hustru sammen med 3 andre hustruer, jfr. Koranen 4:3. For øvrig må hun regne med å få islamsk bank dersom mannen frykter at hun kan bli for oppsetsig (4:38).

Bare se etter selv, Bebba !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Fortsett, Goliath - fortsett.

Om du ber meg konkret om å fortsette som du gjør nå, eller gjennom flere andre idiotiske usakelige innlegg - så gjør jeg selvfølgelig det Sør.

Det er jo fint at du klarer å le av dine egne "snodige" innlegg....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ber meg konkret om å fortsette som du gjør nå, eller gjennom flere andre idiotiske usakelige innlegg - så gjør jeg selvfølgelig det Sør.

Det er jo fint at du klarer å le av dine egne "snodige" innlegg....:-)

For sør er det viktigst å forsøke og fjerne fokus fra denne jentungens triste skjebne. Som "hvit muslim" og med forsert sans for totalitære systemer, er dette overordnet alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kaller du meg muslikeren? Prøver du å antyde at jeg er sexfiksert? Ute etter bråk? Det kan jo for alt du veit være at jeg liker vanlige små søte hvite mus.

Jeg skjønner jo at det ikke står til troende at det faktisk var en trykkfeil, selv om det faktisk forholder seg slik.

Ellers var jo "muslikeren" ikke så verst, om jeg må si det selv. Du sitter jo med det fårete fitteblikket ditt foran pc'en støtt og stadig, og prøver deg på det meste av kvinnekjønn, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sør er det viktigst å forsøke og fjerne fokus fra denne jentungens triste skjebne. Som "hvit muslim" og med forsert sans for totalitære systemer, er dette overordnet alt annet.

Det er slik jeg oppfatter Sør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter du like mye blod for hver av de 20-30 ungene som Israel har drept, eller er det OK når de dreper unger?

Med vennlig hilsen

nei - det er ikke OK - og det er heller ikke ok med denne soldaten som tømte skuddene inn i en 13-årig skolejente. At han ble frikjent er for meg og OGSÅ hans medsoldater, en gåte.

Det er vel INGEN som syns det er greit at et barn dør?!?!? Det er det visst bare Sør som tror at vi tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei - det er ikke OK - og det er heller ikke ok med denne soldaten som tømte skuddene inn i en 13-årig skolejente. At han ble frikjent er for meg og OGSÅ hans medsoldater, en gåte.

Det er vel INGEN som syns det er greit at et barn dør?!?!? Det er det visst bare Sør som tror at vi tror...

Nåja - jeg kan jo bare konstatere at det fremdeles ikke er noen av "dere" som faktisk fordømmer Israel for terroren de bedriver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja - jeg kan jo bare konstatere at det fremdeles ikke er noen av "dere" som faktisk fordømmer Israel for terroren de bedriver.

Med vennlig hilsen

Å fordømme dem for enkelthandlinger er ikke vanskelig.

Verre er det å fordømme dem for å forsvare seg mot den terroren de selv utsettes for.

Vilken terror var det denne 13 årige jenta hadde utsatt noen for? Dette er ingen enkelthandling, men en grotesk handling satt i system med dertilhørende planlagt utføring av det.

At Israel til tider går for hardt til verks er vel mange enige i. Men det skjer som følge av langvarige provokasjoner gjennom terrorangrep utført for å ramme uskyldige kvinner og barn.

Det er vesentlig enklere å forstå, enn hva som ligger bak handlingene til prestestyret i Iran....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

"Tror ikke at vi skal blande Allah inn i dette. Det står ikke noe i Koranen om slik ufattelig grusomhet. Tror vi skal legge skylden på de muslimske kulturene som har utviklet seg til noe så utrolig menneskenedlatende."

Muslimsk kultur har nok sitt å si. Men det har Koranen og Hadith også.

Er du interessert i å lese om Islamsk strafferett kan du finne en utmerket beskrivelse i boken "Slik straffer Islam"

undertittel: "en gjennomgang av straffelovgivning og straffeutmåling basert på Koranen og Sharia'en, slik det fungerer i en rekke land i dag"

Forfatter: Mohammad Iqbal Siddiqi

Utgiver: ScandMedia, 1998. Usikker på ISBN, det skal være 82-7921-003-2 eller 82-9721-003-2.

Følgende sitat er hentet fra denne boken:

"Beskyttelse av ære og kyskhet : Svært lite i det moderne system gjøres for å verdsette mannens ære og kvinnens kyskhet. I det moderne system er utukt ingen forbrytelse. Hor er en forbrytelse i den grad kvinnen har krenket ektemannens rettigheter.

Islam forordner fortrinn til den verdi som ligger i kyskhet hos kvinnen og mannens ære. Derfor lages det sterke til­tak for å bevare disse verdier. Således kan vi se at den strengeste straffer foreskrevet for en person som forulem­per en kvinne eller vanærer mannen.

Derfor er straffer foreskrevet av Allah, og det har ikke blitt overlatt til mennesket å straffe slike forbrytelser etter forgodtbefinnende. Islam skjelner mellom utukt og ekteskapsbrudd. For den førstnevnte er den foreskrevne straffen hundre piskeslag, og den sistnevnte straffes med stening til døde. For falsk beskyldning er straffen foreskrevet til åtti piskeslag, og den tiltalte kan ikke unngå straffen med mindre han frem-skaffer fire vitner til å overprøve beskyldningen."

Muslimene har kopiert jødedommen og kristendommen og fornekter orginalen. Videre finnes det ikke noen Gud som heter Allah. Allah er en av 366 demoner som ble tilbedt av arabere i midtøsten inntil den falske profeten Mohammed besluttet å innføre monoteisme. Han fjernet da 365 avguder - og beholdt den ene (avguden) Allah. Gud er gud, og han heter ikke Allah. Allah har ingen sønn, men Gud har en sønn. Hans navn er Jesus. Å kalle Mohammed en profet er å spotte Gud. Han taler jo mot Gud. Å kalle Allah for Gud er helt på styr. Allah er jo en ubarmhjertig vrangforestilling. En avgud eksisterer jo som kjent ikke.. å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

Muslimene har kopiert jødedommen og kristendommen og fornekter orginalen. Ikke bare fornekter de den, men de prøver sågar å ødelegge den - hvor latterlig er det? Videre finnes det ikke noen Gud som heter Allah. Allah er en av 366 demoner som ble tilbedt av arabere i midtøsten inntil den falske profeten Mohammed besluttet å innføre monoteisme. Han fjernet da 365 avguder - og beholdt den ene (avguden) Allah. Gud er gud, og han heter ikke Allah. Allah har ingen sønn, men Gud har en sønn. Hans navn er Jesus. Å kalle Mohammed en profet er å spotte Gud. Han taler jo mot Gud. Å kalle Allah for Gud er helt på styr. Allah er jo en ubarmhjertig vrangforestilling. En avgud eksisterer jo som kjent ikke.. å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...