Gå til innhold

Er jeg sprø, eller er hun sinnsyk?

Anbefalte innlegg

friends-joey76

Akkurat nå har jeg sendt en sms der jeg skrev: Enten er du ærlig, eller så får du pakke. Hun svarte: OK, da pakker jeg.

Så lurer jeg på om det er noe galt med meg, men jeg orker rett og slett ikke mer. Så vil gjerne få luftet meg litt...

For et par dager siden ba min samboer meg om hjelp, hun fikk ikke lastet ned en MMS på mobilen sin. Jeg hjalp henne, men fikk det heller ikke til. Igår satt vi i sofaen, og jeg så på mobilen hennes, og var nysgjerrig på om MMS fungerte nå. Jeg åpnet først en testmelding jeg hadde sendt. Det fungerte. Så ville jeg ta en titt på den meldingen som hun i utgangspunktet ikke fikk lastet ned.

Da ble hun plutselig ivrig etter å hindre meg i å se det, og prøvde å ta fra meg mobilen. Jeg åpnet den likevel, og det var en sex-mms med "vil du kjenne tunga mi" og bilde av en mann som slikker en dame.

Jeg ble irritert og spør hvem har sendt dette til deg? hvorpå hun ikke vil si noe, og så spør jeg: Er det en gutt?

Hun svarer nei, så spør jeg hvem er det da? og etter en stund sier hun ok, det var en gutt. Ekskjæresten hennes. Men det var bare på tull.

Jeg er irritert og sur, fordi: Hun kan ikke være ærlig og bare si med en gang at det var fra han, og at det var bare tøys. Men begynner å trekke ut ting, vil ikke si hvem osv. og jeg må true med å ta mobilen og sjekke nummeret før hun til slutt sier at det var ekskjæresten.

Deretter klikker hun fordi hun mener jeg kontrollerer henne, og kaster ting på meg, nekter å legge seg sammen med meg.

Det har skjedd før at hun har hatt snusk med Spray, messenger osv. med andre gutter, og jeg var voldsomt sjalu i en periode etter at jeg fant ut at hun griseflørtet med andre, og møtte en av dem i virkeligheten bak min rygg, og løy om hva hun gjorde den kvelden. Men jeg vet nå at hun er ikke utro, hun er en "teaser" på Spray og msn, og liker å flørte og få oppmerksomhet. Men hun puler ikke andre, det vet jeg nå. Men poenget her er at jeg blir så møkk lei av at hun ikke kan være ærlig og rett fram ovenfor meg, jeg orker ikke at hun går rundt og passer på mobilen som en skatt og skal skjule ting for meg. Det er nedverdigende for meg. Jeg har absolutt ingen slike "hobbyer", og synes at hvis vi skal gifte oss osv. så går det ikke an å holde på å ha "små hemmeligheter" og bare kreve at jeg skal sitte og godta alt. Jeg føler jeg har rett til å få svar om jeg spør på noe, og føler jeg er tolerant når hun driver og flørter på sms og msn og på telefon med andre menn. Jeg vet hun ikke har sex med andre, men det betyr ikke at jeg LIKER det.

Føler jeg er presset til å godta alt dette, og dråpen nå er at hun klikker på meg fordi jeg reagerer med irritasjon på det med MMSen. Da er det jeg som er kontrollfrik...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165332-er-jeg-spr%C3%B8-eller-er-hun-sinnsyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du hvor taket hun har på deg? Du lider alt du kan, og når du ikke orker mer får du kjeft. Også må du spørre om det er deg det er noe feil med ?!

Må ikke finne deg i sånt! Du kommer ikke til å skjønne hva du holdt på med, en stund etter at du har blitt kvitt henne!

Hadde min flørtet på nettet, med sms eller mms, hadde det vært fint lite som skulle til før han ble singel. For meg vitner det om liten interesse og respekt for meg, og alt for stor interesse for seg selv og de tilbeilede. Og vet at jeg hadde hatt like lite å gå på, om jeg hadde gjort det :-)

Stram deg opp gutt, tenk på fremtiden!

friends-joey76

Ser du hvor taket hun har på deg? Du lider alt du kan, og når du ikke orker mer får du kjeft. Også må du spørre om det er deg det er noe feil med ?!

