Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Drit i tallet 72.

Du må da forstå at ei dame som ser ut som ei pære, går i treningsbukse 24/7, går med all for stor T-skjorte og ser elendige TV program som Ricky Lake og BigBrother døgnet rundt ikke gjør meg spesielt lysten.

Det finnes garrantert damer som har samme vekt og høyde som henne som jeg ville funnet enormt sexy.

Bare for å illustrer. "Farmen" Live tipper jeg har omtrent samme vekten og høyden som samboeren. (tittet i Se & Hør for å finne en lignende person)

Du skrev: "Jeg mener problemet ligger at hun har lagt på seg de siste tre årene. Hun er ikke lenger den søte lille brunetten med stram rumpe."

Videre: "men jeg syns det er for jevlig å må si til henne at hun er blitt for feit til at jeg har lyst på henne"

Med andre ord - det er du som har trukket vekten inn i dette.

Jeg vil også tippe at ÅRSAKEN til at hun gjør det hun gjør, faktisk er en reaksjon på at du er så umoden i relasjon til kroppen hennes:

Se bare hva du selv skrev:"Blir frustert av å gå på byen når jeg ser alle de flotte damene med sinnsyk bra kropp."

Fortsetter under...

• Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Dorthe

61

• Prozak

54

• SiniBad

39

Mest aktive i denne tråden

Men hvordan kan DU vite, at det bare dreier seg om noen kilo da?

Hun er jo ganske lita.

Det virker på meg som jenta ikke orker å bevege på seg, og da stopper nok ikke vekten å øke heller.

Mange i Norge har det problemet i dag.

Det synes jeg er alvorlig.

Jo, men du kan ikke *vite* hvorfor hun plutselig er blitt slik.

Jeg tipper på at det nettopp er en reaksjon på holdningene som blir fremvist i denne tråden. Les også innlegget mitt. "alle de flotte damene med sinnsyk bra kropp" så ser du hva jeg mener.

Med vennlig hilsen

Jeg har faktisk prøvd endel ting men så passer det ikke for meg likevel. Like kjedelig hver gang.

Du kunne ta opp skyting som sportsgren!

Ligg på lur bak gardinet, og plukk ut noen tilfeldig forbipasserende. Det er mye man kan gjøre i komforten av sitt eget hjem! ;-)

Med vennlig hilsen

Du skrev: "Jeg mener problemet ligger at hun har lagt på seg de siste tre årene. Hun er ikke lenger den søte lille brunetten med stram rumpe."

Videre: "men jeg syns det er for jevlig å må si til henne at hun er blitt for feit til at jeg har lyst på henne"

Med andre ord - det er du som har trukket vekten inn i dette.

Jeg vil også tippe at ÅRSAKEN til at hun gjør det hun gjør, faktisk er en reaksjon på at du er så umoden i relasjon til kroppen hennes:

Se bare hva du selv skrev:"Blir frustert av å gå på byen når jeg ser alle de flotte damene med sinnsyk bra kropp."

Ja, det enkleste hadde vel vært å blitt muslimer hele gjengen slik at vi ikke hadde noe å sammenligne med.(burka) Da slipper man å oppdage at bart ikke er normalt på damer. :-)

Jeg mener ikke at hun er feit (Erna er feit), men at kroppen hennes har forandret seg slik at jeg har mistet lysten på sex med henne. Beklager at jeg nevnte 72kg, da ikke det var poenget.

Jeg tipper på at det nettopp er en reaksjon på holdningene som blir fremvist i denne tråden. Les også innlegget mitt. "alle de flotte damene med sinnsyk bra kropp" så ser du hva jeg mener.

Med vennlig hilsen

Problemet med denne konkluksjonen din er jo at hun ikke var slik før og at det startet når vi kjøpte leilighet i lag. Jeg hadde ikke noe å klage på tidligere.

Så hvorfor skulle hun legge på seg pga av noe jeg kom til å mene etter hun la på seg. Tenk på det du.

Ja, det enkleste hadde vel vært å blitt muslimer hele gjengen slik at vi ikke hadde noe å sammenligne med.(burka) Da slipper man å oppdage at bart ikke er normalt på damer. :-)

Jeg mener ikke at hun er feit (Erna er feit), men at kroppen hennes har forandret seg slik at jeg har mistet lysten på sex med henne. Beklager at jeg nevnte 72kg, da ikke det var poenget.

