Gå til innhold

Hvor distré er du??


tigertrollet

Anbefalte innlegg

Hehe. Kanskje det hjelper å høre at jeg har gjort akkurat det samme flere ganger, men jeg var ikke så forutseende at jeg hadde lagt en ekstranøkkel på verandaen...*S*

En gang reiste jeg til Italia i tre uker, og glemte helt at jeg hadde fått varsel om at grusplassen utenfor skulle asfalteres. Jeg glemte selvsagt kjøkkenvinduet åpent, og fant kjøkkenet dekket av et grått støvteppe da jeg kom hjem. Fyttebøtta for en jobb å få det rent!

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har labba avgårde til skolen med søppelposen i hånden, og hvis ekspeditrisen i en butikk begynner å prate med meg etter at jeg har betalt glemmer jeg rett som det er å ta med meg varene.

Du er som du hører ikke alene om å være distré. Jeg har heldigvis ikke glemt igjen sønnen noen steder. Enda;-)

PS: Kanskje du bør feste en husnøkkel sammen med bilnøkkelen, bare sånn i tilfelle krise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tigertrollet

    38

  • morsan

    25

  • mariaflyfly

    9

  • ShitDiddelyDo

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

He, he, kan jo ikke lese kart, spise, snakke i tlf og kjøre samtidig :o)

(Har som regel litt dårlig tid til jobb, så må gjøre flere ting på e gang - handsfree da)

Nei, men da skjønner jeg valget av busstraseen bedre. Når man følger etter den får man jo innlagte spisepauser også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da skjønner jeg valget av busstraseen bedre. Når man følger etter den får man jo innlagte spisepauser også ;-)

Jeg har også prøvd meg på "følg-bussen-trikset", men ulempen er selvsagt at bussen av og til har lov til å kjøre steder der ikke vi nadre har lov å kjøre..... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg har også prøvd meg på "følg-bussen-trikset", men ulempen er selvsagt at bussen av og til har lov til å kjøre steder der ikke vi nadre har lov å kjøre..... *S*

Ja, det er sant. Har havnet i noen sånne uten å følge etter bussen med vilje. Gud hvor mye lenger de virker når du kjører der med privatbilen, enn når du sitter på med bussen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da skjønner jeg valget av busstraseen bedre. Når man følger etter den får man jo innlagte spisepauser også ;-)

Ikke sant ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berømt historie

Glemte passet mitt en gang da jeg skulle på sydenferie. Tok nattoget selv nedover til Oslo, mens passet mitt ble kjørt 6 mil til flyplassen og fikk fly nedover, for at jeg skulle få det i tide..Tror det var en dyrere reise for passet enn for meg..

Huff, jeg er så distré at jeg er en fare for omgivelsene noen ganger. Ikke mange dagene siden jeg glemte et brett med rundstykker i ovnen til de var helt svarte og steinharde..

Jeg glemte også passet. Sammen med penger og alle andre papirer. Når jeg skulle mellomlande. Da havnet det i Finland, gitt. Kom meg hjem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også prøvd meg på "følg-bussen-trikset", men ulempen er selvsagt at bussen av og til har lov til å kjøre steder der ikke vi nadre har lov å kjøre..... *S*

Ikke så farlig ;o) Lukk øynene og gass på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så farlig ;o) Lukk øynene og gass på.

*S*

Det ville uansett vært verre å følge etter trikken! ;-) Før du vet ordet av det kjører den et sted med bare skinner og ingen "plan gate"! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn vegbeskrivelse-variant i nord-norge kan ende sånn.:

Vi hadde vært i besøk hos min bror som nettopp hadde flyttet til et sted hvor jeg aldri hadde vært før. Vi skulle rekke en ferge, og hadde, i følge min bror, veldig dårlig tid -det skulle ta en time til fergeleiet.

Så vi spente oss fast, gassa opp bilen og regelrett råkjørte rundt etter den beskrivelsen jeg husket.. Da det nærmet seg en time senere og ingen fergeleie i sikte begynte vi å ane uråd.

Plutselig ble noe så innmari kjent (selv om vi aldri hadde vært der før)....jo, huset til brodern..faen snurre, vi hadde råkjørt I RING!!

