Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Gud snakker nok alle språk, og forstår alt.

Men hvis Gud har fortalt noe til noen så må de ha forstått det på sitt språk, og tolket det utfra sine forutsetninger. Kanskje det er kulturforskjeller mellom Gud og menneskene også? Kvinner er mye dyktigere i språk så da heller jeg enda mer mot at Gud er kvinnelig ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Det må jo bare være oss to! :-)

Med vennlig hilsen

"Ja men hvem er da Guds sendebud?

- bebba "

"Re: Guds, Jehovas, Allahs Sendebud på DOL

Det må jo bare være oss to! :-)

Med vennlig hilsen

- Sør "

hehehe Så Sør er ateist i det ene øyeblikket og Allahs sendebud i det neste !

Ville ikke forundret meg om du påstod å ha sett Elvis i en UFO heller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan beviser du at Mohammed stjal noe fra gamletestamentet? Muslimene har de samme historiene om Adam og Eva, Noa, Abraham, Isak og Jakob osv.

"Hvordan beviser du at Mohammed stjal noe fra gamletestamentet? "

Jeg er ikke ute etter beviser. Det er kun min og mange andres antagelse, både kristnes og ikke-kristnes antagelse.

Muhammed levde ca. 600 år e.Kr. Bibelen ble skrevet flere hundre år før det. Altså kan Koranen kanskje ha noe av sin kilde fra Bibelen. Muhammed hadde høyst sannsynlig andre kilder også.

Men dersom antagelsen ikke er riktig, legger man enda mer vekt på det Muhammed må ha hørt fra sine samtidige og/eller hva den påståtte engelen skal ha fortalt Muhammed - det som senere ble nedskrevet i Koranen. (Ikke nedskrevet av Muhammed, men andre mennesker etter ham.).

Dersom noen tror at Muhammeds kilde kan være denne engelen (slik muslimene vanligvis tror) har de et forklaringsproblem: Der er f.eks. omtale av ting fra Bibelen som ikke stemmer og oppfordringer til Muhammed om spesielt ondskapsfulle handlinger. Derfor kan i så fall ikke budskapet ha vært fra Skaperen, men gitt av en ond engel.

Med andre ord:

- Noen idéer kan være stjålet fra Bibelen,

- hentet fra samtidige mennesker med noe kunnskaper fra Bibelen,

- og/eller fra en ond engel dersom man tror på engler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fordømmer stening av barn (og voksne). Det er så åpenbart at vi normale mennesker trenger faktisk ikke skrive det engang.

Det som dessverre er påfallende er at Grip fremdeles ikke har fordømt Israels drap på 20-30 barn. Akkurat like barbarisk som det som skjer i Iran.

"Alle fordømmer stening av barn (og voksne). Det er så åpenbart at vi normale mennesker trenger faktisk ikke skrive det engang."

Huff for en dobbeltmoral du har, Sør. På Livssynsforum skrev du at du ville stene mennesker til døde !

(Og når det er deg som vil gjøre slikt, kalles det ønske om selvtekt - det har ikke en gang noe med strafferettslige handlinger slik som for muslimene i Iran.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan beviser du at Mohammed stjal noe fra gamletestamentet? "

Jeg er ikke ute etter beviser. Det er kun min og mange andres antagelse, både kristnes og ikke-kristnes antagelse.

Muhammed levde ca. 600 år e.Kr. Bibelen ble skrevet flere hundre år før det. Altså kan Koranen kanskje ha noe av sin kilde fra Bibelen. Muhammed hadde høyst sannsynlig andre kilder også.

Men dersom antagelsen ikke er riktig, legger man enda mer vekt på det Muhammed må ha hørt fra sine samtidige og/eller hva den påståtte engelen skal ha fortalt Muhammed - det som senere ble nedskrevet i Koranen. (Ikke nedskrevet av Muhammed, men andre mennesker etter ham.).

Dersom noen tror at Muhammeds kilde kan være denne engelen (slik muslimene vanligvis tror) har de et forklaringsproblem: Der er f.eks. omtale av ting fra Bibelen som ikke stemmer og oppfordringer til Muhammed om spesielt ondskapsfulle handlinger. Derfor kan i så fall ikke budskapet ha vært fra Skaperen, men gitt av en ond engel.

