Gå til innhold

Anbefalte innlegg

med bimbo mente jeg utseendemessig. Som jeg tidligere skrev i en annen post så ser jeg ingen sammenheng mellom utseende og intelligens.

Mulig at jeg har en helt feil kompisgjeng som har påvirket meg i mitt syn på hva som er viktig. (han ene er typen til en av fjorårets Miss Norway finalister), mens de fleste andre er rundbrennere som høvler over 2-3 stykker hver helg.

La ihvertfall ikke slike kamerater påvirke deg.

Fortsetter under...

• Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Dorthe

61

• Prozak

54

• SiniBad

39

Mest aktive i denne tråden

Politikk er snervert, ja. Selfølgelig en nødvendighet at noen er politisk aktive, men det medfører nødvendigvis en sneverhet som jeg ikke har sansen for.

"............................"

At du selv ikke har sansen for politikk får så være, men jeg stusser litt på at du vil legge så sterke føringer for hva din partner skal interessere seg for og ikke.

La oss si at du treffer ei dame midt på sommeren. Dere blir pangforelsket og har det helt topp.

Så kommer september, og da sier hun i forbifarten at hun skal på et møte, hun sitter nemlig i det lokale kommunestyret/bystyret.

Ville du da gjøre det slutt?

Clue1365380406

Er det min intelligens du betviler?

Har jeg tråkket på et ømt punkt eller noe?

Er du en av dem som oppholder deg timesvis på helsestudio kanskje?

Jeg tror nok også jeg betviler intelligensen til kvinner som bruker timesvis på frisør/manikyr/

hårfjerning/pedikyr osv. osv. Det har liksom noe med hvilket fokus de har.

Jeg er en av de som er på helsestudio så og si hver dag.

Men jeg synes ikke det er lite intelligent av meg å bruke en time om dagen på å trene og holde kroppen min i form.

Jeg LIKER å ha en veltrent kropp, og det samme gjør mange andre, i tillegg til at det er en helsemessig investering.

Det er vel heller lite intelligent å ikke bruke tid på trening, synes jeg!

Synes heller ikke det vitner om lite intelligens å ellers bruke tid på utseendet sitt fordi man vil se bra ut.

En kan godt ha fokus på mye annet i tillegg.

fei1365380229

Jeg er en av de som er på helsestudio så og si hver dag.

Men jeg synes ikke det er lite intelligent av meg å bruke en time om dagen på å trene og holde kroppen min i form.

Jeg LIKER å ha en veltrent kropp, og det samme gjør mange andre, i tillegg til at det er en helsemessig investering.

Det er vel heller lite intelligent å ikke bruke tid på trening, synes jeg!

Synes heller ikke det vitner om lite intelligens å ellers bruke tid på utseendet sitt fordi man vil se bra ut.

En kan godt ha fokus på mye annet i tillegg.

Det var satt litt på spissen da :)

Jeg har bare møtt endel som er overfokusert på utseende og omtrent bare snakker om det.

Selvfølgelig er man ikke mindre intelligent selvom man trener, jeg prøver også å trene litt hver dag, de dagene formen er okey. Har kjøpt spinningsykkel og sykler som en galning i stua :)

Men jeg innrømmer at jeg kanskje ikke er noe typisk kvinnfolk, hater shopping bl.a. Syns også det er litt slitsomt med folk som ikke snakker om annet enn slanking og utseende.

Ja, men hvis holdningen er at enten skal man ligne en 18-åring eller så kan man gi f.., så trenger man ihvertfall et spark bak.

Da er det hun som har et alvorlig problem.

Men det er jo HAN som sammenligner henne med en 18 åring. Da kan hun selvsagt aldri "vinne" i hans øyne.

For hennes egen skyld, burde hun forlate ham, fordi hun KAN ikke bli "god nok" uansett hva hun gjør (bortsett fra "timetravel").

Med vennlig hilsen

Annonse

He he. Mannen min er 46 og jeg er 38. Han forventer ikke at jeg skal se ut som 18. Og hvis han hadde gjort det,ville han ha et problem ja.

Men heldigvis har jeg såpass selvtillit at jeg ikke hadde endt opp som ei dundre i sofaen. Jeg ville synes han var veldig umoden, og jeg synes umodne menn er usexy.

Men jeg sier ikke at denne jenta er ei dundre, men kan lett bli det hvis dette skal få fortsette.

Det er naturlig at han er redd for dette, når de fremdeles er i 20-årene.

