Gå til innhold

Hva slags klær går unge damer med nå?


Åsemor

Anbefalte innlegg

Skal på super-shopping snart og fornye garderoben. Men hva slags klær kjøper man da? Føler at jeg er litt ferdig med dette fjortissopplegget snart, er jo tross alt snart 24 år og har både hus og bil og barn. ;) Men klesstilen min har nok vært litt fjortiss de siste åra, men det er eneste jeg har følt meg vel i. Joggesko, olabukse med brett og belte, college-hette-jakke-ting, evt høyhalset vero moda-genser.

Og nå siste halve året har jeg kun gått i det jeg har fått tak i av gravid-klær, og det er ikke alltid like fixt. Nå om dagen går jeg med fjortiss-olabuksene mine + gravid-gensere, eller joggebukse og stor t-shorte (ikke ute blant folk da...)

Så spørsmålet er: Hva slags klær skal jeg kjøpe? Har endel av de vanlige kjedene i byen vår, H&M, Vero Moda, Bik Bok, Lindex, Kappahl, LeneV og noen andre... Har ikke kikket på klær utenom gravid-avdelingene den siste tida heller, så jeg aner ikke hva som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cecily

    7

  • amber sun

    6

  • Åsemor

    6

  • noami

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er selv 21 år, og kler meg klassisk. Butikker som lindex, H&M og Kapphal er typisk min stil. Enkelt og elegant. Bruker mye sorte bukser og en topp med en sprek farge. Elsker f eks rosa og rødt. Liker ikke å gå med dongeri selv, men synes det er utrolig tøft på andre. For mye dill dall må det ikke være.

Altså: sort eller mørke benklær og en sprek farget topp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Jeg er selv 21 år, og kler meg klassisk. Butikker som lindex, H&M og Kapphal er typisk min stil. Enkelt og elegant. Bruker mye sorte bukser og en topp med en sprek farge. Elsker f eks rosa og rødt. Liker ikke å gå med dongeri selv, men synes det er utrolig tøft på andre. For mye dill dall må det ikke være.

Altså: sort eller mørke benklær og en sprek farget topp!!!

Hørtes no litt kjedelig ut nå fram mot sommeren, med sort og mørke benklær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes no litt kjedelig ut nå fram mot sommeren, med sort og mørke benklær:)

Jammen, det er jo ikke sommer nå, da???

Til sommeren drar jeg frem de lyse linbuksene min....hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hva med å bare se etter noe du liker og synes passer deg, mote eller ikke mote...?

Det gjør jeg iallefall, og siden butikkene uansett har inn det som er mote der og da så kan det vel ikke være så ille? :)

Liker meg ellers best på B young og H&Ms dameavd (ikke alltid ungdomsavd har klær etter min smak)... og så sikler jeg på Victorias Secret på nett & skulle så inderlig ønske de hadde klær her, sukk, de har ofte plagg som *absolutt* faller i smak!!! Menmen er selv 25 og føler jeg ikke hører inn under "unge damer" kategorien lenger da (tenker på smårips da jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hva med å bare se etter noe du liker og synes passer deg, mote eller ikke mote...?

Det gjør jeg iallefall, og siden butikkene uansett har inn det som er mote der og da så kan det vel ikke være så ille? :)

Liker meg ellers best på B young og H&Ms dameavd (ikke alltid ungdomsavd har klær etter min smak)... og så sikler jeg på Victorias Secret på nett & skulle så inderlig ønske de hadde klær her, sukk, de har ofte plagg som *absolutt* faller i smak!!! Menmen er selv 25 og føler jeg ikke hører inn under "unge damer" kategorien lenger da (tenker på smårips da jeg :P)

Joa, men jeg er ikke så god til å se hva som egentlig er fint og sånn, så da blir det til at jeg ender opp med fjortiss hette-gensere og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lene V har mye fint.

Jeg pleier også å kjøpe klær på B-Young, Neste Stopp og Vic.

Ellers pleier jeg å finne litt på Infinity, vet ikke om de har den butikken andre steder eller om det bare er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive hva jeg kjøper, da. Det går helst i jeans, det går jeg mest i. Og så forskjellige topper til det, enten langermede eller korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men jeg er ikke så god til å se hva som egentlig er fint og sånn, så da blir det til at jeg ender opp med fjortiss hette-gensere og sånn...

Tja, alle har sin egen stil og ikke sikkert alt passer til alle...stikkord nå for tiden er vel bohem/etniskinspirerte plagg...

hva med å sjekke victoriassecret.com - new arrivals/shop by outfit, se om du ser noe du kunne tenke deg der?

