Gå til innhold

"Allah er stor."


Grip

Anbefalte innlegg

Tror du nazistene i 1930-årene innrømmet at de "trakasserte jøder"?

Det vet jeg ikke. Imidlertid har alle som er opptatt av likeverd, frihet og demokrati en plikt til å ta avstand fra den islamske pesten, som er i fremgang over hele verden.

Ofrene ligger strødd etter svineriet, og det er først og fremst kvinner, barn og unge som lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    83

  • Goliath

    42

  • Grip

    20

  • Stef1365380764

    14

Mest aktive i denne tråden

Det vet jeg ikke. Imidlertid har alle som er opptatt av likeverd, frihet og demokrati en plikt til å ta avstand fra den islamske pesten, som er i fremgang over hele verden.

Ofrene ligger strødd etter svineriet, og det er først og fremst kvinner, barn og unge som lider.

Og akkurat det du skriver, var det nazistene på 1930-årene sa om jødene.

Ingen som helst forskjell.

Du bedriver akkurat det samme mot muslimene som skjedde på 1930-tallet mot jødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skrev jeg dette?

til sør: "På Livssynsforum skrev du at du ville stene mennesker til døde ! "

Sør: "Hvor skrev jeg dette?"

Livssynsforum, som sagt. Sjokket var temmelig stort den gang.

Og i ettertid ble du minnet om det flere ganger ! Så du trenger ikke å late som det

aldri har skjedd.

Uansett om det var ment som fleip eller i fullt alvor, er det likevel

graverende. Var det fleip, er det omtrent som å gå inn i en bank å brøle "ran !".

Du får ha meg unnskyldt, Sør. Jeg liker ikke skrivingen din. Liker ikke det du

skriver om uroen i Midt-Østen heller. Etter min mening har mye av skrivingen din et

understatement av forakt mot jøder generellt.

Mange her på DOL får merke forakten din. Har noen andre meninger enn deg, tillegger

du dem ofte meninger, egenskaper og motiver de absolutt ikke vil vedstå seg. Utsagn

folk kommer med, trekker du gjerne ut sammenhengen og misbruker det til noe helt annet.

Mange med andre meninger enn deg blir gjerne stemplet av deg som kunnskapsløse. Eller

du påstår at de ikke tenker selv bare fordi de er enig med noen du ikke er enig med.

Hvor grov går det an å være ? Velmente hint eller humoristiske utsagn om at du går for

langt, tåler du ikke. Hva plager deg egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til sør: "På Livssynsforum skrev du at du ville stene mennesker til døde ! "

Sør: "Hvor skrev jeg dette?"

Livssynsforum, som sagt. Sjokket var temmelig stort den gang.

Og i ettertid ble du minnet om det flere ganger ! Så du trenger ikke å late som det

aldri har skjedd.

Uansett om det var ment som fleip eller i fullt alvor, er det likevel

graverende. Var det fleip, er det omtrent som å gå inn i en bank å brøle "ran !".

Du får ha meg unnskyldt, Sør. Jeg liker ikke skrivingen din. Liker ikke det du

skriver om uroen i Midt-Østen heller. Etter min mening har mye av skrivingen din et

understatement av forakt mot jøder generellt.

Mange her på DOL får merke forakten din. Har noen andre meninger enn deg, tillegger

du dem ofte meninger, egenskaper og motiver de absolutt ikke vil vedstå seg. Utsagn

folk kommer med, trekker du gjerne ut sammenhengen og misbruker det til noe helt annet.

Mange med andre meninger enn deg blir gjerne stemplet av deg som kunnskapsløse. Eller

du påstår at de ikke tenker selv bare fordi de er enig med noen du ikke er enig med.

Hvor grov går det an å være ? Velmente hint eller humoristiske utsagn om at du går for

langt, tåler du ikke. Hva plager deg egentlig ?

Hadde du noe seriøst å bidra med, eller forblir det bare vrøvl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akkurat det du skriver, var det nazistene på 1930-årene sa om jødene.

Ingen som helst forskjell.

Du bedriver akkurat det samme mot muslimene som skjedde på 1930-tallet mot jødene.

Det vet jeg ikke.

Men når det gjelder fellesskap med nazister fra 2. verdenskrig, er det vel ingen her som har mer til felles med dem, enn akkurat sør.

