Gå til innhold

sykemelding og utenlandsopphold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som tror at man kan sykemelde seg selv.

Tror ikke legen min hadde blitt så happy hvis noen kom til han med det forslaget. Jeg ble forøvrig sykemeldt av en av legene på jobben da jeg ble sykemeldt.

Jeg har alltid blitt sykemeldt av fastlegen og aldri bestemt meg på forhånd. Det klinger merkelig i mine ører.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har alltid blitt sykemeldt av fastlegen og aldri bestemt meg på forhånd. Det klinger merkelig i mine ører.

Min er i mot sykemeldinger dersom man ikke har lungebetennelse eller influensa.

Men han sykemeldte meg i 8 uker når jeg kastet opp pga Cipramil. Da kunne jeg ikke gå på jobben.

Gjest kan bli ufør
Skrevet

Hvordan kan du bestemme deg for å sykemelde deg mellom jul og påske. Det er legene som sykemelder. Ellers var jeg langtidssykemeldt engang og reiste to ganger utenlands og fikk da legeerklæring på at det var bra for meg. Arbeidsgiver viste ingenting om det og hadde heldigvis ikke noe med det. Synes likevel det er merkelig hvis du har bestemt sykdommen flere uker på forhånd.

jeg kunne ha blitt det nå pr dags dato, men velger å holde ut!! Det har noe med økonomi å gjøre selvsagt!

Skrevet

jeg kunne ha blitt det nå pr dags dato, men velger å holde ut!! Det har noe med økonomi å gjøre selvsagt!

Men er det ikke slik det er da. De fleste jobber vel til de ikke holder ut lenger. Jeg var i hvert fall helt kjørt når jeg stoppet å jobbe. Hadde ikke holdt ut å jobbe en dag lenger med eller uten penger.

Skrevet

Er det slutt på disse helsereisene for pasienter med leddgikt? Mener det gikk an å søke sånt for noen år siden. Uansett, opphold i varmere strøk er jo virkelig bra for leddgikt, håper du får gjennomført det og ikke biter tennene sammen nok en vinter.

Spør deg selv hvem som egentlig takker deg for at du jobber så det går utover helsa di. Kjenner godt igjen stoltheten og staheten i forhold til det å møte veggen i forhold til jobb.

Men når alt kommer til alt så er det bare du som kan ta vare på deg selv.

Det er fortsatt behandlingsreiser til varmere strøk for revmatikere. Man må søke for å få være med på det. Det er snakk om behandling og opplegg man må følge, ikke bare ligge på stranda eller gjøre hva man vil under reisen.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvis du greier å holde ut at du bestemmer deg for å sykemelde deg. Jeg har alltid stått til jeg har stupt, og har aldri vist på forhånd når det ville skje.

Annonse

Gjest kan bli ufør
Skrevet

Jeg forstår ikke hvis du greier å holde ut at du bestemmer deg for å sykemelde deg. Jeg har alltid stått til jeg har stupt, og har aldri vist på forhånd når det ville skje.

Hei

jeg skjønnte ikke helt hva du mente der??

Jeg vet at jeg kan holde ut litt til, men at hvis jeg tøyer stikken så mye lenger så vil det ta så altfor mange krefter og mye lengre tid før jeg kommer meg opp igjen..

Jeg har også det slik at jeg vet at PANG så møter jeg veggen,, og kan ikke komme meg opp av sengen,ikke kle på meg, ikke gå og ha smerter som river i hver enkelt muskel og ledd.. DA må ha kortison for å kunne leve.. dette er noe som kommer det vet jeg.. Gruer meg allerede...

Kanskje kan det at jeg trapper ned være med på å unngå disse anfallene?? Det er jo det jeg håper på også..

Men også det å kunne ha overskudd til å leve og ha et meningsfylt liv,. ikke stå opp hver dag og ha smerter og bruke all energi til å jobbe og være som en oppvridd vaskefille på ettermiddagen!

