Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Da hører det i så fall inn under "Var de tilfeldige (og ikke planlagte) ofre i en militær aksjon mot militante palestinske ledere som feigt gjemmer seg blant (og får støtte av) sivilbefolkningen?"

Vilket igjen er noe helt annet en det planlagte drapet på en uskyldig jentunge i Iran.

Og nei - det unnskylder ikke det faktum at Israel desverre tar livet av mange uskyldige palestinere.

Men det er like fullt en vesenforskjell fra det som skjer i Iran.

Drapene på de 20-30 ungene var akkurat like planlagt og forutsigbare som en hvilken som helst annen terrorhandling i sivile områder.

Drapene av disse ungene var like forutsigbare som at folk ville dø i WTC terroren.

Igjen unnskylder du terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Dog ser jeg at du ikke kan svare på Grips påstander om deg i siste innlegg.

Det eneste du klarer er å gjenta dine egne påstander som allerede er utførlig besvart - noe du selv tydligvis ikke er i stand til.

Påstandene til Grip er like idiotiske som hvis Bin Laden skulle påstå at "det var ikke min feil 3000 mennesker døde i WTC terroren".

Det er bare en lam unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fil igjen.

Sak er planlagt groteskt drap på en uskyldig 13 år gammel jente i Iran.

At du så sutrer over at jeg blir "personlig" her, etter dine egne og mange personkarakteristikker av andre her, er like latterlige som vanlig.

Som er akkurat like planlagt som drapene på 20-30 barn i Gaza.

Uten at verken du eller Grip synes å plages nevneverdig av slike drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimene har kopiert jødedommen og kristendommen og fornekter orginalen. Ikke bare fornekter de den, men de prøver sågar å ødelegge den - hvor latterlig er det? Videre finnes det ikke noen Gud som heter Allah. Allah er en av 366 demoner som ble tilbedt av arabere i midtøsten inntil den falske profeten Mohammed besluttet å innføre monoteisme. Han fjernet da 365 avguder - og beholdt den ene (avguden) Allah. Gud er gud, og han heter ikke Allah. Allah har ingen sønn, men Gud har en sønn. Hans navn er Jesus. Å kalle Mohammed en profet er å spotte Gud. Han taler jo mot Gud. Å kalle Allah for Gud er helt på styr. Allah er jo en ubarmhjertig vrangforestilling. En avgud eksisterer jo som kjent ikke.. å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor.

Det er etter min tankegang ikke noen forskjell på å tro på Odin i fullt alvor og å tro på at Jesus var unnfanget av den hellige ånd, eller at han gikk på vannet. Etter min oppfatning er djevelen et symbol på ondskapen (som det finnes nok av), og en del av den er denne troen på at den ene er bedre enn den andre. Jesus Kristus lærte menneskene toleranse overfor alle uansett. Det betyr at han lærte oss toleranse for andre religioner og raser. Ifølge Bibelen støttet han syndige kvinner som var utstøtt på den tiden. Bibelen må tolkes utefra den tiden den var skrevet på, men mye av det som står der er kloke ord som passer for oss i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva mener du da?

20-30 helt uskyldige barn er drept, og du nevner det ikke med ETT ord.

Men når noen muslimer skal stene 1 barn, da skriver du opp og ned.

Det var ikke jeg som startet denne tråden Sør, og jeg ser ikke at noen har startet en tråd om de 20-30 barna du ønsker å sette fokus på?

Start en tråd om dem - gjerne med en link som gir mer informasjon - og jeg skal skrive i den tråden så snart som mulig.

På samme måte som jeg ville kommentert det hvis noen hadde startet en tråd her hvis Israelerne hadde planlagt og gjennomført steining til døde av en 13 årig palestinsk jentunge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo nettopp det som er problemet - åpenbart drap av 20-30 unger er liksom ikke "terror", men "selvforsvar".

Det er "selvforsvar" på akkurat samme måte som nazistenes gassing av jøder var "selvforsvar".

Hva er "åpenbart drap av" for noe?

Snakker du nå om offre som følge av krigshandlinger, eller om planlagte drap av unger?

Kan du vise til mer informasjon som kan underbygge dine påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drapene på de 20-30 ungene var akkurat like planlagt og forutsigbare som en hvilken som helst annen terrorhandling i sivile områder.

Drapene av disse ungene var like forutsigbare som at folk ville dø i WTC terroren.

Igjen unnskylder du terror.

Så du mener alle krigshandlinger som medfører tilfeldige sivile ofre er det samme som terrorisme?

Javel.....da har vi to vesentlig forskjellig oppfatning av terror kontra krig.

Interessant er det jo da at alle land som har vært involvert i krigshandlinger også har gjort seg skyldig i terrorisme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstandene til Grip er like idiotiske som hvis Bin Laden skulle påstå at "det var ikke min feil 3000 mennesker døde i WTC terroren".

Det er bare en lam unnskyldning.

