Gå til innhold

Tror våre nye landsmenn det er greit å klå fremmede jenter på rumpa!!????


Spirello

Anbefalte innlegg

Jeg har da aldri sagt at alle somaliere er drapsmenn, eller alle utlandske menn klår!!! herregud, går det ikke an å lese hva jeg skriver????

jeg skriver at alltid når det har hendt har det vært utlandske menn, det er sannsynlig ikke en tilfeldighet, men pga mange utlandske menns syn på norske jenter. Ikke stikk det under en stol! kan egentlig ikke sammenligne døve og mennesker med annen kultur/menneskesyn da.. DET blir bare altfor dumt!

Hei Spirello,

Les tittelen din i tråden. Det står verken "mange" eller "noen".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    29

  • Spirello

    16

  • Goliath

    14

  • Ade|ina

    12

Mest aktive i denne tråden

Beklager, Goliath, men ettersom jeg ikke er rasist så velger jeg ikke venner etter hudfarge.

Hvor kom hudfargen inn her?

Og til det andre du skrev til SDD - synes du det var spesielt "smart" av deg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke denne gangen hadde du noe seriøst, bare pisspreik om "fundamentalistiske religiøse". Hva blir det neste?

"Ortodokse vulgærmarxister" når du ikke har argumenter

Dine reaksjoner når du blir tatt med "buksa nede" er vi vant til Sør.

Ortodoks antirasist er vel et begrep du føler deg heller hedret av - eller hva?

ps: det var slike som den lesbiske muslimske forfatteren du synes så godt om, kritiserte så sterkt for deres missforståtte holdninger.

Jeg tenkte på deg med et smil når jeg så intervjuet med henne på NRK:-)

Mulig hun er en av dine "favoritter", men du er neppe en av hennes...he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva skal vi gjøre med disse mennene?

CS-gasse dem når de trår over streken er vel et godt forslag som allerede er nevnt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest true_love

har du aldri tenkt på grunnen til at du var sammen med netopp dem, og ikke de andre som brukte tiden på andre ting.

Jeg hadde både norske og utenlandske venner, var en blandet gjeng. Jeg gikk da på skole og på jobb så jeg gjorde nyttige ting utenom å henge rundt med gjengen da, men var vel ikke den smarteste tingen jeg har gjordt i livet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både norske og utenlandske venner, var en blandet gjeng. Jeg gikk da på skole og på jobb så jeg gjorde nyttige ting utenom å henge rundt med gjengen da, men var vel ikke den smarteste tingen jeg har gjordt i livet heller.

Men du lærte av dine feil(vurderinger) - ikke alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Spirello,

Les tittelen din i tråden. Det står verken "mange" eller "noen".

Med vennlig hilsen

Jeg er fullstenidg klar over hva jeg skrev.. det står heller ikke "alle"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest true_love

Men du lærte av dine feil(vurderinger) - ikke alle gjør det.

Ja man lærer så lenge man lever. Egentlig så var jeg vel bare dum,ung og naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest true_love

Hei,

Jeg kjenner utlendinger som er topp i deres fag, og mange nordmenn som ikke engang er interessert i å tenke på en jobb, så det er neppe noen større forskjell der.

Faktisk er prosentandelen med høyere utdanning (høyskole eller universitet) høyere blant "innvandrere" enn blant "nordmenn".

Med vennlig hilsen

Innvandrere fra Somalia, Pakistan og Thailand kommer dårligst ut. Var somaliere jeg hang sammen med bare for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spirello,

Les tittelen din i tråden. Det står verken "mange" eller "noen".

Med vennlig hilsen

"Hei Spirello,

Les tittelen din i tråden. Det står verken "mange" eller "noen"."

Det står heller ikke ALLE.

Les heller det som står inne i innlegget Sør.

Da vil du oppdage at DE som peller på Spirello er våre nye landsmenn.

Det står INGEN steder at det gjelder ALLE av våre nye landsmenn.

Hvorfor leser du ting på en helt annen måte enn det andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man lærer så lenge man lever. Egentlig så var jeg vel bare dum,ung og naiv.