Jo, men hun er ikke noen "dundre" - hun veier 72 kg, og ALLEREDE NÅ kan han ikke ha sex med henne unntatt i fylla - ergo er det han som har et problem.

Videre - du er langt eldre enn henne, og har derfor forhåpentligvis selvtillit nok til å stå imot umulige krav. Hennes "synd" er trolig at hun ikke har det, og hans holdninger river henne ned, istedet for å bygge henne opp.

Med vennlig hilsen

Jeg påpeker at det like gjerne kan være at hun "gir faen" nettopp fordi hun aldri kan leve opp til de "spretne 18 åringene", selv om hun var tynn.

Når alt fokus er på kroppen og vekten, så blir det ofte slikt. Ja, selvsagt har hun et "ansvar", men det er faktisk ikke påbudt å trene.

Beklager, men den sammenligningen med 18 år gamle jenter hadde gått meg hus forbi. Det blir for dumt. Men ellers kan jeg stå for det jeg har sagt.

Men det er jo HAN som sammenligner henne med en 18 åring. Da kan hun selvsagt aldri "vinne" i hans øyne.

For hennes egen skyld, burde hun forlate ham, fordi hun KAN ikke bli "god nok" uansett hva hun gjør (bortsett fra "timetravel").

Med vennlig hilsen

Se det jeg nettopp skrev til deg et annet sted her.

Vi er nok ikke så uenige alikevel.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med det. Men hvis du mener at vekten er normal så fint for deg. Men ta deg en tur på H&M. Er jo omtrent umulig å finne klære i størrelsen som hun bruker nå (bukse 42)

Alt det lekre er jo størrelse 32-34 og det passer ikke til henne. Dermed blir det treningsbukse.

Størrelse 32 og 34, om du ikke snakker om tommer er SVÆRT lite. Snakker du om 32 tommer i livet er hun ganske sikkert normal. Men Str. 32, 34 og 36 er SMÅ str. Str 38 og 40 er normale, overfra 42 er for de litt rundere.

Men med en høyden og den vekten, kunne hun sikkert gått ned 10 kg.

Det var satt litt på spissen da :)

Jeg har bare møtt endel som er overfokusert på utseende og omtrent bare snakker om det.

Selvfølgelig er man ikke mindre intelligent selvom man trener, jeg prøver også å trene litt hver dag, de dagene formen er okey. Har kjøpt spinningsykkel og sykler som en galning i stua :)

Men jeg innrømmer at jeg kanskje ikke er noe typisk kvinnfolk, hater shopping bl.a. Syns også det er litt slitsomt med folk som ikke snakker om annet enn slanking og utseende.

Veldig enig i det du sier i siste avsnitt.

Det er også synd at trening ser ut til å ha blitt så sterkt koblet sammen med utseende og slanking. Trening for helsens og velværets skyld har kommet helt i bakleksen.

Bl.a. er det visstnok mange unge jenter som tror at de som er slanke ikke behøver å røre på seg, i følge en artikkel av Eva Brattholm.

Takk for det. Jeg har omtrent samme dimmen og håper og vet at mannen min tenner på meg allikevel. Selvfølgelig skulle jeg gjerne ha veid litt mindre, men har heldigvis andre verdier som min mann også ser.

Har faktisk fått beskjed om at jeg ikke trenger å slanke meg for han syns jeg er fin som jeg er.

Sålenge han likder deg er det jo ikke noe problem. Men jeg klarer ikke å tenne på personligheten til noen, så om de ikke er attraktive i mine øyne så tenner jeg jo helelr ikke. MEN jeg syntes det er svært synd at mannen har sex med henne i fylla for da fortrenger han hvordan hun ser ut.

Hun er da ikke noe tykk om hun veier dette med den høyden. Jeg er faktisk mere og min mann sier jeg er akkuratt passe. Jeg har også lagt mye på meg de siste årene men min mann har aldri sagt et vondt ord om det. Jeg har allikevel begynt å trene i det siste men det er først og fremst for helsens skyld. Slanking gidder jeg ikke tenke på.

DU kan da ikke benekte at man her noen kilo for mye om man er 1.62 høy og veier 72 kg. (med mindre man er svært, svært godt trent, noe hun ikke høres ut til å være) Selv er jeg 1.60 og veide 57 kg for en måned siden. Har sluttet å røyke og veier nå 62 kg, og det ER mye jeg ER blitt rund. OG har nå overskudd til å ta tak i det. Begynte på fredag med jogging /gå raskt 1 time 5 dager i uken. Og spiser mer grønt og mindre porsjoner.