Les hva du selv skriver så ser du fort at det lamme og idiotiske er det du selv som står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er akkurat like planlagt som drapene på 20-30 barn i Gaza.

Uten at verken du eller Grip synes å plages nevneverdig av slike drap.

Personlig så plages jeg ikke nevnverdig av noen drap som blir begått mot mennesker jeg ikke føler en viss tilhørighet eller bekjentskap til.

Jeg har for lengst innsett at det i menneskets natur desverre ligger et element av å skape lidelser for andre i søken etter oppfyllelse av egne egoistiske behov.

Siden vi kun får mulighet til å leve ett liv her på jorden, så bruker jeg heller min energi på å gjøre hva jeg kan for de som står meg selv nærmest. Og så prøver jeg så godt jeg kan å hindre at det samtidig går ut over andre igjen.

På den måten vil jeg og de jeg har noen mulighet til å påvirke livet til, forhåpentligvis kunne leve et liv så godt det kan leves for oss.

Og så får andre klare seg så godt de kan, gitt de muligheter de har.

Men jeg kommenterer gjerne hva jeg synes om måten de så gjør det på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "åpenbart drap av" for noe?

Snakker du nå om offre som følge av krigshandlinger, eller om planlagte drap av unger?

Kan du vise til mer informasjon som kan underbygge dine påstander?

Påstår du at den israelske hær gikk inn i Gaza uten å ha planlagt det?

Det er da en helt forutsigbar konsekvens at 20-30 uskyldige barn blir drept av en slik handling.

Akkurat som det er en forutsigbar konsekvens at mange blir drept av å styrte et fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som startet denne tråden Sør, og jeg ser ikke at noen har startet en tråd om de 20-30 barna du ønsker å sette fokus på?

Start en tråd om dem - gjerne med en link som gir mer informasjon - og jeg skal skrive i den tråden så snart som mulig.

På samme måte som jeg ville kommentert det hvis noen hadde startet en tråd her hvis Israelerne hadde planlagt og gjennomført steining til døde av en 13 årig palestinsk jentunge.....

De HAR drept 20-30 unger| men du har ikke startet noen tråd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener alle krigshandlinger som medfører tilfeldige sivile ofre er det samme som terrorisme?

Javel.....da har vi to vesentlig forskjellig oppfatning av terror kontra krig.

Interessant er det jo da at alle land som har vært involvert i krigshandlinger også har gjort seg skyldig i terrorisme.....

Ulovlig okkupasjon av andre folks landområder, og massedrap på sivile, er terrorisme.

Hvis Egypt hadde okkupert Israel og drept 20-30 uskyldige barn, tenker jeg nok at din linje ville vært en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så plages jeg ikke nevnverdig av noen drap som blir begått mot mennesker jeg ikke føler en viss tilhørighet eller bekjentskap til.

Jeg har for lengst innsett at det i menneskets natur desverre ligger et element av å skape lidelser for andre i søken etter oppfyllelse av egne egoistiske behov.

Siden vi kun får mulighet til å leve ett liv her på jorden, så bruker jeg heller min energi på å gjøre hva jeg kan for de som står meg selv nærmest. Og så prøver jeg så godt jeg kan å hindre at det samtidig går ut over andre igjen.

På den måten vil jeg og de jeg har noen mulighet til å påvirke livet til, forhåpentligvis kunne leve et liv så godt det kan leves for oss.

Og så får andre klare seg så godt de kan, gitt de muligheter de har.

Men jeg kommenterer gjerne hva jeg synes om måten de så gjør det på....

Du skriver: "Personlig så plages jeg ikke nevnverdig av noen drap som blir begått mot mennesker jeg ikke føler en viss tilhørighet eller bekjentskap til."

Så hvorfor skriver du om den iranske jenten? Kun for å trakassere muslimer.

Du er så forutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påstår du at den israelske hær gikk inn i Gaza uten å ha planlagt det?

Det er da en helt forutsigbar konsekvens at 20-30 uskyldige barn blir drept av en slik handling.

Akkurat som det er en forutsigbar konsekvens at mange blir drept av å styrte et fly.

*Påstår du at den israelske hær gikk inn i Gaza uten å ha planlagt det?*

Jeg håper da at alle Israelske "krigshandlinger" er planlagte.

*Det er da en helt forutsigbar konsekvens at 20-30 uskyldige barn blir drept av en slik handling.*

De aller fleste krigshandlinger vil ha tap av liv som konsekvenser. At 20-30 barn (var det barn eller ungdommer?) måtte dø som en forutsigbar konsekvens av slike handlinger kan jeg ikke uttale meg om uten å kjenne flere detaljer om dette.

Kan du vise til mer offisiell informasjon?

*Akkurat som det er en forutsigbar konsekvens at mange blir drept av å styrte et fly.*

Som sagt - uten å vite mer om det/de aktuelle tilfellene du sikter til, så er det umulig å si om det var en forutsigbar konsekvens.

Men hvis militante palestinske ledere bevisst søker tilflukt der det finnes mange barn, så kan det være du har rett.

