Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Muslimene har kopiert jødedommen og kristendommen og fornekter orginalen. Videre finnes det ikke noen Gud som heter Allah. Allah er en av 366 demoner som ble tilbedt av arabere i midtøsten inntil den falske profeten Mohammed besluttet å innføre monoteisme. Han fjernet da 365 avguder - og beholdt den ene (avguden) Allah. Gud er gud, og han heter ikke Allah. Allah har ingen sønn, men Gud har en sønn. Hans navn er Jesus. Å kalle Mohammed en profet er å spotte Gud. Han taler jo mot Gud. Å kalle Allah for Gud er helt på styr. Allah er jo en ubarmhjertig vrangforestilling. En avgud eksisterer jo som kjent ikke.. å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor.

Å du respekterer alle uansett religion og farge hører jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Å fordømme dem for enkelthandlinger er ikke vanskelig.

Verre er det å fordømme dem for å forsvare seg mot den terroren de selv utsettes for.

Vilken terror var det denne 13 årige jenta hadde utsatt noen for? Dette er ingen enkelthandling, men en grotesk handling satt i system med dertilhørende planlagt utføring av det.

At Israel til tider går for hardt til verks er vel mange enige i. Men det skjer som følge av langvarige provokasjoner gjennom terrorangrep utført for å ramme uskyldige kvinner og barn.

Det er vesentlig enklere å forstå, enn hva som ligger bak handlingene til prestestyret i Iran....

Du skriver: "Vilken terror var det denne 13 årige jenta hadde utsatt noen for?"

Ingen.

Akkurat som de 20-30 palestinske ungene.

Forskjellen i din respons til disse drapene sier masse om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sør er det viktigst å forsøke og fjerne fokus fra denne jentungens triste skjebne. Som "hvit muslim" og med forsert sans for totalitære systemer, er dette overordnet alt annet.

Ettersom du har glemt det:

1) Det er du som er religiøs, tilhenger av tvillingreligionen til islam, og som tilber samme gud som muslimene.

2) Jeg er ateist.

Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimene har kopiert jødedommen og kristendommen og fornekter orginalen. Ikke bare fornekter de den, men de prøver sågar å ødelegge den - hvor latterlig er det? Videre finnes det ikke noen Gud som heter Allah. Allah er en av 366 demoner som ble tilbedt av arabere i midtøsten inntil den falske profeten Mohammed besluttet å innføre monoteisme. Han fjernet da 365 avguder - og beholdt den ene (avguden) Allah. Gud er gud, og han heter ikke Allah. Allah har ingen sønn, men Gud har en sønn. Hans navn er Jesus. Å kalle Mohammed en profet er å spotte Gud. Han taler jo mot Gud. Å kalle Allah for Gud er helt på styr. Allah er jo en ubarmhjertig vrangforestilling. En avgud eksisterer jo som kjent ikke.. å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor.

Du skriver: "å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor"

Akkurat som å tro på den kristne guden, med andre ord - ettersom det er snakk om samme gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Vilken terror var det denne 13 årige jenta hadde utsatt noen for?"

Ingen.

Akkurat som de 20-30 palestinske ungene.

Forskjellen i din respons til disse drapene sier masse om deg.

Jeg kjenner ikke til detaljene ved disse 20-30 ungdommenes død. Gjør du?

Provoserte de Israelske soldater gjennom f.eks stenkasting?

Var noen av dem misstenkt for å være i ferd med å gjennomføre en terrorhandling? (flere av de bombeaksjonene som palestinerne utfører gjøres av stakkars uvitende ungdomer som blir hjernevasket og lurt av de militante palestinske lederne).

Var de tilfeldige (og ikke planlagte) ofre i en militær aksjon mot militante palestinske ledere som feigt gjemmer seg blant (og får støtte av) sivilbefolkningen?

At du ikke tar slike hensyn i betraktning når du sammenlikner det som skjer i Iran nå, med det som skjer i midtøsten, sier nok mer om deg enn det gjør om meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du gjør vel det. Alt for å flytte fokus.

For å flytte fokus vekk fra hva?

Dine forsøk på å få denne tråden til å dreie seg om noe annet enn opprinnelsen?

Morsom er du i hvert fall Sør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forsvarer stening av noen, Grip.

Men når Israel dreper 20-30 akkurat like uskyldige barn er din stillhet øredøvende!