Hei,

Jo, men hva tror du selv er årsaken til at en ellers "normal kvinne" plutselig begynner å oppføre seg slik som du beskriver?

Hun har da neppe satt seg ned og tenkt "nå ønsker jeg å bli fet"?

Jeg har et par forslag:

1) Hun er deprimert.

2) Hun har forstått at hun aldri kan konkurrere med de "spretne 18 åringene", og har gitt opp.

3) Hun reagerer/protesterer mot all fokuset på kroppen hennes.

4) Hun føler seg ulekker, og "gir opp".

Jeg tror du må innse (og kanskje du allerede gjør det) hvor skadelig/nedbrytende din holdning kan være/oppfattes. Trolig sliter hun masse med sitt selvbilde, og da må du (som partneren hennes) hjelpe henne med å bygge det opp, istedet for å rive det ned.

I tillegg til det, kan du gå aktivt inn for å finne det attraktive med den kroppen hun har nå, for den er helt sikkert flott på sin måte.

Med vennlig hilsen

Annonse

Du kunne ta opp skyting som sportsgren!

Ligg på lur bak gardinet, og plukk ut noen tilfeldig forbipasserende. Det er mye man kan gjøre i komforten av sitt eget hjem! ;-)

Med vennlig hilsen

Fy, jeg er pasifist og har aldri rørt et våpen og det er faktisk helt sant og helt alvor.

Egentlig har jeg mest lyst å lære å danse tango men da trenger jeg en stødig kar.

Problemet med denne konkluksjonen din er jo at hun ikke var slik før og at det startet når vi kjøpte leilighet i lag. Jeg hadde ikke noe å klage på tidligere.

Så hvorfor skulle hun legge på seg pga av noe jeg kom til å mene etter hun la på seg. Tenk på det du.

Hei,

Jeg har svart deg ovenfor, men til det du spør om her:

Jeg antar at holdningen din (altså, fokus på kroppen) var den samme før. Det er dette fokuset som er skadelig, fordi hun kan ikke nyte noenting lengre. Hver gang hun spiser så blir det noe negativt.

Med vennlig hilsen

Fy, jeg er pasifist og har aldri rørt et våpen og det er faktisk helt sant og helt alvor.

Egentlig har jeg mest lyst å lære å danse tango men da trenger jeg en stødig kar.

Kanskje du kunne lene deg ut vinduet og rope: "Bang bang" da? ;-)

===

Tango er flott. Jeg var i Buenos Aires for akkurat 10 år siden.

Med vennlig hilsen

"Når en persom er kraftig overvektig, så sier det mye om en personen,og livstilen. Det kan være like mye det som irriterer som selve vekten."

Eller det kan si mye om genene. som er noe en person har null kontroll over selv. Det er stort sett alltid både flere grunner til at ting er som de er, samt flere sider av hver grunn.

"........................."

"Eller det kan si mye om genene. som er noe en person har null kontroll over selv."

Jo det er sant, men ikke i dette tilfelle. Slik jeg forstår det, var hun slank før, men har sluttet å ta vare på kroppen sin og dermed blitt større.

Jeg må bare le når jeg leser alle de sure reaksjonene på dine hjertesukk her.

Vent to måneder. Skriv et nesten likelydende inlegg med et kvinnelig nick, hvor du forteller om hvordan den sportslige velpropasjonerte mannen din i det siste har forandret seg til en bleikfeit svett gris som ligger i helsetrøya foran Tv'en hele dagen.

Jeg GARANTERER at sympatierklæringene vil strømme inn, sammen med oppfordringen om å finne seg en annen mann snartest!

Denne tråden må være et prakteksempel på hvor kort likestillingen egentlig har kommet, og den dobbelmoral som hersker fortsatt.

hehe er litt enig med deg der.

"Eller det kan si mye om genene. som er noe en person har null kontroll over selv."

Jo det er sant, men ikke i dette tilfelle. Slik jeg forstår det, var hun slank før, men har sluttet å ta vare på kroppen sin og dermed blitt større.

Alternativt, har hun bare blitt større, av helt andre årsaker.

At man veier 72 kg er faktisk ikke det samme som at man har sluttet å ta vare på kroppen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Jo, men hva tror du selv er årsaken til at en ellers "normal kvinne" plutselig begynner å oppføre seg slik som du beskriver?

Hun har da neppe satt seg ned og tenkt "nå ønsker jeg å bli fet"?

