Gå til innhold

Tror våre nye landsmenn det er greit å klå fremmede jenter på rumpa!!????


Spirello

Anbefalte innlegg

Gjest audhildur

Klåfingrete mannfolk finnes vel i alle varianter. Har levd noen år og opplevd endel. Hvis jeg skulle ha tillagt alle våre "gamle hvite" landsmenn egenskaper ut fra hva enkelte utgaver av arten har prestert å gjøre mot meg, ja da kunne jeg nok ikke ha bodd sammen den etniske norske mannen som jeg er samboer med nå.

Har seff også lagt merke til at menn fra enkelte kulturer har et noe mer primitivt kvinnesyn enn hva vi er oppvokst med og vant til. Uansett , du skal ikke bevege deg langt fra bygrensa og inn i de dype , norske skoger før du får erfare at vi også her hjemme har kulturelle variasjoner, for å si det pent.

Min erfaring angående mannfolk tilsier at de fleste er ok og lette å omgås, men det skal LITT mere til en uskyldsren, hvit hud for å slå av MINE "alarmklokker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    29

  • Spirello

    16

  • Goliath

    14

  • Ade|ina

    12

Mest aktive i denne tråden

"Akkurat dette har jeg diskutert med veldig mange av mine venniner opp til flere ganger, og alle har vært enige om og selv erfart at sånn klåing (bortsett fra når man er på byen) svært sjeldent gjøres av nordmenn."

Nå kommer Sør, grunnet mangel på antenner, til å påpeke noe i forbindelse med nordmenns oppførsel på byen, fullstendig ute av stand til å forstå hva du faktisk snakker om og dermed forskjellen.

Ja helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest audhildur

Joda, selv små grønne menn fra Mars lar av og til kåtskapen ri av med seg.

Det har jeg ihverfall lest et sted..

Hmmmmm,

kjøpt boka til Jdiva du også mao?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, greia er jo at det er en høyere andel høyt utdannede blant innvandrere totalt enn blant etniske nordmenn.

Noen nasjonaliteter med manglende skolesystem vil komme dårligere ut, mens andre kommer svært godt ut.

Uansett går det mange ingeniører og unversitetsutdannede rundt i landet her og vasker gulv og kjører drosje. Mange flere enn man regner med.

Som det fremgår er det flere innvandrere enn etnisk norske med lang underversitetsutdanning hvor hovedsakelig amerikanere, vest-europeere og russere drar opp statistikken.

Jeg er hellig overbevist om at det ikke er DEM blandt innvandrerne Sør prøvde å forlede oss til å tro at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke blir jeg antastet i nevneverdig grad lenger.

Annet enn ved kjøkkenbenken hjemme fra tid til annen. ;o)

Heldigvis har jeg fred ved kjøkkenbenken hjemme. Ville nok skvette betraktelig hvis noen klådde på meg der :) (Bor alene sammen med min 16-årige datter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, CS-gass på trikken er jo j*vlig smart, SDD!

Hvorfor er ikke alle like smarte som deg?

Nå hadde hun i dette tilfellet ikke kommet ombord på trikken enda.

Så det er ganske klart at SDD i så måte er smartere enn deg.

Men du er vel dypt bekymret for at dine "venner" skulle få som fortjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør du dette til en diskusjon om hudfarge?

I 99% av slike diskusjoner er det du som trekker inn hudfarge når våre nye landsmenn blir omtalt.

Hvorfor er det alltid så greit når du gjør det, men aldri greit når andre gjør det?

Det ene eksemplet på din dobbeltmoral avløser det andre her.

Og alt ditt snakk om likebehandling er visst noe som skal gjelde alle andre enn deg selv.

Er ikke det noe som man vanligvis forbinder med kommunistiske ledere og/eller fundamentalistiske religiøse ledere?

Det er vel det som spirer så godt inne i deg - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det fremgår er det flere innvandrere enn etnisk norske med lang underversitetsutdanning hvor hovedsakelig amerikanere, vest-europeere og russere drar opp statistikken.

Jeg er hellig overbevist om at det ikke er DEM blandt innvandrerne Sør prøvde å forlede oss til å tro at det er.