Som uoppstoppelig angriper alt og alle som drister seg til å forsvare Israels kamp for å få lov til å eksistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til sør: "På Livssynsforum skrev du at du ville stene mennesker til døde ! "

Sør: "Hvor skrev jeg dette?"

Livssynsforum, som sagt. Sjokket var temmelig stort den gang.

Og i ettertid ble du minnet om det flere ganger ! Så du trenger ikke å late som det

aldri har skjedd.

Uansett om det var ment som fleip eller i fullt alvor, er det likevel

graverende. Var det fleip, er det omtrent som å gå inn i en bank å brøle "ran !".

Du får ha meg unnskyldt, Sør. Jeg liker ikke skrivingen din. Liker ikke det du

skriver om uroen i Midt-Østen heller. Etter min mening har mye av skrivingen din et

understatement av forakt mot jøder generellt.

Mange her på DOL får merke forakten din. Har noen andre meninger enn deg, tillegger

du dem ofte meninger, egenskaper og motiver de absolutt ikke vil vedstå seg. Utsagn

folk kommer med, trekker du gjerne ut sammenhengen og misbruker det til noe helt annet.

Mange med andre meninger enn deg blir gjerne stemplet av deg som kunnskapsløse. Eller

du påstår at de ikke tenker selv bare fordi de er enig med noen du ikke er enig med.

Hvor grov går det an å være ? Velmente hint eller humoristiske utsagn om at du går for

langt, tåler du ikke. Hva plager deg egentlig ?

Sørs jødehat er gammelt nytt.

Det gir seg utslag til full støtte (dog indirekte) til alle angrep mot Israel, også sivile. Og det gir seg utslag i harde angrep på alt og alle som drister seg til å forsvare Israel og jødene.

Dette gjelder helt uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke.

Men når det gjelder fellesskap med nazister fra 2. verdenskrig, er det vel ingen her som har mer til felles med dem, enn akkurat sør.

Som uoppstoppelig angriper alt og alle som drister seg til å forsvare Israels kamp for å få lov til å eksistere.

Nazistene angrep (som deg) en uskyldig folkegruppe. Det de gjorde ville vært like jævlig om den gruppen var jøder, muslimer eller portugisere.

Jeg kritiserer *handlingene* av en *stat* som okkuperer et annet folks landområder, og dreper uskyldige sivile.

Dine "argumenter" og handlemåte er faktisk helt på linje med det som skjedde i bl.a. Tyskland i 1930-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørs jødehat er gammelt nytt.

Det gir seg utslag til full støtte (dog indirekte) til alle angrep mot Israel, også sivile. Og det gir seg utslag i harde angrep på alt og alle som drister seg til å forsvare Israel og jødene.

Dette gjelder helt uten unntak.

Sånn rent bortsett fra at jeg (stikk imot de løgnene du skriver) har fordømt angrep på sivile israelere gjentatte ganger.

Å fremstille saklig kritikk av Israels ulovlige okkupasjon som jødehat (noe det åpenbart ikke er), er å ufarliggjøre ordet "jødehat". Igjen ser vi at du bedriver antisemittisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker jo et hardt, men nådeløst språk og din promiskuøse natur er jo allment kjent. Det er ingen skam, snarere en ære.

Er du blitt sensitiv på dine eldre dager?

Jeg er følelsesløs som alltid. Men jeg innrømmer at jeg begynte å lure på hva den der skulle bety. Men er det sånn sett så er det selvfølgelig i orden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er (var) problemet til de 20-30 ungene som Israel henrettet, samt familiene deres,, og som du gir f*en i.

Og til syvende og siste blir det faktisk Israels problem.

henrettet....?

Interessant fortolkning og bruk av dette begrepet Sør.

Kan du dokumentere dine sterke påstander, eller skal vi bare fortsette å anta at det er dine sedvanlige løgner for å sverte de du ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel hovedsakelig noe om deg. Og det er synd for deg.

Jeg håper da at det sier noe om meg også. Og det ville vært "ille" for meg hvis du gav meg noen som helst annen karakteristikk enn den du alltid gjør.

For da ville jeg vært nødt til å tenke meg grundig om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Israel planla okkupasjonen.

Drap av minst 20-30 unger er en helt forutsigbar konsekvens av en slik okkupasjon.