Jeg har et par forslag:

1) Hun er deprimert.

2) Hun har forstått at hun aldri kan konkurrere med de "spretne 18 åringene", og har gitt opp.

3) Hun reagerer/protesterer mot all fokuset på kroppen hennes.

4) Hun føler seg ulekker, og "gir opp".

Jeg tror du må innse (og kanskje du allerede gjør det) hvor skadelig/nedbrytende din holdning kan være/oppfattes. Trolig sliter hun masse med sitt selvbilde, og da må du (som partneren hennes) hjelpe henne med å bygge det opp, istedet for å rive det ned.

I tillegg til det, kan du gå aktivt inn for å finne det attraktive med den kroppen hun har nå, for den er helt sikkert flott på sin måte.

Med vennlig hilsen

min første tanke er at hun ikke gidder å bry seg om kroppen lenger da vi har kjøpt leilighet i lag og det ikke er så enkelt for meg lenger å stikke av fra henne.

Selvsagt har hun svært mange gode sider. Hun tar svært godt vare på meg og passer bestandig på at jeg ikke mangler noe. Hun har i tillegg et meget søt ansikt (det var det som gjorde at jeg ble forelsket i henne)

Men det kan jo hende du er inne på noe. Jeg har bestandig vært veldig kroppsfiksert og svært opptatt av pene damer noe som hun vet så meget godt. Men når hun åpen sier til meg at hun mener jeg er den perfekte for henne, så kan jeg ikke forstå at hun skal sløve så mye. Sjansen for at jeg en dag bare finnet ut at ensomhet er best bare øker dag for dag. (det er tross alt bedre å ikke å ha sex uten dame enn å ikke å ha sex med dame)

At man veier 72 kg er faktisk ikke det samme som at man har sluttet å ta vare på kroppen.

Med vennlig hilsen

For alt jeg vet så kan hun være 80. jeg har ikke veid henne selv. :-)

Jeg skrev mitt første innlegg i går på dette nettstedeg. Jeg skjønner jeg traff et sårt punkt hos deg. Jeg har ikke kritisert kroppen din for jeg har ikke det minste peiling på hvordan du ser ut, men enkelte fordommer kan man få utifra svarene dine.

Hvis ikke du er voksen nok til å innse at i dagens verden så er utseendet alt i et forhold. Det er jo greit at partneren har vett i hodet, men etter noen år så har man gjennomdiskutert alt til det kjedelige så da gjenstår bare sex. Så over tid teller utseendet bare mer.

Den forrige dame dumpet jeg faktisk fordi kompisene mine syns hun var så stygg. Om hun var smart eller ikke har jeg ikke noen formening om da jeg ikke vil dømme folk utifra noe de ikke kan gjøre noe med.

du dumpet eksen fordi vennene dine synes hun var stygg? kanskje på tide å få seg nye venner da, ikke ny kjæreste.

Med vennlig hilsen

"At man veier 72 kg er faktisk ikke det samme som at man har sluttet å ta vare på kroppen."

Nei det er det selvfølgelig ikke, mange som veier det og bærer vekten kjempe bra. Men det virker som hun har det i dette tilfelle. Ikke trener og sitter bare i sofaen i joggebukse 24/7 og ser på tv?

"Når en persom er kraftig overvektig, så sier det mye om en personen,og livstilen. Det kan være like mye det som irriterer som selve vekten."

Eller det kan si mye om genene. som er noe en person har null kontroll over selv. Det er stort sett alltid både flere grunner til at ting er som de er, samt flere sider av hver grunn.

"........................."

Genene kan selvsagt spille en rolle.

Det er mye som kan gå i arv.F.eks hvor mye man beveger seg.

Stort sett så finnes det en logisk forklarng på overvekt.

Med vennlig hilsen

Total ansvarsfraskrivelse altså.

Jeg tror neppe at han i utgangspunktet har gjort henne lat og tjukk.

Han var jo fornøyd med henne slik hun VAR.

Det er nå han ikke er fornøyd.

Jeg vet ikke om han snakker til henne på en hyggelig måte, men hvis han gjør det,og sliter med å få henne opp av sofakroken, så kan jeg forstå han.

Jeg ville ha følt meg ganske oppgitt.Jeg tror det ville gjort meg litt deprimert faktisk.

De har ikke barn sammen ennå.De er unge. Han begynner å vel å lure på hvor dette vil bære, når det starter allerede nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...