Må ikke finne deg i sånt! Du kommer ikke til å skjønne hva du holdt på med, en stund etter at du har blitt kvitt henne!

Hadde min flørtet på nettet, med sms eller mms, hadde det vært fint lite som skulle til før han ble singel. For meg vitner det om liten interesse og respekt for meg, og alt for stor interesse for seg selv og de tilbeilede. Og vet at jeg hadde hatt like lite å gå på, om jeg hadde gjort det :-)

Stram deg opp gutt, tenk på fremtiden!

I en periode tidligere var jeg veldig sjalu og kontrollerte henne. Men det er lenge siden nå, hun ER ikke utro eller noe, og gjør slike ting mye mindre enn før. Men hun blir alltid sjekka opp osv, men sier alltid nei, og har mange gutter fra hjembygda som sender sms og prøver..og kjernen i kranglinga er at hun synes det er sårende at jeg ikke stoler på henne.

Jeg sier at jeg gjør det, og har slutta å se på mobilen hennes osv. for leeenge siden fordi jeg avslørte ingenting annet enn at gutter prøvde seg på henne, og hun avviser dem.

Men i dette tilfellet ble det bråk fordi hun syntes jeg kontrollerte henne. Mitt argument er at man skal være ærlig og bare svare sant som er når jeg lurer, og dette var ikke noen "stikkprøve", bare ren nysgjerrighet, jeg så meldinga bare fordi hun ville ha hjelp av meg dagen før for å laste den ned og jeg lurte bare på hva akkurat den meldinga var... Så på et vis kan jeg forstå at hun føler at jeg sjekker henne og er sjalu, men synes ærlig talt at det ikke skal bli bråk hvis jeg bare ser noe, og misliker det, men ikke gjør et så stort nummer ut av det. Jeg kan irritere meg, og si at jeg liker ikke at de holder på sånn.

Stort mer gjør jeg ikke, men hun tilter totalt og kaster matvarer på meg, låser seg inn på badet, skjeller meg ut og sier at DET ER SLUTT, at jeg er idiot, at jeg aldri kommer til å finne en like pen jente som henne, men må ta til takke med ei stygg en... men faktisk, jeg synes ikke utseende er så viktig at jeg orker dette bare fordi hun ser ut som en fotomodell... det betyr jo lite i lengden...

I en periode tidligere var jeg veldig sjalu og kontrollerte henne. Men det er lenge siden nå, hun ER ikke utro eller noe, og gjør slike ting mye mindre enn før. Men hun blir alltid sjekka opp osv, men sier alltid nei, og har mange gutter fra hjembygda som sender sms og prøver..og kjernen i kranglinga er at hun synes det er sårende at jeg ikke stoler på henne.

Jeg sier at jeg gjør det, og har slutta å se på mobilen hennes osv. for leeenge siden fordi jeg avslørte ingenting annet enn at gutter prøvde seg på henne, og hun avviser dem.

Men i dette tilfellet ble det bråk fordi hun syntes jeg kontrollerte henne. Mitt argument er at man skal være ærlig og bare svare sant som er når jeg lurer, og dette var ikke noen "stikkprøve", bare ren nysgjerrighet, jeg så meldinga bare fordi hun ville ha hjelp av meg dagen før for å laste den ned og jeg lurte bare på hva akkurat den meldinga var... Så på et vis kan jeg forstå at hun føler at jeg sjekker henne og er sjalu, men synes ærlig talt at det ikke skal bli bråk hvis jeg bare ser noe, og misliker det, men ikke gjør et så stort nummer ut av det. Jeg kan irritere meg, og si at jeg liker ikke at de holder på sånn.

Stort mer gjør jeg ikke, men hun tilter totalt og kaster matvarer på meg, låser seg inn på badet, skjeller meg ut og sier at DET ER SLUTT, at jeg er idiot, at jeg aldri kommer til å finne en like pen jente som henne, men må ta til takke med ei stygg en... men faktisk, jeg synes ikke utseende er så viktig at jeg orker dette bare fordi hun ser ut som en fotomodell... det betyr jo lite i lengden...