Jeg tror de fleste kan vurdere forskjellene mellom de hendelser som du trekker fram, og Irans legaliserte drap på småjenter.

I Israel er det krigssituasjon, og vi kjenner konsekvensene for sivilbefolkningen. Vi (iallefall jeg) kjenner ikke til omstendighetene omkring barnas død i Gaza. Men vi kan forestille oss situasjonen til unge, israelske soldater, omgitt av sivilkledde soldater i et uoversiktlig område. Vi kjenner jo også godt til hvordan "palestinerne" utdanner barnesoldater og sender disse ut foran israelske geværer og tanks. Jeg noterer meg at du ikke nevner "palestinernes" drap på unger, gjerne i skolebusser, men tar det til etterretning.

Uansett framkommer det at du (og jeg) legger andre moralske standarder på israelerne enn det vi gjør på muslimene.

....

Konflikten i Israel har gått så langt, at de fleste vel bare sitter med oppgitt apati tilbake. Og selvsagt deler vi ditt syn på det uakseptable at sivile, og særlig barn, blør. Skyldspørsmålet kan diskuteres, men ikke konsekvensene.

.....

Ved å måle alle muslimske overgrep mot andre overgrep (enten nå, eller tidligere), rettferdiggjør du Irans drap av jentungen. Det er ekkelt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til detaljene ved disse 20-30 ungdommenes død. Gjør du?

Provoserte de Israelske soldater gjennom f.eks stenkasting?

Var noen av dem misstenkt for å være i ferd med å gjennomføre en terrorhandling? (flere av de bombeaksjonene som palestinerne utfører gjøres av stakkars uvitende ungdomer som blir hjernevasket og lurt av de militante palestinske lederne).

Var de tilfeldige (og ikke planlagte) ofre i en militær aksjon mot militante palestinske ledere som feigt gjemmer seg blant (og får støtte av) sivilbefolkningen?

At du ikke tar slike hensyn i betraktning når du sammenlikner det som skjer i Iran nå, med det som skjer i midtøsten, sier nok mer om deg enn det gjør om meg.....

Du skriver: "Provoserte de Israelske soldater gjennom f.eks stenkasting?"

Nei, de satt hjemme, på skolen, osv.

Og om de "provoserte" - hva så? Skal man skyte barn som kaster sten.

De israelske drapene er akkurat like forutsigbare som jenten i Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste kan vurdere forskjellene mellom de hendelser som du trekker fram, og Irans legaliserte drap på småjenter.

I Israel er det krigssituasjon, og vi kjenner konsekvensene for sivilbefolkningen. Vi (iallefall jeg) kjenner ikke til omstendighetene omkring barnas død i Gaza. Men vi kan forestille oss situasjonen til unge, israelske soldater, omgitt av sivilkledde soldater i et uoversiktlig område. Vi kjenner jo også godt til hvordan "palestinerne" utdanner barnesoldater og sender disse ut foran israelske geværer og tanks. Jeg noterer meg at du ikke nevner "palestinernes" drap på unger, gjerne i skolebusser, men tar det til etterretning.

Uansett framkommer det at du (og jeg) legger andre moralske standarder på israelerne enn det vi gjør på muslimene.

....

Konflikten i Israel har gått så langt, at de fleste vel bare sitter med oppgitt apati tilbake. Og selvsagt deler vi ditt syn på det uakseptable at sivile, og særlig barn, blør. Skyldspørsmålet kan diskuteres, men ikke konsekvensene.

.....

Ved å måle alle muslimske overgrep mot andre overgrep (enten nå, eller tidligere), rettferdiggjør du Irans drap av jentungen. Det er ekkelt å se på.

Ditt forsvar, unnskyldning og bortforklaring for drap på 20-30 barn er horribelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å flytte fokus vekk fra hva?

Dine forsøk på å få denne tråden til å dreie seg om noe annet enn opprinnelsen?

Morsom er du i hvert fall Sør:-)

Goliath skrev: "Det er slik jeg oppfatter Sør også."

Enda et innlegg OM "Sør", istedet for sak (drap av barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til detaljene ved disse 20-30 ungdommenes død. Gjør du?

Provoserte de Israelske soldater gjennom f.eks stenkasting?