Med andre ord:

- Noen idéer kan være stjålet fra Bibelen,

- hentet fra samtidige mennesker med noe kunnskaper fra Bibelen,

- og/eller fra en ond engel dersom man tror på engler.

For noe tøv, det nye testamentet omhandler Jesu, men ble ikke skrevet før lenge etter hans død. Den Bibelen vi leser igjen har vært omskrevet om igjen og igjen pga. oversettelser og endringer i språket. Det er store muligheter at jeg forstår mye mer enn deg av den Bibelen som først ble utgitt i Norge f.eks.

Ellers så fjerner jeg mer og mer fra kirken pga. den forakten overfor mennesker som den ofte viser, bl.a. homosexuelle. Når jeg sitter i en bibelgruppe og får høre at homosexualitet kommer fra djevelen, så er jeg sikker på at et menneske som sier slikt er selv djevelens verktøy. Å hevde seg på den måten er menneskeforakt, og når vedkommende forteller også om at det går an å be til Gud om hva som helst og hun hadde bevist det med å be Gud om tyggis og fått den. Ja da har ikke jeg mye å gjøre i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det ikke står til troende at det faktisk var en trykkfeil, selv om det faktisk forholder seg slik.

Ellers var jo "muslikeren" ikke så verst, om jeg må si det selv. Du sitter jo med det fårete fitteblikket ditt foran pc'en støtt og stadig, og prøver deg på det meste av kvinnekjønn, ikke sant?

I all verden... Fårete fitteblikk? Har du det bra? Merkelig måte å svare et hyggelig ment innlegg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all verden... Fårete fitteblikk? Har du det bra? Merkelig måte å svare et hyggelig ment innlegg på.

Vi liker jo et hardt, men nådeløst språk og din promiskuøse natur er jo allment kjent. Det er ingen skam, snarere en ære.

Er du blitt sensitiv på dine eldre dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet problem for meg å ta avstand fra de grusommheter som begge sider i midt-østen konflikten utfører.

Men det er like åndsvakt av deg hvis du ikke ser at disse to parter har noen vesensforskjeller som gjør at deres handlinger likevel er forskjellige.

Jeg har også flere ganger kritisert Israel for ikke å vise større velvilje og evne til å stoppe fremtidige bosettinger på okkuperte områder, og samtidig trekke seg ut fra deler av dem.

Annet som også virker åndsvakt her er din evne til tydligvis ikke å se at HVER gang noen bringer en aktuell, konkret og stygg sak på banen her, så skal Sør straks vende fokuset mot Israel og deres "grusomheter" - uansett hva det opprinnelige temaet er.

Forstår du ikke at det oppleves som både "ekstremt", dumt, provoserende og idiotisk - så sier det også litt om deg....

Her må vel begrepet 'åndssvakt' slå tilbake på det du skriver her. Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hva?

Evner du ikke å se forskjellene her, så er det noe du bare får fortsette å slite med Sør.

Til syvende og sist, så er det ditt problem - ene og alene.....

Nei, det er (var) problemet til de 20-30 ungene som Israel henrettet, samt familiene deres,, og som du gir f*en i.

Og til syvende og siste blir det faktisk Israels problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i forrige innlegg kortfattet om mitt syn på Israels bosettinger.

Men hovedpoenget mitt om dine innspill i denne tråden var også en del av det samme innlegget.

Og for å gjenta:

"Annet som også virker åndsvakt her er din evne til tydligvis ikke å se at HVER gang noen bringer en aktuell, konkret og stygg sak på banen her, så skal Sør straks vende fokuset mot Israel og deres "grusomheter" - uansett hva det opprinnelige temaet er.

Forstår du ikke at det oppleves som både "ekstremt", dumt, provoserende og idiotisk - så sier det også litt om deg.... "

Det sier vel hovedsakelig noe om deg. Og det er synd for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dokumentere dine - intill det er dokumentert - løgner om planlagte drap på palestinske barn?

Ja.

Israel planla okkupasjonen.

Drap av minst 20-30 unger er en helt forutsigbar konsekvens av en slik okkupasjon.

Ergo er det like planlagt som terroren mot WTC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden gjelder steining av ei ung jente i Iran.

Jeg skjønner jo dine motiver for spamming av tråden, men alminnelig høflighet tilsier at man bør starte egen tråd hvis man vil ha diskutert et annet tema.

Så du mener at vi skal la folk som deg få trakassere muslimer og jøder i fred?