å herregud! baklager altså men jeg tror det lurteste du gjør er å kvitter deg med henne. Hvem voksen person kan vikrelig få seg til å si at du aldri kommer til å finne deg en så pen jente som henne? Det må være noe av det mest "shallow" jeg har hørt!!

Annonse

Hun har tydeligvis ingen respekt for deg. Mitt råd til deg er at du kutter henne ut hvis hun ikke er villig til å endre seg. Som du sier, utseendet betyr ikke alt, ingen kan oppføre seg som dette bare fordi de er pen. Du har sikkert ingen problemer med å finne deg jente som behandler deg med mer respekt!

Du sier hun blir sjekket opp og at guttene prøver seg. Men hun er helt uskyldig. Mulig hun er ganske uskyldig, men hvis man ikke flørter litt og lar folk tro de har en sjanse, stopper det fort opp. Når hun får en invitasjon til sex av ex-kjæresten, har hun ikke lagt han helt på is. Folk tør ikke/gidder ikke prøve seg på de som er helt klare på at det ikke er interessant for dem.

Det er det ene problemet ditt. Det andre, og kanskje det største, er at hun viser deg null forståelse, og til og med blir sinna på deg. Sånt ødelegger alle forhold i lengden.

Når hun poengterer at du kanskje må finne deg en stygg jente, synes jeg du skal tenke på hvorfor denne fotomodellaktige jenta er sammen med deg. Det betyr i alle fall ikke at du ikke kan få deg en ny billedpen en. Kanskje en snill en til og med ;-)

Se for deg fremtiden. Hva skal til for at den skal bli god, hva vil du skal skje. Og er denne jenta i stand/villig til å bli sånn at dere kan ha det godt?

Og vær så snill og lukk opp øynene; hva tyder oppførselen hennes på? At hun respekterer deg? Er glad i deg? Blir en god kone/mor sammen med deg? Eller at hun gir blaffen i deg, og kanskje blir din drømmejente, men da sammen med en annen mann. En hun respekterer og er villig til å strekke seg etter?

Beklager at jeg er så plump og sikkert oppfattes som fordømmende. Det er jo kjæresten din vi snakker om. Men det er mye lettere å se sånne ting fra avstand, enn når det gjelder en selv.

Og du, hvis du ikke har sjalu oppførsel nå, er det svært urimelig å bruke som argument nå, at du har hatt det :-)

friends-joey76

Du sier hun blir sjekket opp og at guttene prøver seg. Men hun er helt uskyldig. Mulig hun er ganske uskyldig, men hvis man ikke flørter litt og lar folk tro de har en sjanse, stopper det fort opp. Når hun får en invitasjon til sex av ex-kjæresten, har hun ikke lagt han helt på is. Folk tør ikke/gidder ikke prøve seg på de som er helt klare på at det ikke er interessant for dem.

Det er det ene problemet ditt. Det andre, og kanskje det største, er at hun viser deg null forståelse, og til og med blir sinna på deg. Sånt ødelegger alle forhold i lengden.

Når hun poengterer at du kanskje må finne deg en stygg jente, synes jeg du skal tenke på hvorfor denne fotomodellaktige jenta er sammen med deg. Det betyr i alle fall ikke at du ikke kan få deg en ny billedpen en. Kanskje en snill en til og med ;-)

Se for deg fremtiden. Hva skal til for at den skal bli god, hva vil du skal skje. Og er denne jenta i stand/villig til å bli sånn at dere kan ha det godt?

Og vær så snill og lukk opp øynene; hva tyder oppførselen hennes på? At hun respekterer deg? Er glad i deg? Blir en god kone/mor sammen med deg? Eller at hun gir blaffen i deg, og kanskje blir din drømmejente, men da sammen med en annen mann. En hun respekterer og er villig til å strekke seg etter?

