Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Hvilken fundamentalistisk muslimsk sekt tilhører du, Sør ?

Jeg er ateist, og synes islam, kristendom og andre religioner er noe vrøvl.

I motsetning til deg har jeg dog en del kunnskap om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornekter du virkelig at det ikke var forutsigbart at masse uskyldige sivile ville bli drept av en slik handling?

Du kan gjerne basere svaret ditt på lignende israelske handlinger før.

Krigshandlinger vil åpenbart medføre tap av uskyldige menneskeliv. Det er en åpenbar konsekvens, vilket jeg også har sagt tidligere - både i denne og andre tråder.

Her kan du se resultatet av en vellykket Israelsk krigshandling:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/4195395.html

I følge nyhetssendingene på radio (NRK alltid nyheter) så fordømmes denne handlingen av "palestinere flest", og en rekke "uskyldige sivile palestinere" demonstrerer nå mot denne "ugjerning" utført av Israel.

Mannen som ble drept er skyldige i planleggingen av en rekke av selvmordsbombene som har rammet uskyldige israelske kvinner og barns liv. Han har utviklet og fremstillt mange av de bombene som benyttes - og også de raketter som tilfeldig har blitt skutt inn på Israels sivile bosatte områder.

Jeg gratulerer Israel med en vellykket aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åndssvake ved 'diskusjonene' deres er at de _alltid_ viser at *A* ikke på vilkår kan si at 'fy faen for noen svin israelere er som dreper palestinske barn i flyktningeleire' og at *B* ikke på vilkår kan si at 'fy faen for noen svin palestinere er som dreper israelske barn på busser'.

Hvis det mot formodning skulle skje, blir det bare såvidt nevnt i en latterlig liten bisetning.

Er det vanskelig, umulig, ikke ønskelig å ta fullstendig avstand fra begge parters grusomheter? På en gang? Klart og tydelig. Nå? Helst. Og i fulle setninger.

Det er intet problem for meg å ta avstand fra de grusommheter som begge sider i midt-østen konflikten utfører.

Men det er like åndsvakt av deg hvis du ikke ser at disse to parter har noen vesensforskjeller som gjør at deres handlinger likevel er forskjellige.

Jeg har også flere ganger kritisert Israel for ikke å vise større velvilje og evne til å stoppe fremtidige bosettinger på okkuperte områder, og samtidig trekke seg ut fra deler av dem.

Annet som også virker åndsvakt her er din evne til tydligvis ikke å se at HVER gang noen bringer en aktuell, konkret og stygg sak på banen her, så skal Sør straks vende fokuset mot Israel og deres "grusomheter" - uansett hva det opprinnelige temaet er.

Forstår du ikke at det oppleves som både "ekstremt", dumt, provoserende og idiotisk - så sier det også litt om deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Hvis det er riktig at Israel planlagt og med viten og vilje har tatt livet av 20-30 palestinske barn - og samtidig hatt det som primært mål for aksjonen - så skal jeg være den første til å fordømme Israel for det."

Det er da irrelevant hva målet var, så lenge det er like forutsigbart at det vil skje som å styrte fly inn i WTC vil drepe sivile.

Begge er terrorhandlinger, uansett hva terroristene påstår er "hensikten"

Som sagt tidligere - din definisjon av terrorhandlinger, medfører at alle krigshandlinger som medfører tap av sivile liv er terrorhandlinger.

Basert på en slik forenklet oppfatning av virkligheten, uten evne til å differensiere mål, handling og resultat, så er det hensiktsløst å forsøke å føre en saklig diskusjon med deg.

Dog er det hensiktsmessig gjennom slike diskusjoner å vise hvilken fanatiker du faktisk er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bortforklarer og unnskylder konsekvent israelsk terrorisme som helt opplagt fører til drap på 20-30 helt uskyldige barn.

Jeg refererer til tidligere innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krigshandlinger vil åpenbart medføre tap av uskyldige menneskeliv. Det er en åpenbar konsekvens, vilket jeg også har sagt tidligere - både i denne og andre tråder.

Her kan du se resultatet av en vellykket Israelsk krigshandling:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/4195395.html

I følge nyhetssendingene på radio (NRK alltid nyheter) så fordømmes denne handlingen av "palestinere flest", og en rekke "uskyldige sivile palestinere" demonstrerer nå mot denne "ugjerning" utført av Israel.

Mannen som ble drept er skyldige i planleggingen av en rekke av selvmordsbombene som har rammet uskyldige israelske kvinner og barns liv. Han har utviklet og fremstillt mange av de bombene som benyttes - og også de raketter som tilfeldig har blitt skutt inn på Israels sivile bosatte områder.

Jeg gratulerer Israel med en vellykket aksjon.

Du skriver: "Krigshandlinger vil åpenbart medføre tap av uskyldige menneskeliv. Det er en åpenbar konsekvens, vilket jeg også har sagt tidligere - både i denne og andre tråder."

Takk. Akkurat like åpenbar som steningen av jenten i Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet problem for meg å ta avstand fra de grusommheter som begge sider i midt-østen konflikten utfører.

Men det er like åndsvakt av deg hvis du ikke ser at disse to parter har noen vesensforskjeller som gjør at deres handlinger likevel er forskjellige.

Jeg har også flere ganger kritisert Israel for ikke å vise større velvilje og evne til å stoppe fremtidige bosettinger på okkuperte områder, og samtidig trekke seg ut fra deler av dem.

