Sør Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Jeg er jo ingen 'ordentlig nordmann' så lenge jeg snakker norsk med aksent. Du har flyttet hit, og du kan gjøre noe med aksenten din. (Ikke at den forhindrer meg i å betrakte deg som nordmann hvis du har norsk statsborgerskap.) Men en person som er sønnen til en adoptert vil for alltid være "ekskludert" hvis man opererer med "norsk utssende" som bare gjelder hvite. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Du har flyttet hit, og du kan gjøre noe med aksenten din. (Ikke at den forhindrer meg i å betrakte deg som nordmann hvis du har norsk statsborgerskap.) Men en person som er sønnen til en adoptert vil for alltid være "ekskludert" hvis man opererer med "norsk utssende" som bare gjelder hvite. Med vennlig hilsen I alle dager Sør, jeg kan ikke gjøre noe med aksenten min. Det går ikke når jeg flyttet hit som voksen. 0 Siter
Goliath Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Hvis man er norsk, så har man, per definisjon, et "norskt utseende". Hva som er "norskt utseende" defineres jo av hvem som er norske statsborgere. Med vennlig hilsen Flertallet av dem - ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.