Beklager at jeg er så plump og sikkert oppfattes som fordømmende. Det er jo kjæresten din vi snakker om. Men det er mye lettere å se sånne ting fra avstand, enn når det gjelder en selv.

Og du, hvis du ikke har sjalu oppførsel nå, er det svært urimelig å bruke som argument nå, at du har hatt det :-)

Nå var jeg hjemme en tur for å få noe mat, men dro tilbake på jobb, orket ikke mer krangel. Jeg ba henne lese dette, men hun sier bare at fremstillingen min er heeelt feil... og at jeg KONTROLLERTE henne, til tross for at vi satt sammen i sofaen da jeg så på mobilen. Hadde jeg villet snike meg til å kontrollere, ville jeg da selvsagt ha prøvd å se på mobilen mens hun dusjer eller sover eller noe...hun sier at alt er min skyld, alt er min feil...

Det er slutt, ifølge henne. For n-te gang. Men merkelig nok, føler jeg ikke at det er noen katastrofe. Det har gått så langt at jeg tenker; dette er ikke verdt det.

Ja, det er litt rart at hun sier at jeg aldri vil finne en like pen dame, når forholdet vårt starta med at HUN ville bli sammen med meg, og jeg var veldig nølende og avvisende i begynnelsen. Det var hun som falt for meg først.

Men det er vanvittig slitsomt at en person sier at hun elsker deg, og så 1-2 ganger i uka sier hun hater meg intenst.

Nå var jeg hjemme en tur for å få noe mat, men dro tilbake på jobb, orket ikke mer krangel. Jeg ba henne lese dette, men hun sier bare at fremstillingen min er heeelt feil... og at jeg KONTROLLERTE henne, til tross for at vi satt sammen i sofaen da jeg så på mobilen. Hadde jeg villet snike meg til å kontrollere, ville jeg da selvsagt ha prøvd å se på mobilen mens hun dusjer eller sover eller noe...hun sier at alt er min skyld, alt er min feil...

Det er slutt, ifølge henne. For n-te gang. Men merkelig nok, føler jeg ikke at det er noen katastrofe. Det har gått så langt at jeg tenker; dette er ikke verdt det.

Ja, det er litt rart at hun sier at jeg aldri vil finne en like pen dame, når forholdet vårt starta med at HUN ville bli sammen med meg, og jeg var veldig nølende og avvisende i begynnelsen. Det var hun som falt for meg først.

Men det er vanvittig slitsomt at en person sier at hun elsker deg, og så 1-2 ganger i uka sier hun hater meg intenst.

Klart det er slitsomt, men neppe så uvanlig som vi liker å tro. Men de forholdene fortsetter ikke da, ikke uten store forandringer i alle fall. Og det later jo ikke til at du har det i vente der i gården :-)

Veldig positivt at du begynner å våkne i alle fall :-) Har du ingen venner du kan ha en konstruktiv samtale med? Vennepar er det beste, tror jeg. Tror du har bitt dette i deg alt for lenge. Du trener litt innspill fra andre, folk som er glad i deg.

Hvis du klarer, må du la henne grine, hyle og rase, til hun roer seg. Og det kan være uker/måneder etter at dere har gjort det slutt. Se hva hun synes da. Tipper du har kommet til fornuft i mellomtiden, men hun har i kanskje (!) lært noe viktig :-)

Dere er sikkert både sprø og sinnsyke begge to, hva nå enn de ordene betyr. Prøv å bli voksne begge to og finne ut hva dere vil. Ser ingen grunn til at innleggene her skal dreie seg om å synes synd på deg eller henne. Hvis dere er over sexuell lavalder må jeg betrakte dere som voksne og det betyr ikke bare respekt for andre, men også respekt for seg selv.

Dere er sikkert både sprø og sinnsyke begge to, hva nå enn de ordene betyr. Prøv å bli voksne begge to og finne ut hva dere vil. Ser ingen grunn til at innleggene her skal dreie seg om å synes synd på deg eller henne. Hvis dere er over sexuell lavalder må jeg betrakte dere som voksne og det betyr ikke bare respekt for andre, men også respekt for seg selv.