Gjest kan bli ufør
Skrevet

JA, jeg kan vel jobbe til jeg stuper!! Orker jeg det??? Nei!!

Poenget er vel å skåne kroppen.. man MÅ ikke jobbe til man stuper,, man må jo kunne komme frem til noe fornuftig før man stuper spør du meg??

Skrevet

Hei

jeg skjønnte ikke helt hva du mente der??

Jeg vet at jeg kan holde ut litt til, men at hvis jeg tøyer stikken så mye lenger så vil det ta så altfor mange krefter og mye lengre tid før jeg kommer meg opp igjen..

Jeg har også det slik at jeg vet at PANG så møter jeg veggen,, og kan ikke komme meg opp av sengen,ikke kle på meg, ikke gå og ha smerter som river i hver enkelt muskel og ledd.. DA må ha kortison for å kunne leve.. dette er noe som kommer det vet jeg.. Gruer meg allerede...

Kanskje kan det at jeg trapper ned være med på å unngå disse anfallene?? Det er jo det jeg håper på også..

Men også det å kunne ha overskudd til å leve og ha et meningsfylt liv,. ikke stå opp hver dag og ha smerter og bruke all energi til å jobbe og være som en oppvridd vaskefille på ettermiddagen!

Du må diskutere alternativer med legen, det er ikke bare lenger å komme og si jeg vil ha sykemelding. Reglene er andre enn før.

Jeg mente bare at når jeg har blitt sykemeldt så har jeg vært så syk at jeg har ikke greid å gå på jobb. Når jeg greier å gå på jobb er jeg ikke sykemeldt.

Hvis jobben begynner å bli for tung må du overveie andre alternativer. Ikke bare gå og bli sykemeldt for det løser i hvert fall ingen problemer.

Gjest kan bli ufør
Skrevet

Hvordan kan du bestemme deg for å sykemelde deg mellom jul og påske. Det er legene som sykemelder. Ellers var jeg langtidssykemeldt engang og reiste to ganger utenlands og fikk da legeerklæring på at det var bra for meg. Arbeidsgiver viste ingenting om det og hadde heldigvis ikke noe med det. Synes likevel det er merkelig hvis du har bestemt sykdommen flere uker på forhånd.

"Synes likevel det er merkelig hvis du har bestemt sykdommen flere uker på forhånd. "

Sykommen fikk jeg for over 30 år siden, jeg bestemte ikke det! Hadde jeg kunne bestemt at jeg kunne jobbe 100%, ja gjerne mer, så hadde jeg bestemt det istedenfor å ha leddgikt!

Gjest kan bli ufør
Skrevet

Det er noen som tror at man kan sykemelde seg selv.

Tror ikke legen min hadde blitt så happy hvis noen kom til han med det forslaget. Jeg ble forøvrig sykemeldt av en av legene på jobben da jeg ble sykemeldt.

Legen min ser meg også så og si nesten hver dag.. og han ser hvor jeg strever. Han mener at jeg bør ta det med ro.. DET er det ikke han som bestemmer,, det bestemmer jeg vel selv. Nå etter mange år så har jeg kommet til den beslutningen om at jeg bør høre på hva legen sier!!

Gjest kan bli ufør
Skrevet

Jeg hadde da ikke tenkt til å sykenelde meg selv :-) Det må jo legen gjøre!

Skrevet

"Synes likevel det er merkelig hvis du har bestemt sykdommen flere uker på forhånd. "

Sykommen fikk jeg for over 30 år siden, jeg bestemte ikke det! Hadde jeg kunne bestemt at jeg kunne jobbe 100%, ja gjerne mer, så hadde jeg bestemt det istedenfor å ha leddgikt!

Jeg forstår at du sliter, men har du ingen muligheter for å tenke alternativer? Hvis du har leddgikt har du ingen problemer med å få legeattest på at det er gunstig for din helse å reise til varmere strøk. At du får en sykemelding for et eller annet rehabiliteringsopplegg er et alternativ.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...