Annet som også virker åndsvakt her er din evne til tydligvis ikke å se at HVER gang noen bringer en aktuell, konkret og stygg sak på banen her, så skal Sør straks vende fokuset mot Israel og deres "grusomheter" - uansett hva det opprinnelige temaet er.

Forstår du ikke at det oppleves som både "ekstremt", dumt, provoserende og idiotisk - så sier det også litt om deg....

Du skriver: "Men det er like åndsvakt av deg hvis du ikke ser at disse to parter har noen vesensforskjeller som gjør at deres handlinger likevel er forskjellige."

Selvsagt.

Israel bedriver ulovlig okkupasjon av andre folks landområder. (Opplest og vedtatt i FN.)

Palestinerene forsvarer seg mot dette. Enkelte (inidviduelle grupper) synker dessverre ned på Israels nivå, og bedriver terror mot sivilbefolkningen i Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere - din definisjon av terrorhandlinger, medfører at alle krigshandlinger som medfører tap av sivile liv er terrorhandlinger.

Basert på en slik forenklet oppfatning av virkligheten, uten evne til å differensiere mål, handling og resultat, så er det hensiktsløst å forsøke å føre en saklig diskusjon med deg.

Dog er det hensiktsmessig gjennom slike diskusjoner å vise hvilken fanatiker du faktisk er:-)

Den eneste fanatikeren her er deg, som bortforklarer planlagte drap på 20-30 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør er en fundamentalistisk ateist:-)

Man kan faktisk ikke være fundamentalistisk (i betydningen ekstrem) innen ateisme.

Mangler man tro så mangler man tro. Det går ikke an å "mer enn mangle tro".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Krigshandlinger vil åpenbart medføre tap av uskyldige menneskeliv. Det er en åpenbar konsekvens, vilket jeg også har sagt tidligere - både i denne og andre tråder."

Takk. Akkurat like åpenbar som steningen av jenten i Iran.

Takk for hva?

Evner du ikke å se forskjellene her, så er det noe du bare får fortsette å slite med Sør.

Til syvende og sist, så er det ditt problem - ene og alene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden handler om trakassering av uskyldige muslimer, akkurat som lignende påskudd ble brukt i 1930-årene mot jøder.

Ingen forskjell.

Tråden handler om ei ung jente som skal steines av det muslimske skrekkveldet i Iran.

Det skulle bare mangle at man ikke "trakasserer" de ansvarlige for slike handlinger og et slikt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint hvis du kan holde deg til tema, istedet for å kjøre diskusjonen i grøften. Som vanlig.

Trådens tema er truende steining av ei jente på 13 år. Som islamisthore og posørsosialist, forsøker du frenetisk å fjerne fokus fra dette horrible overgrep.

Selvsagt er døde barn i krigen i Israel uakseptabelt, selvsagt er Tysklands gassing av jøder forferdelig og hva skal vi si om Stalin? Ta gjerne med Vietnam også, og glem nå for all del ikke selvmordbomberne som angriper skoleunger i Israel.

Men denne oppramsingen hjelper jo ikke jenta i Iran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig okkupasjon av andre folks landområder, og massedrap på sivile, er terrorisme.

Hvis Egypt hadde okkupert Israel og drept 20-30 uskyldige barn, tenker jeg nok at din linje ville vært en helt annen.

Tråden gjelder steining av ei ung jente i Iran.

Jeg skjønner jo dine motiver for spamming av tråden, men alminnelig høflighet tilsier at man bør starte egen tråd hvis man vil ha diskutert et annet tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

Det er ikke bare vanskelig å forstå det er rent ut sagt umulig, og så dette med far og sønn. Gud er ikke hankjønn for meg, denne hankjønnsguden er noe mannfolk fant på etter at de begynte å herske over kvinnene. Før var Gud hunkjønn. Gud er den gode makten og ikke en mann som avler en sønn. Gud er ikke personliggjort og bruker ikke ord, og hvilket språk snakket 'han'?

Gud snakker nok alle språk, og forstår alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Men det er like åndsvakt av deg hvis du ikke ser at disse to parter har noen vesensforskjeller som gjør at deres handlinger likevel er forskjellige."

Selvsagt.

Israel bedriver ulovlig okkupasjon av andre folks landområder. (Opplest og vedtatt i FN.)

Palestinerene forsvarer seg mot dette. Enkelte (inidviduelle grupper) synker dessverre ned på Israels nivå, og bedriver terror mot sivilbefolkningen i Israel.

Jeg skrev i forrige innlegg kortfattet om mitt syn på Israels bosettinger.

Men hovedpoenget mitt om dine innspill i denne tråden var også en del av det samme innlegget.

Og for å gjenta:

"Annet som også virker åndsvakt her er din evne til tydligvis ikke å se at HVER gang noen bringer en aktuell, konkret og stygg sak på banen her, så skal Sør straks vende fokuset mot Israel og deres "grusomheter" - uansett hva det opprinnelige temaet er.

Forstår du ikke at det oppleves som både "ekstremt", dumt, provoserende og idiotisk - så sier det også litt om deg.... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste fanatikeren her er deg, som bortforklarer planlagte drap på 20-30 barn.

Kan du dokumentere dine - intill det er dokumentert - løgner om planlagte drap på palestinske barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ikke være fundamentalistisk (i betydningen ekstrem) innen ateisme.

Mangler man tro så mangler man tro. Det går ikke an å "mer enn mangle tro".

Selvfølgelig kan man være ekstrem ateist - som man kan være moderat ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...