Jepp, også velger man å tro det beste om folk - helt til man får erfaring med det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at alle somaliere er drapsmenn, eller alle utlandske menn klår!!! herregud, går det ikke an å lese hva jeg skriver????

jeg skriver at alltid når det har hendt har det vært utlandske menn, det er sannsynlig ikke en tilfeldighet, men pga mange utlandske menns syn på norske jenter. Ikke stikk det under en stol! kan egentlig ikke sammenligne døve og mennesker med annen kultur/menneskesyn da.. DET blir bare altfor dumt!

Trallala, hormonene herjer? ;o)

Jeg ønsket bare å komme med en liten motvekt (og kanskje en ørliten tankevekker?) til hovedinnlegget.

Døve mennesker har sin egen kultur, døvekulturen!

Jeg skjønner poenget ditt i at mange innvandrerer kan ha et annet menneskesyn enn oss. Her er det likevel, etter mitt syn, norsk innvandringspolitikk som feiler. Vi må _lære_ dem hvilket menneskesyn vi forfekter og gi de som trenger det psykologisk hjelp. Det er lett å si at de bør holde seg hjemme (noe du IKKE har sagt, bare så det er klart ;o)), men som det overflodssamfunnet vi er (urettferdig fordeling av verdens ressurser), bør vi ta vår del av "problemene" dette skaper.

Men nå er jeg langt ute på viddene her altså ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei Spirello,

Les tittelen din i tråden. Det står verken "mange" eller "noen"."

Det står heller ikke ALLE.

Les heller det som står inne i innlegget Sør.

Da vil du oppdage at DE som peller på Spirello er våre nye landsmenn.

Det står INGEN steder at det gjelder ALLE av våre nye landsmenn.

Hvorfor leser du ting på en helt annen måte enn det andre gjør.

Sør leser det slik HAN ønsker å lese det.

Han leser det aldri ut fra et ønske om å forstå hva som egentlig menes.

Dette er helt vanlig for slike som ØNSKER å skape konflikter.

Og det paradoksale er at han snakker så varmt for "forståelse, medmenneskelighet, tolleranse etc", samtidig som han oppfører seg stikk motsatt.

Og han viser den samme manglende evne til å forstå at hans egen væremåte er stikk i strid med hva han teoretisk snakker så varmt om.

Således er han et ekstremt godt eksempel på "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trallala, hormonene herjer? ;o)

Jeg ønsket bare å komme med en liten motvekt (og kanskje en ørliten tankevekker?) til hovedinnlegget.

Døve mennesker har sin egen kultur, døvekulturen!

Jeg skjønner poenget ditt i at mange innvandrerer kan ha et annet menneskesyn enn oss. Her er det likevel, etter mitt syn, norsk innvandringspolitikk som feiler. Vi må _lære_ dem hvilket menneskesyn vi forfekter og gi de som trenger det psykologisk hjelp. Det er lett å si at de bør holde seg hjemme (noe du IKKE har sagt, bare så det er klart ;o)), men som det overflodssamfunnet vi er (urettferdig fordeling av verdens ressurser), bør vi ta vår del av "problemene" dette skaper.

Men nå er jeg langt ute på viddene her altså ;o)

"Her er det likevel, etter mitt syn, norsk innvandringspolitikk som feiler. Vi må _lære_ dem hvilket menneskesyn vi forfekter og gi de som trenger det psykologisk hjelp."

Hadde det bare vært så enkelt du. Ikke lett å lære noen som ikke vil lære, eller nekter å innrette seg.

De verste ekstremistene knugholder på sin (u)kultur - og det er igrunn de som er problemet, og som etter min mening burde blitt sendt hjem.

For når de kommer hit og forlanger det ene og det andre og bare klager, så kan det ikke være så ille der de kommer fra allikevel. Da ville de vist mer takknemlighet istedenfor å bare lage kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Her er det likevel, etter mitt syn, norsk innvandringspolitikk som feiler. Vi må _lære_ dem hvilket menneskesyn vi forfekter og gi de som trenger det psykologisk hjelp."

Hadde det bare vært så enkelt du. Ikke lett å lære noen som ikke vil lære, eller nekter å innrette seg.

De verste ekstremistene knugholder på sin (u)kultur - og det er igrunn de som er problemet, og som etter min mening burde blitt sendt hjem.

For når de kommer hit og forlanger det ene og det andre og bare klager, så kan det ikke være så ille der de kommer fra allikevel. Da ville de vist mer takknemlighet istedenfor å bare lage kvalme.