Var noen av dem misstenkt for å være i ferd med å gjennomføre en terrorhandling? (flere av de bombeaksjonene som palestinerne utfører gjøres av stakkars uvitende ungdomer som blir hjernevasket og lurt av de militante palestinske lederne).

Var de tilfeldige (og ikke planlagte) ofre i en militær aksjon mot militante palestinske ledere som feigt gjemmer seg blant (og får støtte av) sivilbefolkningen?

At du ikke tar slike hensyn i betraktning når du sammenlikner det som skjer i Iran nå, med det som skjer i midtøsten, sier nok mer om deg enn det gjør om meg.....

Ærlig talt, Goliath.

Jeg har meldt meg ut av disse dustekrangletrådene deres, men nå altså...

Mener du at små og større barn som kaster _stein_ må forvente bli skutt i filler av en av verdens største millitære hær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja - jeg kan jo bare konstatere at det fremdeles ikke er noen av "dere" som faktisk fordømmer Israel for terroren de bedriver.

Med vennlig hilsen

Fordi jeg syns ikke de bedriver terror, de beskytter seg mot terror.

Men at enkelte forgår seg og utfører terrorhandlinger, det fordømmer jeg selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Goliath.

Jeg har meldt meg ut av disse dustekrangletrådene deres, men nå altså...

Mener du at små og større barn som kaster _stein_ må forvente bli skutt i filler av en av verdens største millitære hær?

Nei jeg mener ikke det. Men tatt ut av alt annet jeg har skrevet her, så kan det selvfølgelig oppfattes slik av de som "ønsker" det.

Det jeg mener er at det som har skjedd i Iran kontra det som har skjedd i midt-østen ikke kan sammenliknes - og jeg ser heller ikke hvorfor "noen" er så opptatt av stadig å sammenlikne alt "ille" som skjer rundt om i verden med det som skjer i midt-østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Provoserte de Israelske soldater gjennom f.eks stenkasting?"

Nei, de satt hjemme, på skolen, osv.

Og om de "provoserte" - hva så? Skal man skyte barn som kaster sten.

De israelske drapene er akkurat like forutsigbare som jenten i Iran.

Da hører det i så fall inn under "Var de tilfeldige (og ikke planlagte) ofre i en militær aksjon mot militante palestinske ledere som feigt gjemmer seg blant (og får støtte av) sivilbefolkningen?"

Vilket igjen er noe helt annet en det planlagte drapet på en uskyldig jentunge i Iran.

Og nei - det unnskylder ikke det faktum at Israel desverre tar livet av mange uskyldige palestinere.

Men det er like fullt en vesenforskjell fra det som skjer i Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forsvar, unnskyldning og bortforklaring for drap på 20-30 barn er horribelt.

Dog ser jeg at du ikke kan svare på Grips påstander om deg i siste innlegg.

Det eneste du klarer er å gjenta dine egne påstander som allerede er utførlig besvart - noe du selv tydligvis ikke er i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath skrev: "Det er slik jeg oppfatter Sør også."

Enda et innlegg OM "Sør", istedet for sak (drap av barn).

Fil igjen.

Sak er planlagt groteskt drap på en uskyldig 13 år gammel jente i Iran.

At du så sutrer over at jeg blir "personlig" her, etter dine egne og mange personkarakteristikker av andre her, er like latterlige som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg syns ikke de bedriver terror, de beskytter seg mot terror.

Men at enkelte forgår seg og utfører terrorhandlinger, det fordømmer jeg selvsagt.

Nei, det er jo nettopp det som er problemet - åpenbart drap av 20-30 unger er liksom ikke "terror", men "selvforsvar".

Det er "selvforsvar" på akkurat samme måte som nazistenes gassing av jøder var "selvforsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mener ikke det. Men tatt ut av alt annet jeg har skrevet her, så kan det selvfølgelig oppfattes slik av de som "ønsker" det.

Det jeg mener er at det som har skjedd i Iran kontra det som har skjedd i midt-østen ikke kan sammenliknes - og jeg ser heller ikke hvorfor "noen" er så opptatt av stadig å sammenlikne alt "ille" som skjer rundt om i verden med det som skjer i midt-østen.

Så hva mener du da?

20-30 helt uskyldige barn er drept, og du nevner det ikke med ETT ord.

Men når noen muslimer skal stene 1 barn, da skriver du opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...