Ellers så er jeg ikke så veldig flink selv da, går rundt og er diger selv og har ikke tenkt å sette meg inn i nye plagg før jeg har fasongen noenlunde på plass igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Gøy med nye klær da:)

jeg tror det er ganske mange som går med dongribusker, og topp, med en jakke over. Jakken ofte sånn "baby knyte jakke", om du skjønner (du har jo fått baby nå, så du vet vel:))

Iallefall sånn som du tar snoren bak og foran så knyter man på siden.

En farge det er mye av nå er, gammelrose. Kjempe fin synes jeg:)

Har ikke shoppet selv på lenge, men har sett søstren min i slikt:) Hun er i 20 årene.

Ellers er det mye skjørt med pastell farger, og lave sko med mye farger.

Lys rosa er det altså mye av.

Og mye klær med feminit snitt.

Lykke til og kos deg!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å shoppe, for jeg finner sjelden noe jeg virkelig faller for uansett. Og å finne bukser som sitter perfekt er et mareritt.

Selv er jeg en frysepinne og sitter akkurat nå i dongri og rosa ullgenser med høy hals, men dersom jeg husker riktig, noe jeg tror jeg gjør, så er vel ikke dette gensertipset særlig godt mottatt i dine øyne.

c",)

Jeg har tenkt meg på seriøs shopping snart selv også. Jeg tenkte i mitt stille sinn i høst at jeg kanskje ikke trengte så mye nytt, men det ser ut til at det sitter noen onde ånder et eller annet sted og ler og virkelig koser seg på min bekostning.

Jeg kommer derfor til å følge med på denne tråden din.

Eneste jeg vet med sikkerhet er at stripete dressbukser og innsvingete jakker, babydoll og lakserosa er inn...og så selvfølgelig kloggene dah øff kørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å shoppe, for jeg finner sjelden noe jeg virkelig faller for uansett. Og å finne bukser som sitter perfekt er et mareritt.

Selv er jeg en frysepinne og sitter akkurat nå i dongri og rosa ullgenser med høy hals, men dersom jeg husker riktig, noe jeg tror jeg gjør, så er vel ikke dette gensertipset særlig godt mottatt i dine øyne.

c",)

Jeg har tenkt meg på seriøs shopping snart selv også. Jeg tenkte i mitt stille sinn i høst at jeg kanskje ikke trengte så mye nytt, men det ser ut til at det sitter noen onde ånder et eller annet sted og ler og virkelig koser seg på min bekostning.

Jeg kommer derfor til å følge med på denne tråden din.

Eneste jeg vet med sikkerhet er at stripete dressbukser og innsvingete jakker, babydoll og lakserosa er inn...og så selvfølgelig kloggene dah øff kørs...

Kloggene? Har aldri hørt ordet engang jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kloggene? Har aldri hørt ordet engang jeg...

Tresko vel, for svarte søren!

Skjønner du ikke rogalandsk? Eller.... klogger er vel kanskje tresko uten tre, kun plastikksåler.. måtte tenke meg om her.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klogger er det samme som tresko. :)

Jeg sier også klogger.

Er det helt det samme? Er ikke klogger av treskofasong, men med gummisåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Klogger er det samme som tresko. :)

Jeg sier også klogger.

Jeg sier også klogger, men er ikke det egentlig engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt det samme? Er ikke klogger av treskofasong, men med gummisåler?

Gummisåler er vel bare den moderne utgaven av tresko.

Jeg har alltid kalt tresko for klogger, enten de er med tresåle eller hard gummisåle.

Tenker bare på gummien som en fiks ide for å modernisere dem, jeg.

Men, det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummisåler er vel bare den moderne utgaven av tresko.

Jeg har alltid kalt tresko for klogger, enten de er med tresåle eller hard gummisåle.

Tenker bare på gummien som en fiks ide for å modernisere dem, jeg.

Men, det er mulig jeg tar feil.

Jeg tror vi skiller mellom tresko og klogger. Det beviser at "vi" er mer avanserte enn "dere".

*erte litt på amber*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skiller mellom tresko og klogger. Det beviser at "vi" er mer avanserte enn "dere".

*erte litt på amber*

"Det beviser at "vi" er mer avanserte enn "dere"."

Her gidder vi ikke å henge oss opp i uvesentligheter, cecily.

Det enkle er ofte det beste ;)

*erter tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...