Så ble det brått tyst på han når det gjalt akkurat den biten i denne diskusjonen....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en del av en norsk minoritetsgruppe fordi jeg er døv. Hvis et par døve gjør noe galt, føler jeg meg omtrent mistenkeliggjort selv. Slett ikke særlig hyggelig....

Mannen som ble knivdrept på trikken, var en bekjent av meg. I begravelsen minte hans foreldre om å ikke hate somaliere på grunnlag av det _en_ mann hadde gjort. Klokt sagt i en slik stund synes jeg!

Jeg har da aldri sagt at alle somaliere er drapsmenn, eller alle utlandske menn klår!!! herregud, går det ikke an å lese hva jeg skriver????

jeg skriver at alltid når det har hendt har det vært utlandske menn, det er sannsynlig ikke en tilfeldighet, men pga mange utlandske menns syn på norske jenter. Ikke stikk det under en stol! kan egentlig ikke sammenligne døve og mennesker med annen kultur/menneskesyn da.. DET blir bare altfor dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er meget trangsynt og snever om du ikke ser at innlegget til spirello er med på å bre en dårlig holdning til alle utlendinger. Hjelpes..

ja ja.. smart å si! Derfor bor jeg sammen med en som er halvt serbisk.. jada! Luringen! Du må jo være så tett at det ikke er vits å diskutere videre engang.. Enten er du mann og aldri opplevd dette på kroppen - bokstavlig talt! Eller så er du en jævlig styugg jente ingen vil ta i med ildtang... Er ikke kult når en holder huet ditt og dytter tunga i kjeften din og gir deg blåveis når du klapper til han, eller tar grepa tak i den ene puppen din i det han går forbi i Karl Johan med fem kompiser, eller kommer bakfra og tar deg på musa når du prøver å ha det gøy ute på dansegulvet med venninner, eller klyper deg i rumpa i det de går forbi eller står tett med mange folk - eller som i går beføler rumpa di når du prøver å gå på trikken! JEG BLIR KVALM! OG JEG BLIR KVALM AV FOLK SOM UNNSKYLDER SÅNN OPPFØRSEL! SKJERP DEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du veit faen ikke hva du snakker om! venninna ble nesten voldtatt på byn, ble dratt inn på doen og rivd av halvparten av klæra, jeg prøvde å få noen til å åpne døra og lyktes med det, og da vi kom ut hadde kameratene forsynt seg med veskene våres, og tatt en dyr dieseljakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være deg det er noe i veien med? Siden det er så mange menn som klår på deg mener jeg? Kunne det tenkes at det var tilfeldig at han kom borti stjerten din? Eller ønsker du helst å tro at han virkelig klådde?

Bare lurer jeg.

Ja selvfølgelig er det meg! Du må jo være helt dust i huet du???? Nei, jeg innbiller meg ikke at han befølte rumpa mi! Tror du jeg VIL at folk skal klå på rumpa mi? Til din orientering ahr jeg samboer og er gravid, så jeg ser helst at idioter holder seg langt faenivoll unna ræva mi, og hele meg!

kanskje de ikke klarer å skjønne at de ikke kan forsyne seg som de vil da, siden jeg er blod. Må jo være noe. Ikke er jeg bimbo-kledd heller, så er nok ikke noe med meg nei. Er deres totale mangel på respekt - nor jeg tror du deler med en del av dem... I hvert fall siden du skriver sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er det meg! Du må jo være helt dust i huet du???? Nei, jeg innbiller meg ikke at han befølte rumpa mi! Tror du jeg VIL at folk skal klå på rumpa mi? Til din orientering ahr jeg samboer og er gravid, så jeg ser helst at idioter holder seg langt faenivoll unna ræva mi, og hele meg!

kanskje de ikke klarer å skjønne at de ikke kan forsyne seg som de vil da, siden jeg er blod. Må jo være noe. Ikke er jeg bimbo-kledd heller, så er nok ikke noe med meg nei. Er deres totale mangel på respekt - nor jeg tror du deler med en del av dem... I hvert fall siden du skriver sånn her.