Det igjen kan også skape en debatt om hvor ansvaret da ligger hen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De HAR drept 20-30 unger| men du har ikke startet noen tråd om det.

Som sagt - hvis noen linker til dette, og jeg skal kommentere det.

Det går jo ikke å kommentere dine løse påstander som ikke inneholder mer informasjon om hva som faktisk har hendt.

Hvis det er riktig at Israel planlagt og med viten og vilje har tatt livet av 20-30 palestinske barn - og samtidig hatt det som primært mål for aksjonen - så skal jeg være den første til å fordømme Israel for det.

Men jeg har null tiltro til dine udokumenterte påstander all den tid du til stadighet vrir på sannheten for å tilpasse den dine egne personlige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Personlig så plages jeg ikke nevnverdig av noen drap som blir begått mot mennesker jeg ikke føler en viss tilhørighet eller bekjentskap til."

Så hvorfor skriver du om den iranske jenten? Kun for å trakassere muslimer.

Du er så forutsigbar.

Det svarte jeg deg på i det samme innlegget som du hentet sitatet ut i fra.

"Og så får andre klare seg så godt de kan, gitt de muligheter de har.

Men jeg kommenterer gjerne hva jeg synes om måten de så gjør det på...."

Leser du bare utsnitt av innleggene jeg skriver, eller har du vondt for å lese og forstå mer enn en setning av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Påstår du at den israelske hær gikk inn i Gaza uten å ha planlagt det?*

Jeg håper da at alle Israelske "krigshandlinger" er planlagte.

*Det er da en helt forutsigbar konsekvens at 20-30 uskyldige barn blir drept av en slik handling.*

De aller fleste krigshandlinger vil ha tap av liv som konsekvenser. At 20-30 barn (var det barn eller ungdommer?) måtte dø som en forutsigbar konsekvens av slike handlinger kan jeg ikke uttale meg om uten å kjenne flere detaljer om dette.

Kan du vise til mer offisiell informasjon?

*Akkurat som det er en forutsigbar konsekvens at mange blir drept av å styrte et fly.*

Som sagt - uten å vite mer om det/de aktuelle tilfellene du sikter til, så er det umulig å si om det var en forutsigbar konsekvens.

Men hvis militante palestinske ledere bevisst søker tilflukt der det finnes mange barn, så kan det være du har rett.

Det igjen kan også skape en debatt om hvor ansvaret da ligger hen....

Fornekter du virkelig at det ikke var forutsigbart at masse uskyldige sivile ville bli drept av en slik handling?

Du kan gjerne basere svaret ditt på lignende israelske handlinger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - hvis noen linker til dette, og jeg skal kommentere det.

Det går jo ikke å kommentere dine løse påstander som ikke inneholder mer informasjon om hva som faktisk har hendt.

Hvis det er riktig at Israel planlagt og med viten og vilje har tatt livet av 20-30 palestinske barn - og samtidig hatt det som primært mål for aksjonen - så skal jeg være den første til å fordømme Israel for det.

Men jeg har null tiltro til dine udokumenterte påstander all den tid du til stadighet vrir på sannheten for å tilpasse den dine egne personlige meninger.

Du skriver: "Hvis det er riktig at Israel planlagt og med viten og vilje har tatt livet av 20-30 palestinske barn - og samtidig hatt det som primært mål for aksjonen - så skal jeg være den første til å fordømme Israel for det."

Det er da irrelevant hva målet var, så lenge det er like forutsigbart at det vil skje som å styrte fly inn i WTC vil drepe sivile.

Begge er terrorhandlinger, uansett hva terroristene påstår er "hensikten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svarte jeg deg på i det samme innlegget som du hentet sitatet ut i fra.

"Og så får andre klare seg så godt de kan, gitt de muligheter de har.

Men jeg kommenterer gjerne hva jeg synes om måten de så gjør det på...."

Leser du bare utsnitt av innleggene jeg skriver, eller har du vondt for å lese og forstå mer enn en setning av gangen?

Nei, du bortforklarer og unnskylder konsekvent israelsk terrorisme som helt opplagt fører til drap på 20-30 helt uskyldige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

Du skriver: "å tro på Allah er omtrent som å tro på Odin i fullt alvor"

Akkurat som å tro på den kristne guden, med andre ord - ettersom det er snakk om samme gud.

Hvordan kan det være snakk om samme Gud? Allah er for det første ingen Gud, men en idé. Gud er Gud om alle mann var døde og alle land lå øde. Gud er fortsatt Gud når du og jeg har endt denne diskusjonen. Allah har ingen sønn - men Gud har en sønn - ergo kan det ikke være snakk om samme Gud. Jeg har en far, og jeg er min fars sønn. Sånn er det også med Gud og Jesus, Gud er evig far - og Jesus er hans sønn. Allah er en etterligning - et påfunn for å samle araberne innunder én "gud" (les; avgud) og Mohammed er kopiens svar på Jesus, men akk så langt fra orginalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...