Ergo er det like planlagt som terroren mot WTC.

"Interessant" logikk....

Rene henrettelser er jo andre begreper du bruker om det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vel begrepet 'åndssvakt' slå tilbake på det du skriver her. Makan.

Nå var det du som bragte begrepet "åndsvakt" på banen her, i forbindelse med at "noen" hadde skevet noe som du var uenig i.

Jeg syntes det var helt på sin plass å vise deg speilet.

Makan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nazistene angrep (som deg) en uskyldig folkegruppe. Det de gjorde ville vært like jævlig om den gruppen var jøder, muslimer eller portugisere.

Jeg kritiserer *handlingene* av en *stat* som okkuperer et annet folks landområder, og dreper uskyldige sivile.

Dine "argumenter" og handlemåte er faktisk helt på linje med det som skjedde i bl.a. Tyskland i 1930-årene.

Grips kritikk her gjelder en stats grove overgrep og forbrytelse utført mot en 13 årig jente - slik vi ser den samme staten gang på gang gjør det også mot andre.

Hva gjør din kritikk av staten Israel i så fall noe "bedre" enn Grips kritikk av staten Iran?

Opplys meg Sør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Selvsagt er døde barn i krigen i Israel uakseptabelt, selvsagt er Tysklands gassing av jøder forferdelig og hva skal vi si om Stalin?"

Nei, men både Stalin og nazistene er heldigvis historie, mens Israel fremdeles okkuperer palestinerenes landområder.

Irans prestevelde er ikke historie, og det er det denne tråden handler om.

Forøvrig er det du som vanligvis kommer trekkende med Tyskland og Hitler som vi alle er enige i at for lengst er historie.

Men det er merkelig at det for deg kun er historie når andre bringer det på banen, men helt relevant når du selv bruker det.

Nok et godt eksempel på de store logiske brister du viser i de fleste av dine argumentasjonsrekker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men kan ikke "mer enn ikke tro".

Så lenge ingen faktisk vet, så vil det å ikke tro også være å tro - om enn ikke i religiøs forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

Din uvitenhet er rett og slett underholdende.

Allah er det arabiske ordet for Gud. Kristne som ber på arabisk, ber til Allah.

Dette er samme gud som står beskrevet i det gamle testamentet.

For øvrig er det vel opp til muslimene å vedta hvilken gud til tilber, og ikke deg. Hvis de tilber Gud, hvordan skal du stoppe dem?

Allah er ikke gud.

Å tilbe allah er det samme som å tilbe Zeus (Gresk gud). Ingen av dem finnes. Det er det som er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stef1365380764

Men hvis Gud har fortalt noe til noen så må de ha forstått det på sitt språk, og tolket det utfra sine forutsetninger. Kanskje det er kulturforskjeller mellom Gud og menneskene også? Kvinner er mye dyktigere i språk så da heller jeg enda mer mot at Gud er kvinnelig ånd.

Er alle kvinner bedre i språk? Hvor har du det fra? Er det noe du har tolket ut ifra en tekst du har lest et sted, eller er det en universiell sannhet? Er det Gud som har fortalt deg det? Hvor tar du det fra? At kvinner er bedre enn menn i språk er sprøyt! Vås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allah er ikke gud.

Å tilbe allah er det samme som å tilbe Zeus (Gresk gud). Ingen av dem finnes. Det er det som er trist.

Jo, de tilber samme gud som de kristne.

At du mener de tilber en annen gud er selvsagt underholdene, men ikke videre seriøst.

At verken Gud, Allah, Zeus eller noen annen gud eksisterer gjør det jo bare dobbelt morsomt. Det blir som å diskutere om Julenissens reinsdyrhold er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle kvinner bedre i språk? Hvor har du det fra? Er det noe du har tolket ut ifra en tekst du har lest et sted, eller er det en universiell sannhet? Er det Gud som har fortalt deg det? Hvor tar du det fra? At kvinner er bedre enn menn i språk er sprøyt! Vås!

Jeg har ingen direkte linje til Gud, og h*n har ikke fortalt meg noen ting. Igjennom århundrer eller årtusener har den hankjønnsguden favorisert menn.

Min egen erfaring etter å ha bodd i flere land og lært flere språk er at kvinner lærer lettere språk enn menn, det er også min erfaring som lærer. Du kan ikke bevise at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...