Annonse

Gjest deg liker jeg!

Sålenge han likder deg er det jo ikke noe problem. Men jeg klarer ikke å tenne på personligheten til noen, så om de ikke er attraktive i mine øyne så tenner jeg jo helelr ikke. MEN jeg syntes det er svært synd at mannen har sex med henne i fylla for da fortrenger han hvordan hun ser ut.

Har du aldri opplevd å bli forelsket i en person som du egentlig ikke likte ved førsteinntrykket?

Det har jeg mange ganger. Etterhvert som man blir kjent med personen blir han bare kjekkere og kjekkere.

Jo, men hun er ikke noen "dundre" - hun veier 72 kg, og ALLEREDE NÅ kan han ikke ha sex med henne unntatt i fylla - ergo er det han som har et problem.

Videre - du er langt eldre enn henne, og har derfor forhåpentligvis selvtillit nok til å stå imot umulige krav. Hennes "synd" er trolig at hun ikke har det, og hans holdninger river henne ned, istedet for å bygge henne opp.

Med vennlig hilsen

Ok, jeg synes det er vanskelig å diskutere hvor vidt hun er overvektig uten å ha sett henne. Jeg diskuterer vel mer på et generelt grunnlag. Jeg kan forstå at overvekt kan bli et problem i et forhold.

Men egentlig angrer jeg på at jeg lot meg friste til å svare. For den diskusjon har vært oppe så mange ganger før.

Jeg er mer opptatt av helseproblematikken.

Utviklngen går feil vei, men likevel er overvekt tabu å snakke om.

Ok, jeg synes det er vanskelig å diskutere hvor vidt hun er overvektig uten å ha sett henne. Jeg diskuterer vel mer på et generelt grunnlag. Jeg kan forstå at overvekt kan bli et problem i et forhold.

Men egentlig angrer jeg på at jeg lot meg friste til å svare. For den diskusjon har vært oppe så mange ganger før.

Jeg er mer opptatt av helseproblematikken.

Utviklngen går feil vei, men likevel er overvekt tabu å snakke om.

Ja, vekt er et tabu, fordi man har blitt nærmest fascistisk i tilnærmingen til dette.

Det ville vært interessant hvis man hadde vært like ekstrem vedr. IQ og utvikling. Kanskje vi skal klassifisere alle som ikke har 5 år på universitet som tapere?

Med vennlig hilsen

Ja, vekt er et tabu, fordi man har blitt nærmest fascistisk i tilnærmingen til dette.

Det ville vært interessant hvis man hadde vært like ekstrem vedr. IQ og utvikling. Kanskje vi skal klassifisere alle som ikke har 5 år på universitet som tapere?

Med vennlig hilsen

Du er skikkelig i siget nå.

Det er da ikke snakk om å klassifisere.

Du kan ikke benekte at fedme er et helseproblem?

Det er vel heller ikke så unaturlig at man er opptatt av utseendet til partneren.

Takk og lov for at mannen min enda bryr seg om hvordan jeg ser ut.

Det motsatte hadde vært nitrist, synes jeg.

Det btyr ikke at man skal sammenligne med 18-åringer.

Du er skikkelig i siget nå.

Det er da ikke snakk om å klassifisere.

Du kan ikke benekte at fedme er et helseproblem?

Det er vel heller ikke så unaturlig at man er opptatt av utseendet til partneren.

Takk og lov for at mannen min enda bryr seg om hvordan jeg ser ut.

Det motsatte hadde vært nitrist, synes jeg.

Det btyr ikke at man skal sammenligne med 18-åringer.

Fedme er et helseproblem, men det er ikke noe helseproblem i dette konkrete tilfellet (72 kg).

Og selvsagt gjør det en forskjell hvordan man "tar seg ut", men å tyne ut en "sånn skal man se ut for å være akseptabel" er en grusom ideologi.

======

Det du forfekter er at alle skal ha kontroll over kroppene sine. Jeg kunne akkurat like gjerne forfektet at alle bør ha ørten år på universitetet for å "nå opp". Jeg har 3 års samlet skolegang før jeg kom inn på et bedre universitet. Hvorfor kan ikke alle ha like god "kontroll på hjernen" som meg? Herregud, alle som trenger 12 år på skolebenken før universitetet er da ikke attraktive nok til at jeg skal bry meg med dem. Og de som ikke engang har universitetet bør jeg jo tenker på slik du tenker på "dundrer".

Ser du hvor jeg vil hen?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...