Så etter en time var vi ved samme utgangspunkt. Det var et kryss vi skulle ha kjørt rett frem og ikke til venstre... Du kan si det sånn at vi stakk ikke oppom for en kopp kaffe da..*s*

Ha, ha, ha. Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S*

Det ville uansett vært verre å følge etter trikken! ;-) Før du vet ordet av det kjører den et sted med bare skinner og ingen "plan gate"! ;-))

Ja, det er verre. Nei, i Oslo sentrum går jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg sitter på bussen eller trikken og skal av på f.eks jernbanetorget (hvor jeg ikke pleier å gå av). Da sitter jeg gjerne i min egen verden til bussen begynner sakte å kjøre videre til neste stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tesilhjernen

Jeg er SÅÅÅÅ enig! Det er utrolig mange som er helt elendige til å gi veibeskrivelser! Og alt for mange detaljer virker bare forvirrende - når du aldri har vært i strøket før så skal det godt gjøres å se at du faktisk passerer tre grønne hus og et blått før du kommer til en rundkjøring og opp en bakke!! ;-)

Det som er viktig er hvilken vei man skal kjøre (veinummeret) og når man skal ta av fra denne veien (hva står på skiltet??!!)

Enig! Men problemstillingen der er at de som bor i området jo ikke husker hva som står på veiskilt og hvilket nummer veiene har! Test deg selv, så skal du se! Har prøvd selv å komme på hva som er angitt på veiskilt vekk fra hovedveien her hos oss, men det er noe helt annet enn jeg ville ventet.

Når en er på fremmede steder derimot så må en jo støtte seg til veinummer og det som står på skilta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Men problemstillingen der er at de som bor i området jo ikke husker hva som står på veiskilt og hvilket nummer veiene har! Test deg selv, så skal du se! Har prøvd selv å komme på hva som er angitt på veiskilt vekk fra hovedveien her hos oss, men det er noe helt annet enn jeg ville ventet.

Når en er på fremmede steder derimot så må en jo støtte seg til veinummer og det som står på skilta.

*S* sikkert mye sant der, ja.

Men ettersom de fleste av oss av og til må gi en veibeskrivelse, så skader det ikke å ha _tenkt_ gjennom dette på forhånd, da! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tesilhjerne

Kom på en ting til. Fra svømmehallen. Jeg vekslet mellom å bade og være i badstu. Fra badstua fløy jeg stadig vekk ut og tok en kald dusj, og så inn i badstua igjen. Men så ville jeg svømme litt igjen. Ut i dusjen og rett ut i svømmehallen. Kliss naken. hehe... Oppdaga det etter et par skritt utenfor garderobedøra. Og heldigvis var det bare bading for damer den dagen! Den eneste mannen var badevakta, og han sørget jeg for ikke å ha øyekontakt med etterpå...

Va tøff nok til ikke å rømme, men dro på meg badedrakta og hoppa i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tesilhjerne

*S* sikkert mye sant der, ja.

Men ettersom de fleste av oss av og til må gi en veibeskrivelse, så skader det ikke å ha _tenkt_ gjennom dette på forhånd, da! ;-))

Jeg kan studere så mye jet orker på veinummer og innhold på veiskilt, men hvis jeg ikke blir spurt om veien innen noen timer, så har jeg jo glemt det igjen!

ER ikke lett å være distre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Fra svømmehallen. Jeg vekslet mellom å bade og være i badstu. Fra badstua fløy jeg stadig vekk ut og tok en kald dusj, og så inn i badstua igjen. Men så ville jeg svømme litt igjen. Ut i dusjen og rett ut i svømmehallen. Kliss naken. hehe... Oppdaga det etter et par skritt utenfor garderobedøra. Og heldigvis var det bare bading for damer den dagen! Den eneste mannen var badevakta, og han sørget jeg for ikke å ha øyekontakt med etterpå...

Va tøff nok til ikke å rømme, men dro på meg badedrakta og hoppa i det.

Ja, da var du tøff, jeg hadde nok rømt hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan studere så mye jet orker på veinummer og innhold på veiskilt, men hvis jeg ikke blir spurt om veien innen noen timer, så har jeg jo glemt det igjen!

ER ikke lett å være distre...

*he he* Nei, jeg tror du scorer høyest på distre-lista her inne! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Fra svømmehallen. Jeg vekslet mellom å bade og være i badstu. Fra badstua fløy jeg stadig vekk ut og tok en kald dusj, og så inn i badstua igjen. Men så ville jeg svømme litt igjen. Ut i dusjen og rett ut i svømmehallen. Kliss naken. hehe... Oppdaga det etter et par skritt utenfor garderobedøra. Og heldigvis var det bare bading for damer den dagen! Den eneste mannen var badevakta, og han sørget jeg for ikke å ha øyekontakt med etterpå...

Va tøff nok til ikke å rømme, men dro på meg badedrakta og hoppa i det.

Hehe, hadde det skjed meg så hadde jeg aldri vendt tilbake til den svømmehallen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt normalt. Nå er jeg begynt å be mine arbeidskolleger om å minne meg på at "i dag har du faktisk bilen med deg".....

hehe og jeg trodde jeg var distré... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...