Ok, jeg er ikke blod, men blond....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er meget trangsynt og snever om du ikke ser at innlegget til spirello er med på å bre en dårlig holdning til alle utlendinger. Hjelpes..

Og de dårlige holdningene til en del av våre "nye landsmenn" skal selvfølgelig ikke kunne kommenteres og kritiseres....?

Hjelpes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall en trist fremtid for det barnet jeg venter på.

Jeg grøsser ved tanken på at h*n skal avfeies og kategoriseres uten videre fordi h*n har en annen hudfarge.

"Det er i så fall en trist fremtid for det barnet jeg venter på.

Jeg grøsser ved tanken på at h*n skal avfeies og kategoriseres uten videre fordi h*n har en annen hudfarge."

Men nå kommer vel ikke barnet ditt til å vokse opp i samme (u)kultur som det mange av disse klåmarkene kommer fra.

Folk blir stort sett behandlet etter måten de oppfører seg på, og ikke etter hudfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall en trist fremtid for det barnet jeg venter på.

Jeg grøsser ved tanken på at h*n skal avfeies og kategoriseres uten videre fordi h*n har en annen hudfarge.

Du har misforstått hele innlegget! Det er IKKE, hvor mange ganger må jeg gjenta; IKKE hudfargen det kommer an på... Men ukulturen, og oppførselen deres. den er annerledes, sier igjen at ikke alle har fæl oppførsel, enn nordmenn fordi de har en annen kultur og et annent syn på norsk jenter.

Jeg venter selv en mørk unge¨, så er absolut ikke det det går på, og det håper jeg du klarer å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde hun i dette tilfellet ikke kommet ombord på trikken enda.

Så det er ganske klart at SDD i så måte er smartere enn deg.

Men du er vel dypt bekymret for at dine "venner" skulle få som fortjent?

Beklager, Goliath, men ettersom jeg ikke er rasist så velger jeg ikke venner etter hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 99% av slike diskusjoner er det du som trekker inn hudfarge når våre nye landsmenn blir omtalt.

Hvorfor er det alltid så greit når du gjør det, men aldri greit når andre gjør det?

Det ene eksemplet på din dobbeltmoral avløser det andre her.

Og alt ditt snakk om likebehandling er visst noe som skal gjelde alle andre enn deg selv.

Er ikke det noe som man vanligvis forbinder med kommunistiske ledere og/eller fundamentalistiske religiøse ledere?

Det er vel det som spirer så godt inne i deg - eller hva?

Heller ikke denne gangen hadde du noe seriøst, bare pisspreik om "fundamentalistiske religiøse". Hva blir det neste?

"Ortodokse vulgærmarxister" når du ikke har argumenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Ottar har sannsynligvis rett i at alle, eller i hvert fall veldig nære alle, voldtektsforbrytere er menn.

Vi andre har rett i at den slags overgrep som Spirello beskriver over er et fenomen våre nye landsmenn bedriver i langt større stil enn nordmenn.

Så hva skal vi gjøre med disse mennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sør, du er jo ikke en jente så akkurat dette kan du vel ikke uttale deg så mye om, eller du har hvertfal ikke noe erfaring når det gleder sånt.

Jeg er helt enig med Spirello, har opplevd liknende opp til flere ganger og hver gang har det vært en gutt med utenlandsk opprinnelse.

De har jo som regel en helt annen kultur enn oss, og er oppvokst med at dette er greit.

Akkurat dette har jeg diskutert med veldig mange av mine venniner opp til flere ganger, og alle har vært enige om og selv erfart at sånn klåing (bortsett fra når man er på byen) svært sjeldent gjøres av nordmenn.

Hei,

Jeg er helt enig i et det nok er overrepresentert i visse miljøer, Mary. Og jeg er trolig langt strengere mot seksuell trakassering enn de fleste andre her.

Det jeg mener er at man ikke skal fordømme (slik som i denne tråden) "våre nye landsmenn" generelt, basert på hva individer gjør. Akkurat som jeg ALDRI ville funnet på å skrive "nordmenn er rasister", fordi om noen nordmenn er det.

Seksuell trakassering er et meget alvorlig problem, men det er ikke "bare" en gruppe som er ansvarlig for det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...