Slik om enkelte ville for 70 år siden?

Beklager, Grip - men din antisemittisme er ikke stueren, og ikke akseptabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler om ei ung jente som skal steines av det muslimske skrekkveldet i Iran.

Det skulle bare mangle at man ikke "trakasserer" de ansvarlige for slike handlinger og et slikt samfunn.

Akkurat som du da bør trakasseres for din antisemittisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådens tema er truende steining av ei jente på 13 år. Som islamisthore og posørsosialist, forsøker du frenetisk å fjerne fokus fra dette horrible overgrep.

Selvsagt er døde barn i krigen i Israel uakseptabelt, selvsagt er Tysklands gassing av jøder forferdelig og hva skal vi si om Stalin? Ta gjerne med Vietnam også, og glem nå for all del ikke selvmordbomberne som angriper skoleunger i Israel.

Men denne oppramsingen hjelper jo ikke jenta i Iran?

Du skriver: "Selvsagt er døde barn i krigen i Israel uakseptabelt, selvsagt er Tysklands gassing av jøder forferdelig og hva skal vi si om Stalin?"

Nei, men både Stalin og nazistene er heldigvis historie, mens Israel fremdeles okkuperer palestinerenes landområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle fordømmer stening av barn (og voksne). Det er så åpenbart at vi normale mennesker trenger faktisk ikke skrive det engang."

Huff for en dobbeltmoral du har, Sør. På Livssynsforum skrev du at du ville stene mennesker til døde !

(Og når det er deg som vil gjøre slikt, kalles det ønske om selvtekt - det har ikke en gang noe med strafferettslige handlinger slik som for muslimene i Iran.)

Hvor skrev jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at vi skal la folk som deg få trakassere muslimer og jøder i fred?

Slik om enkelte ville for 70 år siden?

Beklager, Grip - men din antisemittisme er ikke stueren, og ikke akseptabel.

Å hevde at denne skriver har trakassert jøder, blir too much. Jeg er jo ofte blitt beskylt for det motsatte.

Ellers er det jo morsomt å se din bruk av ordet antisemittisme. De aller fleste knytter jo dette ordet til jødefientlighet, og denne betydningen har da også vært gjengs i hundre år, minst.

Du får imidlertid frem at du kjenner til ordets opprinnelse, som jo er knyttet til semittiske språk. Slik sett har du dekning for å legge både "palestinere" og jøder inn under begrepet "semitter". Og det kan du jo ha litt morro av, naturligvis.

...

I andre deler av Europa sliter jødene med antisemittisme, stort sett utført av muslimer og andre nazister.

Det er en trist utvikling, synes de fleste av oss...uten av jeg vil tillegge deg et slikt syn.

http://pub.tv2.no/nettavisen/dagensbilde/article293732.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hevde at denne skriver har trakassert jøder, blir too much. Jeg er jo ofte blitt beskylt for det motsatte.

Ellers er det jo morsomt å se din bruk av ordet antisemittisme. De aller fleste knytter jo dette ordet til jødefientlighet, og denne betydningen har da også vært gjengs i hundre år, minst.

Du får imidlertid frem at du kjenner til ordets opprinnelse, som jo er knyttet til semittiske språk. Slik sett har du dekning for å legge både "palestinere" og jøder inn under begrepet "semitter". Og det kan du jo ha litt morro av, naturligvis.

...

I andre deler av Europa sliter jødene med antisemittisme, stort sett utført av muslimer og andre nazister.

Det er en trist utvikling, synes de fleste av oss...uten av jeg vil tillegge deg et slikt syn.

http://pub.tv2.no/nettavisen/dagensbilde/article293732.ece

Du skriver: "Å hevde at denne skriver har trakassert jøder, blir too much."

Si meg, er det bedre å trakassere uskyldige muslimer enn å trakassere uskyldige jøder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Å hevde at denne skriver har trakassert jøder, blir too much."

Si meg, er det bedre å trakassere uskyldige muslimer enn å trakassere uskyldige jøder?

Jeg trakasserer ingen.

De som derimot bekjenner seg til en totalitær, svinsk ideologi som islam, må tåle kritikk fra denne kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakasserer ingen.

De som derimot bekjenner seg til en totalitær, svinsk ideologi som islam, må tåle kritikk fra denne kanten.

Tror du nazistene i 1930-årene innrømmet at de "trakasserte jøder"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...