Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Du blir bare mer og mer morsom, bebba. Ber du Moder Vår også ? Hater du menn ?

Visste du ikke det at gud var kvinnelig før og at man ba til moderen? Tror ikke du kan så mye om religion jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Det er etter min tankegang ikke noen forskjell på å tro på Odin i fullt alvor og å tro på at Jesus var unnfanget av den hellige ånd, eller at han gikk på vannet. Etter min oppfatning er djevelen et symbol på ondskapen (som det finnes nok av), og en del av den er denne troen på at den ene er bedre enn den andre. Jesus Kristus lærte menneskene toleranse overfor alle uansett. Det betyr at han lærte oss toleranse for andre religioner og raser. Ifølge Bibelen støttet han syndige kvinner som var utstøtt på den tiden. Bibelen må tolkes utefra den tiden den var skrevet på, men mye av det som står der er kloke ord som passer for oss i dag.

Allah er terroristenes og mordernes gud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allah er terroristenes og mordernes gud!

Allah er det arabiske ordet for den samme guden som de kristne tilber. Jøder, muslimer, kristne og ba'haier tilber nemlig samme gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fundamentalsk sekt tilhører du da? For et gudløst menneske som meg så snakker du bare tull. Ikke det jeg har lært på skolen i hvert fall.

Gud og Allah er samme guden og gammeltestamentet har de felles. Nytestementet og Koranen er visnok ganske lik, det står mye av det samme i dem og muslimene anser Jesus for å være en profet men ikke like stor som Mohamad.

"Gud og Allah er samme guden og gammeltestamentet har de felles. "

Det gamle testamentet er ikke trosgrunnlag for muslimer. Det er derimot Koranen og Hadith. Men mange muslimer argumenterer ut fra det gamle testamentet bla.a. fordi Muhammed stjal noen av idéene sine derfra. Det er stor forskjell.

"Nytestementet og Koranen er visnok ganske lik, "

Hæ ? Visstnok ? Vet du ikke bedre enn det ? De har noen fellestrekk, men de er ikke ganske like !

"det står mye av det samme i dem og muslimene anser Jesus for å være en profet men ikke like stor som Mohamad. "

Fortell meg hvorfor Koranen nevner Jesus 97 ganger, mens Muhammed nevnes bare 25 ganger !

Koranen sier også at Jesus skal være dommer på dommedag. Hvordan kan Jesus være dommer og samtidig mindre viktig enn Muhammed ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er etter min tankegang ikke noen forskjell på å tro på Odin i fullt alvor og å tro på at Jesus var unnfanget av den hellige ånd, eller at han gikk på vannet. "

Jo, det er forskjell fordi tro på Odin i fullt alvor betyr at man tar konsekvensen av troen og utfører onde handlinger knyttet til åsatrui. Å tro på Jesus i fullt alvor vil bla.a. si at nestekjærlighet skal vektlegges, et bud som går lagt: "elsk eders fiender!" står det.

"Etter min oppfatning er djevelen et symbol på ondskapen (som det finnes nok av),..."

Dersom djevelen kun er et symbol og intet virkelig vesen, har menneskene oppfunnet ham og du har et problem med å forklare ondskapens opprinnelige kilde.

"...og en del av den er denne troen på at den ene er bedre enn den andre. "

Nei, det er tro på at bare en av dem kan være sann. Så følger man det man tror er sant.

"Jesus Kristus lærte menneskene toleranse overfor alle uansett. Det betyr at han lærte oss toleranse for andre religioner og raser. "

Nei, Jesu lærte toleranse overfor mennesker uten tro på Gud, men ikke toleranse for andre religioner. Han var temmelig kvass mot vranglærere og veltet pengevekslerenes bord i tempelet. Det kan ikke kalles toleranse overfor det de drev med.

"Ifølge Bibelen støttet han syndige kvinner som var utstøtt på den tiden. "

Ja, et eksempel på nåde. Samtidig sa han til henne som var grepet i hor: "synd ikke mer". Og det betyr intoleranse overfor synd og toleranse overfor syndere. Altså et skille mellom person og sak.

"Bibelen må tolkes utefra den tiden den var skrevet på, ..."

I så fall hadde du funnet eksempler på slike skriftsteder. Det finnes ikke.

Dine bibeltolkninger ser ut til å være nær konsekvent billedlige, i hvert fall når det gjelder historiske hendelser. Kan ikke se et en slik oppfatning av teksten kan gi deg noe mer enn å lese en lyrikkbok. De som har mer utbytte av Bibelen enn det, velger å forholde seg til den som fullt ut sann i alle sammenhenger.

De som velger å tolke Bibelen og Jesu ord på den måten fornekter virkeligheten og har problemer med å se livet i øynene. Det at Jesus veltet pengebordet i templet er ikke et tegn på at han fordømte andre mennesker. At han sa 'synd ikke mer' viser hans klokskap, men ikke den fordømmelsen som du vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra det jeg skrev før da er du djevelens sendebud.

Det er jo ikke dårlig å ha Djevelens Sendebud her! Kanskje DOL burde reklamere med det? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gud og Allah er samme guden og gammeltestamentet har de felles. "

Det gamle testamentet er ikke trosgrunnlag for muslimer. Det er derimot Koranen og Hadith. Men mange muslimer argumenterer ut fra det gamle testamentet bla.a. fordi Muhammed stjal noen av idéene sine derfra. Det er stor forskjell.