Ja, det vil alltid være enkelte særinger i alle folkegrupper. Jeg synes bare vi bør passe oss for å snakke om dem som en folkegruppe, men heller behandle dem som individer. Jeg kjenner vel et titalls muslimer og ikke en eneste av dem er i nærheten av å ha en kvinnefiendtlig menneskesyn. Ingen av dem snylter heller på staten. Noe sier meg derfor at det heldigvis bare er en liten prosentandel av dem som skaper problemer for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør leser det slik HAN ønsker å lese det.

Han leser det aldri ut fra et ønske om å forstå hva som egentlig menes.

Dette er helt vanlig for slike som ØNSKER å skape konflikter.

Og det paradoksale er at han snakker så varmt for "forståelse, medmenneskelighet, tolleranse etc", samtidig som han oppfører seg stikk motsatt.

Og han viser den samme manglende evne til å forstå at hans egen væremåte er stikk i strid med hva han teoretisk snakker så varmt om.

Således er han et ekstremt godt eksempel på "gjør som jeg sier, og ikke som jeg gjør" :-)

Du har aldeles rett Goliath, og selvsagt ser de aller aller fleste andre det samme.

Det er nesten så man syntes synd på han, når han gang etter gang, blir tatt med buksene nede. Men inrømmer han noe - neida, han fortsetter i samme tralten i årevis.

Men det er neppe noe ondskap i det, snarere en trang til MÅTTE være kjerringa mot strømmen :-)

Mens andre folk ser at utviklingen går den gale veien, står denne herremannen på stedet hvil og terper på det samme gamle. Utrolig å se på igrunn.

Men nå må jeg stikke på butikken en tur.

Ha en fortsatt fin dag Goliath :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldeles rett Goliath, og selvsagt ser de aller aller fleste andre det samme.

Det er nesten så man syntes synd på han, når han gang etter gang, blir tatt med buksene nede. Men inrømmer han noe - neida, han fortsetter i samme tralten i årevis.

Men det er neppe noe ondskap i det, snarere en trang til MÅTTE være kjerringa mot strømmen :-)

Mens andre folk ser at utviklingen går den gale veien, står denne herremannen på stedet hvil og terper på det samme gamle. Utrolig å se på igrunn.

Men nå må jeg stikke på butikken en tur.

Ha en fortsatt fin dag Goliath :-)

Ha en fortsatt fin dag du også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en som satt og runka mens han stirra på meg på bussen... En litt eldre fyr, pakistank kanskje... Har ikke noe spesielt imot utlendinger generelt, er gift med en... Men at mange har et _veldig_ annerledes syn på kvinner enn nordmenn flest, det viser seg jo... :-P Æsj...

Jeg har opplevd tre runkere og/eller blottere på buss/bane, og alle tre har vært etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallala, hormonene herjer? ;o)

Jeg ønsket bare å komme med en liten motvekt (og kanskje en ørliten tankevekker?) til hovedinnlegget.

Døve mennesker har sin egen kultur, døvekulturen!

Jeg skjønner poenget ditt i at mange innvandrerer kan ha et annet menneskesyn enn oss. Her er det likevel, etter mitt syn, norsk innvandringspolitikk som feiler. Vi må _lære_ dem hvilket menneskesyn vi forfekter og gi de som trenger det psykologisk hjelp. Det er lett å si at de bør holde seg hjemme (noe du IKKE har sagt, bare så det er klart ;o)), men som det overflodssamfunnet vi er (urettferdig fordeling av verdens ressurser), bør vi ta vår del av "problemene" dette skaper.

Men nå er jeg langt ute på viddene her altså ;o)

For langt til at jeg orker å kommentere.. Dette har ikke noe med hormoner å gjøre, det er bare mitt syn - og det har det vært leeenge... lenge før jeg ble gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både norske og utenlandske venner, var en blandet gjeng. Jeg gikk da på skole og på jobb så jeg gjorde nyttige ting utenom å henge rundt med gjengen da, men var vel ikke den smarteste tingen jeg har gjordt i livet heller.

Jeg vet at det finnes mange med en annen etnisk bakgrunn enn norsk som gjør nyttige ting. Det er bra at du har kommet deg vekk fra denne gjengen, det gjelder alle at det er best å gjøre noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...