Det er utrolig hvor brutt ned i den tilstanden et på forhånd sterkt menneske kan blir. Jeg har flere i omgangskretsen. Ikke undervurder innskriveren! Men han er på vei opp, virker det som, og det er bra :-)

Det er utrolig hvor brutt ned i den tilstanden et på forhånd sterkt menneske kan blir. Jeg har flere i omgangskretsen. Ikke undervurder innskriveren! Men han er på vei opp, virker det som, og det er bra :-)

Jeg prøver bare å vekke dem til å tenke. Det er den eneste muligheten til å komme seg videre. Prøve å se det sirkulære mønstret som er her.

Annonse

Jeg prøver bare å vekke dem til å tenke. Det er den eneste muligheten til å komme seg videre. Prøve å se det sirkulære mønstret som er her.

Ok :-) Opplevde det som personkritikk nemlig. Og det kan av og til virke mer stigmatiserende enn aktiverende. Sikkert jeg som er hårsår :-)

Gjest samlivet

Det du skriver minner om situasjonen jeg var i for to år siden. Samboeren min viste seg å ha venninner og nettvenninner over alt. Han møtte dem, han sendte sms med dem og han møtte dem når han var på "jobb", hadde forhold med minst ei av dem, og mange av dem ringte hjem og spurte etter han. Noen mennesker får bare ikke nok spenning og bekreftelse uansett hva man gjør for dem, og det er ikke lett å få dem til å slutte med sånt. Hemmelighetskremmeriet i dseg kan være en drivkraft ofte, og selv om hun ikke er fysisk utro sånn som min eks var må du innstille deg på at det alltid vil være andre gutter og menn i livet hennes. Mitt råd er å finne deg en jente som har nok med deg og som ikke kontrollerer deg og plager deg sånn som denne gjør.

Hadde du tatt den samme tonen om det var ei fortvilt _jente_ som skrev dette innlegget om sin mannlige samboer?

friends-joey76

Ok :-) Opplevde det som personkritikk nemlig. Og det kan av og til virke mer stigmatiserende enn aktiverende. Sikkert jeg som er hårsår :-)

Tåler godt sånne svar. Er godt klar over at jeg egentlig er helt sprø som fortsetter og fortsetter, men problemet er at det er noe ved henne som gjør at det minste håp om at ting skal ordne seg er nok for meg til å fortsette... men tror nok det er på tide å innse at det kommer ikke til å bli bedre, og at jeg kaster bort tida.

Hun mener tydeligvis at hun er så pen og at du bør være så takknemlig for at hun er sammen med deg, at du må finne deg i hva som helst fra hennes side.

Så lenge du godtar alt fra henne (som du har gjort hittil) så forsterker du hennes oppfatning.

Det hun gjør er selvsagt helt uakseptabelt. Det du gjør er ikke kontrollerende, selv om du kunne kontrollert henne mye mer ut fra det hun har gjort før.

At hun blir sint på deg tyder på at hun har litt dårlig samvittighet, hun vet at det hun gjør er uakseptabelt og liker ikke å bli konfrontert med det.

Hun har mistet all respekt for deg. Derfor vil dette forholdet aldri fungere. Hun vet hun kan oppføre seg så dårlig hun vil, hun trenger bare å knipse så kommer du med halen mellom beina.

Ingen skal måtte leve med en partner som gjør ting en ikke liker (som er så langt bortenfor normal oppførsel) og som viser null forståelse for dette og null vilje til å slutte.

Tåler godt sånne svar. Er godt klar over at jeg egentlig er helt sprø som fortsetter og fortsetter, men problemet er at det er noe ved henne som gjør at det minste håp om at ting skal ordne seg er nok for meg til å fortsette... men tror nok det er på tide å innse at det kommer ikke til å bli bedre, og at jeg kaster bort tida.

Jeg mente ikke å kritisere deg. Jeg mente bare at dere er inn i en sirkel hvor begge to er fortvilte og begge to har ansvar for å gjøre noe med det. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er vanskelig. Jeg vet utmerket godt hvor vanskelig er å hate og elske samtidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...