"Nytestementet og Koranen er visnok ganske lik, "

Hæ ? Visstnok ? Vet du ikke bedre enn det ? De har noen fellestrekk, men de er ikke ganske like !

"det står mye av det samme i dem og muslimene anser Jesus for å være en profet men ikke like stor som Mohamad. "

Fortell meg hvorfor Koranen nevner Jesus 97 ganger, mens Muhammed nevnes bare 25 ganger !

Koranen sier også at Jesus skal være dommer på dommedag. Hvordan kan Jesus være dommer og samtidig mindre viktig enn Muhammed ?

Vet ikke. Jeg vet ikke mer om religion enn det jeg lærte på barneskolen og gymnaset og det var før det kom noen mulimer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SKREMMENDE hvor uvitende du, bl.a., er.

"Det er SKREMMENDE hvor uvitende du, bl.a., er. "

:-) Helt greit for meg at du tror det der, Sør. Du må gjerne fortsette å tro/like på Dodraugen også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gud og Allah er samme guden og gammeltestamentet har de felles. "

Det gamle testamentet er ikke trosgrunnlag for muslimer. Det er derimot Koranen og Hadith. Men mange muslimer argumenterer ut fra det gamle testamentet bla.a. fordi Muhammed stjal noen av idéene sine derfra. Det er stor forskjell.

"Nytestementet og Koranen er visnok ganske lik, "

Hæ ? Visstnok ? Vet du ikke bedre enn det ? De har noen fellestrekk, men de er ikke ganske like !

"det står mye av det samme i dem og muslimene anser Jesus for å være en profet men ikke like stor som Mohamad. "

Fortell meg hvorfor Koranen nevner Jesus 97 ganger, mens Muhammed nevnes bare 25 ganger !

Koranen sier også at Jesus skal være dommer på dommedag. Hvordan kan Jesus være dommer og samtidig mindre viktig enn Muhammed ?

Du skriver: "Det gamle testamentet er ikke trosgrunnlag for muslimer."

Muslimer tror på Adam og Eva, osv.

Din uvitenhet er faktisk nesten underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir bare mer og mer morsom, bebba. Ber du Moder Vår også ? Hater du menn ?

Nei jeg hater ikke menn, men jeg kunne godt be Moder vår. Kvinneteologi er et eget studium i California, og i Island finnes det grupper innenforhvor det er bl.a. prester som studerer denne kvinnelige siden av Gud. Det har aldri kommet til Norge hvor kirken er opptatt av fordømmelse av homofili og er fiendtlig overfor kvinnelige prester, noe det ikke finnes noe ståsted for utfra Jesu ord, i hvert fall ikke i de oversettelsene som jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke dårlig å ha Djevelens Sendebud her! Kanskje DOL burde reklamere med det? ;-)

Med vennlig hilsen

Ja men hvem er da Guds sendebud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er et fint eventyr, akkurat som eventyrene om Julenissen og Dodraugen og Allah."

Så historien om Dodraugen likte du ? Vi andre driter i det der.

Jeg er veldig glad i mine tretten islandske julenisser, men Dodraugen kjenner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er SKREMMENDE hvor uvitende du, bl.a., er. "

:-) Helt greit for meg at du tror det der, Sør. Du må gjerne fortsette å tro/like på Dodraugen også !

Dodraugen eksisterer på akkurat samme måte som Gud/Allah og Julenissen - KUN mellom ørene på de troende. De er fantasifigurer, eller "eventyr for voksne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gud og Allah er samme guden og gammeltestamentet har de felles. "

Det gamle testamentet er ikke trosgrunnlag for muslimer. Det er derimot Koranen og Hadith. Men mange muslimer argumenterer ut fra det gamle testamentet bla.a. fordi Muhammed stjal noen av idéene sine derfra. Det er stor forskjell.

"Nytestementet og Koranen er visnok ganske lik, "

Hæ ? Visstnok ? Vet du ikke bedre enn det ? De har noen fellestrekk, men de er ikke ganske like !

"det står mye av det samme i dem og muslimene anser Jesus for å være en profet men ikke like stor som Mohamad. "

Fortell meg hvorfor Koranen nevner Jesus 97 ganger, mens Muhammed nevnes bare 25 ganger !

Koranen sier også at Jesus skal være dommer på dommedag. Hvordan kan Jesus være dommer og samtidig mindre viktig enn Muhammed ?

Hvordan beviser du at Mohammed stjal noe fra gamletestamentet? Muslimene har de samme historiene om Adam og Eva, Noa, Abraham, Isak og Jakob osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som velger å tolke Bibelen og Jesu ord på den måten fornekter virkeligheten og har problemer med å se livet i øynene. Det at Jesus veltet pengebordet i templet er ikke et tegn på at han fordømte andre mennesker. At han sa 'synd ikke mer' viser hans klokskap, men ikke den fordømmelsen som du vil ha det til.

Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg skrev _ikke_ at Jesus fordømte andre mennesker, men at han viste intoleranse overfor det pengevekslerene drev med. Det er noe helt annet !

Jeg skrev at Jesus skillte mellom sak og person: ("Altså et skille mellom person og sak.") Bare les en gang til, du ! Her er det med andre ord deg som fornekter virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...