Gå til innhold

Er det NOE som funker mot hoste!?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært gjennom to flasker tuxi, håpløst. Var hos legen og fikk resept på cosylan(?) (måtte forøvrig sitte på venterommet i over en time for å få komme inn på kontoret og si "jeg hoster, givf hostesaft", resept ble skrevet ut og jeg var ute igjen på to minutter. Dette kosta seff 125,- og timen var ABSOLUTT NØDVENDIG, for de kunne jo ikke gi ut resept på sånt over telefon, argh), og det hjelper ikke det minste!

Nå har jeg hosta i snart ei uke, ribbeina gjør vondt, hodet gjør vondt, jeg klarer ikke ta i når jeg hoster lenger, noe som resulterer i mer hosting, jeg får ikke sove ordentlig, jobbdagene er utroolig lange og slitsomme *banner* JA, jeg syns synd på meg selv, og nå er jeg DRITTLEI. Fins det INGEN produkter som faktisk HJELPER!? *gal*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164263-er-det-noe-som-funker-mot-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cosylan bruker fungere bra. Eller Efedrin, alt etter åssen hoste det er.

Solvipect Comp, er noe ala cosylan bare noe sterkere.

Bricanyl mikstur eller i desperate situasjoner sniklån astma-medisinen (bricanyl eller ventolin) til en venn.

Noskapin, tabeletter eller mikstur mot tørrhoste. Reseptfri.

Ellers ville jeg jo undret meg over den hosten som tilogmed slo gjennom cosylan, hva er det som feiler?

Kanskje du trenger behandling av selve sykdommen, og ikke bare hosten? En grundigere undersøkelse, og ikke bare "gi meg hostesaft", "vær så god" kan kanskje være på sin plass...

Lungebetennelse, legionærsykdommen osv, - det kan være mange årsaker til din hoste.

Annonse

Jeg har vært plaget av hoste i mange år. Ofte 3-4 uker om gangen flere ganger pr. år. Pinlig ble det da naboene på begge sider av leiligheten ringte på og ubedt tilbø div. hostemedisin!

Problemet er at hoste medfører mer hoste. Man kommer inn i en vond sirkel fordi luftveiene stadig blir irritert og dermed hoster man mer, luftveiene blir mer irritert osv. osv. Psyken har derfor ganske stor betydning. Vanskelig å ikke hoste, men mulig å forsøke å hoste mindre.

Om du har tørrhoste vil jeg anbefale noskapintabletter (det eneste reseptfrie legemidlet som har effekt). Tablettene reduserer hosterefleksen. Man må ikke ta tablettene lenge om gangen, iallfall ikke om man er "slimete". Slimet i lungene må hostes opp ellers kan det medføre lungebetennelse. Om man tar tablettene om kvelden bør man la være å ta tidlig om morgenen

Cosylan er ellers den beste og sterkeste hostsaften. Jeg har noen ganger tatt mer enn det som angis på flaska - uten at jeg vil anbefale andre å gjøre det samme... Husk dessuten at cosylan har rød trekant.

Sammendrag: Kombiner cosylan og noskapin og prøv å unngå å hoste så langt som mulig - selv om det er veldig vanskelig (jf. hostens selvforsterkende effekt). Jeg hostet slik at jeg fikk brist i ett ribbein, da klarte jeg faktisk å redusere hosten - gjorde j*** vondt.

Cosylan bruker fungere bra. Eller Efedrin, alt etter åssen hoste det er.

Solvipect Comp, er noe ala cosylan bare noe sterkere.

Bricanyl mikstur eller i desperate situasjoner sniklån astma-medisinen (bricanyl eller ventolin) til en venn.

Noskapin, tabeletter eller mikstur mot tørrhoste. Reseptfri.

Ellers ville jeg jo undret meg over den hosten som tilogmed slo gjennom cosylan, hva er det som feiler?

Jeg fikk ventolin av legen uten å ha et snev at astma - utelukkende pga. hoste.(Hadde ikke bedt om det - visste ikke hva der var engang.)

Hjalp ikke nevneverdig på hosten, men ga bedre pust.

Jeg har vært plaget av hoste i mange år. Ofte 3-4 uker om gangen flere ganger pr. år. Pinlig ble det da naboene på begge sider av leiligheten ringte på og ubedt tilbø div. hostemedisin!

Problemet er at hoste medfører mer hoste. Man kommer inn i en vond sirkel fordi luftveiene stadig blir irritert og dermed hoster man mer, luftveiene blir mer irritert osv. osv. Psyken har derfor ganske stor betydning. Vanskelig å ikke hoste, men mulig å forsøke å hoste mindre.

Om du har tørrhoste vil jeg anbefale noskapintabletter (det eneste reseptfrie legemidlet som har effekt). Tablettene reduserer hosterefleksen. Man må ikke ta tablettene lenge om gangen, iallfall ikke om man er "slimete". Slimet i lungene må hostes opp ellers kan det medføre lungebetennelse. Om man tar tablettene om kvelden bør man la være å ta tidlig om morgenen

Cosylan er ellers den beste og sterkeste hostsaften. Jeg har noen ganger tatt mer enn det som angis på flaska - uten at jeg vil anbefale andre å gjøre det samme... Husk dessuten at cosylan har rød trekant.

Sammendrag: Kombiner cosylan og noskapin og prøv å unngå å hoste så langt som mulig - selv om det er veldig vanskelig (jf. hostens selvforsterkende effekt). Jeg hostet slik at jeg fikk brist i ett ribbein, da klarte jeg faktisk å redusere hosten - gjorde j*** vondt.

Jeg har også veldig god erfaring med noskapintabletter.

Dette vet jeg av erfaring er UTROLIG SLITSOMT.

Jeg hostet og hostet og hostet i en periode hvor jeg stresset og stresset og stresset. Ble nesten en slags refleks. Helt forferdelig å komme seg ut av.

Kan du være i samme situasjon, at du kjører deg selv for hardt og at du har vært forkjølet og hosten bare henger i?

Kanskje du har en eller annen bakterieinfeksjon i halsen? Da vet jeg at hosten kan henge i i mange uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...