Mecka Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Flyttet ut for 1 1/2 år siden og er ennå ikke ferdig med eksen.Fører saken til forliksrådet nå, og skal til advokat i morgen.Vi var så enige når jeg flyttet ut, men det varte ikke lenge. Ble sykelig sjalu da jeg fant meg en ny. Det strømmet inn med ufine sms meldinger, noen har jeg tatt vare på. I sommer fant eksen ut at han ikke skulle være "snill" lenger, så avtalen vår har gått i "dass".Jeg gjorde opp mitt og ventet og ventet på at han også skulle gjøre det, men neida fremdeles har han ikke gjort det. Står man ansvarlig på papiret for gjeld begge to må også begge to ta ansvar og gjøre opp for seg. Så til alle.Få alt skriftlig og ikke forvent at alt skal gå på skinner. For det gjorde jeg.Kunne jeg skrudd tiden tilbake hadde jeg brukt advokat fra første dag. For dette tærer på ett nytt forhold. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165988-n%C3%A5-er-jeg-s%C3%A5-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drittlei alt tullet Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Snart to år siden bruddet for min del. Han stakk av fra alt, huslån, kredittkort osv. Som medansvarlig ble jeg stående igjen med alt. Overfor kortselskapene kranglet jeg om å få bli fritatt for gjeldsansvar, da kortene sto i hans navn og jeg ikke hadde mulighet til å påvirke bruken av disse. Jeg ble etter en tid slettet som medansvarlig og kortene ble sperret. Skiftet utførte han på egenhånd, ved å rett og slett tømme huset for alt inventar en helg jeg var borte. Saken ble anmeldt, men henlagt, da det ble regnet som innbrudd i sin egen bolig, til tross for at han hadde meldt flytting. Huset var på det tidspunkt felleseie. Så ble det utferdiget en skifteavtale vi advokat. Jeg frafalt alle krav, bare jeg fikk overta huset og gjelden på dette. (Huset var forsøkt solgt, men gjelden for stor og etter meglerhonorar ville vi sitte igjen med restgjeld). Han tok bilen, alt inventar, tok ansvar for egen gjeld, mens jeg overtok huset. Da var saken biff tenkte jeg. Det var bare det at han nektet å skrive under skjøtet, slik at hus og lån kunne overføres til meg. Jeg har derfor pr. idag ingen myndighet for min egen gjeld, om jeg f.eks ønsker å binde renta osv osv. Jeg må ha samtykke av ham, og kan han gjøre det vanskelig, ja så gjør han det. Skatt, jeg får ikke fullt fradrag for betjente lån og renter. Dermed sitter han og håver inn fradrag for renter jeg har betalt. For siste ligningsår, har jeg ennå fått skatteoppgjøret, som følge av klage osv osv. Nå må jeg gå rettens vei for å få fullbyrdet skifteavtalen, noe som koster mye penger, tid og krefter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165988-n%C3%A5-er-jeg-s%C3%A5-lei/#findComment-1081451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mora2 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Skjønner deg godt. Og det er ille at det tærer på et nytt forhold. For det er jeg ikke i tvil om at det gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165988-n%C3%A5-er-jeg-s%C3%A5-lei/#findComment-1081454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.